Пропустити навігацію

Пресреліз про результати роботи пенсійної галузі області протягом 9 місяців 2019 року

В органах Пенсійного фонду області упродовж звітного періоду тривала робота по покращенню умов обслуговування громадян, впровадженню новітніх інформаційних технологій, забезпеченню фінансовими ресурсами солідарної системи пенсійного страхування, призначенню, перерахунках і виплаті пенсій.

Зважаючи на негативні демографічні фактори, кількість громадян пенсійного віку на Полтавщині скоротилася з початку року на 4,5 тис. і становить нині близько 432 тис. осіб. Всі підопічні Фонду протягом 9 місяців одержували пенсії своєчасно і в повному обсязі.

Разом з тим на 7,3 тисяч збільшилось число отримувачів пенсій через банківські рахунки. Очевидно, що люди віддають перевагу більш сучасному способу обслуговування. На сьогодні вже понад 65% пенсіонерів одержують виплати в банках, що дозволило з початку року заощадити 68,7 млн грн бюджетних коштів.

Місячна потреба на фінансування пенсійних виплат зросла, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, на 19,4%, і у вересні досягла
1 млрд 316 млн грн. Загальні видатки на виплату пенсій в області склали понад 12 млрд грн.

У звітному періоді органами Пенсійного фонду області призначено майже 13 тис. нових пенсій і відбулися численні перерахунки.

Аналіз щодо розмірів пенсійних виплат, проведений в Головному управлінні, свідчить, що контингент одержувачів розподілився таким чином:

– нижче прожиткового мінімуму – 2507 осіб, або 1%;

– 1564 грн – 36,3 тис. осіб, або 9%;

– від 1564 грн до 2000 грн – 138 тис. осіб, або 34%;

– від 2001 грн до 3000 грн – 125,4 тис. осіб, або 30%;

– від 3001 грн до 4000 грн – 49,8 тис. осіб, або 12%;

– понад 10000 грн – 6174 осіб, або 1%.

Враховуючи проведені перерахунки, середній розмір пенсії в області на
1 жовтня п. р. склав 2859 грн, що на 445 грн більше, порівняно з аналогічним минулорічним періодом.

Основні зусилля працівників Фонду були спрямовані на наповнення бюджету Фонду, у тому числі за рахунок активізації співпраці з органами Державної податкової служби щодо збільшення надходжень з єдиного соціального внеску і відповідних відрахувань до бюджету Фонду. На підставі аналізу динаміки фонду оплати праці в області, який є основним бюджетоутворюючим фактором, були підготовлені і надані керівництву ДПС розрахунки, які свідчать, що у ІІ півріччі п. р. можна передбачити збільшення надходжень єдиного соціального внеску на Полтавщині і досягти виконання доведених індикативних показників. Задля цього акцент у роботі зроблено на легалізацію зайнятості та погашення боргів як додаткових джерел надходження коштів.

За результатами роботи протягом 9 місяців п. р., надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також платежів, адміністрування яких здійснюється Пенсійним фондом, склали 4842,8 млн грн, що на 613,4 млн грн (14,5%) більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 178,0 млн грн (3,8%) перевищує планові показники на зазначений період.

Зростання надходжень до пенсійного бюджету пов’язано як зі збільшенням розміру мінімальної заробітної плати та темпів росту фонду оплати праці, так і з результатами заходів, спрямованих на детінізацію заробітної плати та легалізацію зайнятості.

Працівники органів Фонду продовжують щомісячний аналіз інформаційно-аналітичних даних Реєстру застрахованих осіб та надання результатів контролюючим органам для відповідного реагування. Так, до управління Держпраці протягом звітного періоду направлено матеріали по 3,5 тис. страхувальників, до Державної податкової служби – по 1,4 тис. платників.

За результатами всебічного впливу в області протягом звітного періоду легалізовано 624 робочих місця, нараховано понад 580 тис. грн єдиного внеску, а кількість працівників, які одержують заробітну плату нижче встановленого законодавством мінімуму, зменшилася на 3,6 тис. осіб, або на 1,4%.

