Пропустити навігацію

Юридичне управління

ПОЛОЖЕННЯ

про Юридичне управління

Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає порядок організації виконання Юридичним управлінням Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області завдань, покладених на нього Положенням про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року № 28-2, зареєстрованим в Міністерстві Юстиції України 15 січня 2015 року за № 41/26485, та взаємодії з іншими структурними підрозділами Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області.

Юридичне управління (далі – Управління) є самостійним структурним підрозділом Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі – Головне управління) з урахуванням вимог, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2005 року № 179 “Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій”. Вид структурного підрозділу, в якому утворюється юридична служба, з урахуванням Міжгалузевих норм чисельності працівників юридичної служби, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11 травня 2004 року № 108, залежить від обсягу, характеру та складності роботи (управління, відділ, сектор), що підпорядковується начальнику Головного управління, діяльність якого спрямовується та координується одним із заступників начальника Головного управління відповідно до розподілу функціональних повноважень.

Управління складається з:

відділу організації правової роботи;

відділу представництва інтересів в судах та інших органах;

сектору договірної роботи.

2. У своїй діяльності управління керується Конституцією України і Законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та Законів України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280, Положенням про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України та його територіальних органах, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 08 серпня 2022 року № 14-1, Положенням про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року № 28-2, зареєстрованим в Міністерстві Юстиції України 15 січня 2015 року за № 41/26485, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. З питань організації та проведення правової роботи юридична служба керується актами Міністерства юстиції України. Методичне керівництво роботою управління здійснює юридичний Департамент Пенсійного фонду України.

3. Основним завданням Управління є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів Головним управлінням Пенсійного фонду, його керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків, а також захист інтересів Головного управління в судах.

4. На посаду начальника Управління, заступника начальника Управління – начальника відділу, начальника відділу, заступника начальника відділу, завідувача сектору, головного спеціаліста, провідного спеціаліста призначається особа, яка відповідає загальним вимогам, установленим Законом України “Про державну службу”, та спеціальним вимогам, визначеним суб’єктом призначення з урахування рекомендацій, затверджених Національним агентством України з питань державної служби.

ІІ. Завдання, функції, права та обов’язки Управління

1. Відповідно до покладених завдань основними напрямками роботи Управління є:

1) забезпечення правильного застосування законодавства в Головному управлінні;

2) перевірка на відповідність законодавству проєктів наказів, господарських договорів (угод), інших актів та розпорядчих документів, що подаються на підпис (затвердження) керівництву Головного управління, погоджує (візує) їх у встановленому порядку;

3) ведення роботи з обліку актів законодавства і міжнародних договорів України, забезпечення підтримання їх у контрольному стані та зберігання;

4) представлення (захист) інтересів Головного управління в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів, що стосуються (зачіпають) інтересів Головного управління;

5) забезпечення взаємодії з правоохоронними органами, органами державної виконавчої служби та іншими державними органами;

6) забезпечення додержання вимог законодавства про адміністративні правопорушення;

7) узагальнення разом з відповідними структурними підрозділами та аналіз практики застосування законодавства органами Пенсійного фонду;

8) здійснення методичного керівництва правовою роботою в Управлінні, перевірок її проведення;

9) здійснення заходів, спрямованих на підвищення рівня правових знань працівників, надання роз’яснень застосування законодавства та консультацій з правових питань.

2. Організація правової роботи в Головному управлінні за основними напрямками включає в себе:

1) забезпечення в межах своїх повноважень правильного застосування законодавства, що стосується реалізації прав застрахованих осіб у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, пенсійного забезпечення, надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, подання пропозицій щодо поновлення порушених прав суб’єктів солідарної системи, особам, які мають право на пільги, а також отримувачів житлових субсидій;

2) узагальнення разом із заінтересованими структурними підрозділами практики застосування законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, пенсійного забезпечення, загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, ведення обліку осіб, що підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, осіб, які мають право на пільги, а також отримувачів житлових субсидій, підготовку пропозицій щодо його вдосконалення, поновлення порушених прав суб’єктів солідарної системи, осіб, які мають право на пільги, а також отримувачів житлових субсидій, подання їх на розгляд керівництву Головного управління для вирішення питання підготовки проєктів нормативно-правових та інших актів та інших документів, внесення їх в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такі акти або розглядати відповідні пропозиції;

3) розробку та участь у розробці проєктів наказів, актів, що видаються спільно з іншими органами;

4) перевірку відповідності законодавству і міжнародним договорам України проєктів та інших актів, що подаються на підпис керівнику Головного управління, погодження (візування) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;

5) ведення інформаційно-довідкової роботи із законодавства;

6) участь у підготовці, укладенні та контролі за виконанням договорів, ведення їх реєстрації та обліку;

