Семінар-нарада з представниками територіальних громад Тернопільської області
Володимир Івахов, заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області, Лідія Миколайчук, начальник відділу забезпечення наповнення бюджету фінансово-економічного управління Головного управління та Мирослава Шевчук, головний спеціаліст відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян управління обслуговування громадян Головного управління провели 20-21 травня семінар-наради з актуальних питань діяльності органів Пенсійного фонду України.
Участь у заходах взяли керівники кадрових служб підприємств, установ та організацій, начальники ЦНАПів та працівники, які відповідальні за прийом документів на призначення/перерахунок житлових субсидій та пільг м. Тернополя та територіальних громад Тернопільської області.
Володимир Івахов поінформував присутніх про порядок зарахування та підтвердження страхового стажу; способи підтвердження страхового стажу при втраті трудової книжки; випадки необхідності витребування уточнюючих довідок про певний період роботи; способи перевірки напрацьованого (зарахованого) страхового стажу віддалено через мобільний застосунок та вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Звернув увагу на питання повноти та правильності ведення трудових книжок, зокрема на заповнення титульної сторінки, наявність печаток, номерів наказів та підписів, що підтверджують записи про прийняття, переведення та звільнення з роботи тощо.
У своєму виступі Лідія Миколайчук розповіла про механізм доплати до мінімального страхового внеску за неповні місяці роботи; добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, яка надає можливість громадянам накопичити страховий стаж і забезпечити умови для збільшення розміру майбутньої пенсії. Фахівчиня наголосила, що особи, які працювали неповний місяць або мали дохід нижчий за мінімальну зарплату, мають право здійснити доплату до мінімального страхового внеску, аби цей місяць було зараховано до страхового стажу. Окрім цього, Лідія Миколайчук навела приклади розрахунків, які дали змогу краще зрозуміти механізми доплат і добровільної участі.
Про головні аспекти прийому документів на призначення/перерахунок житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг розповіла учасникам наради Мирослава Шевчук. Зокрема, акцентувала увагу на алгоритмі оформлення пакету документів, достовірності їх заповнення, своєчасному опрацюванні та передачі до органів Фонду; типових помилках, які виникають під час прийому документів фахівцями територіальних громад, основні вимоги до заповнення декларацій, процедуру прийому заяв на перерахунок житлової субсидії тощо. Було зазначено, що відповідальність за якісне опрацювання документів покладається як на заявників, так і на спеціалістів, які здійснюють їх прийом.
На завершення зустрічі, фахівці Головного управління надали компетентні відповіді на запитання учасників наради щодо набуття права на пенсію у 2025 році; підтвердження страхового стажу набутого на території іншої держави; призначення та виплати житлових субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг учасникам бойових дій та їх сім’ям; врахування доходів при призначенні житлової субсидії тощо.