Пропустити навігацію

Режимно-секретний орган

ПОЛОЖЕННЯ

про режимно-секретний орган

Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області

І. Загальні положення

1. Режимно-секретний орган (далі — РСО) є самостійним структурним підрозділом Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі- Головне управління), що безпосередньо підпорядковується начальнику Головного управління, який організовує та контролює його діяльність.

2. У своій діяльності РСО керується Конституцією і законами України, Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, актами Кабінету Міністрів України, Порядком організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2013 р. №939, Положенням Пенсійного фонду України, постановами правління та наказами Пенсійного фонду України (далі-Фонд), цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань державної таємниці.

3. Режимно-секретний орган має печатку з найменуванням РСО, інші печатки та штампи установленої форми.

4. Режимно-секретний орган виконує свою роботу на основі перспективних та поточних планів щодо забезпечення режиму секретності в Головному управлінні.

5. РСО Головного управління розміщується в ізольованому приміщенні, обладнаному відповідно до встановлених норм, що виключає можливість безконтрольного проникнення сторонніх осіб та гарантує збереження матеріальних носіїв державної таємниці.

6. Передача функцій РСО будь яким іншим підрозділам Головного управління або включення РСО до їх складу забороняється. Покладання на РСО інших функцій, що не пов’язані з охороною державної таємниці, не допускається, крім обліку та зберігання матеріальних носіїв інформації, що стосуються охорони державної таємниці.

7. Зміни і доповнення до цього Положення розробляються спеціалістом з питань режимно-секретної роботи та затверджується начальником Головного управління.

ІІ. Завдання, функції режимно-секретного органу

1. Основними завданнями РСО є:

1) Своєчасне розроблення та здійснення разом з іншими структурними підрозділами Головного управління заходів щодо охорони державної таємниці.

2) Недопущення необґрунтованого допуску та доступу осіб до секретної інформації.

3) Запобігання витоку секретної інформації.

4) Виявлення та закриття каналів витоку секретної інформації у процесі діяльності Головного управління, здійснення заходів щодо технічного захисту інформації.

5) Забезпечення режиму секретності під час проведення всіх видів секретних робіт.

6) Організація та ведення секретного діловодства.

7) Забезпечення контролю за виконанням вимог інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять службову інформацію, яка затверджена постановою Кабінету Міністерів України від 27.11.1998 р. №1893, та запобігання розголошенню відомостей, що містяться в документах з грифом “Для службового користування” та випадкам втрат таких документів.

2. РСО відповідно до покладених на нього завдань:

1) Розробляє на основі вимог законодавства і здійснює разом з іншими структурними підрозділами Головного управління заходи щодо охорони державної таємниці під час проведення всіх видів секретних робіт, користування секретними документами, іншими матеріальними носіями секретної інформації, відвідування Головного управління іноземними делегаціями, групами та окремими іноземцями.

3) Вивчає з метою виявлення та закриття каналів витоку секретної інформації стан діяльності Головного управління, проводить аналітичну роботу з цих питань, за результатами чого разом з іншими структурними підрозділами Головного управління розробляє і вживає необхідних режимних заходів.

4) Розробляє разом з іншими структурними підрозділами на основі вимог законодавства та за результатами вивчення стану діяльності Головного управління перспективні та поточні (за необхідністю) плани охорони державної таємниці, а також плани заходів щодо вирішення окремих питань забезпечення режиму секретності, які затверджуються начальником Головного управління.

5) Організовує і забезпечує контроль за виконанням у Головному управлінні вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці, у тому числі за дотриманням установленого порядку поводження з матеріальними носіями секретної інформації, станом пропускного і внутрішньо-об’єктового режиму, охороною приміщень, сховищ матеріальних носіїв секретної інформації, своєчасністю і правильністю засекречування, зміни грифів секретності або розсекречування матеріальних носіїв секретної інформації виконанням запланованих заходів щодо запобігання витоку секретної інформації під час підготовки і проведення нарад, а також відвідування Головного управління іноземними делегаціями, групами та окремими іноземцями та проведення роботи з ними.

6) Контролює дотримання установленого в Головному управлінні порядку доступу працівників до 2відомостей, що становлять державну таємницю, у зв’язку з чим перевіряє відповідність форми наданого їм допуску до державної таємниці ступеню секретності відомостей, до яких надається доступ, візує проекти наказів начальника Головного управління про призначення (звільнення) осіб на посади, включені до номенклатури посад, перебування на яких потребує оформлення допуску та надання доступу до державної таємниці.