7) організацію претензійної роботи, здійснення контролю за її проведенням;

8) ведення позовної роботи, представлення (захист) інтересів Головного управління в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів;

9) моніторинг стану розгляду в судах справ за участю Головного управління, невідкладне повідомлення відповідних структурних підрозділів про набрання законної сили судовими рішеннями про покладання зобов’язань або стягнення коштів з Головного управління, а також про їх звернення до негайного виконання, надання правової допомоги щодо повного фактичного виконання судових рішень, які набрали законної сили;

10) внесення відомостей про стан розгляду судами справ за участю Головного управління та стан виконання Головним управлінням рішень судів про стягнення коштів (крім пенсій) та зобов’язання вчинити дії, не пов’язані з пенсійним забезпеченням, до підсистем “Правова робота” та “Реєстр судових рішень” ІКІС ПФУ;

11) розгляд або участь у розгляді за дорученням керівництва звернень підприємств, установ, організацій, громадян, запитів на публічну інформацію з питань, віднесених до компетенції органів Пенсійного фонду;

12) узагальнення та аналіз результатів правової роботи за всіма її напрямами, стану та повноти реалізації наданих органам Пенсійного фонду прав та повноважень (у разі необхідності — за участю відповідних структурних підрозділів), підготовка пропозицій щодо її удосконалення;

13) сприяння правильному застосуванню актів законодавства про працю, дотриманню законності реалізації прав трудового колективу, у разі невиконання або порушення їх вимог подання керівництву Головного управління письмового висновку з пропозиціями щодо усунення таких порушень;

14) участь у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни, забезпечення охорони праці із заінтересованими структурними підрозділами;

15) забезпечення взаємодії з правоохоронними органами, органами державної виконавчої служби та іншими органами;

16) надання методичної допомоги з правових питань структурним підрозділам Головного управління;

17) здійснення контролю за додержанням законодавства під час складання посадовими особами структурних підрозділів Головного управління протоколів у справах про адміністративні правопорушення, підготовку (участь у підготовці) справ до розгляду начальником Головного управління (його заступником), контроль за реалізацією постанов у зазначених справах про адміністративні правопорушення;

18) спрямування, координацію та здійснення контролю за організацією правової роботи в управлінні;

19) забезпечення реалізації прав сторони виконавчого провадження, підготовка пропозицій щодо оскарження рішень, дій і бездіяльності державного виконавця за наявності підстав, ведення обліку виконавчих проваджень за участю Головного управління у підсистемі “Правова робота” ІКІС ПФУ;

20) проведення роботи, спрямованої на підвищення рівня правових знань працівників, надання консультацій з правових питань.

Заходи з організації правової роботи плануються на рік та включаються за основними напрямами річного плану роботи Головного управління, а також операційного плану роботи у разі його формування.

З метою надання послуг з пенсійного забезпечення для забезпечення системи життєдіяльності населення в особливий період:

1) при переведенні Головного управління на функціонування в умовах особливого періоду здійснює контроль в межах компетенції за проведенням заходів, визначених мобілізаційним планом, та відповідно до організаційно-розпорядчих документів Пенсійного фонду України;

2) при не переведенні – виконує завдання, визначені як для мирного часу.

3. Відповідно до свого головного завдання відділ організації правової роботи:

1) забезпечує правильне застосування законодавства в головному управлінні, інформує керівництво головного управління про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства, усунення інших порушень законодавства, вносить відповідні пропозиції з цих питань;

2) разом з іншими структурними підрозділами Головного управління узагальнює практику застосування законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, пенсійного забезпечення, загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, та ведення обліку осіб, що підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, осіб, які мають право на пільги, а також отримувачів житлових субсидій, готує пропозиції щодо його вдосконалення, поновлення порушених прав суб’єктів солідарної пенсійної системи, осіб, які мають право на пільги, а також отримувачів житлових субсидій;

3) веде облік актів законодавства і міжнародних договорів України, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання;

4) з використанням сучасних технічних засобів проводить інформаційно-довідкову роботу із законодавства, оперативно доводить до структурних підрозділів та працівників головного управління інформацію про зміни у законодавчих та інших нормативних актах і про нові акти законодавства, рекомендації органів юстиції, роз’яснення та практику вищих судів України, готує довідкові матеріали з питань законодавства, надає працівникам головного управління та його органів консультації з правових питань, що належать до компетенції;

5) розробляє та бере участь в розробці проектів наказів, актів, що видаються Головним управлінням;

6) вивчає, узагальнює та аналізує результати правової роботи за всіма її напрямами, стан та повноту реалізації наданих Головному управлінню повноважень (у разі необхідності – за участю відповідних структурних підрозділів), розробляє пропозиції щодо вдосконалення правової роботи, вносить їх на розгляд керівництву Головного управління;

