ПЕНСІЙНА ТА МІГРАЦІЙНА СЛУЖБИ НА ЗАХИСТІ ПРАВ ГРОМАДЯН
На Сумщині у рамках співпраці між органами Пенсійного фонду і Міграційної служби відбулася зустріч начальника головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області Тетяни ЗЛЕНКО і т.в.о. першого заступника начальника Управління Державної міграційної служби України в Сумській області Людмили СТАРЦЕВОЇ.
У ході зустрічі обговорювалися питання верифікації та актуалізації паспортних даних осіб, про яких отримано інформацію Міграційної служби щодо визнання недійсними, втраченими або викраденими документів, які посвідчують особу та підтверджують громадянство України.
Захищаючи пенсійні права громадян, пенсійники Сумщини на законодавчих підставах постійно опрацьовують дані державних реєстрів, баз даних та інформацію інших державних органів для того, щоб не допустити фактів привласнення пенсійних коштів сторонніми особами та відновити порушені права пенсіонерів.
Учасники зустрічі обговорили також форми співпраці, що запобігає нелегальній зайнятості та тіньовим доходам трудових мігрантів. Сьогодні українці працюють у багатьох країнах світу. Тому актуальним є питання підтвердження трудового стажу та призначення пенсії за кордоном відповідно до міждержавних угод, чинних у сфері пенсійного забезпечення. Відповіді на питання, пов’язані з міграцією та пенсією, громадяни можуть отримати і в установах Пенсійного фонду Сумщини, і в установах Міграційної служби області.
Під час зустрічі обговорювалися і аспекти роз’яснювальної роботи при заміні паспортів / паспортних даних, що підтверджують особу, в реалізації її права на пенсію. Так, застраховані особи зобов’язані повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду протягом 10 днів про:
☑️зміну даних, що вносяться до персональної облікової картки в Реєстрі застрахованих осіб;
☑️виїзд за межі держави;
☑️зміну статусу застрахованої особи.
Зробити це можна без візитів до установ Пенсійного фонду — на вебпорталі електронних послуг.
Увійти на вебпортал можна за ЕЦП, або номером телефону чи банківської карти.
У меню ліворуч Особистого кабінету вебпорталу “Щодо пенсійного забезпечення” потрібно обрати пункт “Внесення змін до пенсійної справи”, а потім — пункт “Заява про зміну особистих даних пенсіонера (у разі зміни ПІБ та/або паспортних даних)” та заповнити анкету, завантаживши до неї скан-копії відповідних документів.
Наостанок учасники зустрічі підтвердили намір подальшої тісної співпраці у сфері якісного, безпечного та оперативного обслуговування громадян.