Пропустити навігацію

ТАБЛИЦЯ оцінених корупційних ризиків у діяльності головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області та заходів щодо їх усунення (мінімізації) на 2021-2023 роки (ВИКОНАННЯ ЗА 2021 РІК)

ТАБЛИЦЯ

оцінених корупційних ризиків у діяльності головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області

та заходів щодо їх усунення (мінімізації) на 2021-2023 роки (виконання за 2021 рік)

 

№ з/п Корупційний ризик Пріори- тетність Заходи щодо усунення корупційного ризику

Особа (особи), відповідальна(і) за виконання заходу

Строк виконання заходів щодо усунення корупційного ризику

Необхідні для впровадження заходів ресурси Виконання
Реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення
1 Можливість зловживання службовим становищем, отримання неправомірної вигоди під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню висока 1.1 Стандартизація та оптимізація процедур під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, в головному управлінні Пенсійного фонду України в Сумській області (далі-Головне управління) шляхом внесення змін до нормативно-правових актів та розпорядчих актів Савісько О. В., Демченко Н.І., Майковська В.І., Зікрата Л.П., Дерев’янко О.Л. постійно Не потребує додаткових ресурсів Обслуговування громадян здійснюється згідно з Положенням про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженим постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 № 13-1, а також відповідає Єдиним стандартам обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду. Надання пенсійних послуг у головному управлінні Пенсійного фонду України в Сумській області базується на засадах прозорості, доступності. Задля задоволення потреб клієнтів

відповідно до наказу головного управління від 30.09.2020 №358 «Про внесення змін до наказу головного управління від 17.07.2020 №269 «Про посилення відповідальності за роботу телефонів «гарячих ліній та «довіри», в управлінні безперебійно у робочий час працюють телефони гарячих ліній.

