Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг
ПОЛОЖЕННЯ
про Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат,
соціальних послуг, житлових субсидій та пільг
Головного управління Пенсійного фонду України
І. Загальні положення
1. Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг (далі – Управління) є самостійним структурним підрозділом Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі – Головне управління), що підпорядковується начальнику Головного управління. Діяльність Управління спрямовується та координується заступниками начальника Головного управління згідно з розподілом обов’язків між заступниками начальника Головного управління.
2. Структура Управління:
1) відділ оцифрування документів та обробки даних № 1;
2) відділ оцифрування документів та обробки даних № 2;
3) відділ призначення пенсій;
4) відділ контролю за правильністю призначення пенсій;
5) відділ методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства;
6) відділ перерахунків пенсій № 1;
7) відділ перерахунків пенсій № 2;
8) відділ з питань призначення та перерахунків пенсій військовослужбовців та деяких інших категорій громадян;
9) відділ надання житлових субсидій;
10) відділ надання пільг;
11) відділ контролю за правильністю нарахування житлових субсидій та пільг;
12) відділ призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг;
13) відділ перевірки правильності розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності.
3. Структура та чисельність працівників Управління визначаються штатним розписом Головного управління. Робочі місця працівників Управління в населених пунктах Волинської області закріплюються окремим наказом Головного управління.
4. У своїй діяльності Управління керується Конституцією України, законами України, Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, іншими нормативно-правовими актами, постановами правління та наказами Пенсійного фонду України (далі – Фонд), наказами Головного управління, цим Положенням.
ІІ. Завдання, функції Управління
1. Основними завданнями Управління є:
1) участь у реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення, загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, призначення субсидій на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення (далі — субсидій на оренду) та компенсацій частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору (далі — компенсацій податку), компенсацій витрат, що пов’язані з безоплатним тимчасовим розміщенням (перебуванням) внутрішньо переміщених осіб (далі – компенсацій витрат);
2) забезпечення призначення/перерахунку пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці, житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, субсидій на оренду, компенсацій податку, компенсацій витрат, здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до закону та інших виплат, які згідно з законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством;
3) оформлення формулярів на виплату частини пенсій, передбачених міжнародними договорами з питань пенсійного забезпечення, оформлення формулярів для підтвердження стажу роботи заявника на території договірної сторони відповідно до міжнародних угод в частині визначення права на призначення пенсії;
4) з метою надання послуг з питань призначення/перерахунку пенсій, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг, субсидій на оренду, компенсацій податку, компенсацій витрат, для забезпечення системи життєдіяльності населення в особливий період:
при переведенні Головного управління на функціонування в умовах особливого періоду здійснює контроль, в межах компетенції, за проведенням заходів, визначених мобілізаційним планом та організаційно-розпорядчими документами Фонду;
при не переведенні — виконує завдання, визначені як для мирного часу.
Управління, відповідно до покладених на нього завдань, організовує роботу по напрямках.
2. Відділи оцифрування документів та обробки даних № 1, № 2:
1) опрацьовують документи для:
призначення/перерахунку пенсій, щомісячного довічного грошового утримання;
переходу на інший вид пенсії;
працевлаштування/звільнення;
поновлення виплати пенсії;
продовження виплати пенсії;
переведення виплати пенсії за новим місцем проживання (перебування);
виплати частини пенсії на непрацездатних членів сім’ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні;
зміни страхового стажу/заробітку, набутого до 01.01.2004;
зміни стану/кількості утриманців в розрахунку пенсії у разі втрати годувальника;
зміни виду розрахунку;
виділення долі пенсії у разі втрати годувальника;
призначення/перерахунку житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
субсидій на оренду;
компенсацій податку;
компенсацій витрат;
здійснення страхових виплат;
надання соціальних послуг;
інших виплат;
2) обробляють скановані зображення, атрибутують, забезпечують послідовність їх відображення;
3) проводять попередню перевірку, розгортання та сканування паперових пенсійних та страхових справ;
4) забезпечують виконання встановлених планових показників з оцифрування паперових пенсійних та страхових справ;
5) організовують роботу з проходження паперових пенсійних та страхових справ через три етапи оцифрування;
6) здійснюють кадрування відсканових сторінок пенсійних та страхових справ;
7) контролюють відповідність відсканованих та відкадрованих зображень до паперових пенсійних та страхових справ;
8) документують відскановані та відкадровані пенсійні та страхові справи, із внесенням атрибутів та назв документів відповідно до паперових пенсійних та страхових справ;
9) здійснюють перевірку правильності внесення атрибутів та назв документів відповідно до паперових пенсійних/страхових справ;
10) здійснюють контроль та повернення справ на доопрацювання у разі пропуску розворотів сканованих документів;
11) здійснюють ведення реєстрів паперових пенсійних справ;
12) забезпечують збереження пенсійних/страхових справ з моменту передачі їх відділами перерахунків пенсій №№ 1-2, відділом призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг Управління на оцифрування до моменту їх повернення до цих відділів;
13) беруть участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищують рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
14) зберігають державну таємницю та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
15) у межах компетенції, готують проєкти листів до правоохоронних органів;
16) забезпечують виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
17) забезпечують, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації та персональних даних;
18) беруть участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готують справи для передачі в архів;
19) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіють з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
20) здійснюють інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції Управління;
21) формують запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, аналізують роботу з цього напрямку.
