Пропустити навігацію

Про ситуацію у галузі пенсійного забезпечення у жовтні

У жовтні в Головному управлінні проаналізували роботу галузі упродовж дев’яти місяців нинішнього року.

Встановлено, що через негативні демографічні фактори, кількість громадян пенсійного віку на Полтавщині скоротилася з початку року на 4,5 тис. і становить близько 432 тис. осіб. Всі підопічні Фонду протягом звітного періоду одержували пенсії своєчасно і в повному обсязі. Відповідно до графіку, 25 жовтня, завершився виплатний період і цього місяця.

Зважаючи на те, що пенсіонери віддають перевагу більш сучасному способу обслуговування, на 7,3 тисяч збільшилось число отримувачів пенсій через банківські рахунки. Наразі вже понад 65% пенсіонерів одержують виплати в банках, що дозволило з початку року заощадити 68,7 млн. грн бюджетних коштів.

Місячна потреба на фінансування пенсійних виплат зросла, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, на 19,4%, і у жовтні досягла понад
1,3 млрд. грн.

Аналіз щодо розмірів пенсійних виплат, проведений в Головному управлінні, свідчить, що контингент одержувачів розподілився таким чином:

– нижче прожиткового мінімуму – 2507 осіб, або 1%;

– 1564 грн – 36,3 тис. осіб, або 9%;

– від 1564 грн до 2000 грн – 138 тис. осіб, або 34%;

– від 2001 грн до 3000 грн – 125,4 тис. осіб, або 30%;

– від 3001 грн до 4000 грн – 49,8 тис. осіб, або 12%;

– понад 10000 грн – 6174 осіб, або 1%.

Враховуючи проведені перерахунки, середній розмір пенсії в області на
1 жовтня п.р. склав 2859 грн., що на 445 грн. більше, порівняно з аналогічним минулорічним періодом.

Основні зусилля працівників Фонду були спрямовані на наповнення бюджету Фонду, у тому числі за рахунок активізації співпраці з органами Державної податкової служби щодо збільшення надходжень з єдиного соціального внеску і відповідних відрахувань до бюджету Фонду. На підставі аналізу динаміки фонду оплати праці в області були підготовлені і надані керівництву ДПС розрахунки, які свідчать, що у ІІ півріччі п. р. можна передбачити збільшення надходжень єдиного соціального внеску на Полтавщині і досягти виконання доведених індикативних показників. Задля цього акцент у роботі зроблено на легалізацію зайнятості та погашення боргів як додаткових джерел надходження коштів.

За результатами роботи протягом 9 місяців п.р., надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також платежів, адміністрування яких здійснюється Пенсійним фондом, склали 4842,8 млн.грн., що на 613,4 млн.грн. (14,5%) більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 178,0 млн.грн. (3,8%) перевищує планові показники на зазначений період.

Зростання надходжень до пенсійного бюджету пов’язано як зі збільшенням розміру мінімальної заробітної плати та темпів росту фонду оплати праці, так і з результатами заходів, спрямованих на детінізацію заробітної плати та легалізацію зайнятості.

За результатами всебічного впливу в області протягом звітного періоду легалізовано 624 робочих місця, нараховано понад 580 тис. грн. єдиного внеску, а кількість працівників, які одержують заробітну плату нижче встановленого законодавством мінімуму, зменшилася на 3,6 тис. осіб, або на 1,4%.

Предметом постійної уваги і занепокоєння працівників галузі залишається зростання заборгованості як зі сплати єдиного внеску, так і з платежів, що адмініструє Фонд. На початок жовтня загальна сума боргу зросла на 36,9 млн. грн (на 10%) і становить 408 млн.грн. Переважну частку суми – майже 86% – заборгували підприємства, які перебувають на різних стадіях банкрутства, і тому повернення коштів порушників фінансової дисципліни стає у більшості випадків неможливим.

Одним із пріоритетних завдань, покладених на органи Фонду в нинішньому році, стало впровадження єдиних стандартів обслуговування громадян, забезпечення доступності при наданні послуг. У рамках організації прийому за принципом “єдиного вікна” створено 31 підрозділ обслуговування громадян, в яких передбачена робота 141 спеціаліста. Прийом здійснюється щоденно, протягом дня, незалежно від адреси проживання пенсіонера, тобто дільниці обслуговування. З початку нинішнього року профільними підрозділами надано близько 292 тис. послуг.

background Layer 1