2 Можливість прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів у зв’язку з розглядом повторних звернень, якими оскаржується діяльність посадових осіб Головного управління середня 2.1 Визначення критеріїв, необхідних для здійснення моніторингу за розглядом повторних звернень та скарг на дії/бездіяльність посадових осіб Головного управління Савісько О. В., Майковська В.І., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління 31.12.2021 Не потребує додаткових ресурсів Визначені критерії для здійснення аналізу за розглядом повторних звернень та скарг на дії/бездіяльність посадових осіб Головного управління  та доведені до відома посадових осіб Головного управління
2.2 Впровадження моніторингу за розглядом повторних звернень та скарг на дії/бездіяльність посадових осіб Головного управління Савісько О. В., Майковська В.І., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління щоквартально Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено щоквартальний  моніторинг за розглядом повторних звернень та скарг на дії/бездіяльність посадових осіб Головного управління, про його результати інформується керівництво Головного управління .
3 Можливість надання переваг під час призначення/перерахунку та виплати пенсій з метою отримання неправомірної вигоди висока 3.1 впровадження моніторингу з використанням інтегрованої комплексної інформаційної системи Фонду щодо нарахування сум пенсій за визначеними ризик-орієнтованими критеріями Савісько О. В., Кузнецова Т.Г., Нагорна О.Б. щоквартально В меже коштів, передбачених кошторисом Впроваджено щоквартальний моніторинг контролю з використанням інтегрованої комплексної інформаційної системи Фонду проведення нарахування пенсій, про його результати інформується керівництво Головного управління для Визначено перелік ризик-орієнтовних критеріїв вибірки нарахованих сум пенсій.
4 Можливість отримання неправомірної вигоди під час розгляду документів щодо виплати внутрішньо переміщеним особам сум пенсій, нарахованих до місяця їх відновлення (далі-заборгованість з пенсійних виплат) висока 4.1 Розробка та підготовка пропозицій до проєкту акта Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до деяких нормативно-правових актів в частині визначення порядку виплати заборгованості пенсійних виплат внутрішньо переміщеним особам Савісько О. В., Нагорна О.Б., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління 31.12.2021 Не потребує додаткових ресурсів   На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10. 11.2021 р. № 1165 «Про затвердження Порядку виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), не виплачених за період до місяця відновлення їх виплати, внутрішньо переміщеним особам та особам, які відмовилися відповідно до пункту 1 частини першої статті 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи і зареєстрували місце проживання та постійно проживають на контрольованій Україною території» підготовлено проєкт наказу «Про перелік осіб, відповідальних за ведення обліку сум пенсіїних виплат за минулий період внутрішньо переміщеним особам, та контроль за своєчасністю здійснення виплат», який буде введений у дію в січні місяці 2022  року.
5 Можливість отримання неправомірної вигоди під час нарахування та виплати пенсій на виконання рішень суду середня 5.1 Розробка та затвердження регламенту взаємодії підрозділів Головного управління під час виконання рішень суду Савісько О. В., Кузнецова Т.Г., Молодцова Ю. С. Горевий А. В., Нагорна О.Б., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління 31.12.2021 Не потребує додаткових ресурсів Внесено зміни до наказу головного управління від 06.11.2020 № 444 «Про виконання Порядку ведення обліку рішень суду у реєстрі рішень, виконання яких здійснюється за окремою бюджетною програмою, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 26.08.2018 №20-1”, затвердивши Порядок взаємодії структурних підрозділів головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області щодо організації роботи по обліку судових рішень у Реєстрі судових рішень, виконання яких здійснюється за окремою бюджетною програмою та Перелік осіб, відповідальних за здійснення обліку рішень суду, що набрали законної сили та видані або ухвалені після 01.01.2013, на виконання яких стягувачу нараховано пенсію, що фінансується за рахунок коштів державного бюджету та залишається невиплаченою, або рішень суду про стягнення коштів, у Реєстрі судових рішень, виконання яких здійснюється за окремою бюджетною програмою. Наказ від 13.12.2021 № 687
5.2 Розробка пропозицій щодо нормативно-правового врегулювання порядку та черговості виплати заборгованості за рішеннями суду Савісько О. В., Демченко Н. І., Кузнецова Т.Г., Молодцова Ю. С. Горевий А.В., Нагорна О.Б., Дерев’янко О.Л., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління 31.03.2022 Не потребує додаткових ресурсів На стадії виконання
Правова робота
