Про результати роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області протягом І кварталу 2024 року
На 01.04.2024 на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області перебуває 405,6 тис. одержувачів пенсійних виплат, з яких 382,4 тис. осіб – цивільні пенсіонери, 23,2 тис. осіб – пенсіонери силових структур. Продовжують працювати 104 тис. громадян.
За звітний період призначено 5916 нових пенсій і здійснено 6850 індивідуальних перерахунків.
Протягом кварталу відповідно до законодавчих актів проведені всі заплановані масові перерахунки пенсій і страхових виплат.
Найбільш значимим за кількістю охоплених і за розміром підвищення стала індексація пенсій з 1 березня. Зокрема, на 7,96 % проіндексовані пенсії 383,5 тис. цивільних пенсіонерів і 22,8 тис. пенсіонерів силових структур. Середнє підвищення у результаті перерахунку склало відповідно 294 грн і 704 грн.
Окрім того, у березні проведена індексація пенсій, призначених за спеціальними законами, у результаті якої середнє підвищення 681 грн отримали 733 особи.
У зв’язку із зростанням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 1 березня підвищено мінімальну пенсію, розміри надбавок, доплат, підвищень 322 тис. осіб (83,2 %) – у середньому. на 361 грн.
Зважаючи на проведені масові перерахунки пенсій, середній розмір пенсії в області на 01.04.2024 року склав 5573 грн, що на 381 грн (7,3 %) більше, ніж на початку року. Середня пенсійна виплата колишніх військовослужбовців за три місяці зросла на 1079 грн досягла 12 749 грн.
Як свідчить аналіз, на Полтавщині одержують пенсію у розмірі прожиткового мінімуму (2361 грн) 10424 особи, або 2 % пенсіонерів. Від 2361 грн до 5000 грн одержують 245991 осіб, або 60 %. Пенсія понад 10000 грн. – у 43013 осіб (11 % пенсіонерів).
На 01.04.2024 Головне управління забезпечує виплату в області 113,3 тис. субсидій та 55,4 тис. пільг. Середні розміри виплат, нарахованих у квітні, становлять відповідно 1696 грн. та 1523 грн.
За квартал опрацьовано 13,7 тис. звернень громадян за призначенням житлових субсидій та пільг. З 01.01.2024 відповідності до урядової постанови від 04.06.2015 № 389 у Головному управлінні проведено перерахунок пільг на житлово-комунальні послуги 12,7 тис. особам.
У Головному управлінні опрацьовано 17782 заяв-розрахунків на фінансування матеріального забезпечення від 3113 страхувальників, зареєстрованих в Полтавській області за 80275 листками непрацездатності на загальну суму 227,7 тис. грн.
Протягом звітного періоду забезпечено здійснення страхових виплат 4409 отримувачам. Окрім того, з 1 березня перераховані виплати 4363 потерпілих на виробництві. Нині середній розмір страхової виплати складає 5595 грн.
У звітному періоді потреба в коштах на виплату пенсій, житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, страхових виплат склала 7 849,2 млн грн. Загальна сума видатків на соціальні виплати у порівнянні з відповідним періодом минулого року зросла на 12,3 %, або на 857,4 млн грн.
Як свідчить аналіз, в банківських установах обслуговується близько 80 % пенсіонерів, що дозволяє щомісяця заощаджувати на доставці пенсійних виплат більше 32 млн. грн. Найбільшою популярністю серед пенсіонерів користуються ПАТ КБ «Приватбанк», де обслуговується 66 % пенсіонерів, АТ «Ощадбанк» (19 %), ПАТ «Полтава-банк» (6 %).
Одним зі стратегічних напрямів діяльності Головного управління залишається подальше створення сервісного середовища у пенсійних установах та спрощення доступу до послуг, які надає Фонд.
Як і раніше, в Полтавській області функціонують 17 підрозділів обслуговування громадян, структурні осередки яких розміщені у 26-ти населених пунктах. в області налічується 47 точок у центрах надання адміністративних послуг, виконавчих органах сільських і селищних рад
У рамках формування системи ефективної взаємодії з одержувачами послуг продовжується співпраця з територіальними громадами, центрами надання адміністративних послуг, виконавчими органами сільських і селищних рад щодо інформаційної, технічної та організаційної підтримки роботи фахівців Пенсійного фонду на віддалених робочих місцях.
