Пропустити навігацію

Щодо проведення спеціальних перевірок

Bez nazvanyya 300x168 - Щодо проведення спеціальних перевірокНа виконання п. 9 Плану заходів з реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України у головному управлінні та об’єднаних управліннях Пенсійного фонду України Рівненської області на 2018 рік, надаємо роз’яснення щодо застосування законодавчих та нормативних актів при проведенні спеціальних перевірок стосовно осіб, які передбачають зайняття відповідального та особливо відповідального становища.

Спеціальна перевірка стосовно осіб, які претендують на зайняття відповідального або особливо відповідального становища проводиться відповідно до вимог статей 56, 57,58 Закону України «Про запобігання корупції» та постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 171. Перелік посад, які передбачають зайняття відповідального та особливо відповідального становища визначено у примітці до ст. 56 Закону. Перелік посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків, затверджено рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 17 червня 2016 року №2.

Звертаємо Вашу увагу, спеціальна перевірка не проводиться щодо:

претендентів, які перебувають на посадах у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування та призначаються в порядку переведення чи просування по службі на посади в межах того ж органу або призначаються в порядку переведення на посади в інших державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування;

претендентів, які перебувають на посадах у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, що припиняються, та призначаються в порядку переведення на роботу до інших органів, до яких переходять повноваження та функції органів, що припиняються.

Відповідно до статті 41 Закону України «Про державну службу», державний службовець може бути переведений без обовязкового проведення конкурсу лише на рівнозначну (посада державної служби, що належить до однієї групи оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу) або нижчу вакантну посаду в іншому державному органі.

Претенденти на посади, стосовно яких спеціальна перевірка вже проводилася, під час призначення в порядку переведення на посаду до іншого державного органу, письмово повідомляють про це відповідному органу із зазначенням найменування органу, яким організовано проведення такої перевірки. Керівник (заступник керівника) державного органу, на зайняття посади в якому претендує особа, не пізніше наступного робочого дня після одержання повідомлення від претендента на посаду надсилає запит про надання копії довідки про результати спеціальної перевірки до органу, де проводилася така перевірка. Питання про призначення претендента на посаду розглядається після отримання копії такої довідки.

Для проведення спеціальної перевірки претендент на посаду подає:

1) Письмову згоду претендента на посаду на її проведення, яка подається разом із заявою про призначення. У разі ненадання згоди претендента на посаду спеціальна перевірка не проводиться і питання про призначення на відповідну посаду не розглядається.

2) Автобіографію. Форма автобіографії законодавством не встановлюється. Як правило, її пишуть від руки, але подати надруковану автобіографію також не заборонено. Відповідні відомості в автобіографії і в декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, повинні збігатися (див. про це ч. 2 ст. 58 Закону), а в разі виявлення розбіжностей, претенденту надається можливість протягом пяти робочих днів надати пояснення та/або виправити таку розбіжність.

3) копію паспорта громадянина України (під копією паспорта громадянина України слід розуміти копії всіх його сторінок).

4) Копії документів про освіту, вчені звання та наукові ступені.

5) Медичну довідку про стан здоров’я за формою, затвердженою Міністерством охорони здоровя (далі – МОЗ), щодо перебування на обліку в психоневрологічних або наркологічних закладах охорони здоров’я. Що стосується медичної довідки про стан здоров’я за формою, затвердженою Міністерством охорони здоровя щодо перебування особи на обліку в психоневрологічних або наркологічних закладах охорони здоров’я, то претендентам на посади слід орієнтуватися на Роз’яснення МОЗ щодо дійсності медичних довідок форми №133/о (від 4 травня 2017року) лише до 14 квітня 2017 року, і подавати для проведення спеціальної перевірки відомостей про стан здоров’я лише копії:

– медичної довідки про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я від 17 січня 2002 року №12;

– сертифіката про проходження профілактичного наркологічного огляду, затвердженого наказом Міністерства охорони здоровя від 28 листопада 1997 року №339.