3. Відділ призначення пенсій:
1) перевіряє правильність:
визначення права на пенсію або відсутність права на пенсійне забезпечення;
врахування періодів страхового стажу, з урахуванням особливостей трудової діяльності (пільгова робота, вислуга років, спецстаж тощо);
обчислення страхового стажу за наданими документами (періоди навчання, служба в армії, догляд за дитиною тощо);
визначення строку призначення пенсії;
визначення періоду, на який призначено пенсію;
встановлення надбавок, підвищень, доплат, з урахуванням наявних атрибутів документів;
визначеного виду пенсії/розрахунку відповідно до закону, за яким таку пенсію призначено;
встановленого розміру пенсії та відповідність нормам чинного законодавства;
2) приймає рішення про призначення пенсії/довічного грошового утримання суддям у відставці та рішення про відмову у призначені пенсії/довічного грошового утримання суддям у відставці відповідно до законодавства;
3) здійснює призначення щомісячної грошової виплати деяким категоріям громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною і брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, та членам сімей загиблих (померлих) громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, в підсистемі “Призначення та виплата деяких соціальних виплат”;
4) приймає/перевіряє рішення про призначення/відмову у призначенні пенсій за особливі заслуги перед Україною;
5) моніторить дотримання термінів при призначенні пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці;
6) виконує судові рішення з призначення пенсій;
7) забезпечує своєчасність створення та повноту заповнення (перевірку) карток судових рішень в підсистемі “Реєстр судових рішень”;
8) співпрацює з органами соціального захисту населення з питань застосування норм пенсійного законодавства;
9) формує електронні пенсійні справи;
10) надає відділам перерахунків дані про призначення пенсій за віком на пільгових умовах протягом поточного місяця для своєчасного надання розрахунків на покриття витрат Фонду на виплату цих пенсій;
11) після прийняття рішення про призначення пенсії/довічного грошового утримання суддям у відставці, яке засвідчується кваліфікованим електронним підписом, документи передає до структурного підрозділу відповідно до повноважень для подальшого опрацювання;
12) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
13) зберігає державну таємницю та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
14) забезпечує, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації і персональних даних;
15) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
16) бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для передачі в архів;
17) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіє з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
18) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
19) формує запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, аналізує роботу з цього напрямку.
4. Відділ контролю за правильністю призначення пенсій:
1) здійснює контроль за додержанням норм чинного законодавства з питань призначення пенсій;
2) забезпечує додержання законодавства з питань пенсійного забезпечення шляхом суцільної перевірки нових пенсій та винесених рішень про відмову у призначенні пенсій;
3) узагальнює практику застосування законодавства при призначенні пенсій; готує методичні рекомендації, листи та інші документи з питань призначення пенсій;
4) застосовує в роботі матеріали зустрічних перевірок довідок про стаж, заробітну плату та інших документів, що визначають право виходу на пенсію та її розмір;
5) забезпечує дотримання термінів щодо призначення пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці;
6) контролює правильність виконання судових рішень про призначення пенсії;
7) співпрацює з органами соціального захисту населення з питань застосування норм пенсійного законодавства;
8) після контролю законності прийняття рішення про призначення/відмову у призначенні пенсії/довічного грошового утримання суддям у відставці, яке засвідчується кваліфікованим електронним підписом, передає для виплати;
9) зберігає державну таємницю та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
10) ) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
11) забезпечує, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації та персональних даних;
12) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
13) бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для передачі в архів;
14) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіє з іншими самостійними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
15) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
16) формує запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, аналізує роботу з цього напрямку.
