Управління обслуговування громадян
ПОЛОЖЕННЯ
про Управління обслуговування громадян
Головного управління Пенсійного фонду України
у Волинській області
І. Загальні положення
1. Управління обслуговування громадян (далі – Управління) є самостійним структурним підрозділом Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі – Головне управління), яке підпорядковується начальнику Головного управління. Діяльність Управління спрямовується та координується заступниками начальника Головного управління згідно з розподілом обов’язків між заступниками начальника Головного управління.
2. Структура Управління:
1) відділ методології та організації роботи з обслуговування громадян;
2) відділ розгляду звернень;
3) відділ обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (сервісний центр);
4) відділ обслуговування громадян № 1 (сервісний центр);
5) відділ обслуговування громадян № 2 (сервісний центр);
6) відділ обслуговування громадян № 3 (сервісний центр);
7) відділ обслуговування громадян № 4 (сервісний центр);
8) відділ обслуговування громадян № 5 (сервісний центр);
9) відділ обслуговування громадян № 6 (сервісний центр);
10) відділ обслуговування громадян № 7 (сервісний центр);
11) відділ обслуговування громадян № 8 (сервісний центр);
12) відділ обслуговування громадян № 9 (сервісний центр).
3. Структура та чисельність працівників Управління визначаються штатним розписом Головного управління. Робочі місця працівників Управління в населених пунктах Волинської області закріплюються окремим наказом Головного управління. Структурні підрозділи Управління мають печатки, штампи і бланки зі своїм повним найменуванням, необхідні для здійснення його діяльності.
4. У своїй діяльності Управління керується Конституцією України, законами України, Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, іншими нормативно-правовими актами, постановами правління та наказами Пенсійного фонду України (далі – Фонд), наказами Головного управління, цим Положенням.
ІІ. Завдання, функції Управління
1. Основними завданнями Управління є:
1) участь у забезпеченні реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення, загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
2) організація особистого прийому громадян, у тому числі, за допомогою технічних засобів електронних комунікацій відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1 (зі змінами);
3) розгляд звернень громадян, пропозицій (зауважень), заяв (клопотань) і скарг, запитів на інформацію, адвокатських запитів (в межах повноважень), викладених в письмовій або усній формі;
4) з метою надання послуг з питань призначення/перерахунку пенсій, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг для забезпечення системи життєдіяльності населення в особливий період:
при переведенні Головного управління на функціонування в умовах особливого періоду здійснює контроль, в межах компетенції, за проведенням заходів, визначених мобілізаційним планом та організаційно-розпорядчими документами Фонду;
при не переведенні — виконує завдання, визначені як для мирного часу.
Управління, відповідно до покладених на нього завдань, організовує роботу по напрямках.
2. Відділ методології та організації роботи з обслуговування громадян:
1) спрямовує, координує та контролює роботу відділів обслуговування громадян (сервісних центрів) та відділу обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (сервісний центр) Управління щодо прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Фонду;
2) забезпечує впровадження, в межах затверджених кошторисних призначень, елементів фірмового стилю Фонду;
3) надає структурним підрозділам Управління методичну та консультативну допомогу щодо практичного застосування норм чинного законодавства під час надання послуг;
4) здійснює моніторинг прийнятих громадян, наданих послуг та роботи телефонів “гарячої” лінії;
5) координує та контролює роботу щодо направлення запитів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”;
6) здійснює аналіз звернень в підсистемі “Звернення Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України” щодо їх перебування в належних статусах;
7) аналізує, формує і направляє на розгляд Фонду запити та пропозиції щодо роботи систем та програмних комплексів до підсистеми “Технічна підтримка Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”, контролює та узагальнює роботу з цього напрямку;
8) проводить оцінку якості обслуговування осіб, які звертаються до сервісних центрів;
9) здійснює моніторинг якості наданих послуг, що надаються сервісними центрами, виявляє проблемні питання, вживає заходів для їх вирішення;
10) забезпечує публікацію графіків прийому на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України для забезпечення здійснення попереднього запису;
11) здійснює опрацювання запитів на підготовку паперових документів;
12) відпрацьовує запити територіальних органів Фонду щодо витребування довідок про стаж та заробітну плату;
13) бере участь в організації та проведенні семінарів, інших навчальних заходів з працівниками відповідних структурних підрозділів, сприяє підвищенню рівня знань працівників з питань пенсійного законодавства, законодавства з питань надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу та законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
14) здійснює підготовку та направлення оглядових, методичних, інструктивних, роз’яснювальних та інших електронних листів за напрямками роботи Управління;
15) узагальнює, аналізує та готує інформаційні та аналітичні матеріали з питань, віднесених до компетенції Управління, вносить пропозиції щодо удосконалення роботи;
16) здійснює підготовку проєктів наказів, доповідних та службових записок за напрямками роботи Управління;
17) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
18) в межах своїх повноважень взаємодіє з органами державної влади, правоохоронними органами, силовими структурами та відомствами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а також з територіальними громадами, сільськими, селищними радами, громадськими організаціями тощо;
19) забезпечує в межах своєї компетенції дотримання законодавства про інформацію, захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах, захист персональних даних та доступ до публічної інформації;
20) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
21) здійснює інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції Управління.
