Пропустити навігацію

Позитивний досвід щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці в Державному підприємстві «Бережанирайагроліс»

Найменування підприємства ДП «Бережанирайагроліс»

Код основного виду економічної діяльності 02.20 лісозаготівлі

Місце знаходження: 47501, м. Бережани, Тернопільська область, Тернопільський район,  вул. Франка, буд. 2

П.І.Б. керівника підприємства: Петрух Тарас Миколайович

Телефон, електронна адреса 0674946919, ber.agrolis@meta.ua

 

1. Наявність та ефективне функціонування систем управління охороною праці, в тому числі відповідно до вимог міжнародних стандартів.

На підприємстві розроблена система управління охороною праці (далі –СУОП) відповідно до вимог чинного законодавства України, Закону України “Про охорону праці”, Стандарту ДСТУ ОНSАS 18001:2010, “Системи управління гігієною та безпекою праці” та затверджена і введена в дію наказом директора підприємства від 02 січня 2025 року №4. СУОП спрямована на вирішення наступних завдань: створення безпечних умов виробничих процесів, експлуатації устаткування; професійної підготовки і підвищення кваліфікації працівників з питань охорони праці; вибору оптимальних режимів праці і відпочинку працюючих; професійного добору виконавців для визначених видів робіт.

2. Наявність служби охорони праці та її ефективна робота.

У ДП «Бережанирайагроліс» створена служба охорони праці у відповідності до вимог Положення про службу охорони праці. На інженера з охорони праці покладаються обов’язки контролю щодо розроблення комплексних заходів для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці, планів, програм покращення умов праці, запобігання виробничому травматизму, професійним захворюванням, надання організаційно – методичної допомоги у виконанні запланованих заходів. Інженер з охорони праці відповідальний за організацію роботи з охорони праці, вирішує завдання по забезпеченню безпеки виробничих процесів, устаткування, а також забезпечення працюючих засобами індивідуального та колективного захисту.

3. Наявність кабінетів, кутків з охорони праці та їх обладнання.

На підприємстві наявний кабінет з охорони праці з відповідною нормативно-правовою літературою, консультативними матеріалами, засобами для перегляду відеоматеріалів з питань охорони праці. У кабінеті вивішено стенди з наочної агітації з охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки.

Кабінет з охорони праці площею 25 м2 обладнаний оргтехнікою, швидкісним інтернетом, нормативно-правовими актами з питань охорони праці, екології, технічного нагляду та пожежної безпеки, наочними посібниками, комп’ютерними програмами для проведення навчання, інструктажів та перевірки знань з охорони праці. Інженер з охорони праці забезпечений персональним комп’ютером.

Лісосічні бригади облаштовані побутовими приміщеннями, в яких розміщено стенди з охорони праці, інструкції з охорони праці, знаки безпеки, які використовуються під час проведення лісосічних робіт, засоби колективного та індивідуального захисту працівників та медичні аптечки.

У комп’ютерній мережі підприємства розміщено всі нормативно-правові акти, чинні в ДП «Бережанирайагроліс» (положення, інструкції з ОП, виробничі робочі і посадові інструкції, дозвільні і ліцензійні документи, стандарти інтегрованої системи управління, технічні умови), до яких є вільний доступ всіх працівників.

photo 5228918960152505021 y - Позитивний досвід щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці в Державному підприємстві «Бережанирайагроліс»

photo 5228918960152505022 y - Позитивний досвід щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці в Державному підприємстві «Бережанирайагроліс»

photo 5228918960152505023 y - Позитивний досвід щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці в Державному підприємстві «Бережанирайагроліс»

photo 5228918960152505024 y - Позитивний досвід щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці в Державному підприємстві «Бережанирайагроліс»

4. Виконання заходів щодо поліпшення умов праці.

Адміністрацією, інженером з охорони праці та уповноваженою найманими працівниками особою з питань охорони праці трудового колективу на підставі результатів проведення аналізу стану охорони праці та умов праці на підприємстві розробляються комплексні заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці, підвищення існуючого рівня, запобігання випадкам виробничого травматизму, аваріям та пожежам. комплексні заходи для поліпшення умов праці працюючого персоналу на наступний рік. Виконання даних заходів виконуються в повному обсязі. 

