Пропустити навігацію

Інформаційно-аналітичні матеріали “Про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області за 2024 рік”

Протягом 2024 року діяльність Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області була спрямована на виконання завдань і функцій з реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення, загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві і надання субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

На 1 січня 2025 року на обліку в Головному управлінні перебувають:

  • майже 258 тис пенсіонерів з них 17 тис осіб з числа осіб військовослужбовців та деяких інших категорій громадян;

  • 102,6 тис отримувачів житлових субсидій та пільг на опалювальний період та 76,4 тис. отримувачів на неопалювальний період;
  • і 4,8 тис отримувачів страхових та компенсаційних виплат.

Сьогодні пріоритетним завданням Головного управління є налагодження системи надання послуг громадянам: вдосконалення організації обслуговування осіб, якості надання послуг, дотримання єдиних стандартів при їх обслуговуванні з урахуванням принципів прозорості, відкритості, зрозумілості та законності.

Стаціонарний прийом та обслуговування осіб здійснювалися в 17 приміщеннях 10 сервісних центрів Головного управління. В області безумовно дотримуються принципу екстериторіальності, за яким здійснюється обслуговування осіб, надається весь спектр послуг, незалежно від місця проживання / реєстрації.

В 2024 році на прийом до Головного управління звернулося 421 тис. громадян, яким було надано понад 487 тис. послуг (тобто щодня приймається до 1,5 тис. осіб та надається близько 2 тис. послуг) з них:

– стаціонарно надано – 68,5% послуг;

– дистанційно (за телефонами “гарячих ліній ) – 4,7%;

– поза межами сервісних центрів на віддалений робочих місцях – 5,4%;

– в електронній формі – 21,4%.

Серед наданих послуг: 80,9 % – це послуги з питань пенсійного забезпечення, 18,9 % – з питань надання житлових субсидій та пільг, 0,2 % – з питань соціального страхування.

З метою зручності та наближення надання послуг до мешканців області на віддалених робочих місцях збільшено години прийому та розширено спектр послуг. На 52 віддалених робочих місцях, розташованих в 49 територіальних громадах, центрах надання адміністративних послуг здійснено 1468 прийомів та надано понад 26,3 тис. послуг.

Щодо пенсійного забезпечення.

Із загальної кількості пенсіонерів, а це 258 тис. одержують пенсію:

– за віком — 174 тис. або 67,5 % осіб;

– по інвалідності 48,8 тис. або 18,9 % з них особи з інвалідністю (1 групи — 4,6 тис, 2 групи — 18,7 тис, 3 групи — 25,5 тис);

– у разі втрати годувальника — 22,2 тис. або 8,6 %;

– за вислугу років — 12,1 тис. (4,6 %);

– одержувачі соціальних пенсій — 1,1 тис (0,4%),

– довічне утримання суддям — 79 осіб (0,03%).

Торік призначено 13,3 тис. нових пенсій з них 2,7 тис. особам з числа військовослужбовців та деяких інших категорій громадян. Рішення про призначення пенсій приймається в середньому по області до 8-ми днів.

Проведено 28 800 індивідуальних перерахунків, з них 2 600 – особам з числа військовослужбовців та деяких інших категорій громадян.

Окрім того, у 2024 році на виконання положень законів України та рішень Уряду Головним управлінням проведено 7 масових перерахунків розмірів пенсій.

  • з 1 січня 2024 року проведено перерахунок пенсій 65-річним особам у зв’язку зі зміною мінімальної заробітної плати, за результатами якого перераховано 44,4 тис. пенсій;

  • з 1 січня 2024 року проведено перерахунок надбавки донорам, за результатами якого перераховано 1,5 тис. пенсій;

  • з 1 березня 2024 року проведено індексацію пенсії, за результатами якого перераховано 252,3 тис. пенсій;

  • з 1 березня 2024 року проведено перерахунок у зв’язку із збільшенням прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, за результатами якого перераховано 208,5 тис. пенсій, з яких підвищення отримали 207 тис. осіб;

  • з 1 березня 2024 року проведено перерахунок по уточненню показника середньорічної заробітної плати, за результатами якого перераховано 1,2 тис. пенсій;

  • з 1 квітня 2024 року проведено перерахунок відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, за результатами якого перераховано 24,7 тис. пенсій;

  • з 1 квітня 2024 року проведено перерахунок пенсій 65-річним особам у зв’язку зі зміною мінімальної заробітної плати, за результатами якого перераховано 47,2 тис. пенсій.