6 Можливість отримання неправомірної вигоди за неналежне представництво інтересів Головного управління у суді середня 6.1 Розробка та використання зразків викладення правової позиції Головного управління у справах, що мають однаковий предмет спору Молодцова Ю. С., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Протягом 2021-2023 років Не потребує додаткових ресурсів Розроблено зразки викладення правових позицій Головного управління у формі відзивів на позовні заяви на основі правової позиції Верховного Суду у справах, що мають однаковий предмет спору та використовуються Головним управлінням, а саме – з питань пенсійного забезпечення військовослужбовців (3), прокурорів (4), суддів (4), ліквідаторів та потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС (2), за Законом України від 09.07.2003 № 1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (5).
6.2 Підвищення кваліфікації посадових осіб, які виконують повноваження представництва інтересів Головного управління у судах Молодцова Ю. С. Співакова Л. В. Згідно з окремим графіком В межах коштів, передбачених кошторисом Забезпечено постійне підвищення кваліфікації посадових осіб, які виконують повноваження представництва Головного управління у судах шляхом проведення 12 семінарів з правових питань.
6.3 Проведення тематичних перевірок якості представництва інтересів у судах, у разі виявлення порушень – вжиття заходів реагування згідно з чинним законодавством Молодцова Ю.С. Згідно з окремим планом проведення перевірок В межах коштів передбачених кошторисом Здійснено перевірки якості представництва інтересів Головного управління в судах.
6.4 Підготовка оглядів судової правової практики за участю органів Пенсійного фонду України Молодцова Ю.С. Постійно, але не рідше ніж двічі на рік Не потребує додаткових ресурсів Складено 2 огляди судової практики у спорах за участю Фонду в області.
7 Можливість надання переваг шляхом прийняття необґрунтованих рішень за результатами розгляду про накладення штрафу, нарахування пені та під час узгодження вимог про сплату недоїмки середня 7.1 Впровадження автоматизованого визначення зацікавлених структурних підрозділів для погодження рішення, прийнятого за результатами розгляду скарги Савісько О.В., Демченко Н.І., Зікрата Л.П., Молодцова Ю.С., Дерев’янко О.Л., Грицюк І.О. 31.12.2021 В межах коштів, передбачених кошторисом Впроваджено в системі електронного документообігу автоматизованого погодження з усіма зацікавленими структурними підрозділами рішення, прийнятого  за результатами розгляду скарги
8 Можливість отримати та/або вимагати неправомірну вигоду за незабезпечення апеляційного оскарження рішень суду середня 8.1 Врегулювання ведення автоматизованого обліку справ за участю Головного управління в судах, виконавчих проваджень шляхом внесення змін до Положення про організацію правової роботи в Головному управлінні Демченко Н.І, Зікрата Л.П., Молодцова Ю.С. 30.06.2022 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
8.2 Запровадження моніторингу стану оскаржень рішень суду Головним управлінням за наявності підстав для такого оскарження з використанням автоматизованих засобів обробки інформації у підсистемі «Правова робота» ІКІС Головного управління (за відсутні ознаки типової справи відносно зразкової справи, розглянутої Верховним Судом; за відсутності правової позиції Верховного Суду щодо правозастосування; при умові, що видатки на сплату судового збору не перевищують видатків пов’язаних з виконанням судового рішення) Демченко Н.І, Зікрата Л.П., Молодцова Ю.С. щопівроку Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено моніторинг, про його результати інформується керівництво Головного управління.
8.3 Організація та проведення внутрішнього навчального заходу щодо здійснення моніторингу стану оскаржень рішень суду Головним управлінням з використанням автоматизованих засобів обробки інформації у підсистемі «Правова робота» ІКІС Фонду Демченко Н.І, Зікрата Л.П., Молодцова Ю.С. Згідно окремого графіку Не потребує додаткових ресурсів Проведено 48 внутрішніх навчальних заходів
8.4 Здійснення періодичного аналізу результатів автоматизованого моніторингу, у разі виявлення порушень – вжиття заходів реагування згідно з чинним законодавством Демченко Н.І, Зікрата Л.П., Молодцова Ю.С. постійно Не потребує додаткових ресурсів Здійснено 24 аналізи результатів моніторингу, про його результати поінформовано керівництво Головного управління
Фінансово-економічне забезпечення
9 Можливість зловживання службовим становищем посадовими особами Головного управління під час взяття зобов’язань щодо здійснення видатків поза межами обсягу призначень, затверджених бюджетом Головного управління середня 9.1 Формування ризик орієнтовних критеріїв для здійснення автоматизованого моніторингу видатків бюджету Головного управління Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Дерев’янко О.Л.,