3. Відділ розгляду звернень:
1) розглядає звернення громадян, заяви та скарги, запити на інформацію, адвокатські запити, що надходять до Головного управління;
2) забезпечує підготовку та надання відповідей про результати розгляду звернень громадян, заяв та скарг, запитів на інформацію, адвокатських запитів (в межах повноважень) у встановлені чинним законодавством терміни;
3) здійснює опрацювання запитів на підготовку паперових документів;
4) бере участь у проведенні семінарів, інших навчальних заходах з працівниками Управління, сприяє підвищенню рівня знань працівників з питань пенсійного законодавства, законодавства з питань надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу та законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
5) здійснює підготовку та направлення оглядових, методичних, інструктивних, роз’яснювальних та інших електронних листів за напрямками роботи Управління;
6) узагальнює, аналізує та готує інформаційні та аналітичні матеріали з питань, віднесених до компетенції Управління, вносить пропозиції щодо удосконалення роботи;
7) здійснює підготовку проєктів доповідних та службових записок за напрямками роботи Управління;
8) здійснює надання послуг дистанційно, в тому числі надає довідкову інформацію (номери телефонів, адреси органів Фонду, режим роботи, порядок звернень громадян на особистий прийом до керівництва Головного управління тощо) та моніторинг “зворотного зв’язку”;
9) організовує впровадження єдиних стандартів під час складання відповідей на типові звернення;
10) постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
11) в межах своїх повноважень взаємодіє з органами державної влади, правоохоронними органами, силовими структурами та відомствами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а також з територіальними громадами, сільськими, селищними радами, громадськими організаціями тощо;
12) забезпечує в межах своєї компетенції дотримання законодавства про інформацію, захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах, захист персональних даних та доступ до публічної інформації;
13) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
14) здійснює інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції Управління.
4. Відділ обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (сервісний центр):
1) здійснює особистий прийом та обслуговування осіб, які звертаються до органів Фонду, відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1 (зі змінами), з проведенням ідентифікації особи та верифікації (під час прийому) наданої інформації без поділу за територіальним (зональним, дільничим) принципом;
2) здійснює прийом та реєстрацію заяв, перевіряє зміст і належне оформлення наданих відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30 січня 2007 року № 3-1 (зі змінами), документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; надає бланки та зразки заяв, у разі потреби, надає консультації та допомогу у їх заповненні; перевіряє копії відповідних документів; фіксує й засвідчує виявлені розбіжності, а у разі, якщо подано не всі необхідні документи – обов’язково зазначає документи, які необхідно надати додатково; надає одержувачу інформацію про строк їх розгляду, іншу пов’язану з цим інформацію; якісно сканує всі надані документи; реєструє пакет документів в підсистемах Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України (далі – ІКІС ПФУ) та передає для опрацювання структурному підрозділу, до повноважень якого належить вирішення питання;
3) узагальнює, аналізує та готує інформаційні та аналітичні матеріали з питань, віднесених до компетенції Управління, вносить пропозиції щодо удосконалення роботи;
4) здійснює підготовку проєктів доповідних та службових записок за напрямками роботи Управління;
5) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
6) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
7) опрацьовує звернення, що надійшли з усіх джерел надходжень;
8) здійснює надання інформації та роз’яснень з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій, житлових субсидій, пільг та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду, інших джерел, визначених законодавством, та, у разі певних обставин, роз’яснює порядок оскарження прийнятих рішень органами Фонду;
9) здійснює надання інформації та роз’яснень з питань загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності;