Для проведення перевірки не можуть витребуватися оригінали цих довідки і сертифікату, вони мають подаватися лише після призначення (обрання, затвердження) особи на посаду і надалі зберігатися в кадровому органі.

6) Копію військового квитка або посвідчення особи військовослужбовця (для військовослужбовців або військовозобов’язаних).

7) Довідку про допуск до державної таємниці (у разі його наявності).

8) Заяву, передбачену частиною першою статті 6 Закону України “Про очищення влади”.

Спеціальній перевірці підлягають відомості щодо:

1) наявності судового рішення, що набрало законної сили, згідно з яким особу притягнуто до кримінальної відповідальності, в тому числі за корупційні правопорушення, а також наявності судимості, її зняття, погашення;

2) факту, що особа піддана, піддавалася раніше адміністративним стягненням за пов’язані з корупцією правопорушення;

3) достовірності відомостей, зазначених у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Переможець конкурсу подає декларацію «кандидата на посаду», із зазначенням конкретної назви посади та управління. Декларація має бути подана не пізніше заяви про призначення;

4) наявності в особи корпоративних прав;

5) стану здоров’я (в частині перебування особи на обліку в психоневрологічних або наркологічних закладах охорони здоров’я). Перевірка відомостей щодо стану здоров’я повинна бути передбачена виключно з метою запобігання прийняттю на службу осіб, які за станом здоров’я не зможуть на належному рівні виконувати свої повноваження (зокрема, через наявність психічних захворювань, наркозалежність, серйозні інфекційні хвороби). Це відповідає положенню ч. 4 ст. 286 ЦК, згідно з яким фізична особа може бути зобов’язана до проходження медичного огляду у випадках, встановлених законодавством. Водночас вимагання інших відомостей про стан здоров’я суперечить положенню ч. 2 ст. 286 ЦК, де прямо вказано: «Забороняється вимагати та подавати за місцем роботи або навчання інформацію про діагноз та методи лікування фізичної особи».

Достовірність відомостей про освіту є обов’язковим елементом проведення спеціальної перевірки, оскільки однією з умов зайняття більшості посад у державних органів є наявність відповідної освіти.

6) відношення особи до військового обов’язку.

Щодо військового обов’язку громадяни України поділяються на такі категорії:

допризовники – особи, які підлягають приписці до призовних дільниць; призовники – особи, приписані до призовних дільниць; військовослужбовці – особи, які проходять військову службу; військовозобов’язані – особи, які перебувають у запасі для комплектування ЗС та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави; резервісти – особи, які проходять службу у військовому резерві ЗС, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний та воєнний час (ч. 9 ст. 1 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу»). Громадяни України мають право на заміну виконання військового обов’язку альтернативною (невійськовою) службою згідно з Конституцією України та Законом «Про альтернативну (невійськову) службу».

7) наявності в особи допуску до державної таємниці (якщо такий допуск необхідний згідно з кваліфікаційними вимогами до певної посади). Допуск до державної таємниці – це оформлення права громадянина на доступ до секретної інформації, тобто надання повноважною посадовою особою дозволу громадянину на ознайомлення з конкретною секретною інформацією та провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, або ознайомлення з конкретною секретною інформацією та провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, цією посадовою особою відповідно до її службових повноважень. Допуск до державної таємниці надається дієздатним громадянам України віком від18 років, які потребують його за умовами своєї службової, виробничої, наукової чи науково-технічної діяльності або навчання, органами СБУ після проведення їх перевірки. Порядок надання допуску до державної таємниці визначає КМ (статті1, 22 Закону «Про державну таємницю»).

8) поширення на особу передбаченої Законом України “Про очищення влади” заборони займати відповідну посаду.

Орган, на посаду в якому претендує особа, на підставі одержаної інформації готує довідку про результати спеціальної перевірки.

Якщо за результатами спеціальної перевірки щодо претендента на посаду виявлено факт подання ним підроблених документів або неправдивих відомостей, посадова особа, яка здійснює призначення на цю посаду, повідомляє протягом трьох робочих днів про виявлений факт правоохоронні органи та відмовляє претенденту у призначенні.

background Layer 1