7) бере участь у заходах контролю, що проводяться Головним управлінням, у розгляді матеріалів цих заходів, в разі необхідності вносить керівництву Головного управління пропозиції щодо усунення виявлених порушень та притягнення винних осіб до відповідальності;

8) бере участь у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни, забезпечення охорони праці разом із заінтересованими структурними підрозділами;

9) сприяє правильному застосуванню законодавства про працю та державну службу, дотриманню законності реалізації прав трудового колективу, бере участь у вирішенні трудових спорів;

10) вживає заходів щодо впровадження кращих форм і методів роботи юридичної служби та щодо реалізації рекомендацій органів юстиції;

11) бере участь у організації та проведенні семінарів, інших навчальних заходів з правових питань з працівниками Головного управління, сприяє підвищенню правових знань керівників та працівників Головного управління;

12) забезпечення реалізації прав сторони виконавчого провадження, підготовка пропозицій щодо оскарження рішень, дій і бездіяльності державного виконавця за наявності підстав, ведення обліку виконавчих проваджень за участю Головного управління у підсистемі “Правова робота” ІКІС ПФУ;

13) взаємодіє зі структурними підрозділами, які забезпечують виконання судового рішення, шляхом надання правової допомоги та висновків, оцінювання доказів виконання судового рішення, участі в листуванні з державним виконавцем у межах виконавчого провадження;

14) здійснює підготовку скарг на рішення, дії чи бездіяльність державного виконавця за наявності підстав;

15) аналізує матеріали, що надішли від правоохоронних і контролюючих органів, дані статистичної та адміністративної звітності, що характеризують стан законності в діяльності Головного управління, готує правові висновки за фактами виявлених правопорушень, бере участь в організації роботи з відшкодування збитків;

16) забезпечує підготовку та/або участь у підготовці та поданні матеріалів до правоохоронних органів, органів державної виконавчої служби, здійснює облік матеріалів, переданих зазначеним органам, контролює строки їх проходження;

17) контролює додержання законодавства під час складання посадовими особами структурних підрозділів головного управління протоколів у справах про адміністративні правопорушення, готує (бере участь у підготовці) справ до розгляду начальником головного управління (його заступником), контролює реалізацію постанов у зазначених справах про адміністративні правопорушення;

18) забезпечує дотримання вимог законодавства при прийнятті рішень про накладення штрафів, нарахування пені, рішень Головного управління;

19) сприяє запобіганню безгосподарності, непродуктивним витратам, у разі невиконання або порушення вимог законодавства подає керівництву головного управління письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення таких порушень та бере участь у проведенні аналізу причин їх виникнення і підготовці документів про відшкодування збитків;

20) в межах своїх повноважень розглядає та бере участь у розгляді звернень, заяв та скарг, що надходять до Головного управління, веде прийом громадян.

Забезпечення правильності застосування законодавства про адміністративні правопорушення:

з метою забезпечення правильності забезпечення правильності застосування законодавства в Головному управлінні відділ організації правової роботи:

перевіряє додержання вимог законодавства про адміністративні правопорушення під час провадження у справах про адміністративні правопорушення:

правильність порушення провадження у справах;

додержання вимог законодавства під час складання протоколів про адміністративні правопорушення;

додержання строків розгляду справ про адміністративні правопорушення, винесення рішень у цих справах, передачі їх на виконання;

узагальнює адміністративну практику Головного управління;

веде журнал реєстрації справ про адміністративні правопорушення;

забезпечує зберігання матеріалів справ про адміністративні правопорушення.

4. Відповідно до свого основного завдання відділ представництва інтересів в судах та інших органах:

1) забезпечує правильне застосування законодавства в Головному управлінні, інформує керівництво головного управління про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства, усунення інших порушень законодавства, вносить відповідні пропозиції з цих питань;

2) разом з іншими структурними підрозділами Головного управління узагальнює практику застосування законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, пенсійного забезпечення, загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, та ведення обліку осіб, що підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, осіб, які мають право на пільги, а також отримувачів житлових субсидій, готує пропозиції щодо його вдосконалення, поновлення порушених прав суб’єктів солідарної пенсійної системи, осіб, які мають право на пільги, а також отримувачів житлових субсидій;

3) бере участь у заходах контролю, що проводяться Головним управлінням, у розгляді матеріалів цих заходів, в разі необхідності вносить керівництву Головного управління пропозиції щодо усунення виявлених порушень та притягнення винних осіб до відповідальності;