5. Витрати на охорону праці (відсоток фонду оплати праці), в тому числі на профілактичні заходи з охорони праці, цільове використання коштів на охорону праці та виконання комплексних заходів з охорони праці відповідно до колективного договору.

Витрати на охорону праці, відповідно до статті 19 Закону України “Про охорону праці” розраховуються і закладаються при розробці комплексних заходів з охорони  праці не менше 0,5 відсотка від фонду оплати праці за попередній рік.

6. Своєчасне забезпечення працюючих якісним спецодягом, спецвзуттям, іншими засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами відповідно до вимог законодавства.

На підприємстві організовано своєчасне забезпечення працівників якісним спецодягом, спецвзуттям іншими засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами відповідно до вимог законодавства. При прийнятті працівників на роботу, після проведення з ними вступного інструктажу, видається особиста картка обліку спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту. Картка зберігається протягом всього періоду роботи працівника на підприємстві та ведеться згідно з встановленими вимогами. Працівники підприємства забезпечуються спецодягом відповідно до “Норм безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам підприємства”, розроблених на основі нормативних документів та затверджених наказом №93 від 03 травня 2022 року. Керівники робіт слідкують за вчасною видачею працівникам спецодягу, контроль здійснюють фахівці відділу охорони праці.

7. Своєчасне навчання і перевірка знань працівників, у тому числі посадових осіб, з питань охорони праці.

Інженером охорони праці складається графік перевірки знань з питань охорони праці працівників та посадових осіб.

Голова та члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці проходить навчання і перевірку знань з охорони праці  в навчальних закладах один раз на три роки. Наказом директора створено комісію для перевірки знань з питань охорони праці у працівників підприємства.

Перевірка знань працівників з питань охорони праці проводиться за нормативно-правовими актами з охорони праці, додержання яких входить до їхніх функціональних обов’язків. Формою перевірки знань з питань охорони праці працівників є екзамен, який проводиться за допомогою технічних засобів за екзаменаційними білетами.

Перелік питань для перевірки знань з охорони праці працівників, з урахуванням специфіки виробництва, складається членами комісії та затверджується роботодавцем.

Контроль за своєчасністю проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці працівників виконується роботодавцем.

8. Надання пільг і компенсацій, передбачених чинним законодавством, за роботу в шкідливих умовах праці, надання додаткових (понад встановлені законодавством) пільг і компенсацій працівникам.

Відповідно до результатів “Атестації робочих місць за умовами праці” передбачені пільги та компенсації за шкідливі умови праці.

9. Застосування економічного стимулювання працівників за участь та ініціативу у здійсненні заходів щодо підвищення рівня безпеки та поліпшення умов праці.

У відповідності з розробленими та затвердженими “Показниками з контролю за станом ОП, ПБ і культури виробництва на підприємстві” за результатами роботи за місяць працівникам передбачено заохочувальні премії.

Також підприємство активно займається волонтерською діяльністю та наданням допомоги ЗСУ, за що неодноразово отримувало подяки.

photo 5228918960152505060 w 749x1024 - Позитивний досвід щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці в Державному підприємстві «Бережанирайагроліс»

10. Дотримання вимог законодавства про охорону праці щодо роботи жінок, неповнолітніх та осіб з інвалідністю.

На підприємстві працює 17 чоловік, з них 4 з інвалідністю, згідно ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні” від 21 березня 1991 року №875-12.

11. Створення робочих місць, спеціально обладнаних для роботи осіб з інвалідністю.

На  підприємстві особи з інвалідністю виконують тільки ту роботу, яка рекомендована висновками МСЕК.

12.Створення належних санітарних та побутових умов для працюючих жінок.

На підприємстві працює 2 жінки: головний бухгалтер та спеціаліст з кадрових питань підприємства.

Виробничі приміщення обладнано побутовими приміщеннями, які включають в себе роздягальню, санвузол та душові кабіни.

13. Наявність дозволів (декларацій) на виконання робіт з підвищеною небезпекою та експлуатацію (застосування) устаткування, машин, механізмів підвищеної небезпеки.

