Пропустити навігацію

УРОК ТОЛЕРАНТНОСТІ

Толерантне і дбайливе ставлення до людей з інвалідністю та якісне надання їм пенсійних послуг – такі принципи покладено в основу обслуговування громадян з підвищеними потребами Пенсійним фондом Сумщини. Прагнучи бути якомога доступнішими для людей з інвалідністю, пенсійники постійно підвищують компетентність у сфері ефективної взаємодії з ними.

Так, нещодавно фахівці сервісних центрів Пенсійного фонду Сумщини пройшли онлайн-навчання за темою: «Урок толерантності: інвалідність і суспільство». Захід відбувся за участю експертів з інклюзії ГО «Бюро правничих комунікацій».

Експерти з інклюзії розповіли про принципи рівності й толерантності у ставленні до людей з інвалідністю, поділилися практичними порадами щодо правил спілкування з ними, презентували абетку доступності інклюзивного простору та послуг.

«Люди з інвалідністю є споживачами таких самих послуг, як і люди без інвалідності. Розуміння того, чого саме хоче споживач, вимагає зосередження уваги на людині, а не на її інвалідності. Потреби людини можуть бути різними, підхід до задоволення потреб повинен залишатися однаковим для всіх», – зауважила експерт заходу, координатор ГО «Ініціативи Слобожанщини» Дарія САССА.

У свою чергу, заступник начальника управління обслуговування громадян Пенсійного фонду Сумщини Альона ЗАСТАВЕНКО розповіла про сучасні пенсійні сервіси, покликані покращити і спростити взаємодію людей з інвалідністю та пенсійників.

Це, зокрема, вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду – сайт, на якому пенсійні послуги можна отримати 24/7, не виходячи з дому. Вже понад 50 тис. осіб з інвалідністю (пенсіонерів і застрахованих осіб) отримують пенсійні послуги саме на вебпорталі.

«Для доступності пенсійних послуг для людей з інвалідністю вхід до приміщень сервісних центрів обладнаний пандусом, за державними будівельними нормами облаштована для відвідувачів санітарна кімната. Для людей з вадами зору передбачена рельєфно-тактильна навігація, метроном, книга про пенсійні права громадян, дубльована шрифтом Брайля. Для людей з вадами слуху в онлайн-режимі працюють сурдоперекладачі», ‒ розповіла Альона ЗАСТАВЕНКО.

Вона зазначила, що, крім сервісних центрів, на Сумщині працюють 107 точок доступу до пенсійних послуг в органах соціального захисту, в усіх ОТГ, поштових відділеннях, селищних радах. «Наше завдання – забезпечити, щоб люди не відчували жодних бар’єрів і могли безперешкодно отримати послуги», ‒ наголосила Альона ЗАСТАВЕНКО.

Уроки толерантності є частиною проєкту «Залучення маломобільних груп населення до адвокації системних змін у сфері доступності в м. Суми», який реалізується в Сумах у рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.

Висловлюємо щиру вдячність ГО «Бюро правничих комунікацій» за проведений захід та ініціативи, спрямовані на покращення якості життя людей з інвалідністю та розширення їхніх можливостей.

 

toleran - УРОК ТОЛЕРАНТНОСТІ

background Layer 1