4) бере участь у організації та проведенні семінарів, інших навчальних заходів з правових питань з працівниками Фонду, сприяє підвищенню правових знань керівників та працівників головного управління;

5) здійснює підготовку, одержання та складання документів, необхідних для пред’явлення і розгляду претензій та позовів;

6) здійснює пред’явлення і розгляд претензій та підготовку позовів;

7) забезпечує підготовку відповідей на претензії, відзивів на позови, клопотань, інших заяв до суду, скарг про перегляд рішень, ухвал, постанов суду в апеляційному та касаційному порядку;

8) здійснює захист інтересів Головного управління при розгляді майнових, переддоговірних та інших спорів в судах;

9) здійснює організаційно-технічні заходи (реєстрація, облік, зберігання та відправка претензійно-позовних матеріалів);

10) забезпечує контроль за претензійно-позовним провадженням;

11) здійснює розгляд, аналіз, узагальнення результатів претензійно-позовної роботи;

12) забезпечує підготовку висновків, пропозицій щодо поліпшення претензійно-позовної роботи;

13) здійснює первинну правову оцінку претензійних та позовних матеріалів, організовує та координує розгляд цих матеріалів структурними підрозділами, до компетенції яких відносяться порушені в цих матеріалах питання, та підготовку за ними письмових висновків, проведення звірки розрахунків,службової перевірки та інших дій, що забезпечують врегулювання спору;

14) у разі, коли переданих структурними підрозділами та у разі необхідності — органами Пенсійного фонду документів виявляється недостатньо чи вони будуть неналежно оформлені, у письмовому висновку встановлюється строк для усунення недоліків;

15) з урахуванням пропозицій відповідних структурних підрозділів готує проєкт відповіді про відхилення або визнання (повне, часткове) вимог із зазначенням мотивів, з яких вимоги відхиляються, з посиланням на відповідні нормативні акти;

16) аналізує наслідки розгляду претензій і позовів, вносить пропозиції щодо удосконалення правового забезпечення цієї діяльності;

17) веде журнали обліку претензій, пред’явлених Головним управлінням та до нього;

18) забезпечує зберігання претензійних та позовних матеріалів;

19) бере участь у підготовці матеріалі та в порядку, передбаченому законодавством, в судових засіданнях, в т. ч. у разі розгляду в апеляційній та касаційній інстанціях справ, однією з сторін в яких є, відповідно Головне управління;

20) залучає у разі необхідності до участі у судових засіданнях працівників та керівників інших структурних підрозділів Головного управління, до компетенції яких належить питання, що є предметом розгляду в суді;

21) забезпечує реалізацію прав сторони виконавчого провадження, підготовка пропозицій щодо оскарження рішень, дій і бездіяльності державного виконавця за наявності підстав, ведення обліку виконавчих проваджень за участю Головного управління у підсистемі “Правова робота” ІКІС ПФУ

22) здійснює підготовку скарг на рішення, дії чи бездіяльність державного виконавця за наявності підстав;

23) в межах своїх повноважень розглядає та бере участь у розгляді звернень, заяв та скарг, що надходять до головного управління, веде прийом громадян.

24) Облік інформації про позовну роботу здійснюється засобами підсистем ІКІС ПФУ:

25) “Правова робота” — щодо позовних заяв, поданих Головним управлінням, позовних заяв поданих до Головного управління, або у справах де Головне управління є третьою особою;

26) “Реєстр судових рішень” — в частині рішень про вчинення дій, не пов’язаних з пенсійним забезпеченням, та про стягнення коштів (крім пенсій).

27) узагальнює результати судової практики за участю головного управління, доводить результати цього узагальнення до заінтересованих структурних підрозділів Головного управління;

5. Здійснення моніторингу стану розгляду справ у судах:

1) Моніторинг стану розгляду справ у судах за участю Головного управління забезпечується відділом представництва інтересів в судах та інших органах шляхом: формування судових матеріалів в окремі справи, ведення обліку їх руху та журналу судових засідань;

2) укомплектування справ належно завіреними копіями судових рішень, за необхідності — шляхом одержання рішення за запитом до суду;

3) щоденного опрацювання кореспонденції, що надходить від судів на адресу електронної пошти Головного управління, або через підсистему “Електронний суд” Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі — ЄСІТС);

4) використання відомостей з Єдиного державного реєстру судових рішень та електронного кабінету у підсистемі “Електронний суд” ЄСІТС;

5) відстеження інформації на офіційному вебпорталі “Судова влада України” про призначення справ до розгляду;

6) підтримання в актуальному стані інформації про Головне управління в Єдиній базі даних електронних адрес, номерів факсів (телефаксів) суб’єктів владних повноважень та забезпечення реєстрації Головного управління у підсистемі “Електронний суд” ЄСІТС;

7) відстеження набрання законної сили судовими рішеннями, якими на Головне управління покладаються зобов’язання вчинити дії, або рішення про стягнення коштів.

