Питання співпраці органів Пенсійного фонду та об’єднаних територіальних громад під час засідання круглого столу
Відбулося засідання круглого столу на тему: «Децентралізація послуг та впровадження нового менеджменту в органах Пенсійного фонду в контексті нової моделі адміністративно-територіального устрою Тернопільської області» з представниками центру розвитку місцевого самоврядування. У ньому взяли участь начальник Головного управління Пенсійного фонду України Ігор Москалик та перший заступник начальника Головного управління Алла Якубовська.
На засіданні розглянули питання децентралізації пенсійних послуг та нову модель управління регіональними органами Пенсійного фонду України, кращі практики, завдання і проблеми співпраці регіонального органу Пенсійного фонду та об’єднаних територіальних громад області й можливості для покращення системи надання соціальних послуг населенню в ОТГ.
Ігор Москалик наголосив, що із 49 територіальних громад області віддалені робочі місця створено у 31, прийом громадян на яких проводиться відповідно до затверджених графіків.
Очільник Фонду відзначив, що прийом громадян у районних відділах (секторах) обслуговування громадян (сервісних центрах) проводиться щоденно в робочі дні тижня з 08:00 до 17:00. Прийом громадян у Тернопільському міському відділі обслуговування громадян (сервісному центрі) проводиться щоденно в робочі дні тижня з 08:00 до 18:00. Це допомогло значно зменшити черги у сервісних центрах. Також детально розповів про електронні послуги, які надає Пенсійний фонд України, зокрема, як саме громадяни можуть відслідковувати свій страховий стаж та нараховану заробітну плату. Начальник Головного управління повідомив присутнім про новий сервіс вебпорталу призначення пенсії в «один дотик», який є першим етапом впровадження системи «е-пенсія». За його допомогою можна подати документи для призначення пенсії, не виходячи з дому.
Керівник Фонду звернув увагу, що в Головному управлінні постійно працюють «гарячі» телефонні лінії, на які звертаються мешканці області для отримання консультацій з питань пенсійного забезпечення.
У свою чергу Алла Якубовська відзначила, що проведено ремонтні роботи в сервісних центрах області. В оновлених приміщеннях забезпечено максимально комфортні умови для обслуговування громадян. Після реконструкції облаштовано сучасні зони для відвідувачів.
Система обслуговування та інформаційні технології, які використовуються у центрах, дозволяють значно оперативніше та якісніше надавати послуги громадянам.
Алла Якубовська ознайомила з проведенням в Головному управлінні інвентаризації пенсійних справ задля перевірки наявності необхідних документів, копій документів, відповідність виплачених сум розмірам призначеної (перерахованої) пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та здійсненням з неї утримань, відрахувань тощо.
Також перший заступник акцентувала увагу на тому, що головним питанням є легалізація заробітної плати, адже лише оформлена згідно законодавства праця дає змогу заробити страховий стаж, і лише легальна заробітна плата вплине на розрахунок майбутньої пенсії. Відповідно до діючого пенсійного законодавства встановлена пряма залежність розмірів пенсій від страхового стажу та заробітку, з якого фактично сплачені страхові внески до Пенсійного фонду. Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області постійно проводить заходи на дану тематику для інформування громадян.
Співпраця Пенсійного фонду України з Центром розвитку місцевого самоврядування є одним з першочергових завдань, адже завдяки такому співробітництву послуги для громадян стають доступніші.