З урахуванням проведених перерахунків, розмірів новопризначених пенсій середній розмір пенсійної виплати у 2024 році зріс на 159 грн або на 3 %, і на 1 січня 2025 року становить 5 090 гривень.

Призначені пенсії за розміром розподілено наступним чином:

• нижче прожиткового мінімуму  отримують пенсію 3,1 тис осіб (1,2%);

• на рівні мінімального розміру (2 361 грн) отримують пенсію 6,2 тис осіб (2,4%);

• від 2 362 грн до 4 000 грн — 124,3 тис осіб (48,2%);

• від 4 001 грн до 5 000 грн — 48,6 тис осіб (18,9%);

• від 5 тис. грн до 10 тис. грн — 54,3 тис осіб (21,0%);

• понад 10 тис. грн — 21,6 тис осіб (8,4%), з них у максимальному розмірі (23610 грн) — 0,7 тис осіб (0,1%)

Забезпечено призначення і виплату житлових субсидій та пільг, а також проведення відповідних перерахунків.

За звітний рік опрацьовано 112,2 тис. звернень щодо призначення та перерахунку житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, звернення по субсидія становлять 43,5% від загальної кількості звернень, по пільгах відповідно – 51,4%.

Крім того, опрацьовано близько 16 тис заяв щодо внесення інформації в Реєстр осіб, які мають право на пільги.

Слід відмітити, що 63% від загальної кількості звернень щодо субсидій та пільг, що надійшли до Головного управління, це звернення через уповноважених осіб територіальних громад та ЦНАПи.

З метою належного прийому документів для призначення житлових субсидій та пільг Головним управлінням проводились спільні наради з працівниками ЦНАПІВ та територіальних громад, на яких обговорювались актуальні питання щодо опрацювання документів.

За результатами розгляду звернень призначено 20,5 тис. та перераховано 28,3 тис. житлових субсидій.

А також призначено 29,2 тис. та перераховано 28,5 тис. пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

В опалювальний період житлові субсидії отримують понад 50 тис. осіб, в неопалювальний період житлові субсидії отримують 26 тис. осіб.

Середній розмір житлових субсидій в опалювальний період складає 1 602 грн, а в неопалювальний період – 352 грн.

Пільги на житлово-комунальні послуги в опалювальний період отримують 52,6 тис осіб, в неопалювальний період – 50,4 тис осіб.

Середній розмір пільг на житлово-комунальні послуги складає 1 478 грн.

Перерахунки проведено в автоматизованим способом без звернення громадян на неопалювальний та опалювальний період.

Забезпечуємо інформаційну взаємодію з управителями / об’єднаннями / виконавцями комунальних послуг для своєчасного надання житлових субсидій та пільг мешканцям області, працюємо з наповнення “Вітрини-1201”.

Станом на 01 січня 2025 року у кабінеті виконавця комунальних послуг  на вебпорталі Пенсійного фонду України зареєстровано 1 036 організацій Волинської області, до роботи по заповненню відомостей “Вітрина 1201” підключилися 135 управителів, великих об’єднань, виконавців ЖК послуг. Робота в цьому напрямку активно продовжується і надалі.

Забезпечено нарахування та фінансування разової грошової виплати до Дня Незалежності України для 29,3 тис осіб, з них 16,2 тис – пенсіонери; 1,6 тис – застраховані особи та 1,5 тис осіб, які звернулися особисто та мали право, надали відповідні документи, що підтверджують їх статус.

Протягом 2024 року опрацьовано понад 47,2 тис заяв-розрахунків на фінансування лікарняних. З них без зауважень 40,5 тис заяв було прийнято та профінансовано в повному обсязі.

Призначено 101 виплату потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та профзахворювання.

Середній розмір щомісячних страхових виплат станом на 01.01.2025 складає 6 552 грн, зростання розміру щомісячних страхових виплат за 2024 рік склало 822 грн або 14,3 %.

Забезпечено перерахунок раніше призначених щомісячних страхових виплат з березня 2024 року.

Відповідно до поданих заяв для 56 осіб проводиться відшкодування витрат на надання соціальної послуги догляду вдома та/або натуральної допомоги.

Середній розмір вище вказаних виплат у 2024 року зріс на 1 185 грн і станом на 01.01.2025 склав 7 429 гривень.

