ЯК ПРАЦЮЄ ПЕНСІЙНИЙ ФОНД СУМЩИНИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ?
В ефірі «Українського радіо. Суми» на це та інші питання в телефонному режимі відповідала заступник начальника управління обслуговування громадян Пенсійного фонду Сумщини Альона ЗАСТАВЕНКО.
📌Вітаю Вас!
✅Вітаю!
📌Розкажіть, будь ласка, як змінилася робота Пенсійного фонду в умовах карантину? Наскільки змінилася сама діяльність управління?
✅У зв’язку із впровадженням в Україні карантину через поширення коронавірусної інфекції, пунктом 1.6 протоколу № 2 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Сумської облдержадміністрації особистий прийом громадян в усіх органах державної влади на Сумщині скасовано. Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області переконливо просить своїх клієнтів дотримуватися карантину і утриматись від візитів до установ Фонду без нагальної потреби.
Однак ми подбали про наших клієнтів заздалегідь і пропонуємо їм користуватися сучасними електронними сервісами Пенсійного фонду України без потреби звернення, не виходячи з дому.
Електронна адреса вебпорталу Пенсійного фонду: portal.pfu.gov.ua.
У пригоді клієнтам також стануть мобільний додаток «Пенсійний фонд», повідомлення поштою та «гарячі» телефонні лінії.
Крім того, Пенсійний фонд Сумщини просить усіх роботодавців одержувати дані про страховий стаж своїх найманих працівників для обрахунку лікарняних через онлайн-сервіси Пенсійного фонду, тим самим не провокуючи під час карантину візитів найманих працівників до сервісних центрів.
Також звертаємо увагу, що перебіг строків звернення за отриманням пенсійних послуг у період карантину зупиняється. Це означає, що утримуючись від візитів до установ Фонду громадяни не втрачають своїх пенсійних прав і зможуть їх безперешкодно реалізувати вже після завершення карантину.
Хоч ми і працюємо в закритому режимі, усі процеси, в тому числі перерахунки, фінансування пенсій, відбуваються без збоїв, у штатному режимі.
📌Тобто виплати будуть своєчасно, не потрібно звертатися?
✅Так. Закликаємо зберігати спокій та утриматися від візитів без нагальної потреби.
📌Сьогодні Пенсійний фонд Сумщини перейшов на роботу в закритому режимі. Як спілкуєтесь із клієнтами?
✅У нинішніх умовах нашою головною метою є убезпечення як клієнтів, так і своїх працівників. Тому ми перейшли на дистанційну форму роботи. Ми не сприяємо тому, щоб приходили люди поважного віку і тому рекомендуємо отримувати пенсійні послуги, не виходячи з дому, через вебпортал, мобільний додаток, пошту, в тому числі електронну, а також за телефонами «гарячих» ліній, що розміщені на сайті та сторінці Пенсійного фонду Сумщини у facebook. Ми переконані, що розвиток сучасних електронних сервісів є пріоритетним. Сьогодні ми є лідерами в Україні за чисельністю користувачів електронними послугами. Ними користуються понад 40% населення Сумської області, з яких більше 217 тисяч – пенсіонери та близько 50 тисяч – особи з обмеженими можливостями, а також близько 90% всіх роботодавців Сумщини мають свої електронні кабінети на вебпорталі. Ми впевнені, що жодних ускладнень з отриманням пенсійних послуг у нас не виникатиме під час усього періоду карантину.
📌Скільки сервісних центрів на сьогодні працюють із тих, які працювали до карантину, і які послуги вони продовжують надавати населенню?
✅Усі 19 сервісних центрів продовжують працювати, але у закритому режимі. Є чергОві спеціалісти, котрі у посиленому санітарному режимі надають лише невідкладні послуги. Такою невідкладною послугою, наприклад, є оформлення документів для отримання допомоги на поховання. Ця послуга надаються через спеціально облаштований бокс, із відповідною подальшою дезінфекцією документів і самого боксу. Ще раз зауважу, що перебіг строків звернення за отриманням пенсійних послуг на період дії карантину зупиняється, тобто жоден наш клієнт не втратить своїх прав. Але якщо людина хоче скористатися послугою в оперативному режимі, то абсолютно всі послуги, що надаються стаціонарно, можна отримати через онлайн-ресурс. Починаючи від перегляду матеріалів пенсійної справи, замовлення довідок і закінчуючи поданням документів на призначення/перерахунок пенсій – це можна отримати онлайн.
