Пропустити навігацію

Про Стан реалізації органами Пенсійного фонду області Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 02.02.2016 р. №1-2

РІШЕННЯ
колегії при начальнику Головного управління
Пенсійного фонду України в Полтавській області

Про Стан реалізації органами Пенсійного фонду області Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 02.02.2016 р. №1-2

 

У рамках реалізації Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 02 лютого 2016 року № 1-2, в органах Пенсійного фонду області проводилися інформаційні заходи різноманітних форм і методів, спрямовані на комунікації з громадськістю.
Завдяки створенню мультисайту зі сторінками регіональних управлінь, з квітня нинішнього року здійснюється активне наповнення інформаційної сторінки Головного управління на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Ця сучасна онлайн-платформа забезпечує оперативне висвітлення діяльності органів Фонду області, має мобільну версію, можливість швидкого переходу на сторінку будь-якої області і адаптована до користувачів з вадами зору. За короткий час здійснено 100-відсоткове наповнення розділів інформаційної сторінки Головного управління.
Інформація в розділі «Новини» оцінюється прес-службою центрального апарату Фонду перш за все за такими критеріями: участь у заходах керівництва Головного і підвідомчих управлінь, актуальність і змістовність.
Робота над веб-порталом постійно триває у напрямках удосконалення структури, організації регулярного інформаційного наповнення і актуального поновлення вмісту розділів. Проте територіальні управління не в повній мірі залучені до цього процесу.
На виконання відповідних розпоряджень Пенсійного фонду України у поточному році в області запроваджено нові онлайн-сервіси: послуги смс-інформування пенсіонерів і застрахованих осіб та отримання онлайн-довідок через особистий кабінет на веб-порталі електронних послуг. Розпочалася і відповідна інформаційна кампанія, спрямована на їх популяризацію.
На 1 липня п.р. в області було зареєстровано 33 246 користувачів веб-порталу Пенсійного фонду України та 780 осіб, які виявили бажання користуватися послугою смс-інформування.
Одним з останніх нововведень стала інтеграція Головного управління до всеукраїнської системи планування інформаційних заходів в Google таблицях, які почали використовуватися в тестовому режимі Пенсійним фондом України. Зважаючи на те, що Стратегія розвитку комунікацій передбачає коротко-, середньо- та довгострокове планування, згадані таблиці дозволяють в онлайн-режимі планувати та моніторити інформаційно-роз’яснювальну роботу в системі органів Фонду в цілому. Це збільшило можливість обміну досвідом між регіональними управліннями.
Однією із найпоширеніших форм роботи із громадськістю є зустрічі з населенням, ветеранськими і громадськими організаціями, у трудових колективах, виїзні прийоми громадян. Краще у цьому напрямку працюють Гадяцьке, Гребінківське, Кобеляцьке, Лохвицьке, Решетилівське і Кременчуцьке об’єднані управління.
На відміну від звичайних виїзних прийомів спектр послуг, що надається під час спільних виїздів у рамках функціонування «мобільних соціальних офісів», значно ширший. При такій формі обслуговування громадяни мають змогу вирішити питання одразу у декількох службах за місцем проживання. До проведення таких прийомів залучаються також представники ветеранських організацій, банківських установ, центрів зайнятості, соціальні партнери.
За звітністю підвідомчих управлінь періодичність відвідувань соціальних офісів коливається від 1-2 разів на місяць до двох разів на тиждень. За звітний період у «соціальних офісах» прийнято близько 450 осіб. Не проводилася така робота Великобагачанським, Карлівським та Миргородським об’єднаними управліннями.
В області постійно здійснюються комунікації через служби зайнятості (понад 120 лекцій для осіб працездатного та передпенсійного віку), через “школу майбутнього пенсіонера” (14 занять за півріччя), проведення флешмобів (більше 90 заходів), де основними темами є підвищення знань про пенсійне забезпечення, легалізацію заробітної плати та її вплив на розмір майбутньої пенсії.
