Порядок формування медичних висновків в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я
На практиці є непоодинокі випадки, коли в одному періоді сформовані електронний листок непрацездатності та паперовий листок непрацездатності, із зазначенням що ці листки непрацездатності є первинними — створені як нові випадки, і виникають труднощі щодо поступовості дій в частині їх опрацювання. Відтак, нагадаємо, що Порядок формування медичних висновків в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я (далі – Порядок формування МВТН) затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066 (далі – Наказ № 1066). Порядок видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.06.2021 № 1234 (далі – Порядок № 1234). Згідно із пунктами 2 та 3 розділу II Порядку № 1234 листок непрацездатності формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок (медичні висновки) у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Дати відкриття та закриття листка непрацездатності відповідають датам початку строку дії та закінчення строку дії медичного висновку, на підставі якого сформований цей листок непрацездатності.
Пунктом 3 розділу I Порядку формування МВТН визначено, що випадок тимчасової непрацездатності відповідно до медичних висновків (далі – випадок тимчасової непрацездатності) – тимчасова непрацездатність, що підтверджується формуванням одного або сукупністю декількох медичних висновків, пов’язаних між собою через посилання на запис в Реєстрі про попередній медичний висновок в межах однієї категорії медичних висновків, та триває безперервно від початку визначеного захворювання, травми або інших причин з можливим продовженням в одного або послідовно в декількох суб’єктів господарювання до завершення дії останнього медичного висновку або до початку нового медичного висновку з відміткою про початок нового випадку тимчасової непрацездатності в межах такої ж категорії, що формується з приводу нового захворювання, травми або інших причин, які не пов’язані та не є наслідками попереднього.
У пункті 8 Наказу № 1066 зазначено вичерпний перелік умов, за яких передбачена можливість видачі листка непрацездатності відповідно до вимог Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 13.11.2001 № 455, та Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України, від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406 (паперовий листок непрацездатності).
У випадках, коли в одному періоді сформовані електронний листок непрацездатності та паперовий листок непрацездатності із зазначенням що ці листки непрацездатності є первинними — створені як нові випадки, допомога по тимчасовій непрацездатності повинна надаватися починаючи з початку нового страхового випадку та за перші п’ять днів непрацездатності здійснюватися за рахунок коштів роботодавця. Якщо за таких умов нарахована сума допомоги по тимчасовій непрацездатності за дні тимчасової непрацездатності (починаючи з шостого дня непрацездатності), які зазначалися в електронному листку непрацездатності, була включена до заяви-розрахунку, яка профінансована Пенсійним фондом України, то страхувальнику для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності в порядку визначеному законодавством необхідно сформувати корегуючу заяву-розрахунок за типом “Корегуюча зменшення” до заяви, яка була профінансована, для електронного листка непрацездатності та повернути зайво замовлені кошти, нараховані за дні тимчасової непрацездатності (що збігаються з датами у первинному паперовому листку непрацездатності) на рахунок Пенсійного фонду України. Нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності на підставі паперового листка непрацездатності здійснюється на загальних підставах (оплата перших п’яти днів непрацездатності за рахунок коштів роботодавця, починаючи з шостого дня непрацездатності за рахунок коштів Пенсійного фонду України).