«Легальне робоче місце – повний соціальний пакет» – під таким гаслом прийняли участь у засіданні «круглого столу» при Миколаївському міському центрі зайнятості
Захист прав застрахованих осіб на належне соціальне забезпечення у майбутньому, гідні умови праці та недопущення неофіційного працевлаштування – одні з найважливіших завдань працедавців Миколаївщини. Задля успішного їх виконання 31 січня поточного року у відділі сприяння зайнятості в Інгульському районі Миколаївського міського центру зайнятості провели засідання «круглого столу» з роботодавцями міста, представниками головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області та Другого миколаївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
На засіданні обговорили питання небезпеки «тіньової» зайнятості та «тіньової» заробітної плати, яка полягає не тільки в тому, що бюджет недоотримує кошти у вигляді несплачених податків та відрахувань, а й у тому, що громадяни ризикують втратити право на пенсію у майбутньому та інший захист від держави.
Для контролю за даними, які впливають на захист прав найманих працівників, присутнім представникам підприємств презентували електронні послуги.
В свою чергу заступник начальника управління-начальник відділу супроводження інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області Олена Ємельянова розповіла присутнім про функціонування кабінету страхувальника (роботодавця) на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, на якому доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, подання звітності тощо.
«У кабінеті можна переглянути інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі – щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду. Якщо є порушення прав працівників, у кабінеті відображається інформація, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду до страхового стажу», – пояснила учасникам заходу Олена Ємельянова.
Окрім того, у кабінеті також містяться відомості щодо звітності по сплаті єдиного соціального внеску. Зокрема, роботодавець може бачити зауваження до його звітів та рекомендації щодо усунення неточностей. Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, – можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні). До цього часу первинні дані для розрахунку (страховий стаж та розмір заробітної плати) надавали самі працівники, для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується. Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис.
Протягом заходу представники підприємств брали активну участь у обговоренні та задавали свої запитання.
За підсумками засідання та враховуючи той факт, що легалізація зайнятості жителів міста Миколаєва є одним із пріоритетних напрямків роботи державних органів, органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, роботодавцям надали рекомендації та пропозиції щодо активізації їх ролі у збереженні та створенні нових робочих місць, ліквідації «тіньової зайнятості» шляхом об’єднання зусиль всіх сторін соціального партнерства, спрямованих на розвиток міста Миколаєва, адже успішний розвиток малого та середнього бізнесу – це гарантія розширення застосування найманої праці та запорука економічного зростання.