7) Контролює стан і організацію роботи з питань охорони державної таємниці та конфіденційної інформації у підпорядкованих Головному управлінню підрозділах.

8) Готує документи для отримання Головним управлінням дозволу на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею.

9) Організовує за розпорядженням начальника Головного управління службові розслідування за фактами витоку секретної інформації, а також інших порушень вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці та беруть у них участь. Веде облік та проводить аналіз зазначених фактів.

10) Організовує і веде секретне діловодство та архівне збереження секретних документів.

11) Веде облік сховищ матеріальних носіїв секретної інформації, режимних приміщень і ключів від них, робочих папок, спецпортфелів, спецваліз, номерних металевих печаток працівників, яким надано допуск до державної таємниці.

12) Формує на підставі пропозицій структурних підрозділів номенклатуру посад працівників Головного управління, перебування на яких потребує оформлення допуску до державної таємниці, оформляє разом з кадровим підрозділом необхідні документи щодо надання працівникам допуску до державної таємниці.

13) Організовує навчання працівників Головного управління, діяльність яких пов’язана з державною таємницею, а також перевірку знання ними вимог нормативно-правових документів з питань охорони державної таємниці.

14) Проводить роз’яснювальну роботу з метою запобігання порушенням вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці особами, яким надано допуск та доступ до державної таємниці, у тому числі у зв’язку з їх виїздом за межі України у службові відрядження та в приватних справах, а також участю у міжнародних заходах на території України.

15) Бере участь у роботі експертних комісій з питань таємниць Головного управління.

16) Забезпечує на підставі наказів Головного управління внесення інформації про накладання дисциплінарних стягнень за порушення режиму секретності до облікової картки громадянина про надання допуску та доступу до державної таємниці.

17) Розробляє плани заходів щодо забезпечення режиму секретності у разі введення правового режиму воєнного або надзвичайного стану.

18) Здійснює інші функції відповідно до законодавства у сфері охорони державної таємниці.

3. Права режимно-секретного органу:

1) Одержувати від структурних підрозділів Головного управління відомості, довідки, розрахунки та інші матеріали, необхідні для вирішення питань, віднесених до компетенції РСО.

2) Вимагати від усіх працівників Головного управління, а також працівників інших підприємств, установ, організацій, які прибули у відрядження, виконання вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці.

3) Брати участь у розгляді проектів штатного розпису Головного управління, що стосується компетенції РСО, вносити відповідні пропозиції щодо структури та чисельності працівників РСО.

4) Брати участь у проведенні атестації працівників, що виконують роботи, пов’язані з державною таємницею, а також у розгляді пропозицій щодо виплати їм в установленому порядку компенсації за роботу в умовах режимних обмежень.

5) Залучати спеціалістів Головного управління до здійснення заходів щодо охорони державної таємниці.

6) Проводити перевірки стану та організації роботи з питань охорони державної таємниці та забезпечення режиму секретності в структурних підрозділах Головного управління, надавати відповідні рекомендації.

7) Проводити перевірку стану додержання режиму секретності працівниками, яким надано допуск до державної таємниці, на своїх робочих місцях, вмісту сховищ (сейфів, металевих шаф, спецпапок тощо), наявності документів, виробів та інших матеріальних носіїв секретної інформації.

8) Порушувати перед начальником Головного управління питання про призначення службових розслідувань за фактами порушень режиму секретності та секретного діловодства, притягнення винних осіб до відповідальності згідно із законодавством.

9) Брати участь у службових розслідуваннях, в установленому порядку вимагати від працівників Головного управління письмових пояснень щодо фактів витоку секретної інформації, інших порушень режиму секретності.

10) Подавати начальнику Головного управління пропозиції щодо зупинення секретних робіт у підрозділах, в яких умови для їх проведення не відповідають вимогам режиму секретності, опечатувати приміщення, в яких проводяться такі роботи або зберігаються матеріальні носії секретної інформації.

11) Отримувати від громадян, яким оформляються документи для надання допуску до державної таємниці, необхідні для цього дані.

12) Використовувати засоби зв’язку та вести в установленому порядку поштове листування з іншими підприємствами, установами, організаціями та їх РСО з питань забезпечення режиму секретності.

13) Мати печатку з найменуванням РСО, а також інші печатки та штампи установленої форми.

14) Вносити начальнику Головного управління пропозиції з питань удосконалення роботи, підвищення ефективності державної служби.

4. Обов’язки режимно-секретного органу:

1) Вживати невідкладних заходів для запобігання порушенням режиму секретності та їх негативним наслідкам.