Підприємство отримало дозвіл на виконання робіт з підвищеною небезпекою на лісосічні роботи та трелювання лісу №127.22.61 – вид діяльності згідно КВЕД 02.20 – Лісозаготівлі. Дозвіл діє до 23 березня 2027 року.

14. Рівень виробничого травматизму та професійних захворювань на підприємстві.

За останні 10 років на підприємстві відсутні випадки виробничого травматизму чи професійних захворювань.

15. Проведення атестації робочих місць із шкідливими та важкими умовами праці.

На підприємстві проведена “Атестація робочих місць за умовами праці”.

16. Впровадження прогресивних технологій, досягнень науки і техніки, засобів механізації та автоматизації виробництва, вимог ергономіки, позитивного досвіду з охорони праці.

На підприємстві реалізовано ряд проектів, які були спрямовані на введення новітніх технологій, зменшення шкідливого впливу на навколишнє середовище, забезпечення безпечних і комфортних умов праці для працівників.

17. Наявність соціальної реклами (наочної агітації) з охорони праці.

На підприємстві присутні агітаційні матеріали у вигляді плакатів і стендів. Адміністрація підприємства забезпечує керівників структурних підрозділів інформацією про дію тих чи інших факторів на людину і як правильно поводитися  в різних ситуаціях. У свою чергу керівники структурних підрозділів ознайомлюють підлеглий персонал з даною інформацією.

18. Виконання заходів з охорони праці відповідно до колективного договору.

Відповідно до колективного договору між адміністрацією підприємства та найманими працівниками заходи з охорони праці виконуються в повному обсязі.

19. Належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг їх технічного стану.

Адміністрація підприємства розміщена в орендованому приміщенні. Побутові приміщення для працівників, які виконують лісосічні та трелювальні роботи, розміщені безпосередньо в тих місцях, де проводяться відповідні роботи.

20. Забезпечення усунення причин, що призводять до нещасних випадків, аварій, професійних захворювань на виробництві, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування нещасних випадків, аварій, професійних захворювань.

Причини, що можуть призвести до нещасних випадків, аварій, професійних захворювань на виробництві, визначені адміністрацією підприємства, інженером з охорони праці та  уповноваженою найманими працівниками особою з питань охорони праці трудового колективу, ІТП підприємства чи представниками відповідних контролюючих органів, усуваються в максимально короткі терміни, для того щоб мінімізувати рівень ризику.

21. Безоплатне забезпечення працівників нормативноправовими актами та нормативними актами підприємства з охорони праці.

Працівники Підприємства забезпечені всіма необхідними інструкціями з охорони праці, а також при зверненні до інженера з охорони праці отримують всю необхідну нормативно – правову документацію безоплатно.

22. Контроль за додержанням працівниками технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва.

На підприємстві функціонування системи управління охороною праці забезпечує контроль за додержанням працівниками технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, функціонує “Положення про Контроль за станом охорони праці на підприємстві” згідно якого діє трьохступеневий оперативний контроль за станом охорони праці. Ведеться контроль на дільницях підприємства керівниками робіт за участю особи, уповноваженої найманими працівниками особою з питань охорони праці трудового колективу.

23. Фінансування та організація проведення у встановленому законодавством порядку попередніх та періодичних медичних оглядів працівників.

Відповідно до законодавства працівники Підприємства проходять попередні та періодичні медичні огляди в спеціалізованому медичному закладі за рахунок підприємства та отримується заключний акт за результатами періодичного медичного огляду працівників. Працівники придатні до роботи.

24. Інші заходи, пов’язані із забезпеченням належного рівня охорони праці та безпечних і нешкідливих умов праці.

На підприємстві функціонування системи управління охороною праці забезпечує контроль за додержанням працівниками технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва.

Працівники Підприємства забезпечені всіма необхідними інструкціями з охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки, а також отримують всю необхідну нормативно – правову документацію. На підприємстві реалізовано ряд проектів, які були спрямовані на забезпечення належного рівня охорони праці.

Для належного рівня охорони праці та безпечних умов праці Підприємство запрошує представників Головного Управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області та Управління інспекційної діяльності у Тернопільській області Південно-Західного міжрегіонального управління Держпраці для проведення семінарів, нарад, заходів спрямованих на досягнення належного рівня продуктивної і комфортної праці.

 

background Layer 1