Нагорна О.Б.

31.10.2022 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
9.2 Впровадження та використання автоматизованого моніторингу видатків бюджету Головного управління на виплату пенсій Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Дерев’янко О.Л., Нагорна О.Б. 31.12.2022 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
10 Ймовірність необґрунтованого встановлення та виплати премій працівникам середня 10.1.Надання письмових пропозицій із зазначенням обґрунтування щодо результатів діяльності працівників для встановлення та виплати премій (підвищення/зменшення розміру) Демченко Н.І.,

Савісько О. В., Дерев’янко О.Л. керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління

Постійно (перед прийняттям рішення щодо встановлення премій) Не потребує додаткових ресурсів Надано відповідні письмові обґрунтування від керівників структурних підрозділів щодо результатів діяльності працівників для встановлення та виплати премій відповідно до Положення про преміювання в Головному управлінні затвердженого наказом Головного управління від18.08.2021 № 430-о.
11 Ймовірність незастосування фінансових санкцій та/або застосування не у повному обсязі та невжиття заходів щодо стягнення заборгованості з платежів до Головного управління низька 11.1 Впровадження моніторингу стану погашення заборгованості, застосування фінансових санкцій та охоплення заборгованості заходами стягнення Демченко Н.І., Молодцова Ю.С., Дерев’янко О.Л., Канівець Ю.О. 31.12.2021 Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено моніторинг, про його результати щоквартально інформується керівництво Головного управління та Пенсійний фонд України.
12 Можливість задоволення приватного інтересу під час направлення розрахунків витрат по відшкодуванню пенсій на пільгових умовах низька 12.1 Перегляд та оновлення набору даних електронного обміну інформацією з Державною податковою службою України в Сумській області в частині актуальності системи оподаткування платників єдиного податку 4 групи Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Дерев’янко О.Л. 31.12.2021 В межах коштів, передбачених кошторисом Оновлено набір даних інформації  Державної податкової служби України в Сумській області в частині актуальності системи оподаткування платників єдиного податку 4 групи за запитом Головного управління
Цифровий розвиток, цифрова трансформація і цифровізація
13 Ймовірність вимагати неправомірну вигоду у зв’язку з прийняттям необґрунтованих рішень про відмову у наданні послуг через відсутність підтвердних документів у паперовій формі середня 13.1 Проведення інформаційних кампаній щодо порядку надання Головним управлінням послуг громадянам Демченко Н.І., Яковенко Ю.С. 31.12.2023 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
14 Можливість отримання неправомірної вигоди за прийняття неякісних або у неповному обсязі робіт/послуг за договорами про закупівлю низька 14.1 Впровадження системи критеріїв, за якими оцінюється розроблене програмне забезпечення, а також плану заходів щодо тестування розробленого програмного забезпечення Демченко Н.І., Зікрата Л.П., керівники самостійних структурних підрозділів 31.12.2022 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
15 Можливість отримання/вимагання неправомірної вигоди за неналежне здійснення моніторингу відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню низька 15.1 Перегляд та розширення набору даних електронного обміну інформацією з Державною податковою службою України в Сумській області Демченко Н.І., Зікрата Л.П., керівники самостійних структурних підрозділів 30.06.2023 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
16 Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами при прийнятті рішень щодо внесення/зміни відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування низька 16.1 Удосконалення механізму автоматизованого контролю даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування з використанням даних із зовнішніх джерел в частині фіксації та аналізу всіх дій користувачів реєстру Демченко Н.І., Зікрата Л.П., керівники самостійних структурних підрозділів 30.06.2023 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
17 Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, неправомірного їх використання низька 17.1 Розробка переліку ризикоорієнтовних критеріїв відбору операцій користувачів Демченко Н.І., Зікрата Л.П., керівники самостійних структурних підрозділів Постійно (за потреби) Не потребує додаткових ресурсів Складено перелік ризикоорієнтовних критеріїв відбору операцій користувачів. Розроблено пам’ятку користувача робочої станції та ресурсів локальної обчислювальної мережі Головного управління. Працівники Головного управління ознайомлені під особистий підпис.
17.2 Проведення вибіркових перевірок користувачів Головного управління шляхом перегляду журналу операцій користувачів Демченко Н.І., Зікрата Л.П., керівники самостійних структурних підрозділів Щороку, відповідно до окремого плану Не потребує додаткових ресурсів Щоквартально здійснюються контрольні перевірки робочих станцій користувачів Головного управління шляхом перегляду журналу операцій користувачів з метою виявлення можливих обставин, що сприяють порушенню вимог захисту інформації, що передбачено технологічними інструкціями затвердженими наказом Головного управління  № 618 від 15.11.2021.
18 Можливість задоволення приватного інтересу під час дій з інформацією в інформаційних системах Головного управління, її спотворення,блокування, зміна, знищення низька 18.1 Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін у прикладні системи ІКІС або їх візування, за відсутності відповідних обґрунтувань щодо надання таких прав Демченко Н.І., Зікрата Л.П. Відповідно до окремого плану Не потребує додаткових ресурсів Проводяться щотижневі вибіркові перевірки налаштувань робочих станцій працівників головного управління, дотримання політики «чистого робочого столу», конфіденційності персональних паролів і логінів, недопущення розміщення у відкритому доступі персональних даних.
Управління персоналом
19 Можливість задоволення приватного інтересу під час формування умов проведення конкурсу під конкретних осіб без установлення взаємозв’язку між кваліфікаційними вимогами та вимогами до професійної компетентності кандидатів на зайняття посад державної служби та посадовими обовязками низька 19.1 Встановлення контролю за розробленням пропозицій до умов проведення конкурсу на підставі посадових інструкцій працівників та положень про структурні підрозділи із зазначенням кваліфікаційних вимог, які відповідають функціональним повноваженням на відповідній посаді, шляхом погодження їх зі службою персоналу та керівниками Головного управління відповідно до розподілу обовязків Співакова Л. В., керівники самостійних структурних підрозділів Постійно (під час формування умов конкурсу) Не потребує додаткових ресурсів Забезпечено визначення кваліфікаційних вимог в пропозиціях до умов проведення конкурсу у відповідності до функціональних повноважень на відповідній посаді; здійснено їх погодження зі службою управління персоналом та затверджено наказом головного управління. Наказом головного управління від 17.03.2021 №151 (із змінами) затверджено склад конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посад державної служби категорії “Б” і “В”. Протягом 2021 року в головному управлінні проведено 61 конкурс.
20 Можливість задоволення приватного інтересу під час внесення змін до структури та штатного розпису Головного управління низька 20.1 Розробка та затвердження Типової структури Головного управління, яка визначає єдиний підхід до визначення структури та штатного розпису, у тому числі підстави для внесення змін до них Співакова Л. В., керівники самостійних структурних підрозділів 28.02.2022 Не потребує додаткових ресурсів На стадії виконання
21 Можливість впливу з боку третіх осіб на прийняття рішення щодо нагородження відомчими заохочувальними відзнаками Фонду низька 21.1 Погодження із службою управління персоналу подань про висунення кандидатур від трудових колективів з метою здійснення контролю за дотриманням порядку документального оформлення рішень, повноти зазначення заслуг працівника, що стали підставою для порушення клопотання про нагородження Співакова Л. В. Постійно (під час надходження подань) Не потребує додаткових ресурсів Забезпечено належне оформлення подання для порушення клопотання про нагородження. Для нагородження нагрудним знаком «Знак пошани Пенсійного фонду України» на підставі затверджених протоколів зборів трудового колективу висунуті
4 кандидатури. Випадків впливу з боку третіх осіб на прийняття рішення щодо нагородження не встановлено. 
22 Можливість порушення обмеження щодо запобігання конфлікту інтересів під час здійснення дисциплінарного провадження низька 22.1 Впровадження відео фіксації під час проведення засідань дисциплінарною комісією (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу) Дисциплінарна комісія Головного управління Постійно (під час проведення засідань) В межах коштів, передбачених кошторисом На протязі 2021 року засідань дисциплінарної комісії не проводилось. В разі проведення засідань дисциплінарної комісії буде застосовуватись відео фіксація (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу).
22.2 Розробка пам’ятки про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів Фортонюк Т.В.,

