Рішення колегії при начальнику Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області № 6-5 від 12 грудня 2018 року
Про стан виконання в органах Пенсійного фонду області
Закону України «Про звернення громадян»
В органах Пенсійного фонду області забезпечується реалізація конституційних прав громадян на звернення та здійснюються належні заходи щодо зміцнення виконавської дисципліни.
Протягом 11 місяців поточного року зафіксовано майже 14,8 тис. звернень до органів Фонду області, що на 13,6% менше, ніж за відповідний період минулого року Уповільнення темпів надходження звернень спостерігалося майже у всіх територіальних управліннях.
За 11 місяців п.р., порівняно з аналогічним минулорічним періодом, на 18,5% (7331 особа проти 8685) зменшилася кількість звернень на особистий прийом до керівництва органів Фонду. Разом тим на 69,9% зросла кількість письмових звернень і досягла 4799.
Упродовж звітного періоду на 84,8% зросла також кількість повторних звернень і становить на даний час 780. Збільшилася на 27% кількість звернень, направлених до вищих органів влади.
Суттєво зменшилася кількість звернень громадян на Урядову телефонну «гарячу лінію» і становить 1901 проти 2428 за відповідний період минулого року.
Як свідчать результати контролю, органами Пенсійного фонду області, в основному, забезпечено своєчасний та якісний розгляд звернень громадян у строки, визначені законодавством. Здійснювався широкий комплекс заходів, спрямований на інформування населення з приводу змін у галузі пенсійного забезпечення, подальшої реалізації державної пенсійної політики та діяльності органів Фонду в цілому.
У ході реалізації заходів щодо зміцнення виконавської дисципліни в області проведено повну реалізацію актів та доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Пенсійного фонду України, забезпечено відповідні надходження до бюджету Пенсійного фонду та своєчасну виплату всіх видів пенсій.
Протягом року здійснювався постійний контроль за виконанням власних рішень, до яких належать 695 наказів Головного управління. Їх кількість на 155 перевищує минулорічний аналогічний показник.
Ряд питань щодо організації роботи з реалізації державної політики в пенсійній сфері розглянуто на колегіях Головного управління та апаратних нарадах. У нинішньому році відбулося 6 засідань колегії, на яких обговорювалося 14 актуальних питань роботи галузі, 21 апаратна нарада. За результатами цих заходів реалізовано ряд відповідних доручень.
Протягом 11 місяців 2018 року до Головного управління надійшло майже 29 тис. документів, що на 10473 (на 57%) більше, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Як свідчить аналіз, збільшення відбулося за рахунок тих, що надходять з підвідомчих управлінь про перевірку обґрунтованості поданих документів для призначення пенсій, а також від суб’єктів господарювання – на проведення позапланових перевірок.
Протягом звітного періоду структурні підрозділи Головного управління направили 24844 інформації різним установам, підприємствам, заявникам, що на 7243 документи (на 30%) більше, ніж за аналогічний період минулого року. До Пенсійного фонду України було направлено 1982 інформації; до ОДА – 76; департаменту економічного розвитку – 34; до прокуратури області – 38; департаменту праці та соцзахисту населення – 174.
Із загальної кількості вхідної кореспонденції підлягало виконанню структурними підрозділами Головного управління 4315 документів, що на 757 документів, або на 18% більше, порівняно з аналогічним періодом 2017 року.
Упродовж 11 місяців на контролі в Головному управлінні перебувало 789 запитів про підтвердження стажу роботи й заробітної плати, що надійшли з управлінь Пенсійного фонду країн СНД, та інших документів, відпрацювання яких було доручено територіальним управлінням області. Найбільше запитів отримали Полтавське (323) та Кобеляцьке (194) об’єднані управління. Проте із загальної кількості таких запитів виконані у передбачений законодавством місячний термін 759 документів (96% від загальної кількості). У результаті отримали відповідь з порушеним терміном виконання 4% запитувачів.
Порушення зафіксовані у Полтавському (8 порушень термінів, по одному запиту інформацію не надано взагалі); у Кременчуцькому (9); Глобинському (7); Чутівському (2); Карлівському (1); Кобеляцьке (1); Лохвицьке (1) об’єднаних управліннях Фонду.
Слід констатувати, що як на обласному, так і на місцевому рівнях низькими темпами впроваджується електронний контроль за своєчасністю опрацювання документів для призначення та перерахунку пенсій.
Виходячи із вищевикладеного, колегія
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію про стан роботи зі зверненнями громадян і дотримання виконавської дисципліни в органах Пенсійного фонду області взяти до відома.
2. Начальникам структурних підрозділів Головного управління, начальникам підвідомчих управлінь:
2.1. Вжити вичерпних організаційних заходів, спрямованих на подальше зменшення кількості звернень до органів Пенсійного фонду та підвищення якості й оперативності їх розгляду.
2.2. Проаналізувати своєчасність виконання документів та при необхідності вжити заходів щодо посилення виконавської дисципліни.
3. Начальнику управління пенсійного забезпечення Товстоножко І.В., начальнику управління з координації та контролю за виплатою пенсій Чуйко С.М., начальнику управління пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян Марченку С.П., начальникам підвідомчих управлінь забезпечити правильність прийняття рішень щодо призначення та перерахунків пенсій, здійснення повного комплексу внутрішніх ревізійних та інвентаризаційних заходів з питань дотримання пенсійного законодавства.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступників начальника Головного управління згідно з розподілом обов’язків.
Начальник
Головного управління В. ТАРАТОРІН