10) здійснює прийом заяв та документів, передбачених Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою КМУ від 21 жовтня 1995 року № 848, та Порядком надання пільг на оплату житлово- комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня року № 373 та Постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року № 117 (із змінами), Постановами Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2024 року № 1225 та від 21 грудня 2024 року № 1544; перевіряє зміст і належне оформлення документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; у разі потреби, надає консультації та допомогу у їх заповненні, інформацію про строк їх розгляду, іншу пов’язану з цим інформацію; реєструє пакет документів та передає для опрацювання структурному підрозділу, до повноважень якого належить вирішення питання;
11) здійснює прийом заяв та документів відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування та здійснює їх передачу для подальшого опрацювання до відповідних структурних підрозділів Головного управління;
12) приймає заяви та документи для підтвердження стажу, набутого на території іншої держави, перевіряє правильність їх оформлення, відповідність викладених у них відомостей про заявника даним паспорта та документам, заповнює формуляр зв’язку на підтвердження стажу, здійснює їх передачу для подальшого опрацювання до відповідного структурного підрозділу Головного управління;
13) надає перелік документів, інформацію щодо умов та порядку одержання послуг;
14) приймає замовлення та здійснює видачу довідок, повідомлень, інших документів з питань діяльності Головного управління;
15) здійснює прийом звернень, рішень судів, запитів про надання інформації, адвокатських запитів тощо та передачу зазначених документів для реєстрації до відповідного структурного підрозділу;
16) розглядає звернення громадян, заяви та скарги, запити на інформацію, адвокатські запити, що надходять до Головного управління;
17) здійснює надання інформації та результатів розгляду звернень, рішень судів, запитів про надання інформації, адвокатських запитів тощо;
18) здійснює надання послуг дистанційно, в тому числі надає довідкову інформацію (номери телефонів, адреси органів Фонду, режим роботи, порядок звернень громадян на особистий прийом до керівництва Головного управління тощо);
19) здійснює популяризацію роботи вебпорталу електронних послуг Фонду та популяризацію використання електронних документів з Єдиного державного вебпорталу електронних послуг “Портал Дія”;
20) здійснює прийом заяв на виготовлення пенсійних посвідчень та їх видачу під підпис у журналі обліку з подальшою фіксацією в підсистемі “Звернення Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”;
21) здійснює прийом заяв та документів на виготовлення пенсійних посвідчень в електронному вигляді;
22) здійснює моніторинг обробки статусів звернень в підсистемі “Звернення Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”;
23) здійснює прийом громадян на віддалених робочих місцях, відповідно до затверджених графіків, та виїзних прийомах з використанням ключових носіїв SafeNet;
24) здійснює прийом внутрішньо переміщених осіб, порівнює отримані дані з даними, що обробляються в базах ІКІС ПФУ з урахуванням відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб;
25) вживає заходів щодо оцінки якості обслуговування відвідувачами, в тому числі на вебпорталі електронних послуг Фонду;
26) забезпечує розміщення актуальної інформації на стендах, враховуючи прийнятий єдиний формат;
27) проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо висвітлення загальної інформації з питань пенсійного забезпечення, а також з питань призначення, нарахування (перерахунку) та виплати житлових субсидій та пільг, інших виплат, які здійснюються за рахунок коштів Фонду, інших джерел визначених законодавством, сплати обов’язкових платежів, адміністрування яких здійснюється органами Фонду, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, та спектр послуг, які надаються органами Фонду;
28) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
29) в межах своїх повноважень взаємодіє з органами державної влади, правоохоронними органами, силовими структурами та відомствами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а також з територіальними громадами, сільськими, селищними радами, громадськими організаціями тощо;
30) забезпечує в межах своєї компетенції дотримання законодавства про інформацію, захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах, захист персональних даних та доступ до публічної інформації;
31) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
32) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіють з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
33) здійснює інші функції, визначені законами України, з питань, віднесених до компетенції Управління.