Співакова Л.В.,

 

31.12.2021 Не потребує додаткових ресурсів Розроблено пам’ятку про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів
22.3 Ознайомлення під особистий підпис членів дисциплінарної комісії із пам’яткою про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів Співакова Л.В., Фортонюк Т.В. Постійно (до початку проведення першого засідання) Не потребує додаткових ресурсів члени дисциплінарної комісії ознайомлюються із пам’яткою під особистий підпис перед початком проведення засідань дисциплінарної комісії
22.4 Розробка та поширення серед членів дисциплінарної комісії довідкових матеріалів (інфографіки) щодо процедури (алгоритму) повідомлення про наявність у них конфлікту інтересів, його врегулювання із наведенням прикладів ситуацій виникнення потенційного чи реального конфлікту інтересів Фортонюк Т.В., Співакова Л.В. 31.03.2022 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
22.5 Розробка та прийняття внутрішньої процедури (алгоритму) врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності членів дисциплінарної комісії під час підготовки, розгляду та прийняття рішень Фортонюк Т.В., Співакова Л.В. 01.07.2022 Не потребує додаткових ресурсів Не настав термін виконання
23 Можливість протиправного впливу на результати щорічного оцінювання результатів службової діяльності державних службовців Головного управління низька 23.1 Впровадження вибіркового моніторингу обґрунтованості висновків, складених за результатами щорічного оцінювання Фортонюк Т.В. Щороку (під час проведення щорічного оцінювання) Не потребує додаткових ресурсів Забезпечено щорічне інформування начальника Головного управління про результати вибіркового моніторингу. У встановленому законодавством порядку вирішено питання про притягнення до відповідальності винних осіб (у разі встановлення відповідних фактів)
Внутрішній аудит
24 Можливість отримання неправомірної вигоди у зв’язку з не включенням об’єкта аудиту до стратегічного та операційного планів діяльності з внутрішнього аудиту середня 24.1 Впровадження механізму відбору об’єктів аудиту шляхом застосування критеріїв ризик-орієнтованого відбору об’єктів аудиту для формування стратегічних та операційних планів діяльності внутрішнього аудиту Канівець Ю.О. 31.12.2021 Не потребує додаткових ресурсів В управлінні внутрішнього аудиту запроваджено та забезпечено 100% застосування механізму відбору об’єктів аудиту шляхом застосування критеріїв ризик-орієнтованого відбору.

У 2021 року управлінням внутрішнього аудиту проведено оцінку ризиків за впливом та ймовірністю. За результатами оцінки визначено 4 об’єкти  з високим рівнем ризику, 11 із середнім рівнем та 7 з низьким рівнем ризику. Всього до бази даних включено 22 об’єкта внутрішнього аудиту об’єктах по яких ідентифіковано та оцінено 65 ризиків.

За результатами ризик-орієнтованого відбору актуальних об’єктів аудиту забезпечено формування стратегічного на 2022-2024 роки та операційного на 2022 рік планів діяльності з внутрішнього аудиту, які затверджені начальником головного управління 17 грудня 2021 року.

25 Можливість впливу третіх осіб на об’єктивність відображення результатів аудиторських досліджень в матеріалах внутрішнього аудиту середня 25.1 Впровадження вибіркового моніторингу результатів аудиторської діяльності (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження) членами аудиторської групи Головного управління Фортонюк Т.В. щопівроку Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено вибірковий моніторинг результатів аудиторської діяльності (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження) членами аудиторської групи Головного управління за результати якого порушень не встановлено .
Контрольно-перевірочна робота
26 Можливість отримання неправомірної вигоди посадовою особою під час здійснення контрольних заходів (перевірок) середня 26.1 Розробка пам’ятки про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок повідомлення керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб Грицюк І.О., Фортонюк Т.В. 31.12.2021 Не потребує додаткових ресурсів Розроблено пам’ятку про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок повідомлення керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб
26.2 Ознайомлення посадових осіб, які здійснюють контрольні заходи, Головного управління з пам’яткою під особистий підпис Фортонюк Т.В. Що півроку (новопризначених працівників – протягом десяти робочих днів з дня призначення) Не потребує додаткових ресурсів Забезпечено ознайомлення працівників із пам’яткою під особистий підпис
27 Можливість вимагання/отримання неправомірної вигоди за не включення суб’єктів господарювання річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю)