Якщо говорити про подання документів на призначення пенсії, то на це знадобиться лише 10 хвилин вільного часу.
📌Скажіть, будь ласка, чи сприймають сьогодні таку зміну клієнти з розумінням? Вишикуються в черги чи дослухаються і звертаються онлайн?
✅Люди цілком з розумінням сприймають ситуацію, що склалася, і жодних непорозумінь у нас не виникає. Це свідчить про усвідомлення нашими громадянами серйозності ситуації та важливості свого здоров’я.
📌Тобто сьогодні ми можемо говорити про відсутність або зменшення черг?
✅Черги зовсім відсутні. Звісно, є поодинокі випадки звернень, але їх дуже мало.
📌Пані Альоно, нагадайте про роботу онлайн-платформи. Які питання можна вирішити завдяки вебможливостям Пенсійного фонду?
✅Починаємо з такої важливої послуги, як подання заяви на призначення пенсії. Особи, які досягають у період карантину пенсійного віку, можуть завітати на вебпортал Пенсійного фонду і в Особистому кабінеті обрати розділ «Заява на призначення пенсії», заповнити запропоновану анкету, прикріпити до неї скан-копії своїх документів і таким чином подати документи на призначення пенсії. Протягом 10 днів пенсія буде призначена. Допомогти таким нашим клієнтам, звичайно, можуть діти, онуки, всі, хто є активними користувачами комп’ютерної техніки. Процедура дуже проста.
Наступна послуга – отримання даних про страхові внески, які сплачує роботодавець. Є також отримання даних для Електронного реєстру листків непрацездатності, подання заяви на будь-які зміни в пенсійній справі, отримання довідок про доходи, про розмір своєї пенсії, перегляд усіх відомостей по пенсійній справі. Також можна через онлайн-сервіс подати скаргу або заяву-звернення.
Крім того, на онлайн-платформі є такий сервіс, як Пенсійний калькулятор. Можна зараз, будучи вдома, внести туди всі свої дані й подивитися свій ймовірний майбутній розмір пенсії. Це корисно і цікаво.
Також онлайн-сервіс дає можливість переглянути свою Електронну трудову книжку, починаючи з 1998 року.
📌 Для того щоб користуватися вебпорталом удома, що людина повинна мати?
✅Потрібно мати доступ до Особистого кабінету, пройшовши реєстрацію на вебпорталі. Ми маємо приємну новину для всіх клієнтів Пенсійного фонду! Відтепер не потрібно з’являтися до установ Фонду для ідентифікації або для одержання електронного цифрового підпису (ЕЦП). Не виходячи з дому, лише ввівши номер свого мобільного телефону або своєї банківської карти, можна одержати пенсійні послуги онлайн. Така можливість надана недавно і ми зараз її активно популяризуємо. Пропонуємо скористатися нею, на це потрібна лише хвилина вашого часу. Є відеоінструкція, доступна як на онлайн-платформі, так і на сторінці у facebook.
Декілька слів скажу про нашу сторінку у facebook. Вона має багато підписників. Ми розміщуємо там актуальні інформаційні матеріали, відеоуроки, покрокові інструкції, оголошення про актуальні події. Тому закликаємо долучатися до неї і оперативно отримувати вичерпну інформацію з питань пенсійного забезпечення, залишаючись вдома і піклуючись про своє здоров’я та свою безпеку.
📌Раніше, для того щоб користуватися власним кабінетом, потрібно було робити електронний ключ. Чи потрібен він зараз для того, щоб входити на вебпортал і мати з вами зв’язок?
✅Ті, хто вже має свій електронний ключ, продовжують ним користуватися. Звертаючись до тих, хто його не встиг зробити з певних причин, наголошую – тепер можна отримувати онлайн-послуги, зареєструвавшись за допомогою номера телефону або банківської карти.
📌Тобто, не виходячи з дому, зараз можна це зробити, так? Необов’язково звертатися?
✅Необов’язково звертатися. На період карантину ми всіх закликаємо залишатися вдома і переконатися в перевагах онлайн-сервісів Пенсійного фонду.
📌Якщо людина не має комп’ютера, вона може скористатися мобільним додатком. Мобільний додаток дасть людині повний спектр можливостей, які вона використовує онлайн, сідаючи за комп’ютер?