5. Відділи перерахунків пенсій № 1, № 2:
1) опрацьовують документи:
на перерахунок пенсії відповідно до статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”;
про працевлаштування/звільнення;
про продовження виплати пенсії в разі втрати годувальника та по інвалідності;
про переведення виплати пенсії за новим місцем проживання;
про виділення долі пенсії в разі втрати годувальника;
про зміну стану/кількості утриманців в розрахунку пенсії у разі втрати годувальника; виділення долі пенсії у разі втрати годувальника;
2) приймають рішення про перерахунок/відмову у проведенні перерахунку пенсії/довічного грошового утримання суддям у відставці;
3) приймають рішення про збільшення/зменшення розміру пенсії за особливі заслуги перед Україною відповідно до законодавства;
4) здійснюють призначення виплат/довічних державних стипендій в підсистемі “Призначення та виплати пенсій на базі електронної пенсійної справи Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”;
5) визначають оптимальний період заробітної плати;
6) після опрацювання документів та накладання кваліфікованого електронного підпису засобами програмного забезпечення документи передають для виплати;
7) моніторять дотримання термінів щодо перерахунку пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці;
8) здійснюють щомісячний моніторинг працюючих пенсіонерів;
9) перевіряють оцифровані трудові книжки після відділу формування електронних трудових книжок (крім автопризначення);
10) проводять співставлення діючих складових пенсійної виплати з документами та атрибутами оцифрованої пенсійної справи в архіві, верифікують пенсійну справу шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису;
11) виконують судові рішення щодо перерахунку пенсії;
12) забезпечують своєчасність створення та повноту заповнення (перевірку) карток судових рішень в підсистемі “Реєстр судових рішень”;
13) здійснюють відпрацювання кандидатів на індивідуально-масовий перерахунок;
14) опрацьовують справи з урахуванням періодів перебування на канікулах осіб, які перебувають в будинках-інтернатах;
15) формують та опрацьовують звіти контролю розпоряджень;
16) співпрацюють з органами соціального захисту населення з питань застосування норм пенсійного законодавства;
17) формують електронні пенсійні справи;
18) забезпечують облік та зберігання паперових пенсійних справ;
19) щомісячно формують відомості про фактичні витрати на виплату пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до законодавства;
20) беруть участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищують рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
21) зберігають державну таємницю та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
22) у межах компетенції, готують проєкти листів до правоохоронних органів;
23) у межах компетенції, розглядають чи беруть участь у розгляді звернень громадян, підприємств, установ, організацій, виявляють та усувають причини, що призводять до подання громадянами звернень вдруге з одного і того ж питання;
24) забезпечують виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
25) забезпечують, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації і персональних даних;
26) беруть участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готують справи для передачі в архів;
27) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіють з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
28) формують запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, аналізують роботу з цього напрямку;
29) здійснюють опрацювання рекомендацій Міністерства фінансів України по пенсійних виплатах.