 

середня 27.1 Розробка та впровадження програмного забезпечення формування річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) в автоматичному режимі Демченко Н.І., Зікрата Л.П., Грицюк І.О., керівники самостійних структурних підрозділів 31.12.2022 В межах коштів, передбачених кошторисом Не настав термін виконання
Запобігання корупції
28 Можливість задоволення приватного інтересу під час здійснення моніторингу вебпорталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень щодо наявності судових рішень про притягнення працівників Головного управління до відповідальності за вчинення корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення низька 28.1 Розробка алгоритму дій уповноважених підрозділів (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції щодо моніторингу офіційного вебпорталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень Фортонюк Т.В. 30.06.2022 Не потребує додаткових ресурсів Не настав термін виконання
29 Можливість неповідомлення посадовими особами Головного управління та іншими особами про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, вчинених іншими посадовими особами Головного управління низька 29.1 Розробка та прийняття акту, який регулює механізм заохочення викривачів та забезпечує формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону Фортонюк Т.В. 30.10.2022 Не потребує додаткових ресурсів Не настав термін виконання.
29.2 Проведення регулярних комунікаційних компаній щодо захисту трудових прав викривача; прав викривача на конфіденційність та анонімність; прав викривача на отримання інформації; прав викривача на винагороду; юридичної відповідальності викривача; інших прав та гарантій захисту викривача Фортонюк Т.В., Яковенко Ю.С. Щороку, але не рідше раз на рік В межах коштів, передбачених кошторисом Наказом головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області «Про деякі питання організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами, в головному управлінні Пенсійного фонду України в Сумській області» від 02.06.2021 року № 301, затверджені Порядок організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами та Положення, щодо впровадження головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області механізмів заохочення викривачів та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції». Проведено 2 тренінги на тему: «Викривачі корупції. Можливі способи подання повідомлення про корупцію. Гарантії державного захисту викривачів». Інформаційні матеріали висвітлені на інформаційній сторінці вебпорталу Головного управління та інтернет ресурсі facebook.
30 Можливість не проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні низька 30.1 Розроблення та прийняття локального акта, який визначатиме процедуру залучення уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції до контролю за дотриманням антикорупційного законодавства під час організації та проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні, а також визначити алгоритм взаємодії уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції із службою управління персоналом у цьому напрямі роботи Фортонюк Т.В., Співакова Л.В. 31.12.2022 Не потребує додаткових ресурсів Не настав термін виконання.
30.2 Впровадження додаткових заходів контролю уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції за процесом організації та проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні, шляхом ознайомлення з матеріалами таких перевірок Фортонюк Т.В., Співакова Л.В. Протягом 2021-2023 років Не потребує додаткових ресурсів Наказом головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області «Про деякі питання щодо здійснення контролю за дотриманням вимог антикорупційного законодавства в головному управлінні Пенсійного фонду України в Сумській області» від 02.12.2021   № 670 впроваджено додаткові заходи контролю. Забезпечено ознайомлення сектором з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління з матеріалами спеціальних перевірок, що проводять стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні. Проведено 5 спеціальних перевірок, порушень не встановлено.
31 Можливість спільної роботи близьких осіб в Головному управлінні низька 31.1 Впровадження додаткових контрольних заходів шляхом здійснення аналізу уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції матеріалів особових справ працівників на предмет виявлення близьких осіб за обставин їх прямої підпорядкованості та фактів неповідомлення працівниками їх керівництва про працюючих близьких осіб Фортонюк Т.В., Співакова Л.В. Протягом 2022-2023 років Не потребує додаткових ресурсів Не настав термін виконання
  Організація роботи у сфері адміністративного забезпечення (господарська діяльність)
32 Можливість використання матеріальних ресурсів у приватних інтересах низька 32.1 Впровадження додаткових контрольних заходів (фактичний огляд, документальна вибіркова перевірка) за використанням матеріальних цінностей за цільовим призначенням Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Горевий А.В., Дерев’янко О.Л., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління 01.04.2022 Не потребує додаткових ресурсів Не настав термін виконання
32.2 Анкетування працівників Головного управління для отримання необхідної інформації про потребу та цільове використання матеріальних цінностей Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Горевий А.В., Дерев’янко О.Л., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Щопівроку (за потреби) Не потребує додаткових ресурсів Проведено анкетування працівників для отримання необхідної інформації про потребу та використання матеріальних цінностей. За результатами анкетування, підготовлено та подано керівнику Головного управління відповідні пропозиції.
32.3 Розроблення форм з обґрунтуванням потреб у матеріальних цінностях та процедури перевірки їх достовірності Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Горевий А.В., Дерев’янко О.Л., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління 31.03.2022 Не потребує додаткових ресурсів Не настав термін виконання
33 Ймовірність прийняття необґрунтованого рішення про списання матеріальних ресурсів низька 33.1 Здійснення вибіркових перевірок законності підстав та обґрунтувань для списання матеріальних цінностей Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Горевий А.В., Дерев’янко О.Л., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Протягом 2021-2023 років (у разі надходження документів щодо списання матеріальних цінностей) Не потребує додаткових ресурсів Наказом Головного управління «Про порядок організації бухгалтерського обліку та про деякі фінансові питання в головному управлінні Пенсійного фонду України в Сумській області» (зі змінами) затверджено склад постійно діючої комісії з обліку господарських питань. Рішення про списання приймається комісією.