5. Відділи обслуговування громадян № 1 – № 9 (сервісні центри):
1) здійснює особистий прийом та обслуговування осіб, які звертаються до органів Фонду, відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1 (зі змінами), з проведенням ідентифікації особи та верифікації (під час прийому) наданої інформації без поділу за територіальним (зональним, дільничим) принципом;
2) узагальнює, аналізує та готує інформаційні та аналітичні матеріали з питань, віднесених до компетенції Управління, вносить пропозиції щодо удосконалення роботи;
3) здійснює підготовку доповідних та службових записок за напрямками роботи Управління;
4) опрацьовує звернення, що надійшли з усіх джерел надходжень; здійснює надання інформації та роз’яснень з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій, житлових субсидій, пільг та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду, інших джерел, визначених законодавством, та, у разі певних обставин, роз’яснює порядок оскарження прийнятих рішень органами Фонду;
5) здійснює надання інформації та роз’яснень з питань загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності;
6) здійснює контроль щодо тривалості очікування громадян в черзі та тривалості надання послуг;
7) у разі необхідності проводить роботу щодо розширення мережі пунктів обслуговування громадян, в тому числі на базі територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг, органів влади тощо;
8) реєструє заяву, перевіряє зміст і належне оформлення наданих відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 (зі змінами), та Порядку подання документів для призначення (перерахунку) і виплати щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці територіальними органами Пенсійного фонду України, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25 січня 2008 року № 3-1 (зі змінами), документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; сканує документи і на створені електронні копії накладає кваліфікований електронний підпис; надає одержувачу інформацію про строк розгляду документів, іншу пов’язану з цим інформацію; повідомляє про можливості подавати заяви через вебпортал; видає особі або посадовій особі розписку із зазначенням дати прийняття заяви, переліку одержаних і відсутніх документів, строку подання додаткових документів для призначення пенсії та пам’ятку пенсіонеру; передає електронний пакет документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності структурному підрозділу органу, що призначає пенсію;
9) здійснює прийом та реєстрацію заяв, перевіряє зміст і належне оформлення наданих відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, затвердженим постановою правління ПФУ від 30 січня 2007 року № 3-1 (зі змінами), документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; надає бланки та зразки заяв, у разі потреби, надає консультації та допомогу у їх заповненні; перевіряє копії відповідних документів; фіксує й засвідчує виявлені розбіжності, а у разі, якщо подано не всі необхідні документи – обов’язково зазначає документи, які необхідно надати додатково; надає одержувачу інформацію про строк їх розгляду, іншу пов’язану з цим інформацію; якісно сканує всі надані документи; реєструє пакет документів в підсистемах ІКІС ПФУ та передає для опрацювання структурному підрозділу, до повноважень якого належить вирішення питання (в межах компетенції);
10) здійснює прийом заяв та документів, передбачених Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848, та Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня року № 373 та Постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року № 117 (із змінами), Постановами Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2024 року № 1225 та від 21 грудня 2024 року № 1544; перевіряє зміст і належне оформлення документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; у разі потреби, надає консультації та допомогу у їх заповненні, інформацію про строк їх розгляду, іншу пов’язану з цим інформацію; реєструє пакет документів та передає для опрацювання структурному підрозділу, до повноважень якого належить вирішення питання;
11) здійснює прийом заяв та документів відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування та здійснює їх передачу для подальшого опрацювання до відповідних структурних підрозділів Головного управління;
12) здійснює прийом заяв про надання особам допомоги в одержанні відсутніх документів (довідок про стаж та заробітну плату), перевіряє правильність їх оформлення, відповідність викладених у них відомостей про заявника даним паспорта, формує та направляє запит для отримання необхідних документів, контролює надходження відповіді по запиту та за результатами отримання відомостей інформує заявника;
13) приймає заяви та документи для підтвердження стажу, набутого на території іншої держави, перевіряє правильність їх оформлення, відповідність викладених у них відомостей про заявника даним паспорта та документам, заповнює формуляр зв’язку на підтвердження стажу, здійснює їх передачу для подальшого опрацювання до відповідного структурного підрозділу Головного управління;
14) приймає заяви та документи для підтвердження пільгового стажу роботи на розгляд Комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, при Головному управлінні, перевіряє правильність їх оформлення, відповідність викладених у них відомостей про заявника даним паспорта та документам, оформлює необхідний пакет документів та протягом п’яти робочих днів з дня надходження заяви здійснює його передачу до відповідного структурного підрозділу Головного управління;