6. Відділ методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства:
1) організовує роботу Управління відповідно до норм чинного законодавства; надає начальнику Управління пропозиції щодо удосконалення та поліпшення роботи Управління;
2) здійснює методичну та практичну допомогу відділам Управління з питань призначення/перерахунку пенсій, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг;
3) готує оглядові листи щодо застосування норм чинного законодавства;
4) аналізує та контролює строки призначення/перерахунку пенсій/довічного грошового утримання суддям у відставці; здійснює моніторинг цих строків, в тому числі аналізує причини порушення строків якщо такі є;
5) здійснює оформлення формулярів та підготовку відповідних документів до Фонду, в порядку встановленому міжнародними договорами (угодами) у галузі пенсійного забезпечення;
6) забезпечує роботу та організовує проведення засідань Комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсій на пільгових умовах, або за вислугу років;
7) здійснює вибіркову перевірку пенсійних справ на відповідність прийнятого рішення про призначення/перерахунок; перевірку відмови в призначенні/ перерахунку пенсій чинному законодавству;
7) вибірково перевіряє рішення відділів на виконання судових рішень щодо пенсійного забезпечення;
8) здійснює перевірку призначення щомісячної грошової виплати деяким категоріям громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною і брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, та членам сімей загиблих/померлих громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, в підсистемі “Призначення та виплата деяких соціальних виплат”;
9) співпрацює з органами соціального захисту населення з питань застосування норм пенсійного законодавства, аналізує результати здійснення нагляду органами соціального захисту населення за додержанням вимог законодавства під час призначення/перерахунку пенсій та причини допущених порушень;
10) здійснює тестування масових перерахунків пенсій; узагальнює результати тестування та, при потребі, готує повідомлення Фонду про виявлені недоопрацювання при проведенні масового перерахунку; контролює своєчасність та повноту автоматизованих перерахунків пенсій, відпрацювання кандидатів на індивідуально-масовий перерахунок пенсій;
11) бере участь у засіданнях Комісій: з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках; з визначення даних про заробітну плату (грошового забезпечення), одержану особою за роботу (службу) в зоні відчуження в 1986-1990 роках;
12) узагальнює, аналізує та готує керівництву Головного управління інформаційні та аналітичні матеріали з питань, віднесених до компетенції Управління, вносить пропозиції щодо вдосконалення цієї роботи;
13) надає практичну, консультативну та методичну допомогу підприємствам, установам, організаціям з питань призначення/перерахунку пенсій, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг;
14) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
15) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
16) забезпечує, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації і персональних даних;
17) в межах компетенції, бере участь у проведенні контрольних заходів щодо додержання законодавства відділами Управління;
18) бере участь в організації та проведенні семінарів, інших навчальних заходів, сприяє підвищенню рівня знань працівників з питань пенсійного законодавства, законодавства про соціальне страхування, надання житлових субсидій та пільг;
19) аналізує, формує і направляє на розгляд Фонду запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, контролює та узагальнює роботу з цього напрямку;
20) складає в установленому порядку звітність з питань пенсійного забезпечення, віднесених до компетенції відділу;
21) зберігає державну таємницю та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
22) бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для передачі в архів;
23) здійснює інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції Управління.
7. Відділ з питань призначення та перерахунків пенсій військовослужбовців та деяких інших категорій громадян:
1) приймає рішення про призначення/перерахунок та поновлення пенсій; переведення з одного виду пенсії на інший; про перерахунок пенсії у зв’язку зі зміною кількості утриманців або виділення частки пенсії утриманцю або відмову в призначенні та перерахунку пенсій військовослужбовцям та іншим особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України ”Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”;
2) призначає/перераховує пенсії за особливі заслуги перед Україною;
3) здійснює призначення виплат/довічних державних стипендій в підсистемі “Призначення та виплата пенсій деяким категоріям громадян”;
4) здійснює призначення щомісячної грошової виплати деяким категоріям громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною і брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, та членам сімей загиблих/померлих громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, в підсистемі “Призначення та виплата пенсій деяким категоріям громадян”;
5) веде журнал обліку заяв на призначення/перерахунок пенсій;
6) опрацьовує документи про продовження виплати пенсії по інвалідності;
7) забезпечує виконання судових рішень щодо призначення/перерахунку пенсій;
8) забезпечує своєчасність створення та повноту заповнення (перевірку) карток судових рішень в підсистемі “Реєстр судових рішень”;
9) у разі необхідності, ініціює проведення перевірок обґрунтованості видачі документів, поданих для оформлення пенсій, відповідно до законодавства;
10) застосовує в роботі матеріали зустрічних перевірок;
11) формує, веде облік та зберігання пенсійних справ (у тому числі, електронних пенсійних справ);
12) проводить аналіз стану та руху електронних пенсійних справ;
13) формує і направляє на розгляд відділу методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства запити щодо роботи систем та програмних комплексів підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України” з питань призначення/перерахунків пенсій;
14) складає, в установленому порядку, звітність з питань пенсійного забезпечення;
15) надає інформацію та відповіді на запити з питань застосування норм пенсійного законодавства;
16) співпрацює з відділами обслуговування громадян (сервісними центрами) щодо отримання відомостей з Єдиного Державного реєстру застрахованих осіб та з інших питань, що стосуються пенсійного забезпечення громадян України;
17) взаємодіє з місцевими органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами, органами суду і юстиції з питань призначення/перерахунку пенсій;
18) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
19) в межах компетенції, забезпечує дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації і персональних даних;
20) забезпечує реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та інформації з обмеженим доступом;
21) бере участь у проведенні семінарів, інших навчальних заходів з питань застосування норм пенсійного законодавства;
22) забезпечує участь у навчанні спеціалістів відділу з метою підвищення рівня їхньої кваліфікації;
23) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
24) щомісячно опрацьовує списки працюючих пенсіонерів;
25) здійснює інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції Управління.