2) Невідкладно інформувати начальника Головного управління та з його відома одночасно Управління Служби Безпеки України у Волинській області, а також режимно-секретний орган Пенсійного фонду України про:

– спробу або факти викрадення матеріальних носіїв секретної інформації, виявлення фактів чи ознак витоку секретної інформації, у тому числі внаслідок пожеж, аварій, катастроф тощо;

– факти безпідставної зацікавленості з боку іноземців чи осіб без громадянства або громадян, яким не надано допуск та доступ до державної таємниці, відомостями, що становлять державну таємницю;

– незаконну передачу або спробу передачі секретної інформації іноземним організаціям або їх представникам;

– зникнення осіб, обізнаних з державною таємницею.

3) Сумлінно ставитися до виконання своїх обов’язків, суворо дотримуватися у своїй роботі вимог чинного законодавства, законних інтересів та прав громадян.

4) Інформувати начальника Головного управління:

– у разі покладання на РСО виконання роботи, що не належить до функцій РСО чи виходить за її межі;

– у випадках, коли відповідні структурні підрозділи Головного управління або службові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення питань, віднесених до компетенції РСО;

– у разі коли режимно-секретному органу стала відома інформація про порушення чинного законодавства працівниками Головного управління або про загрозу законним інтересам Головного управління.

ІІІ. Керівництво режимно-секретним органом

1. РСО очолює головний спеціаліст з питань режимно-секретної роботи, який призначається на посаду наказом начальника Головного управління за погодженням з органами Служби безпеки України та режимно-секретним сектором Пенсійного фонду України. Підпорядковується безпосередньо начальнику Головного управління.

2. Кваліфікаційні вимоги: вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем-магістра, спеціаліста. Спеціальна фахова підготовка у сфері охорони державної таємниці. Стаж роботи у сфері охорони державної таємниці не менше 2 років. Загальний стаж роботи не менше 5 років.

3. Головний спеціаліст з питань режимно-секретної роботи спрямовує діяльність режимно-секретного органу, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на режимно-секретний орган відповідно до законодавства, внутрішнього трудового розпорядку та регламенту роботи Головного управління, визначає порядок роботи Головного управління, визначає порядок роботи режимно-секретного органу, несе персональну відповідальність, звітує перед начальником Головного управління про виконання покладених на режимно-секретний орган завдань, підписує (візує) документи, що подаються начальнику Головного управління.

4. Головний спеціаліст з питань режимно-секретної роботи працює з інформацією, що становить державну таємницю, та конфіденційною інформацію, що є власністю держави. Забезпечує охорону державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності.

5. Головний спеціаліст з питань режимно-секретної роботи несе відповідальність згідно з чинним законодавством за розголошення відомостей, що становлять державну таємницю, конфіденційною інформацію, що є власністю держави, якій надано гриф обмеження доступу “ Для службового користування“, а також втрати матеріальних носіїв секретної інформації та за інші порушення вимог режиму секретності.

6. Головний спеціаліст з питань режимно-секретної роботи має право в межах своїх повноважень давати доручення працівникам Головного управління, які мають доступ до державної таємниці, що є обов’язковими до виконання.

7. На період відсутності головного спеціаліст з питань режимно-секретної роботи з поважних причин (хвороба, відпустка тощо) його обов’язки виконує начальник Управління з питань виплат.

ІV. Заключні положення

1. Робота режимно-секретного органу організовується головним спеціалістом з питань режимно-секретної роботи відповідно до регламенту роботи Головного управління, правил внутрішнього трудового розпорядку Головного управління.

2. Головний спеціаліст з питань режимно-секретної роботи є державним службовцем, призначається на посаду та звільняється з неї начальником Головного управління в установленому законодавством порядку після погодження з органами Служби безпеки України та режимно-секретним органом Пенсійного фонду України.

3. Службові обов’язки головного спеціаліста з питань режимно-секретної роботи визначаються посадовою інструкцією, яка затверджується наказом начальника Головного управління.

4.. Режимно-секретний орган для виконання покладених на нього завдань забезпечується відповідним приміщенням, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою, іншими обладнанням та матеріалами.

5. Для виконання покладених на нього завдань режимно-секретний орган має право використання службового автотранспорту Головного управління в порядку, визначеному керівником Головного управління.

6. Для забезпечення виконання завдань, покладених на режимно-секретний орган, в кошторисі витрат на утримання Головного управління передбачаються відповідні видатки.

background Layer 1