Публічні закупівлі

(зацікавлені структурні підрозділи, члени тендерного комітету та уповноважені особи з питань публічних закупівель (з 01.01.2022) (далі – посадові особи))

34 Ймовірність підготовки умов закупівлі, орієнтованих на конкретного постачальника, з метою задоволення приватних інтересів (у тому числі отримання неправомірної вигоди) середня 34.1 Визначення регламенту проведення аналізу ринку з метою оцінювання, наскільки визначені замовником в умовах закупівлі характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – із закупівлями інших замовників у галузі Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Горевий А.В., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління 31.12.2021 Не потребує додаткових ресурсів Наказом головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області від 04.06.2020 № 196 затверджено порядок аналізу ринку та визначення потреби у товарах, роботах та послугах. Зокрема, для визначення потреби у товарах, роботах та/або послугах, а також для формування документів, необхідних для здійснення закупівлі, головне управління використовує не лише власну інформацію, а й інформацію інших Замовників, розміщену в електронній системі закупівель. Для цієї мети головне управління  використовує аналітичні та інтерактивні інтернет-сервіси, у тому числі модуль аналітики Прозорро тощо.
34.2 Залучення уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції до аналізу умов закупівлі Фортонюк Т.В. Постійно (перед початком проведення закупівлі) Не потребує додаткових ресурсів Для забезпечення принципів здійснення закупівель (добросовісна конкуренція учасників, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням, та іншим) наказом головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області від 04.06.2020 № 196 передбачено обов’язкове погодження умов закупівель із сектором з питань запобігання та виявлення корупції
35 Можливість завищення очікуваної вартості та обсягів закупівлі середня 35.1 Використання аналітичних модулів для моніторингу цін (зокрема, bi.prozorro.org,           clarity- project.info, acm-ua.org) Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Постійно (під час проведення закупівлі) Не потребує додаткових ресурсів Для визначення очікуваної вартості товарів, робіт та послуг головним управління проводиться моніторинг цін у наступних аналітичних модулях: bi.prozorro.org, clarity- project.info,

acm-ua.org, prozorro.gov.ua

35.2 Використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Постійно (під час проведення закупівлі) Не потребує додаткових ресурсів При формуванні річного плану закупівель та визначення очікуваної вартості наказом головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області від 04.06.2020 № 196 затверджено обов’язкове застосування одного із методів визначення очікуваної вартості (метод порівння ринкових цін, розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель, розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів) передбаченого Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275
35.3 Проведення замовником попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку, у тому числі отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Постійно (перед початком формування потреби проведення закупівель) Не потребує додаткових ресурсів Для планування всіх видів закупівель та підготовки до проведення закупівель, Головне управління проводить попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі формування запитів та отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання.

Консультації з ринком також проводяться через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань Головним управлінням та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками.