15) здійснює опитування свідків для підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року за № 637 (із змінами) та Постанови правління Пенсійного фонду України від 10 листопада 2006 року за № 18-1 (із змінами);
16) надає перелік документів, інформацію щодо умов та порядку одержання послуг;
17) приймає замовлення та здійснює видачу довідок, повідомлень, інших документів з питань діяльності Головного управління;
18) здійснює прийом звернень, рішень судів, запитів про надання інформації, адвокатських запитів тощо та передачу зазначених документів для реєстрації до відповідного структурного підрозділу;
19) розглядає звернення громадян, заяви та скарги, запити на інформацію, адвокатські запити, що надходять до Головного управління;
20) здійснює надання інформації та результатів розгляду звернень, рішень судів, запитів про надання інформації, адвокатських запитів тощо;
21) здійснює надання послуг дистанційно, в тому числі надає довідкову інформацію (номери телефонів, адреси органів Фонду, режим роботи, порядок звернень громадян на особистий прийом до керівництва Головного управління тощо);
22) здійснює популяризацію роботи вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України та популяризацію використання електронних документів з Єдиного державного вебпорталу електронних послуг “Портал Дія”;
23) здійснює прийом заяв на виготовлення пенсійних посвідчень та їх видачу під підпис у журналі обліку з подальшою фіксацією в підсистемі “Звернення Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”;
24) здійснює прийом заяв та документів для персоналізації з метою виготовлення електронного пенсійного посвідчення;
25) здійснює моніторинг обробки статусів звернень в підсистемі “Звернення Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України”;
26) здійснює прийом громадян на віддалених робочих місцях, відповідно до затверджених графіків, та виїзних прийомах з використанням ключових носіїв SafeNet;
27) здійснює прийом внутрішньо переміщених осіб, порівнює отримані дані з даними, що обробляються в базах ІКІС ПФУ з урахуванням відомостей Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб;
28) вживає заходів щодо оцінки якості обслуговування відвідувачами, в тому числі на вебпорталі електронних послуг Фонду;
29) забезпечує розміщення актуальної інформації на стендах, враховуючи прийнятий єдиний формат;
30) проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо висвітлення загальної інформації з питань пенсійного забезпечення, а також з питань призначення, нарахування (перерахунку) та виплати житлових субсидій та пільг, інших виплат, які здійснюються за рахунок коштів Фонду, інших джерел визначених законодавством, сплати обов’язкових платежів, адміністрування яких здійснюється органами Фонду, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, та спектр послуг, які надаються органами Фонду;
31) бере участь у семінарах та інших навчальних заходах, які проводяться в Управлінні, постійно підвищує рівень своєї професійної компетентності шляхом підвищення кваліфікації та самоосвіти;
32) в межах своїх повноважень взаємодіє з органами державної влади, правоохоронними органами, силовими структурами та відомствами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а також з територіальними громадами, сільськими, селищними радами, громадськими організаціями тощо;
33) забезпечує в межах своєї компетенції дотримання законодавства про інформацію, захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах, захист персональних даних та доступ до публічної інформації;
34) забезпечує виконання вимог законодавства про запобігання корупції;
35) з питань, віднесених до компетенції відділу, взаємодіють з іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління, іншими відділами Управління;
36) проводить іншу роботу, пов’язану із застосуванням законодавства з питань, що стосуються компетенції Управління.
6. Права Управління:
1) одержувати від структурних підрозділів Головного управління відомості, довідки, статистичні дані, розрахунки та інші матеріали, необхідні для вирішення питань, віднесених до компетенції Управління;
2) одержувати в установленому порядку від посадових осіб Головного управління документи, необхідні для виконання покладених на Управління функцій;
3) брати участь у семінарах, нарадах, інших заходах з питань, що належать до компетенції Управління;
4) проводити анкетування, тестування та опитування працівників Управління з питань, що стосуються їх діяльності та чинного законодавства;
5) готувати запити до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності з метою отримання від них відповідної інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Управління завдань;
6) вносити начальнику Управління пропозиції з питань удосконалення роботи, підвищення ефективності та якості обслуговування громадян;
7) здійснювати в Головному управлінні контроль за виконанням завдань, які відносяться до компетенції Управління;
8) одержувати доступ до роботи з базами даних ІКІС ПФУ, технічними підсистемами, програмним комплексом “Призначення та виплати пенсій деяким категоріям громадян”, вебпорталом електронних послуг Пенсійного фонду України тощо.