Про набрання рішенням суду законної сили або звернення його до негайного виконання відділ представництва інтересів в судах та інших органах повідомляє службовою запискою управління пенсійного забезпечення чи інший структурний підрозділ, до компетенції якого належить виконання покладених судом зобов’язань, разом з якою передає оригінал рішення суду, що підлягає виконанню.

Відомості про посадову особу, якій передано службову записку разом із судовим рішенням, дату їх передачі фіксуються засобами підсистеми “Документообіг” ІКІС ПФУ.

Відділ представництва інтересів в судах та інших органах взаємодіє зі структурними підрозділами, які забезпечують виконання судового рішення, шляхом надання правової допомоги та юридичних висновків, оцінювання доказів виконання судового рішення, участі в листуванні з державним виконавцем у межах виконавчого провадження.

6. Відповідно до свого основного завдання сектор договірної роботи:

1) забезпечує правильне застосування законодавства в Головному управлінні, інформує керівництво головного управління про необхідність вжиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства, усунення інших порушень законодавства, вносить відповідні пропозиції з цих питань;

2) бере участь у заходах контролю, що проводяться Головним управлінням, у розгляді матеріалів цих заходів, в разі необхідності вносить керівництву Головного управління пропозиції щодо усунення виявлених порушень та притягнення винних осіб до відповідальності;

3) сприяє запобіганню безгосподарності, непродуктивним витратам, у разі невиконання або порушення вимог законодавства подає керівництву головного управління письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення таких порушень та бере участь у проведенні аналізу причин їх виникнення і підготовці документів про відшкодування збитків;

4) організовує роботу, пов’язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів Головного управління,

5) проводить разом із заінтересованими структурними підрозділами аналіз результатів господарської діяльності Головного управління, вивчає умови і причини виникнення непродуктивних витрат, порушення договірних зобов’язань, а також стан дебіторської та кредиторської заборгованості;

6) під час укладення договорів, в тому числі щодо закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб Головного управління (публічних закупівель):

7) надає консультаційну допомогу заінтересованим структурним підрозділам Головного управління;

8) бере участь у підготовці, укладенні та контролі за виконанням господарських договорів (контрактів) з іншими підприємствами, установами та організаціями, дає правову оцінку їх проектам;

9) перевіряє під час підготовки та укладення договорів (контрактів) додержання вимог законодавства про публічні закупівлі;

10) у разі необхідності розробляє пропозиції щодо внесення до проєкту змін та доповнень, готує обґрунтований висновок з всебічною оцінкою проєкту;

11) здійснює реєстрацію та облік договорів, укладених Головним управлінням;

12) забезпечує контроль за забезпеченням конфіденційності даних чи іншої інформації щодо державних закупівель, яка не підлягає розголошенню згідно з чинним законодавством;

13) в межах своїх повноважень розглядає та бере участь у розгляді звернень, заяв та скарг, що надходять до Головного управління.

Візування проєкту договору начальником юридичного управління здійснюється після його візування керівником заінтересованого структурного підрозділу та головним бухгалтером Головного управління.

Якщо договір укладається з результатами рішення уповноваженої особи Головного управління, до проєкту договору обов’язково додається зазначене рішення, а в тексті договору робиться посилання на нього.

Після підписання договору він обов’язково реєструється сектором договірної роботи в спеціальному журналі, що ведеться у паперовій формі.

Під час реєстрації зазначаються порядковий номер запису, дата реєстрації договору, назва та короткий зміст документа (включаючи відомості про додатки) із зазначенням кількості сторінок та додатків, дата укладення договору, реєстраційний номер документа, найменування контрагента, його адреса та контактні телефони, банківські та інші реквізити, найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) осіб, що підписали договір, термін дії договору,сума договору, відомості про внесення змін до договору (із зазначенням назви, дати, реєстраційного номеру документу, яким вноситься зміни до договору), посадова особа структурного підрозділу, яка відповідає за виконання договору (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), найменування посади), відмітка про виконання, розірвання, визнання недійсним, продовження, закінчення терміну дії документу. Запис в журналі реєстрації скріплюється підписом особи, що зареєструвала документ, із зазначенням прізвища, імені, по батькові (за наявності) та посади.

Облік договорів також ведеться в електронній формі у підсистемі “Правова робота” ІКІС ПФУ.

Укладений договір завіряється печаткою Головного управління після реєстрації договору сектором договірної роботи.