✅Так, будь-яка особа може на свій мобільний пристрій або планшет завантажити мобільний додаток «Пенсійний фонд». Що це дасть? Для застрахованих осіб – це можливість перегляду відомостей з Реєстру застрахованих осіб, для пенсіонерів – це можливість перегляду відомостей з електронної пенсійної справи. Можна як переглянути стан всіх своїх звернень до Пенсійного фонду, так і отримувати повідомлення, які на сьогодні надаються Пенсійним фондом України.
📌Хочу у Вас запитати про те, що відбудуться перерахунки пенсій. Коли очікувати на них у цьому році та кому саме будуть ці перерахунки?
✅У цьому році ми маємо два гарантованих масових перерахунки. Це перерахунки, які передбачені Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік». Це перерахунки, пов’язані зі зміною прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Вони відбудуться у липні та грудні 2020 року. Також ми всі чули анонси Президента України та Міністра соціальної політики про покращення забезпечення громадян. І з 1 квітня ми очікуємо нормативні документи на 1000 грн пенсіонерам, розмір пенсій яких менше 5000 грн. З травня очікуємо нормативний документ на доплату 500 грн до пенсій щомісяця для пенсіонерів, яким виповнилося 80 років. І з травня ми також чекаємо на нормативну базу для проведення індексації на 11%. Щойно будуть нормативні документи з цього приводу, ми одразу проведемо всі заявлені перерахунки без жодних збоїв. І хотіла б звернути увагу, що ці перерахунки будуть проведені також без потреби звернення. Тож категорично небажано сьогодні порушувати карантин і фізично відвідувати установи Пенсійного фонду для того, щоб дізнатися про доплати.
Щодо розміру підвищення, то пенсіонери про нього оперативно зможуть дізнатися шляхом SMS-повідомлень, які буде розіслано Пенсійним фондом, а також в Особистому кабінеті на вебпорталі. Крім того, ми обов’язково проведемо інформаційну кампанію і детально роз’яснимо всі актуальні моменти.
📌Скажіть, будь ласка, яких категорій громадян торкнуться ці перерахунки і ця індексація?
✅Індексація торкнеться тих пенсіонерів, які отримують пенсії, в складі яких є коефіцієнт заробітної плати, що буде перерахований. Якщо говорити про тих громадян, які отримають по 1000 грн доплати, – це ті особи, які отримують пенсію менше 5000 грн. Також буде покращення пенсійного забезпечення пенсіонерів поважного віку, яким більше 80 років.
📌Щодо заяви Президента України Володимира Зеленського про додаткову 1000 грн тим, хто отримує пенсію менше 5000 грн. Чи відомо, коли це буде? Скільки пенсіонерів Сумщини зможуть розраховувати на цю виплату?
✅Як тільки наш законодавець видає нормативний документ, Пенсійний фонд готовий провести цей перерахунок. Усі підготовчі роботи з цього приводу вже проведені, тож щойно ми отримаємо нормативну базу, ми його проводимо. Якщо говорити на рівні України, то понад 10 млн пенсіонерів отримають перерахунок – додатково 1000 грн. Стосовно пенсіонерів Сумщини, то після здійснення перерахунків ми обов’язково проведемо інформаційну кампанію і розкажемо про кількість пенсіонерів та інші актуальні моменти.
📌Тобто ще не відомо, коли відбудеться ця виплата, так?
✅За словами наших урядовців, це повинно відбутися з 1 квітня. Але як державний орган ми працюємо на основі законодавства, тому чекаємо, і маємо сподівання, що саме з 1 квітня ми забезпечимо всіх громадян 1000 грн. Тих, хто отримує менше 5000 грн.
📌Повертаючись до теми карантину. Наскільки сьогодні самі працівники Пенсійного фонду убезпеченні та забезпечені засобами захисту на період карантину?
✅Працівники Пенсійного фонду Сумщини цілком забезпечені засобами захисту на весь період карантину, скільки б він не тривав. Вони забезпечені захисними медичними масками, рукавичками та антисептичними засобами і дотримуються дистанції, визначеної правилами противірусного захисту.
Постійно проводиться дезінфекція приміщень, в яких працюють наші спеціалісти. В приміщеннях управлінь здійснюється вологе прибирання з дезінфікуючими засобами. Забезпечується провітрювання та кварцування приміщень.