Завершено оцифруванння пенсійних справ: відпрацьовано 100% загальної кількості паперових пенсійних справ (207,2 тис.). На валідацію (станом на 01.01.2025) надійшло 160,3 тис. оцифрованих пенсійних справ, з яких опрацьовано 71% загальної кількості оцифрованих пенсійних справ. Розпочато та триває процес оцифрування справ одержувачів страхових виплат.

Головним управлінням стовідсотково забезпечено опрацювання 99 тис. рекомендацій,  наданих Міністерством фінансів України по отримувачах пенсійних та державних виплат, які перебувають на обліку в Головному управлінні. За результатами опрацювання рекомендацій забезпечено повернення коштів від 304 респондентів на загальну суму 1,9 млн грн (майже 2 млн грн)

Видатки Головного управління у 2024 році становили 19,6 млрд грн, що на 3,2 млрд грн більше, або на 19,5% в порівнянні з 2023 роком, з них:

  • на виплату пенсій спрямовано 16,9 млрд грн або 86,4 % загального обсягу видатків (середньомісячна потреба на виплату пенсій становила 1,4 млрд грн);
  • на виплату житлових субсидій та пільг спрямовано – 1,5 млрд грн;
  • на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві — 0,9 млрд грн. (близько 1 млрд грн)

Сума виплат через поточні рахунки пенсіонерів в уповноважених банківських установах в минулому році збільшилась порівняно з 2023 роком на понад 2 млрд грн і становила 12 млрд грн.

Чисельність одержувачів пенсійних виплат, через уповноважені банки, склала 178,6 тис. осіб (69,1 % загальної чисельності), приріст 3,7 %.

З метою економії коштів Пенсійного фонду, проводилась робота по збільшенню отримувачів виплат через банківські установи.

Відсоток отримувачів збільшився на 3,7%, що в свою чергу дало змогу зекономити 188 млн грн, що на 30% більше у порівнянні з 2023 роком.

Звісно, що зазначені видатки забезпечувались відповідними надходженнями. Протягом 2024 року до бюджету Головного управління з усіх джерел фінансування надійшло 19,6 млрд грн. Порівняно з 2023 роком загальні доходи зросли на 3,2 млрд грн, або на 19,5 відсотків.

У структурі загальних доходів:

Власні доходи складають — 10,7 млрд грн , з них:

9,8 млрд грн (49,9%) – на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування;

0,9 млрд грн (4,8%) – на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві.

Кошти Державного бюджету склали 8,9 млрд грн, серед яких:

7,4 млрд грн (37,7%) – на фінансування пенсійних виплат,

1,5 млрд грн (7,6%) – на виплату житлових субсидій та пільг.

Продовжуємо реалізовувати положення Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”.

У звітному періоді до Головного управління надійшло 47,8 тис. звернень щодо оцифрування трудових книжок та інших документів про стаж. Через вебпортал подано 78,6% таких звернень, через фронт-офіси – 21,4% звернень.

Зручність використання вебпорталу напряму залежить від актуальності інформації, яку містить реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

У звітному періоді надійшло понад 7,6 тис. анкет застрахованих осіб, серед яких: 7,2 тис. (94,1%) – надано особисто до сервісних центрів та 0,4тис. (5,9 %) – через вебпортал. Усі анкети опрацьовано.

У 2024 році проведено п’ять внутрішніх аудитів, яким охоплено діяльність десяти самостійних структурних підрозділів, та здійснено 42 інших заходів діяльності з внутрішнього аудиту.

У ході проведених аудиторських досліджень виявлено 108 нефінансових порушення та 18 фінансових порушень.

За результатами проведеної роботи усунуто фінансових порушень на суму 200 тис грн.

Виявлено 26 випадків упущень у системі внутрішнього контролю щодо дотримання нормативно-правових актів при призначенні/перерахунку пенсій, житлових субсидій та пільг і страхових виплат. За результатами внутрішнього аудиту надано 26 аудиторських рекомендацій.

У 2024 році підрозділами контрольно-перевірочної роботи Головного управління проведено 6323 перевірки суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з яких 93,5% (5913) – щодо обґрунтованості видачі документів для оформлення пенсій, 5,5% (352) – щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, 0,7% (47 перевірок) – з питань використання коштів Пенсійного фонду України, 0,2% (11 перевірок) – з питань повноти нарахування та своєчасності сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Слід відмітити, що загальна кількість перевірок порівняно з 2023 роком збільшилась на 782 або на 14%.

За результатами проведених контрольних заходів виявлено фінансових порушень на 1 млн 730 тис грн. Як результат проведеної відповідної роботи до бюджету Пенсійного фонду України надійшло 1млн 680 тис грн, або 97% від виявлених сум порушень.