Оригінали договорів, пов’язаних з витрачанням коштів Головного управління або належних йому матеріальних цінностей, зберігаються в структурному підрозділі з фінансування органів Пенсійного фонду (бухгалтерії), договори з питань виплати і доставки пенсій — в структурних підрозділах, на які покладено відповідні функції, в секторі договірної роботи — решта договорів.

Структурні підрозділи Головного управління, відповідальні за виконання договорів, подають сектору договірної роботи інформацію про виконання, розірвання, закінчення або продовження терміну дії договорів. Зазначена інформація подається сектору договірної роботи протягом трьох робочих днів з дня виникнення обставин.

Перевірка додержання вимог законодавства при укладенні та виконанні, повноти реєстрації, стану виконання договорів здійснюється в міру потреби, але не рідше одного разу на квартал.

7. Управління має право:

1) перевіряти дотримання законності структурними підрозділами Головного управління;

2) одержувати в установленому порядку для виконання покладених на нього завдань необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від посадових осіб Головного управління. З метою забезпечення своєчасного виконання завдань, які потребують оперативного вжиття відповідних заходів, посадові особи зобов’язані невідкладно подавати необхідні матеріали на вимогу управління:

3) залучати за згодою керівників структурних підрозділів спеціалістів з метою підготовки проєктів нормативно-правових актів та інших документів, а також розроблення і здійснення заходів, які проводяться управлінням відповідно до покладених на нього завдань;

4) інформувати керівника Головного управління про покладення на управління обов’язків, що виходять за межі його компетенції, а також про випадки неподання або несвоєчасного подання на вимогу управління необхідних матеріалів посадовими особами Головного управління.

5) вести службове листування зі структурними підрозділами Головного управління;

6) повертати структурним підрозділам головного управління на доопрацювання документи та матеріали, якщо їх було підготовлено неякісно, із відповідними зауваженнями;

7) брати участь нарадах, інших заходах, які проводяться у Головному управлінні, у разі розгляду на них питань, віднесених до компетенції управління;

8) вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Головного управління та/або підвищення кваліфікації працівників управління.

8. Взаємодія з правоохоронними органами, органами державної виконавчої служби

Під час виконання покладених завдань відділ організації правової роботи та відділ представництва інтересів в судах та інших органах:

1) забезпечує підготовку та/або участь у підготовці та поданні матеріалів до правоохоронних органів, органів державної виконавчої служби;

2) здійснює облік матеріалів, переданих зазначеним органам;

3) контролює строки їх проходження;

4) готує та вносить керівництву Головного управління пропозиції щодо прискорення (покращення) виконання переданих матеріалів;

5) вживає заходи щодо реалізації в повному обсязі прав Головного управління як сторони у відповідних провадженнях (справах).

Взаємодія органів Пенсійного фонду України з органами державної виконавчої служби здійснюється з урахуванням положень Порядку взаємодії органів державної виконавчої служби та органів Пенсійного фонду України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 26 грудня 2011 року № 3593/5, постановою правління Пенсійного фонду України від 26 грудня 2011 року № 39-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2011 року за № 1523/20261.

9. Розробка та участь в розробці проєктів розпорядчих та інших документів

1. Управління разом із зацікавленими структурними підрозділами переглядає розпорядчі та інші документи (далі – документ) з питань що належать до компетенції Головного управління, з метою приведення їх у відповідність із законодавством; інформує керівництво Головного управління про необхідність вжиття заходів для внесення змін до таких документів, визнання їх такими , що втратили чинність, або скасування.

2. Розробка (участь в розробці) проєктів документів включає аналіз стану регулювання, вивчення доцільності видання акту, відповідності проєкту чинному законодавству та вимогам юридичної техніки, погодження проєкту або підготовку до нього висновків.

3. Під час розробки проєкту документа управління:

1) вивчає необхідність видання проєкту документа, коло питань, які передбачається врегулювати проєктом документа та його вид, повноваження органу (посадової особи) на його видання;

2) вивчає матеріали, необхідні для розробки проєкту документа, у тому числі законодавчі акти України та міжнародні договори України, які відносяться до його теми, практику застосування цих актів;

3) розробляє пропозиції по суті питань, які складають зміст проєкту документа;

4) співпрацює з питань розробки проєкту з іншими структурними підрозділами Головного управління;

5) складає проєкт документа та передає його на погодження заінтересованим структурним підрозділам Головного управління;

6) розглядає одержані зауваження та пропозиції, уточнює проєкт акта;

7) забезпечує його погодження із заступником керівника Головного управління відповідно до розподілу функціональних повноважень;

8) передає його на підпис (візування) в установленому порядку.

4. Під час підготовки проєктів документів іншими структурними підрозділами Головного управління управління надає необхідну допомогу цим підрозділам з правових питань, що виникають при підготовці проєкту документа.