Для того, аби визначити подальші напрями роз’яснювальної роботи, органами Пенсійного фонду періодично провадиться моніторинг громадської думки. При цьому використовуються такі форми комунікацій, як анкетування громадян, скриньки або журнали для відгуків і пропозицій. Це дає можливість вчасно вносити корективи у інформаційно-роз’яснювальну роботу, надавати їй більш динамічного характеру, що у кінцевому результаті сприяє ширшій обізнаності населення щодо завдань і цілей пенсійної реформи.
Здійснюється також постійний моніторинг оприлюднених у засобах масової інформації зауважень і реагування на них у разі необхідності.
Результати проведення анкетування та опитування відвідувачів органів Пенсійного фонду області свідчать, що рівень задоволеності громадян якістю обслуговування та наданням адміністративних і соціальних послуг становить 93,8 %.
Працівники Пенсійного фонду області беруть участь у проведенні «круглих столів», на яких присутні представники мас-медіа, а також відповідальні працівники причетних підприємств, установ та організацій. Теми дискусій визначають організатори цих заходів, але участь фахівців Фонду дає можливість донести до аудиторії цілі та напрями пенсійної реформи, її основні завдання, поінформувати про свою діяльність. Упродовж півріччя зафіксовано 63 засідання різного рівня.
Для інформаційної підтримки пенсійної реформи в області створена система всеохоплюючого інформаційного впливу, яка передбачає діалог не лише з пенсіонерами, а із іншими цільовими групами.
Для успішного вирішення питань наповнення пенсійного бюджету широкий інформаційний потік спрямовано на представників малого та середнього бізнесу, керівників підприємств, установ та організацій. Протягом півріччя їм надано близько 1,7 тис. різноманітних роз’яснень.
У рамках реалізації Стратегії розвитку комунікацій регулярно проводяться зустрічі з учнівською молоддю та студентами, уроки у загальноосвітніх школах з питань пенсійного забезпечення. Протягом півріччя відбулося близько 20-ти таких заходів.
З початку року розповсюджено 25,5 тис. буклетів, брошур, плакатів та листівок з питань роз’яснення пенсійної реформи та пенсійного законодавства.
В області набуває поширення така форма інформаційно-просвітницької діяльності, як оголошення на ринках, транспортних зупинках та в супермаркетах через рупор, радіоточки та електронне табло. Вони дозволяють охопити комунікаціями широке коло громадськості. Найбільш ефективно використовуються такі засоби працівниками Кременчуцького об’єднаного управління.
Розповсюдженню знань про пенсійну реформу, нове пенсійне законодавство сприяють інформаційні стенди, що створюються за погодженням з адміністрацією на підприємствах, організаціях та установах, територіальних громадах, сільських і селищних радах. На них розміщуються матеріали, що роз’яснюють цілі та завдання пенсійної реформи, а також роздруківки, присвячені пенсійному законодавству.
Разом з тим такі традиційні форми роботи працівників пенсійної галузі, як дні Пенсійного фонду та дні відкритих дверей, стали проводитися набагато рідше (відповідно 8 і 1 за півріччя), до того ж належна інформація про їх проведення не надсилається до Головного управління. Відтак порівняльний аналіз, проведений на загальнодержавному рівні, продемонстрував значне відставання, у порівнянні з іншими регіональними управліннями.
Ситуація вимагає зміни ставлення працівників Фонду до зазначених форм комунікацій, підвищення рівня їх підготовки і проведення, залучення активу територіальних громад, громадських організацій, соціальних партнерів тощо.
Дні відкритих дверей повинні стати цікавими та актуальними не лише для молоді, але й для представників різних вікових та професійних груп населення. Ці заходи мають будуть сплановані, підготовлені та проведені належним чином, з використанням сучасних інформаційних технологій, наочного матеріалу і зрозумілих для кожної цільової групи прикладів.
