Пропустити навігацію

Про Е-пенсійне посвідчення в інтерв’ю телерадіокомпанії «Суспільне Луцьк»

Заступник начальника управління-начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян Управління з обслуговування громадян Оксана Ткачук в інтерв’ю телерадіокомпанії «Суспільне Луцьк» розповіла про порядок оформлення електронного пенсійного посвідчення та надала відповіді на актуальні питання щодо нового сервісу.
 
– Коли на Волині стартувало оформлення електронного пенсійного посвідчення?
З початку листопада 2024 року Пенсійний фонд України реалізував новий сервіс для пенсіонерів, за допомогою якого можна сфомувати е-пенсійне посвідчення, що відображатиметься виключно в мобільному застосунку “Дія”.
 
– Скільки за цей період волинян його оформили?
За листопад-грудень 2024 року за оформлення е-пенсійного посвідчення звернулося 28 осіб, з яких 26 осіб вже отримали дане посвідчення.
 
Люди роблять це самостійно чи звертаються до Вас за допомогою?
Сформувати такий е – документ можна через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або звернувшись до найближчого сервісного центру Фонду.
 
Для чого електронне пенсійне посвідчення і чи залишається дійсним паперовий оригінал?
Е-пенсійне посвідчення можна отримати вже за кілька днів з моменту звернення, що значно швидше за паперовий варіант. Реалізація нового сервісу може бути корисним пенсіонерам, які з різних причин не можуть отримати паперовий документ, наприклад, перебувають за кордоном.
За бажанням людина, якій призначено пенсію, може замовити та отримати пенсійне посвідчення як паперове, так і в електронній формі.
На сьогодні в Україні існує вже три варіанти пенсійного посвідчення:
• паперове пенсійне посвідчення
• електронне пенсійне посвідчення у вигляді платіжної картки, яке видавалось АТ “Ощадбанк”;
• е-пенсійне посвідчення.
 
– Як отримати електронне посвідчення? Де це можна зробити?
Для формування та використання е-пенсійного посвідчення людині потрібно знати свій реєстраційний номер облікової картки платника податків, встановити мобільний застосунок «Дія» та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію.
Важливо зазначити, що Е-пенсійне посвідчення може бути сформовано за наявності в Реєстрі застрахованих осіб відомостей про призначення особі пенсії.
 
Перед формуванням заяви потрібно підготувати скановані копії:
• довідки про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (РНОКПП);
• паспорта громадянина України;
• кольорової фотографії, зробленої впродовж останніх 6 місяців розміром 3*2,5 см (розмір обличчя має складати не менше 70-80% фотографії);
• фізичного підпису чорним кольором (у форматі jpg).
 
Щоб замовити е-пенсійне посвідчення через вебпортал Пенсійного фонду України, потрібно виконати наступні кроки:
1. Увійти на вебпортал Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua та авторизуйтеся за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
2. В особистому кабінеті на панелі ліворуч у розділі “Щодо пенсійного забезпечення” оберіть вкладку “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення”.
3. У наступному полі оберіть опцію “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення в електронній формі (без виготовлення паперового оригіналу або платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням)”.
4. У вікні, що з’явиться, уважно ознайомтесь з інструкцією та натисніть кнопку “Продовжити”.
5. Заповніть онлайн-форму заяви: вкажіть інформацію про себе як отримувача пенсії.
6. Прикріпіть заздалегідь відскановані документи (див. розділ “Важливо!”) та натисніть “Сформувати заяву”.
7. Перевірте дані сформованої заяви та надішліть їх до Пенсійного фонду України, натиснувши кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.
8. З результатом опрацювання заяви можна ознайомитись в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України в розділі “Мої звернення” – “Статус звернення”.
9. Після успішного опрацювання відповідного звернення відображення електронного пенсійного посвідчення формується в мобільному застосунку «Дія». Посвідчення, видане за віком, підтягується в застосунок автоматично. Пенсійне посвідчення, видане за інвалідністю, у зв’язку з втратою годувальника, за вислугу років – потрібно додати у «Дію» власноруч. Для цього необхідно прогортати всі документи в застосунку та натиснути «Додати документ» — «Пенсійне посвідчення».
 
Чи є термін, до якого це посвідчення електронне треба зробити?
Терміну не має, за бажанням пенсіонера.
 
Нагадуємо!
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 325 “Деякі питання оформлення пенсійних посвідчень внутрішньо переміщеним особам” на період дії воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення або скасування, органами Пенсійного фонду України оформлення пенсійних посвідчень внутрішньо переміщеним особам здійснюватиметься у паперовій формі.
1000002192 1 - Про Е-пенсійне посвідчення в інтерв’ю телерадіокомпанії «Суспільне Луцьк»
 
1000002193 - Про Е-пенсійне посвідчення в інтерв’ю телерадіокомпанії «Суспільне Луцьк»
 
background Layer 1