Під час опрацювання проєктів документа, розробленого іншим структурним підрозділом Головного управління, або проєктів документа, що надійшов до Головного управління для погодження від інших органів виконавчої влади, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування, відповідальними за які є зазначені структурні підрозділи Головного управління, управління:

1) опрацьовує положення проєкту документа з питань, що належать до його компетенції (у тому числі вивчає доцільність видання документа, перевіряє його відповідність законодавству і міжнародним договорам України та вимогам нормопроєктувальної техніки);

2) у разі відсутності зауважень — погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів і повертає заінтересованому структурному підрозділу;

3) у разі наявності зауважень та пропозицій — за підписом керівника управління повідомляє про них заінтересований структурний підрозділ Головного управління з чітким формулюванням відповідних пропозицій;

4) проводить юридичну експертизу проєктів документів, підготовлених структурними підрозділами Головного управління, за результатами якої готує висновки за формою, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 06 липня 2011 року № 1805/5, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 07 липня 2011 року за № 826/19564, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів.

Під час опрацювання проєкту документа розглядаються пропозиції відповідного структурного підрозділу до проєкту.

5. Термін опрацювання проєкту управлінням, як правило, становить не менше трьох робочих днів, якщо інші строки не встановлені керівником або особою, що його заміщує.

10. Аналітична робота:

1. Під час виконання покладених завдань управління:

1) аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи, відомості, що обробляються в інформаційних системах, реєстрах, базах даних інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду, а також дані, отримані в складі адміністративної звітності, за результатами перевірок, інвентаризацій тощо, що характеризують стан дотримання законності Головним управлінням, готує правові висновки за фактами виявлених правопорушень та бере участь в організації роботи з відшкодування збитків;

2) сприяє своєчасному вжиттю заходів за актами уповноважених окремими ухвалами суду, рішеннями, постановами, ухвалами суду, відповідними документами інших правоохоронних і контролюючих органів;

3) подає пропозиції керівникові про притягнення до відповідальності працівників, з вини яких заподіяна шкода (якщо це не віднесено до компетенції іншого структурного підрозділу);

4) під час листування Головного управління з платниками обов’язкових платежів, застрахованими особами, особами, яким призначено пенсію, органами державної влади та місцевого самоврядування, іншими особами забезпечує роз’яснювальний та інформаційний характер такого листування та відсутність в ньому правових норм.

2. Результати правової роботи Головного управління аналізуються:

1) за місяць, квартал, рік — за встановленими Пенсійним фондом формами адміністративної звітності з питань правової роботи, з урахуванням порядку та строків її подання,

2) за будь-який період часу — з використанням можливостей аналітичної звітності у підсистемах “Правова робота”, “Реєстр судових рішень” ІКІС ПФУ.

11. Методичне керівництво правовою роботою:

З метою забезпечення належного рівня правової роботи управління здійснює методичне керівництво правовою роботою в Головному управлінні, зокрема:

1) бере участь у проведенні навчальних заходів для працівників Головного управління з питань застосування законодавства в діяльності Головного управління;

2) готує огляди та узагальнення організації правової роботи як за усіма, так і за окремими її напрямками, судової практики у справах за участю Головного управління, доводить їх до відома структурних підрозділів;

3) з урахуванням звернень структурних підрозділів Головного управління з правових питань, судової практики розробляє методичні рекомендації з окремих напрямів правової роботи, забезпечує їх доведення до відома структурних підрозділів. Зазначені методичні рекомендації мають містити аналіз законодавчих актів України, які відносяться до теми методичних рекомендацій, проблем застосування цих актів, узагальнення практики, що склалася, пропозиції щодо подальшої організації роботи, у разі необхідності — зразки документів тощо;

4) у разі необхідності надає підпорядкованим органам, працівникам інших структурних підрозділів відомості про зміни законодавства з коментарями та рекомендаціями стосовно застосування актів законодавства, їх впливу на діяльність Головного управління;

5) перевіряє стан правової роботи, надає рекомендації щодо її покращення;

6) надає пропозиції на розгляд керівника Головного управління щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності органу;

7) вживає заходів до впровадження новітніх форм і методів діяльності управління, виконання актів Міністерства юстиції України.

12. Перевірки стану правової роботи:

1. Перевірки стану правової роботи проводяться управлінням з метою визначення організації роботи за відповідним напрямом, виявлення помилок та недоліків, поглибленого аналізу причин, які їх породжують, та вжиття заходів щодо їх усунення.

2. Проведення перевірок, інших видів контрольних заходів, документування їх результатів здійснюється відповідно до Порядку організації та проведення внутрішніх контрольних заходів Пенсійним фондом України та його органами, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2021 року №23-1.