Нині в області налічується 47 точок, куди за графіками виїжджають фахівці Головного управління. Упродовж кварталу у такому форматі надано 1914 послуг.
Форми і шляхи надання послуг на сьогодні теж традиційні. Прийом та обслуговування заявників здійснюється у сервісних центрах, на виїзних прийомах, на віддалених робочих місцях, дистанційно та шляхом надання електронних послуг.
У цілому за звітний період працівники сервісних центрів надали 128 тис. послуг. Серед найпопулярніших є подання документів для призначення та перерахунку пенсій і комунальних виплат; отримання консультацій; видача довідок; оформлення документів для виготовлення пенсійних посвідчень та їх видача.
Все більшої популярності в області набувають дистанційні форми обслуговування громадян. У їх числі – електронні сервіси вебпорталу Пенсійного фонду України та територіальних громад, застосунок «Дія». Упродовж кварталу громадяни одержали 4,2 тис. таких послуг.
Популярними серед громадян залишаються і телефонні консультації. Про це свідчить 17 тис. звернень на «гарячі» телефонні лінії Головного управління. За їх роботою встановлений суворий контроль як на регіональному рівні, так і на рівні Пенсійного фонду України.
Одним із ключових питань, що безпосередньо впливають на ефективність прийому та обслуговування громадян, є взаємодія фахівців сервісних центрів з представниками територіальних громад і ЦНАПів, причетних до прийому документів щодо призначення субсидій і пільг.
У числі заходів, які були проведені в Головному управлінні в рамках такої взаємодії, були онлайн-семінари, робочі зустрічі, інструктажі щодо опрацювання програмного продукту, поширення інформаційних матеріалів тощо.
Протягом кварталу до Головного управління надійшло 7124 звернень, що на 9 % більше, ніж за відповідний минулорічний період.
Аналіз звернень за змістом виявив, що основна частина дописів надійшла від пенсіонерів силових структур щодо перерахунку пенсії, виконання рішень суду та виплати заборгованості за рішенням суду, питань призначення та виплати житлової субсидії або пільги, перегляду пенсій за судовими рішеннями чи індексації, надання права на пільгові пенсії, обрахування стажу.
У рамках функціонування сервісу вебпорталу Пенсійного фонду України «Електронна трудова книжка» за квартал до Головного управління надійшло 13973 звернення щодо оцифрування відомостей про трудову діяльність, з яких 8887 подані через вебпортал, 5086 – створені при призначенні або перерахунку пенсій. Опрацювання звернень здійснюється за принципом екстериторіальності з централізованої черги.
У Головному управлінні опрацьовано 2519 анкет застрахованої особи для внесення змін та уточнень в реєстр застрахованих осіб.
В електронний формат за звітний період переведено 269395 пенсійних справ, що складає 79% від загальної кількості паперових документів, які підлягають оцифруванню.
Упродовж кварталу в Головному управлінні на 107,1 % забезпечено виконання планових показників з надходження коштів, адміністрування яких здійснюють органи Пенсійного фонду України. При доведеному плані у сумі
80,7 млн грн фактично надійшло 86,4 млн грн.
Протягом звітного періоду забезпечено виконання індикативних показників з надходження збору з окремих видів господарських операцій на 130,1 %.
На 01.04.2024 заборгованість з платежів до Пенсійного фонду в області становить 168,3 млн. грн, з яких 68,5 % – борг підприємств, які перебувають в різних стадіях банкрутства, 17,5 % – борг економічно-активних платників та 14,0 % – підприємств, у яких відсутні активи для їх погашення.
У ході перевірок суб’єктів господарювання виявлені недостовірні відомості подані до реєстру застрахованих осіб в частині суми заробітної плати щодо 56 осіб, встановлено завищення заробітної плати на суму 28,1 тис. грн. та заниження на 209,0 тис грн., інші порушення щодо 59 осіб. Здійснено 17 перевірок щодо сплати збору при набутті права власності на 1999 легкових автомобілів. Встановлено 6 випадків невірного застосування відсоткової ставки збору, в результаті чого донараховано збору 43,5 тис. грн. Проведено 2337 перевірки обґрунтованості документів, поданих для оформлення пенсій. Встановлені недостовірні відомості у 950 документах (40,7%). Забезпечено постійний контроль за використанням пенсійних коштів в організаціях та установах, що здійснюють виплату і доставку пенсій.