8. Відділ надання житлових субсидій:
1) 1) приймає рішення про призначення/перерахунок житлових субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат;
2) здійснює контроль стану та руху електронних справ одержувачів житлових субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат;
3) формує електронні справи одержувачів житлових субсидій, субсидій на оренду та компенсацій витрат;
4) опрацьовує електронні справи одержувачів житлових субсидій за результатами масових перерахунків;
5) забезпечує дотримання термінів призначення/перерахунку житлових субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат;
6) виконує судові рішення щодо призначення житлових субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат;
7) забезпечує своєчасність створення та повноту заповнення (перевірку) карток судових рішень в підсистемі “Реєстр судових рішень”;
8) разом з іншими структурними підрозділами Головного управління узагальнює та аналізує практику застосування законодавства з питань надання житлових субсидій;
9) зберігає державну таємницю та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
10) забезпечує, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації та персональних даних;
11) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
12) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
13) бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для передачі в архів;
14) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіє з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
15) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
16) формує запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, аналізує роботу з цього напрямку;
17) здійснює опрацювання рекомендацій Міністерства фінансів України по субсидіях;
18) складає в установленому порядку звітність з питань, віднесених до компетенції відділу;
19) здійснює інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції Управління.
9. Відділ надання пільг:
1) здійснює контроль стану та руху електронних справ одержувачів пільг;
2) опрацьовує електронні справи одержувачів пільг за результатами масових перерахунків;
3) приймає рішення про призначення/перерахунок пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
4) виконує судові рішення про призначення пільг;
5) забезпечує своєчасність створення та повноту заповнення (перевірку) карток судових рішень в підсистемі “Реєстр судових рішень”;
6) формує електронні справи одержувачів пільг;
7) разом з іншими структурними підрозділами Головного управління узагальнює та аналізує практику застосування законодавства з питань надання пільг;
8) зберігає державну таємницю та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
9) забезпечує, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації та персональних даних;
10) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
11) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
12) бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для передачі в архів;
13) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіє з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
14) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
15) формує запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, аналізує роботу з цього напрямку;
16) складає, в установленому порядку, звітність з питань, віднесених до компетенції відділу;
17) здійснює призначення виплат/довічних державних стипендій в підсистемі ДСВ;
18) здійснює призначення одноразової грошової винагороди особам, яким присвоєно звання Герой України за здійснення визначного геройського вчинку;
19) здійснює призначення разової грошової виплати до Дня Незалежності України;
20) здійснює опрацювання рекомендацій Міністерства фінансів України, наданих по пільгах.
