Про облік трудової діяльності працівника в електронній формі та електронні лікарняні листки непрацездатності – під час прес-конференції місцевим ЗМІ
З 1 вересня 2021 року усі медичні установи України повністю перейдуть на електронні лікарняні. До вересня система працює в тестовому режимі.
Електронний реєстр листків непрацездатності вестиме Пенсійний фонд України. Щоб перевірити е-лікарняний – особи, роботодавець або бухгалтер підприємства повинен зайти на вебпортал Пенсійного фонду України з електронним цифровим підписом в кабінет роботодавця. В електронному кабінеті, в розділі «Електронний реєстр листків непрацездатності» можна буде отримати інформацію щодо тимчасової втрати працездатності особи, – зазначив начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області Олександр Томчук.
Разом з тим, фахівець Фонду надав роз’яснення щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі. Як відомо, 5 лютого Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», який вступив у дію 10 червня цього року. Законом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
– Наповнення відомостей відбуватиметься як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою, – пояснив Олександр Томчук. – Дані до реєстру вносяться через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, документів про освіту, довідок, тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.
Електронна трудова книжка забезпечить можливість уповноваженим органам призначати особі пенсію автоматично (без особистого звернення) та акумулювати інформацію щодо її трудової діяльності. Тобто оформити пенсію можна буде дистанційно, онлайн через особистий електронний кабінет на сайті електронних послуг Пенсійного фонду України або сайті електронного уряду «Дія».
– Паперова трудова книжка наразі не зникне – уряд встановлює 5-річний перехідний період, впродовж якого можна використовувати як паперову трудову книжку, так і електронну, – зазначив спеціаліст Головного управління.
До 2004 року вся трудова діяльність особи фіксувалась у трудовій книжці, і від кількості відпрацьованих років залежить право на пенсію та розмір майбутньої пенсії. Із 2004 року всі дані про стаж людини та сплачені за неї страхові внески фіксуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового соціального страхування. Поняття «трудовий стаж» перейменоване у «страховий стаж». Із 2004 року для отримання пенсії рахується саме страховий стаж, і лише ті роки, місяці та дні, за які сплачені страхові внески.
Прийнятий Закон передбачає, що усі дані з трудової книжки, а також інші документи, що підтверджують трудову діяльність, мають бути перенесені до реєстру як оцифровані чи скановані копії. На Тернопільщині вже оцифровано сканкопії трудових книжок та інших документів що підтверджують стаж близько 13 тисяч застрахованих осіб.