В інформаційному просторі Полтавщини відчутне місце займають загальнодержавні інформаційно-аналітичні видання – газета “Пенсійний кур’єр” та журнал “Вісник Пенсійного фонду України”. У середньому щомісяця передплачується близько 2 тис. примірників газети та 50 – журналу. Потребує постійного контролю робота щодо популяризації цих видань, адже вони є єдиними джерелами достовірної офіційної інформації пенсійної тематики.
Найефективнішими способами інформування населення області на сьогодні залишаються засоби масової інформації (телебачення, радіо, преса) та Інтернет-ресурси.
Головне управління Фонду активно співпрацює перш за все з електронними виданнями «Новини Полтавщини», «Полтава-інфо», «Полтава-365», службами новин телеканалів «Місто» та «ІРТ». Разом з тим потребує активізації співпраця з обласною телерадіокомпанією «Лтава».
Також органи Фонду розміщують інформаційні повідомлення в регіональних та місцевих друкованих виданнях, надаються коментарі фахівців у пресі. Найбільше виявляють зацікавленість у матеріалах пенсійної тематики газети «Вечірня Полтава», «Полтавський вісник», «Село полтавське». Проте кореспонденти газети «Зоря Полтавщини» лише зрідка переадресовують до Головного управління запитання читачів, відвідують прес-конференції та деякі заходи обласного рівня.
З початку поточного року керівництвом та фахівцями Головного управління здійснено 70 виступів на радіо й телебаченні, вийшло друком понад 8 статей і 51 інтернет-повідомлення, відбулись 2 брифінги, 1 прес-конференція, 18 прямих телефонних ліній.
Задля залучення журналістів до висвітлення подій і заходів, що відбуваються у пенсійній галузі, у Головному управлінні готуються прес-релізи, пост-релізи, які публікуються на сайті обласної державної адміністрації, на власному веб-ресурсі, на сторінках інтернет-видань, надаються до Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації для сприяння у подальшому розміщенні в регіональних виданнях, надсилаються у якості методичної допомоги підвідомчим управлінням.
Однак у цілому в органах Фонду області простежується недостатній рівень спроможності підтримувати ефективну взаємодію з громадськістю та засобами масової інформації через ряд об’єктивних і суб’єктивних причин. Для повноцінного та ефективного здійснення комунікацій відчувається нестача основних ресурсів – технічних, інформаційних і людських.
Проблемними питаннями залишаються також недостатність чи відсутність контактів із засобами масової інформації, тісного співробітництва з іншими організаціями чи громадськими об’єднаннями; неякісна, нерегулярна або непослідовна інформація, що надається для узагальнення та розміщення, а також особистісні та професійні якості окремих працівників Фонду.
Враховуючи вищенаведене, а також задля впровадження рішення колегії відповідно до протоколу № 4 від 18 липня 2018 року,

НАКАЗУЮ:

1. Інформацію заступника начальника відділу персоналу та організаційно-інформаційної роботи Ярмош О.І. про реалізацію органами Пенсійного фонду області Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України взяти до відома.

2. Начальникам структурних підрозділів Головного управління, начальникам об’єднаних управлінь:
2.1 Продовжувати послідовну і цілеспрямовану роботу щодо інформаційного забезпечення населення області, використовуючи всі можливі форми комунікацій.
2.2. Забезпечити безперебійне планування і внесення до Google-таблиць Пенсійного фонду України інформаційних заходів на короткострокову (тиждень), середньострокову (місяць) та довгострокову (півріччя) перспективи.

3. Начальникам об’єднаних управлінь до 1 серпня п.р. на апаратних нарадах розглянути стан виконання Стратегії комунікацій та внести корективи до подальших планів з метою ліквідації упущень та прогалин у роботі.

4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступників начальника Головного управління згідно із розподілом обов’язків.

 

 

Голова колегії –
начальник головного управління
В.Н.Тараторін

background Layer 1