7. Управління зобов’язане:
1) дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, поважати гідність людини, не допускати порушення прав і свобод людини та громадянина, дотримуватися принципів державної служби та правил етичної поведінки;
2) забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій, покладених на управління; сумлінно і професійно виконувати посадові обов’язки, використовувати державну мову під час виконання посадових обов’язків;
3) забезпечувати дотримання вимог щодо збереження інформації з обмеженим доступом та персональних даних осіб, що стали відомі у зв’язку з виконанням обов’язків державної служби, а також іншої інформації, яка
4) сумлінно ставитися до виконання своїх обов’язків, суворо дотримуватися у своїй роботі вимог чинного законодавства, законних інтересів та прав громадян;
5) невідкладно інформувати начальника Головного управління та його заступників у разі:
виявлення ознак корупційних правопорушень та порушень, пов’язаних із корупцією, або зловживання службовим становищем та інших порушень, які призвели до втрат чи збитків, з наданням рекомендацій щодо вжиття необхідних заходів;
виникнення обставин, які перешкоджають виконанню працівниками їх обов’язків, втручання у їх діяльність посадових або інших осіб Головного управління;
ненадання відповідними підрозділами Головного управління або посадовими особами документів, інших матеріалів, необхідних для вирішення питань, віднесених до компетенції Управління;
покладання на Управління виконання завдань, що не належать до функцій Управління чи виходять за його межі.
ІІІ. Керівництво Управлінням
1. Управління очолює начальник Управління, який є державним службовцем категорії “Б”, призначається на посаду за результатами конкурсу (крім випадків, визначених законодавством) та звільняється з посади начальником Головного управління.
2. На посаду начальника Управління призначається особа, яка має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра (спеціаліста) та досвід роботи на посадах державної служби категорій “В” чи “Б” чи досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільно володіє державною мовою.
3. Начальник Управління безпосередньо здійснює керівництво Управлінням, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на Управління відповідно до законодавства, Правил внутрішнього службового розпорядку Головного управління, визначає порядок роботи Управління, розподіляє роботу між відділами (працівниками), несе персональну відповідальність, звітує перед начальником Головного управління про виконання покладених на Управління завдань, підписує (візує), в межах повноважень, документи, що подаються начальнику Головного управління чи його заступникам.
4. Начальник Управління має право, в межах своїх повноважень, давати доручення працівникам Управління, які є обов’язковими для виконання.
5. Начальник Управління вносить пропозиції начальнику Головного управління про заохочення працівників Управління чи притягнення їх до дисциплінарної відповідальності.
6. Начальник Управління несе відповідальність згідно з чинним законодавством України за розголошення відомостей, що становлять державну таємницю, службову чи конфіденційну інформацію.
7. Заступник начальника управління — начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян і заступник начальника управління – начальник відділу розгляду звернень є державними службовцями категорії “Б”, призначаються на посаду начальником Головного управління за результатами конкурсу (крім випадків, визначених законодавством) та звільняється з посади начальником Головного управління відповідно до законодавства про працю та державну службу.
8. На посаду заступника начальника управління – начальника відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян і заступника начальника управління – начальника відділу розгляду звернень призначаються повнолітні громадяни України, які вільно володіють державною мовою та здобули ступінь вищої освіти не нижче магістра або післядипломну освіту магістра державного управління за відповідною спеціалізацією, з досвідом роботи на посадах державної служби категорій “Б” чи “В” або досвідом роботи в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.
9. Заступник начальника управління — начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян і заступник начальника управління – начальник відділу розгляду звернень безпосередньо здійснюють керівництво відділом методології та організації роботи з обслуговування громадян та відділом розгляду звернень відповідно, спрямовують їх діяльність, організовують та забезпечують виконання функцій, покладених на відділи відповідно до законодавства, наказів Головного управління, Правил внутрішнього службового розпорядку, визначають порядок роботи відділів, розподіляють роботу між працівниками, несуть персональну відповідальність та звітують перед заступником начальником Головного управління відповідно до розподілу обов’язків між заступниками начальника Головного управління та начальником Управління про виконання покладених на відділи завдань, підписують (візують) документи, що подаються керівництву Головного управління.
10. Заступник начальника управління — начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян і заступник начальника управління – начальник відділу розгляду звернень несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України за розголошення конфіденційної інформації.