Щоб мінімізувати ризики захворювання в Пенсійному фонді Сумщини для працівників введені додаткові гарантії: це і пріоритезація безконтактного надання послуг через вебпортал, поштою, телефоном, через бокс; відпустки для працівників – батьків, дітки яких перебувають на карантині і не відвідують садочки та школи, а також для працівників, які не забезпечують безперебійні для суспільства функції (такі як нарахування, виплата пенсій); деякі працівники переведені на дистанційну роботу.
Ми бережемо своїх спеціалістів, піклуємося, щоб всі вони були здорові й захищені.
📌Відомо, що карантин продовжили до 24 квітня. Наскільки Пенсійний фонд готовий продовжувати працювати в умовах карантину?
✅Ми готові працювати у найскладніших умовах і повністю забезпечені всім необхідним. Усі перерахунки, фінансування пенсійних виплат будуть проведені вчасно. Банківські установи і поштові відділення працюють у звичайному режимі, тобто у нас немає жодних проблем. Кожен наш клієнт отримає свою пенсійну виплату вчасно, на свою банківську картку або додому.
📌Ви говорили, що є контакт-центр з різних питань. Думаю, він став ще актуальнішим. З якими питаннями можна звернутися на «гарячу» лінію?
✅Так, функціонування контакт-центру є актуальним, особливо для категорії наших клієнтів, які не мають комп’ютера. Вони, як правило, мають телефон, за допомогою якого можна звернутися на «гарячу» лінію Пенсійного фонду Сумщини і поставити будь-які питання. Єдине, що конфіденційна інформація, яка стосується розміру пенсії, не надається по телефону. Всі інші питання, пов’язані з пенсійним забезпеченням та роботою Пенсійного фонду Сумщини, надаються і доступні постійно у робочий час протягом тижня.
📌Чи можна говорити про те, що людина, наприклад, спочатку може зателефонувати на телефон «гарячої» лінії та дізнатися, чи потрібно їй приходити за наданням якоїсь послуги, чи ні?
✅Звісно. За телефоном «гарячої» лінії можна отримати допомогу з будь-яких питань пенсійного забезпечення. Будь-яка людина може зателефонувати для вирішення своїх нагальних питань. Більше того, якщо виникають питання, наприклад, по реєстрації на онлайн-платформах, то людина теж може звернутися на телефон «гарячої» лінії – їй нададуть покрокову інструкцію, які зареєструватися на вебпорталі. Таким чином, людина заспокоїться і буде впевнена, що її права не порушуються.
📌Назвіть, будь ласка, телефон «гарячої» лінії Пенсійного фонду Сумщини.
✅Найбільш чисельний за кількістю клієнтів – Центральний сервісний центр у м. Суми. Номер телефону «гарячої» лінії – (066) 809-16-52. З телефонами «гарячих» ліній інших сервісних центрів головного управління Пенсійного фонду в Сумській області можна ознайомитись як на сайті, так і на інформаційній сторінці Пенсійного фонду Сумщини у facebook. Людина може звернутися за будь-яким номером телефону і спеціаліст сервісного центру надасть кваліфіковану допомогу.
📌Наскільки карантин на сьогодні дав можливість практично освоїти вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду? Чи збільшилася кількість користувачів?
✅Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду завжди був актуальним для мешканців нашої області. Кількість користувачів зростає. Під час карантину також ми бачимо посилення їх активності. Це дуже позитивно, оскільки значно спрощує взаємодію з нашими клієнтами, а також дає їм можливість у комфортних умовах отримувати послуги, яких вони потребують.
📌У нас залишається ще декілька хвилин до кінця ефіру. Хочу запитати. Ми раніше говорили з Вами про початок оцифрування пенсійних документів. З жовтня минулого року вся Україна розпочала цю роботу. Як на Сумщині триває ця робота? Скільки справ було вже оцифровано на сьогодні?
✅З цього приводу дуже приємно зазначити, що Сумщина є першою в Україні за оцифруванням паперових пенсійних справ. На сьогодні оцифровано майже 18 тисяч пенсійних справ. Це дає пенсіонерам можливість доступу до матеріалів їх пенсійних справ у будь-якому місці, використовуючи онлайн-сервіси. Також це дає можливість вивільнення приміщень Пенсійного фонду. Тобто ті паперові справи, які зберігалися у приміщеннях Пенсійного фонду, оцифровані. Це можливість оптимізації контролю. Як сам пенсіонер, так і будь-які контролюючі органи мають доступ до цієї інформації, що унеможливлює помилкову складову. Сподіваємося, що і надалі будемо тримати лідерські позиції
📌Дякую, пані Альоно, за розмову.