Історія Фонду
Історія органів Пенсійного фонду веде свій відлік зі створення у грудні 1990 року Українського республіканського відділення Пенсійного фонду СРСР. Поява структури, мета якої – покращення життя людей похилого віку та їх пенсійного забезпечення, стала велінням часу. З проголошенням незалежності України постала необхідність розбудови нової національної пенсійної системи, заснованої на принципах соціальної справедливості, фінансово міцної та ефективної. Створення Пенсійного фонду стало історичною подією ще й тому, що вперше в Україні заклали підвалини солідарної системи, яка базується на сплаті цільових пенсійних внесків, а не на асигнуваннях державного бюджету. І головне, до фінансової участі у вирішенні питань пенсійного забезпечення держава залучила соціальних партнерів – роботодавців та працівників.
В січні 1991, року відповідно до наказу Українського республіканського відділення Пенсійного фонду СРСР було утворено Миколаївську обласну філію Українського республіканського відділення Пенсійного фонду, керівником якої призначено Чайку Володимира Дмитровича.
В Миколаївській області, як і в інших регіонах України, новостворена структура розпочала свою роботу фактично
«з нуля». Проте вже з перших днів 1991 року вона почала акумулювати страхові обов’язкові платежі підприємств і громадян та здійснювати фінансування видатків органів соціального забезпечення на виплату пенсій.
В травні 1992 року на базі Миколаївського управління пройшов перший республіканський семінар керівників обласних управлінь. Серед них: Сивоволов Юрій Никандрович – перший Голова правління; Чайка Володимир Дмитрович – начальник Миколаївського обласного управління; Другов Олександр Олексійович – начальник Львівського обласного управління.
З липня 1994 року начальником обласного управління призначено Єфремову Наталію Василівну, яка до серпня 2018 року очолювала органи Фонду в Миколаївській області. В 2000 році Єфремовій Н. В. за високі досягнення у роботі присвоєно почесне звання «Заслужений економіст України», а в
2004 році -нагороджено Почесною грамотою Верховної Ради України. Під час її керівництва пройшли основні етапи реформування пенсійної системи.
У період 1998-2002 років було створено унікальну за своєю сутністю систему персоніфікованого обліку відомостей щодо застрахованих осіб (СПОВ), яку визначено базовою платформою для подальшого проведення пенсійної реформи. На сьогодні це потужна частина Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України, яка збудована на сучасних, веб – орієнтованих технологіях і є складовою Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Основне завдання щодо ведення державного реєстру застрахованих осіб полягає у збереженні відомостей про трудову діяльність кожного громадянина нашої країни.
В січні 2001 року до великої когорти спеціалістів Пенсійного фонду області приєднались фахівці відділів пенсійного забезпечення управлінь соціального захисту. До органів Фонду області переведено більше
300 спеціалістів. А з 2007 від уповноважених органів шести силових міністерств та відомств перейшли функції з призначення та виплати пенсій. Таким чином, сьогодні органами Фонду області забезпечується виконання усього комплексу функцій, пов’язаного з формуванням та цільовим використанням пенсійних коштів, а також обслуговуванням більше
320,4 тис. як одержувачів пенсій.
Із зміною функцій, покладених на органи Пенсійного фонду України відповідно змінюється структура Фонду області шляхом злиття територіальних управлінь в декілька етапів:
- відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1055 кількість територіальних управлінь зменшено до 24;
- відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 988 кількість територіальних управлінь зменшено до 10.
Наразі, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від
22.08.2018 № 628 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України», триває наступний етап оптимізації роботи управлінь Фонду у Миколаївській області, а саме, реорганізація об’єднаних управлінь шляхом приєднання до головного управління.
З серпня 2015 року в органах Фонду Миколаївської області запроваджено прийом та обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна». На сьогодні в області функціонує 23 відділи обслуговування громадян, умови, в яких повністю відповідають встановленим вимогам щодо наявності технічних засобів, обладнання робочих місць та місць для відвідувачів необхідними меблями, медичною аптечкою, інформаційними стендами. Прийом громадян здійснюється щоденно протягом робочого часу будь-яким спеціалістом без поділу за територіальним принципом. Ведеться активна робота щодо облаштування віддалених робочих місць в об’єднаних територіальних громадах. Підчас зустрічей, які пройшли з головами усіх громад, проведено ознайомлення з роботою органів Пенсійного фонду України та переліком послуг, що можуть надаватись громадянам органами Фонду, в тому числі у приміщеннях територіальних громад. Наразі створено 51 віддалене робоче місце.