Торік Головним управлінням подано до суду 118 позовів про стягнення коштів на загальну суму 78,5 млн грн.

У результаті претензійно позовної роботи надійшло 4,1 млн грн, в тому числі 3,9 млн грн за поданими позовами в минулих періодах.

Протягом 2024 року примусовому виконанню підлягало 2,7 тис. виконавчих документів про стягнення коштів на користь органів Пенсійного фонду України на суму в майже 525,3 млн грн.

За результатами примусового виконання рішень на рахунок Головного управління надійшло 3,8 млн грн (0,7% від сум що підлягали стягненню).

З питань пенсійного забезпечення у судах було відкрито 9,2 тис. проваджень. Найбільше позовів подано щодо призначення (перерахунку) та виплати пенсій за Законом України “Про статус і соціальний захист громадян які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” – 5,0 тис (54,3 %) та призначення (перерахунку) пенсії військовослужбовцям та деяким іншим категоріям громадян — 3,0 тис (32,6%).

Проведено 64 конкурентні процедури закупівлі на 18,1 млн грн. За результатами закупівель укладено 76 договорів на 10,5 млн грн, економія коштів становить 3,0 млн грн.

Головне управління забезпечувало комунікацію з населенням, зокрема, шляхом розгляду звернень громадян та надання консультацій як письмово, так і в телефонному режимі.

В 2024 році надійшло 17,3 тис. звернень громадян, що майже на 45 % менше, ніж в 2023 році (38,7 тис.) В порівнянні з 2023 роком також зменшилась на 644 (25%) кількість адвокатських запитів – надійшло 1903. Зниження даних показників пояснюється скороченням кількості звернень громадян, які проживають в зоні гарантованого (добровільного) відселення області.

Усі звернення та запити розглянуті у строки, встановлені законодавством.

Громадян, в основному, цікавили питання щодо правильності призначення та перерахунку пенсій, виконання рішень суду, підвищення розміру пенсій, індексації пенсій, витребування довідок тощо.

Водночас, збільшується кількість звернень громадян, які обирають засобом комунікацій електронні сервіси. Так, за 2024 рік через вебпортал Пенсійного фонду України надійшло майже 1,9 тис звернень, що на 21 % більше аніж у 2023 році.

Консультації та роз’яснення законодавства в телефонному режимі отримали майже 23,1 тис громадян, у середньому за день дистанційно зверталося близько сотні осіб.

Серед завдань, які були визначені для Головного управління на 2024 рік, є: висвітлення актуальних питань пенсійного забезпечення, надання житлових субсидій та пільг, здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг, результатів діяльності, а також популяризація електронних сервісів Пенсійного фонду України.

Так, протягом 2024 року:

– на власних вебресурсах розміщено 517 інформаційних повідомлень про послуги, які надаються в електронній формі;

– опубліковано майже 260 інформаційних матеріалів у місцевих медіа;

– організовано та проведено понад 2,6 тис. відповідних інформаційних заходів серед населення, з них: 424 зустрічі у трудових колективах, 1 989 — з населенням, 44 — з безробітними у центрах зайнятості, 24 — з громадськими організаціями.

Фахівцями Головного управління було проведено 59 прямих телефонних гарячих ліній та забезпечено участь у 72 медіазаходах щодо актуальних питань діяльності Пенсійного фонду України.

Безумовно, що результати діяльності залежить від кадрового потенціалу установи, його професіоналізму.

Штатна чисельність працівників Головного управління становила 604 особи. Фактично, на 1 січня 2025 року, в системі працює 543 осіб. Працюємо над заповненням вакансій. Для новопризначених працівників запроваджено наставництво.

Створено умови для підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Головного управління шляхом професійного навчання. Протягом звітного періоду всі державних службовців Головного управління, яким затверджено індивідуальні програми професійного розвитку підвищили свій рівень професійної компетентності.

Звичайно, одним з основних обов’язків для кожного співробітника Головного управління є дотримання вимог антикорупційного законодавства.

Сектором з питання запобігання та виявлення корупції на постійній основі проводилася відповідна роз’яснювальна робота. Наказом Головного управління затверджено Заходи Фонду в області щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його територіальних органів на 2024-2025 роки.

Протягом 2024 року проведено 719 перевірок е-декларацій працівників Головного управління, проведено 16 навчань на антикорупційну тематику та оприлюднено 47 статей, роз’яснень у засобах масової інформації.

background Layer 1