IІІ. Керівництво управлінням

1. Управління очолює начальник Управління, який є державним службовцем, призначається на посаду начальником Головного управління за результатами конкурсу (крім випадків, визначених законодавством). Начальник Управління звільняється з посади начальником Головного управління відповідно до законодавства про державну службу.

2. На посаду начальника Управління, заступника начальника управління – начальника відділу, начальника відділу, заступника начальника відділу, завідувача сектору призначається особа, яка відповідає загальним вимогам, установленим Законом України “Про державну службу”, та спеціальним вимогам, визначеним суб’єктом призначення з урахування рекомендацій, затверджених Національним агентством України з питань державної служби.

3. Начальник Управління безпосередньо здійснює керівництво управлінням, спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на управління, відповідно до законодавства, Правил внутрішнього службового розпорядку, визначає порядок роботи Управління, несе персональну відповідальність та звітує перед начальником Головного управління про виконання завдань, покладених на управління.

4. Начальник Управління в межах своїх повноважень має право підпису (візування) документів, що подаються начальнику Головного управління, його заступникам, документів, що надсилаються структурним підрозділам (крім документів, право підпису яких належить керівництву Головного управління), а також документів від імені Головного управління – за дорученням керівництва Головного управління.

5. Начальник Управління погоджує (візує) проекти рішень, наказів, інших актів головного управління, проекти договорів (угод) перед поданням цих актів на підпис керівництву Головного управління за наявності візи керівників заінтересованих структурних підрозділів Головного управління.

6. Начальник Управління має право в межах своїх повноважень давати доручення працівникам управління, які є обов’язковими для виконання.

7. Начальник Управління вносить керівництву Головного управління пропозиції щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення працівників Управління, їх заохочення або притягнення до відповідальності згідно із законодавством.

8. Роботу відділів та сектору Управління безпосередньо організовують заступник начальника Управління-начальник відділу організації правової роботи, начальник відділу представництва інтересів в судах та інших органах, завідувач сектору договірної роботи.

9. Заступник начальника Управління-начальник відділу організації правової роботи, начальник відділу представництва інтересів в судах та інших органах, завідувач сектору договірної роботи безпосередньо здійснюють керівництво відділами, сектором та спрямовують їх діяльність, організовують та забезпечують виконання функцій, покладених на структурні підрозділи відповідно до законодавства, Правил внутрішнього службового розпорядку визначають порядок роботи відділів та сектору, несуть персональну відповідальність та звітують перед начальником Управління та керівництвом Головного управління про виконання завдань, покладених на відділи та сектор, готують та беруть участь у підготовці проєктів розпорядчих документів Головного управління, готують письмові висновки та зауваження до них.

10. Керівництво управлінням працює із службовою інформацією, несе відповідальність згідно з чинним законодавством України за розголошення службової інформації.

11. Заступник начальника Управління-начальник відділу, начальник відділу, завідувач сектору вносить начальнику Управління пропозиції щодо заохочення працівників відділу (сектору) надання їм матеріальної допомоги, накладення на них стягнень за порушення службової та виконавської дисципліни.

12. У разі відсутності начальника Управління його обов’язки виконує заступник начальника Управління-начальник відділу організації правової роботи, а в разі відсутності останнього обов’язки начальника Управління виконує начальник відділу представництва інтересів в судах та інших органах.

13. У разі відсутності начальника відділу представництва інтересів в судах та інших органах його обов’язки виконує заступник начальника цього відділу.

14. У разі відсутності посади заступника начальника відділу відповідно до штатного розпису Головного управління або тимчасової відсутності останнього обов’язки начальника відділу виконує головний спеціаліст за рішенням начальника Головного управління

15. У разі відсутності завідувача сектору його обов’язки виконує провідний спеціаліст за рішенням керівника Головного управління.

ІV. Заключні положення

1. Порядок взаємодії управління з іншими структурними підрозділами Головного управління визначається Правилами внутрішнього службового розпорядку Головного управління, положенням про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України та його територіальних органах, цим Положенням, посадовими інструкціями працівників управління.

2. Покладання на управління обов’язків, що не належать або виходять за межі його компетенції, не допускається.

3. Працівники управління є державними службовцями, приймаються на посаду та звільняються з неї начальником Головного управління у встановленому законодавством порядку. Службові обов’язки працівників управління визначаються їх посадовими інструкціями, які затверджуються начальником Головного управління.

4. Управління для виконання покладених на нього завдань забезпечується відповідними приміщеннями, телефонним та електронним зв’язком, сучасними комп’ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов’язків, нормативно-правовими актами і довідковим матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступним до інформаційних баз.

background Layer 1