10. Відділ контролю за правильністю нарахування житлових субсидій та пільг:
1) здійснює контроль за додержанням норм чинного законодавства при призначенні/перерахунку пільг та субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат;
2) здійснює перевірку масових перерахунків пільг та субсидій;
3) здійснює тестування масових перерахунків житлових субсидій та пільг; узагальнює результати тестування та, при потребі, готує повідомлення Фонду про результати тестування; контролює своєчасність та повноту автоматизованих перерахунків пільг та субсидій, відпрацювання кандидатів на перерахунок;
4) узагальнює практику застосування законодавства при призначенні/перерахунку пільг та субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат; готує методичні рекомендації, листи та інші документи з питань призначення пільг та житлових субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат;
5) моніторить дотримання термінів щодо призначення/перерахунку пільг та житлових субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат;
6) разом з іншими структурними підрозділами Головного управління узагальнює та аналізує практику застосування законодавства з питань надання житлових субсидій та пільг;
7) співпрацює з органами Національної соціальної служби з питань застосування норм законодавства щодо надання житлових субсидій та пільг, аналізує результати здійснення нагляду за додержанням законодавства при наданні пільг та субсидій, субсидій на оренду, компенсацій податку та компенсацій витрат, причини допущених порушень;
8) складає, в установленому порядку, звітність з питань, віднесених до компетенції відділу;
9) зберігає державну таємницю, та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
10) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
11) забезпечує, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації та персональних даних;
12) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
13) бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для передачі в архів;
14) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіє з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
15) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
16) здійснює опрацювання рекомендацій Міністерства фінансів України, наданих по субсидіях та пільгах;
17) формує запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, аналізує роботу з цього напрямку.
11. Відділ призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг:
1) здійснює призначення/перерахунок страхових виплат, матеріального забезпечення і соціальних послуг або відмовляє у призначенні/перерахунку страхових виплат, матеріального забезпечення і соціальних послуг відповідно до законодавства;
2) забезпечує призначення одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю, завдану працівникам об’єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії російської федерації проти України;
3) виконує судові рішення щодо призначення/перерахунку страхових виплат, матеріального забезпечення і соціальних послуг;
4) забезпечує своєчасність створення та повноту заповнення (перевірку) карток судових рішень в підсистемі “Реєстр судових рішень”;
5) веде реєстр потерпілих від нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, а також осіб, які у разі смерті потерпілого мають право на одержання щомісячних страхових виплат;
6) забезпечує належне зберігання справ потерпілих від нещасних випадків на виробництві або професійних захворювань, а також осіб, які у разі смерті потерпілого мають право на одержання щомісячних страхових виплат;
7) разом з іншими самостійними підрозділами Головного управління узагальнює та аналізує практику застосування законодавства з питань надання страхових виплат, матеріального забезпечення і соціальних послуг;
8) зберігає державну таємницю, та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
9) забезпечує, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації та персональних даних;
10) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
11) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
12) бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для передачі в архів;
13) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіє з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
14) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
15) здійснює опрацювання рекомендацій Міністерства фінансів України, наданих по страхових виплатах;
16) формує і направляє на розгляд Фонду запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів;
17) складає, в установленому порядку, звітність з питань, віднесених до компетенції відділу.
12. Відділ перевірки правильності розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності:
1) здійснює перевірку правильності розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності, які надходять до органів Фонду через електронні сервіси Фонду;
2) здійснює виплату допомоги на поховання;
3) веде облік чисельності здійснених перевірок правильності проведених розрахунків;
4) разом з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління узагальнює та аналізує практику застосування законодавства з питань надання страхових виплат, матеріального забезпечення і соціальних послуг;
5) зберігає державну таємницю та інформацію про громадян, що стала відома під час виконання обов’язків державної служби, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством не підлягає розголошенню;
6) забезпечує, в межах компетенції, дотримання законодавства про інформацію та доступ до публічної інформації і персональних даних;
7) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
8) бере участь у проведенні експертизи і практичної цінності документів при відборі їх на зберігання, готує справи для передачі в архів;
9) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіє з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
10) у межах компетенції, готує проєкти листів до правоохоронних органів;
11) формує і направляє на розгляд Фонду запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів;
12) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
13) здійснює введення “Заяви на отримання разової грошової виплати” до Дня Незалежності для юридичних осіб;
14) здійснює опрацювання рекомендацій Міністерства фінансів України, наданих по страхових виплатах у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності;
15) складає, в установленому порядку, звітність з питань, віднесених до компетенції відділу.
