Пропустити навігацію

Звіт про діяльність за І квартал 2021 року

ВИКОНАННЯ ВИМОГ АНТИКОРУПЦІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

В ГОЛОВНОМУ УПРАВЛІННІ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ

(за І квартал 2021 року)

З метою забезпечення реалізації державної антикорупційної політики в Головному управлінні забезпечено системне здійснення заходів щодо запобігання корупції та забезпечено контроль за дотриманням  працівниками Головного управління обмежень, передбачених Законом України “Про запобігання корупції” (далі – Закон).

За І квартал 2021 року перевірено факт своєчасного подання декларацій 1227 особами, уповноваженими на виконання функцій держави за 2020 рік за типами «щорічна» та «після звільнення», 8 декларацій осіб – кандидатів на посади державної служби, та 9 – за типом «перед звільненням».

Проведено роз’яснювальну роботу серед 86 суб’єктів декларування, що припинили виконання функцій держави у Головному управлінні в 2020 році (100% від загальної кількості) щодо необхідності подачі декларації та передбаченої законом відповідальності за її неподання або несвоєчасне подання, зокрема засобами телефонного зв’язку та поштою за адресами місця проживання та реєстрації.

Випадки неподання або несвоєчасного подання декларації відсутні.

Здійснюється постійний контроль дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів.

При прийомі на роботу кандидати на посади, що передбачають виконання функцій держави проходять інструктаж, щодо обов’язків обмежень та заборон, встановлених Законом, надають письмове повідомлення про близьких осіб які працюють в органах Пенсійного фонду України. Ведеться облік близьких осіб, що працюють в Головному управлінні.

З метою виявлення причин, що призводять чи можуть призвести до вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, зокрема виникнення реального або потенційного конфлікту інтересів, при візуванні здійснено аналіз проєктів наказів з основної діяльності (1483), адміністративно-господарських питань (12), а також наказів з кадрових питань (446).

Протягом року здійснювався постійний моніторинг рішень про пенсійне забезпечення працівників Головного управління та членів їх сімей, у тому числі на виконання судових рішень з метою контролю за дотриманням вимог антикорупційного законодавства. За результатами перевірки 9 пенсійних справ, в тому числі на виконання судових рішень, конфлікту інтересів не виявлено.

Протягом І кварталу 2021 року випадків виникнення конфлікту інтересів не виявлено. Повідомлень від працівників про наявність у них конфлікту інтересів не надходило.

З метою запобігання проявам корупції, недопущення подальшого перебування на державній службі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, у Головному управлінні забезпечено облік працівників, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.

Одним з пріоритетних напрямом роботи Головного управління є проведення роз’яснювальної роботи серед державних службовців щодо основних положень антикорупційного законодавства та попередження можливих правопорушень, запобігання виникненню конфлікту інтересів та його врегулювання.

За звітний період:

– 28 працівників пройшли підвищення кваліфікації за спеціальною короткостроковою програмою “Запобігання корупції” на базі державного університету “Житомирська політехніка”;

– 236 працівників пройшли дистанційне навчання та одержали сертифікати навчальних онлайн-курсів з питань, що стосуються антикорупційного законодавства, зокрема “Декларуй доброчесно” та “Просто про е-декларування” (175), “Конфлікт інтересів треба знати: від теорії до практики”(7) “Боротьба з корупцією” (37) та “Дослідження корупції: як це працює”(10) “Антикорупційні програми органів державної влади”(7);

– 936 працівників пройшли внутрішні навчання та тренінги антикорупційного спрямування за темами “Окремі положення Закону України «Про запобігання корупції» щодо заходів фінансового контролю. Своєчасність та правильність заповнення державними службовцями щорічних декларацій за 2020 рік, відповідальність за порушення вимог фінансового контролю”(936).

За І квартал відділом з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління надано 167 консультацій структурним підрозділам та їх працівникам з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції, проведено 5 навчань (тренінгів) за результатами яких здійснено контроль знань слухачів шляхом тестування, розроблено та доведено до відома працівників 3 роз’яснювальні матеріали з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства та законодавчих змін.

З метою виключення контактів між громадянами та працівниками, відповідальними за підготовку документів для прийняття рішень про призначення (перерахунок) пенсії та здійснення пенсійних виплат, постійно вдосконалюється механізм обслуговування громадян та обробки пенсійної документації.

З 1 квітня 2021 року в органах Пенсійного фонду України запроваджується програмне забезпечення автоматизованого екстериторіального розподілу для опрацювання звернень про призначення пенсій. Так засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності автоматично визначаться структурний підрозділ Пенсійного фонду України який опрацьовує отримані документи, формує електронну пенсійну справу та призначає пенсію. Запровадження такого механізму забезпечує дотримання єдиних вимог, законодавчо встановлених підходів при призначені пенсії, дозволяє дотриматися об’єктивності та неупередженості під час розгляду документації, вчасності її опрацювання, усунення контактів між працівниками та громадянами.

Екстериторіальний принцип є потужним механізмом боротьби з корупційними ризиками.

Крім того з метою виключення корупційних проявів, системами відеоспостереження з можливістю віддаленого доступу встановлено у всіх 34 службових приміщеннях сервісних центрів де безпосередньо здійснюється прийом громадян.

Протягом І кварталу з метою популяризації системи електронних послуг Фонду як інструменту запобігання та протидії корупції, збільшення кількості користувачів електронних послуг та підвищення рівня довіри до Пенсійного фонду України під час розгляду звернень громадян 3324 особи поінформовано про можливість послуг в електронному вигляді.

Забезпечено функціонування регулярних та внутрішніх каналів повідомлення про корупцію. Наказом Головного управління № 272 від 20.01.2021 “Про організацію роботи з повідомленнями про корупцію” визначено механізм роботи з повідомленнями про корупцію та затверджено перелік основних комунікаційних каналів Головного управління для надання повідомлення про корупцію та структурних підрозділів, відповідальних за прийняття таких повідомлень який засобами електронного документообігу доведений до всіх працівників.

Крім того здійснюється постійний аналіз звернень до Головного управління, які носять ознаки повідомлення про корупцію щодо наявності в них фактичних даних про порушення вимог Закону. Спеціалісти відділу з питань запобігання та виявлення корупції долучались до розгляду 4 повідомлень про можливі факти не доброчесної поведінки правників Головного управління, але в результаті попередньої ідентифікації зазначені повідомлення не відповідали вимогам Закону та були розглянуті в рамках ЗУ “Про звернення громадян” про невідповідність змісту повідомлення вимогам Закону заявників було повідомлено.

За звітний період Головним управлінням здійснено 2 публікацій у ЗМІ, мережі Інтернет, офіційній сторінці управління на вебпорталі на теми формування світогляду неприйняття корупції. Проведено 3 прямі телефонні гарячі лінії за темою “Шляхи інформування про корупцію та вимоги щодо оформлення повідомлень про корупцію”.

У розділі “Запобігання корупції” на інформаційній сторінці вебпорталу Фонду розміщено актуальну інформацію щодо порядку надання повідомлень про корупцію, дій викривачів та гарантій захисту їх прав.

background Layer 1