Предметом постійної уваги і занепокоєння працівників галузі залишається зростання заборгованості як зі сплати єдиного внеску, так і з платежів, що адмініструє Фонд. На початок жовтня загальна сума боргу зросла на
36,9 млн грн (на 10%) і становить 408 млн грн. Переважну частку суми – майже 86% – заборгували підприємства, які перебувають на різних стадіях банкрутства, і тому повернення коштів порушників фінансової дисципліни стає у більшості випадків неможливим.

Працівники Пенсійного фонду спрямували комунікаційний потік задля індивідуального інформування фізичних осіб–підприємців, які зобов’язані сплачувати єдиний внесок. З початку року 18,6 тис. таких платників нагадали про їх соціальну відповідальність і залежність пенсійної виплати від розміру заробітної плати і тривалості страхового стажу.

Одним із пріоритетних завдань, покладених на органи Фонду в нинішньому році, стало впровадження єдиних стандартів обслуговування громадян, забезпечення доступності при наданні послуг. У рамках організації прийому за принципом “єдиного вікна” створено 31 підрозділ обслуговування громадян, в яких передбачена робота 141 спеціаліста. Прийом здійснюється щоденно, протягом дня, незалежно від адреси проживання пенсіонера, тобто дільниці обслуговування. З початку нинішнього року профільними підрозділами надано близько 292 тис. послуг.

Важливим елементом якісного та ефективного обслуговування громадян є забезпечення належних матеріально-технічних умов прийому. Відтак на ремонтні роботи, придбання меблів, облаштування пандусів, створення інклюзивної інфраструктури, оновлення стендів у нинішньому році спрямовано
1,51 млн грн. За звітний період проведено ремонт восьми приміщень відділів обслуговування громадян.

Продовжують активно розвиватися дистанційні форми обслуговування різних вікових та професійних груп населення.

Поза межами територіальних управлінь обладнано 58 віддалених робочих місць працівників Фонду, де з початку року надано майже 6,7 тис. послуг, у числі яких – різноманітні консультації та роз’яснення; прийом замовлень на видачу довідок і їх видача; видача пенсійних посвідчень; прийом документів для проведення попередньої оцінки права особи на призначення пенсії, її перерахунок тощо.

За статистичними даними, понад 40,1 тис. мешканців області стали користувачами електронних послуг Вебпорталу Пенсійного фонду України. Ця унікальна електронна платформа постійно модернізується та удосконалюється. З серпня почав функціонувати новий сервіс порталу – призначення пенсії в «один дотик», що є першим етапом впровадження системи «Е-пенсія». Нова модель звернення громадян по призначення пенсії, як і всі попередні, спрощує взаємодію громадян з органами Пенсійного фонду, дозволяє скоротити витрати часу осіб, які звертаються за призначенням пенсії, зменшити паперовий документообіг, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг. З часу впровадження сервісу в області отримано 12 електронних звернень за призначенням пенсії.

У ході поступової реорганізації органів Фонду нещодавно в Головному управлінні розпочав роботу Центр ретроконверсії – спеціальний структурний підрозділ, метою якого є переведення в електронну форму наявних в області паперових пенсійних справ. Загальна кількість таких справ становить нині майже 409 тис. Першочергово заплановано відсканувати понад 118 тис. справ пільгових категорій отримувачів. Для функціонування підрозділу виділене окреме приміщення, створено відокремлену локальну мережу, налаштовано відповідне програмне забезпечення на сервері та робочих станціях.

Функціонування електронних пенсійних справ надає багато можливостей, серед яких – доступ пенсіонерів до матеріалів своєї пенсійної справи в будь-якому сервісному центрі чи на віддаленому робочому місці Пенсійного фонду України або через мережу Інтернет; надання послуг незалежно від місця проживання; наскрізний автоматизований контроль актуальності та достовірності документів, на підставі яких виплачуються пенсійні кошти тощо.

За результатами рейтингу діяльності головних управлінь Пенсійного фонду України за 9 місяців п. р. Полтавська область займає VІІ місце серед усіх регіонів України. Наразі працівники галузі докладають чимало зусиль, аби їх якісна та ефективна робота за такими напрямками, як виконання планових завдань з надходження власних коштів, зменшення заборгованості до пенсійного бюджету, додержання термінів обробки звернень за призначенням і перерахунком пенсії, залучення громадян до користування вебпорталом електронних послуг Пенсійного фонду України тощо, стала фактором досягнення високих результатів за підсумками року у цілому.

 

background Layer 1