36 Можливість встановлення дискримінаційних умов тендерної документації та обмеження конкуренції з метою задоволення приватних інтересів (у тому числі отримання неправомірної вигоди) низька 36.1 Використання Конструктора та бібліотеки примірних специфікацій (https://specifications.prozorr o.org/specifications?page=1& count=10) Демченко Н.І., Савісько О.В., Зікрата Л.П., Горевий А.В, керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Постійно (перед початком формування потреби у закупівлі) Не потребує додаткових ресурсів Для створення якісних вимог до предмета закупівлі та уникнення дискримінаційних умов та обмеження конкуренції Головним управління забезпечено використання  Конструктора та бібліотеки примірних специфікацій (https://specifications.prozorr o.org/specifications?page=1& count=10)
36.2 Проведення аналізу ринку з метою оцінювання, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Постійно (перед початком формування потреби у закупівлі) Не потребує додаткових ресурсів Спеціалістами Головного управління забезпечено постійний аналіз ринку з метою оцінювання технічних, якісних та кількісних  характеристики товару, робіт чи послуг
36.3 Врахування практики Антимонопольного комітету України стосовно інших тендерів замовника з метою встановлення вимог, які вже визнавалися дискримінаційними, з метою уникнення їх застосування надалі Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Постійно (перед початком формування тендерної документації) Не потребує додаткових ресурсів З метою уникнення оскарження умов тендерної документації уповноваженими особами Головного управління забезпечено ведення актуальної практики Антимонопольного комітету України
37 Можливість вимагання паперових документів у складі тендерної пропозиції/пропозиції та зразків товару (продукції)   37.1 Проведення навчань (тренінгів) для посадових осіб замовника щодо роз’яснення прямої заборони замовникам вимагати від учасників надання зразків товару (продукції), а також подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Протягом 2021-2023 років, але не рідше раз на рік Не потребує додаткових ресурсів Відсутність вимагання паперових документів та зразків товару. Відсутність обґрунтованих скарг учасників
37.2 Перегляд розпорядчих актів про організацію закупівель у Головному управлінні у разі змін законодавства у сфері публічних закупівель (за необхідності) Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Протягом 2021-2023 років ( у разі потреби) Не потребує додаткових ресурсів У зв’язку зі зміною законодавства у сфері публічних закупівель та з метою актуалізації розпорядчих актів про організацію закупівель в Головному управлінні підготовлено проєкт наказу «Щодо організації закупівель для забезпечення потреб головного управління», який буде введений в дію з 2022 року.
38 Ймовірність недопостачання товарів (робіт/послуг), приймання виконання, що не відповідає умовам договору, тощо середня 38.1 Впровадження процедури візування безпосереднім керівником матеріально – відповідальної особи документів про виконання умов договору керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Протягом 2021-2023 років (перед підписанням матеріально-відповідальною особою документів про виконання умов договору) Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено процедуру візування Для забезпечення виконання умов укладеного договору (ів) працівник відповідного зацікавленого структурного підрозділу Головного управління, який визначений начальником Головного управління, відповідальним за виконання договору(ів) про закупівлю, після підписання Акту прийому – передачі виконаних робіт чи іншого документу, передбаченого положеннями договору(ів) чи нормами Цивільного та Господарського кодексів України, підтверджує виконання договору (ів), шляхом наповнення даних в Електронній Google таблиці відомостей про виконання договору, за посиланням

Крім того, зазначений вище відповідальний працівник після отримання Акту прийому-передачі виконаних робіт чи іншого документу, що підтверджує виконання договору, протягом одного робочого дня передає його до відділу бухгалтерського обліку фінансово-економічного управління, для здійснення відповідних фінансових та інших операцій.

39 Можливість необґрунтованого застосування переговорної процедури закупівлі низька 39.1 Забезпечення належного обґрунтування закупівлі необхідних товарів/робіт/послуг за переговорною процедурою закупівлі, зокрема. З посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Постійно (перед початком закупівлі) Не потребує додаткових ресурсів При оголошенні повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення переговорів закупівлі Головним управлінням забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та розміру бюджетного призначення з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи на інформаційній сторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України
39.2 Використання аналітичних інструментів, які допоможуть підтвердити або спростувати необхідність застосування переговорної процедури закупівлі з метою проведення дослідження наявності чи відсутності конкуренції на ринку (bi.prozorro.org,          clarity- project.info або інші аналітичні інструменти) Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Постійно (перед початком закупівлі) Не потребує додаткових ресурсів Для підтвердження наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі Головним управлінням використовуються наступні аналітичні інструменти: bi.prozorro.org, clarity- project.info,

acm-ua.org, prozorro.gov.

39.3 Здійснення аналізу причин відсутності достатньої кількості учасників процедури закупівлі з метою їх учасників подальшого усунення і збільшення конкуренції Якименко Р.О., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління Щопівроку (за наявності підстав) Не потребує додаткових ресурсів Щопівроку проводиться аналіз.

 

 

background Layer 1