13. Права Управління:
1) одержувати від самостійних структурних підрозділів Головного управління відомості, довідки, статистичні дані, розрахунки та інші матеріали, необхідні для вирішення питань, віднесених до компетенції Управління;
2) одержувати в установленому порядку від службових осіб Головного управління документи, необхідні для виконання покладених на Управління функцій;
3) залучати спеціалістів інших самостійних структурних підрозділів Головного управління, з дозволу керівників цих підрозділів, для узгодженого вирішення питань, які належать до компетенції Головного управління;
4) брати участь у нарадах, інших заходах з питань, що належать до компетенції Головного управління (Управління);
5) вносити начальнику Головного управління пропозиції з питань удосконалення роботи, підвищення ефективності державної служби;
6) розглядати рішення відділів Управління щодо дотримання законодавства та вживати заходи про скасування, у встановленому порядку, рішень з питань пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг, які суперечать чинному законодавству;
7) здійснювати в Головному управлінні контроль за виконанням завдань, які відносяться до компетенції Управління.
ІІІ. Керівництво Управлінням
1. Управління очолює начальник Управління, який є державним службовцем, призначається на посаду начальником Головного управління за результатами конкурсу (крім випадків, визначених законодавством) та звільняється з посади начальником Головного управління.
2. На посаду начальника Управління призначається особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра (спеціаліста) та досвід роботи на посадах державної служби категорій “В” чи “Б” чи досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільно володіє державною мовою.
3. Начальник Управління безпосередньо здійснює керівництво Управлінням, спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на Управління відповідно до законодавства, Правил внутрішнього службового розпорядку Головного управління, визначає порядок роботи Управління, розподіляє роботу між відділами (працівниками), несе персональну відповідальність, звітує перед начальником Головного управління про виконання покладених на Управління завдань, підписує (візує), в межах повноважень, документи, що подаються начальнику Головного управління чи його заступникам.
4. Начальник Управління має право, в межах повноважень, давати доручення працівникам Управління, які є обов’язковими для виконання.
5. Начальник Управління вносить пропозиції керівнику Головного управління про заохочення працівників Управління чи притягнення їх до дисциплінарної відповідальності.
6. Начальник Управління несе відповідальність згідно з чинним законодавством України за розголошення відомостей, що становлять державну таємницю, службову чи конфіденційну інформацію.
7. Роботу відділів Управління безпосередньо організовують начальники цих відділів, які є державними службовцями, призначаються на посаду начальником Головного управління за результатами конкурсу (крім випадків, визначених законодавством) та звільняються з посади начальником Головного управління відповідно до законодавства про державну службу.
8. Заступник начальника Управління-начальник відділу перерахунків пенсій № 1 координує роботу відділів: оцифрування документів та обробки даних № 1 та № 2; перерахунків пенсій № 1 та № 2; надання житлових субсидій; надання пільг; контролю за правильністю нарахування житлових субсидій та пільг.
9. Заступник начальника Управління-начальник відділу методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства координує роботу: відділів методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства; призначення пенсій; контролю за правильністю призначення пенсій; відділу призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг; відділу перевірки правильності розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності.
10. У разі відсутності начальника Управління його обов’язки виконує заступник начальника Управління-начальник відділу методології та організації роботи із застосування пенсійного законодавства, у разі відсутності останнього обов’язки начальника Управління виконує заступник начальника Управління-начальник відділу перерахунків пенсій № 1.
11. У разі відсутності начальників відділів їх обов’язки виконують заступники начальників цих відділів; у разі відсутності останніх — головні спеціалісти відділів, за окремим наказом Головного управління.
ІV. Заключні положення
1. Робота Управління, організовується начальником Управління відповідно до Правил внутрішнього службового розпорядку Головного управління.
2. Працівники Управління є державними службовцями, призначаються на посади та звільняються з них начальником Головного управління в установленому законодавством порядку.
3. Службові права та обов’язки працівників Управління визначаються їх посадовими інструкціями, які затверджуються начальником Головного управління.
4. У разі необхідності виконання невідкладних або непередбачуваних завдань працівники Управління виконують, за дорученням начальника Головного управління, інші завдання, в межах Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, якщо їх фаховий рівень достатній для виконання поставлених завдань.
5. Управління (відділи) мають власні бланки; печатки.
6. Управління для виконання покладених на нього завдань забезпечується відповідними приміщеннями, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою, іншим обладнанням та матеріалами.
7. Для виконання покладених на нього завдань Управління має право використання службового автотранспорту Головного управління.
8. Для забезпечення виконання завдань, покладених на Управління, в кошторисі витрат на утримання Головного управління передбачаються відповідні видатки.