11. Заступник начальника управління — начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян і заступник начальника управління – начальник відділу розгляду звернень мають право в межах своїх повноважень давати доручення працівникам Управління, які є обов’язковими для виконання.
12. Заступник начальника управління — начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян і заступник начальника управління – начальник відділу розгляду звернень вносять начальнику Управління пропозиції щодо заохочення працівників, накладення на них стягнень за порушення трудової та виконавської дисциплін.
13. Сервісні центри очолюють начальники відділів обслуговування громадян (далі – керівники сервісних центрів).
14. На посаду керівника сервісного центру призначаються повнолітні громадяни України, які вільно володіють державною мовою та здобули ступінь вищої освіти не нижче магістра або післядипломну освіту магістра державного управління за відповідною спеціалізацією, з досвідом роботи на посадах державної служби категорій “Б” чи “В” або досвідом роботи в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.
15. Керівник сервісного центру безпосередньо здійснює керівництво сервісним центром, спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на сервісний центр відповідно до законодавства, наказів Головного управління та Правил внутрішнього службового розпорядку, визначає порядок роботи сервісного центру, розподіляє роботу між спеціалістами сервісного центру, здійснює моніторинг завантаженості працівників для рівномірного розподілення потоку відвідувачів; систематично проводить наради із обговоренням змін в законодавстві, поточних питань, врегулювання проблемних ситуацій, проводить навчання спеціалістів; проводить моніторинг та аналіз якості обслуговування одержувачів послуг шляхом анкетування відвідувачів, здійснює контроль щодо тривалості очікування громадян в черзі та тривалості надання послуг, розглядає інформацію в книзі скарг та пропозицій та здійснює певні заходи реагування, несе персональну відповідальність та звітує перед начальником Управління про виконання покладених на сервісний центр функцій, обов’язків та завдань. В межах своїх повноважень готує та підписує (візує) документи шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису, дає доручення працівникам сервісного центру, які є обов’язковими для виконання.
Керівник сервісного центру вносить начальнику Управління пропозиції щодо заохочення працівників сервісного центру, накладення на них стягнень за порушення трудової та виконавської дисциплін.
Керівник сервісного центру несе відповідальність згідно з чинним законодавством України за розголошення конфіденційної інформації.
16. Заміщення керівників Управління у разі відсутності здійснюється у такому порядку:
у разі відсутності начальника Управління, заступник начальника управління – начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян – здійснює безпосереднє керівництво Управлінням, а також спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на Управління відповідно до законодавства, Правил внутрішнього службового розпорядку, визначає порядок роботи Управління, розподіляє роботу між структурними підрозділами, несе персональну відповідальність та звітує перед заступником начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків між заступниками начальника Головного управління про виконання покладених на Управління завдань, підписує (візує) документи;
у разі одночасної відсутності начальника Управління та заступника начальника управління – начальника відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян, заступник начальника управління – начальник відділу розгляду звернень здійснює безпосереднє керівництво Управлінням, а також спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на Управління відповідно до законодавства, Правил внутрішнього службового розпорядку, визначає порядок роботи Управління, розподіляє роботу між структурними підрозділами, несе персональну відповідальність та звітує перед заступником начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків між заступниками начальника Головного управління про виконання покладених на Управління завдань, підписує (візує) документи;
заступника начальника управління – начальника відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян – заступник начальника цього ж відділу;
заступника начальника управління – начальника відділу розгляду звернень – заступник начальника цього ж відділу;
керівників сервісних центрів – заступники керівників цих же сервісних центрів.
IV. Заключні положення
1. Робота Управління організовується відповідно до Колективного договору, Правил трудового розпорядку та Правил внутрішнього службового розпорядку Головного управління та цього Положення.
2. Працівники Управління є державними службовцями, призначаються на посаду та звільняються з неї начальником Головного управління у встановленому законодавством порядку. Службові обов’язки та права працівників Управління визначаються їх посадовими інструкціями, які затверджуються начальником Головного управління.
3. У разі необхідності виконання невідкладних або непередбачуваних завдань працівники Управління виконують, за дорученням начальника Головного управління, інші завдання, в межах Положення про головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, якщо їх фаховий рівень достатній для виконання поставлених завдань.
4. Управління для виконання покладених на нього завдань забезпечується відповідними приміщеннями, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою, іншим обладнанням та матеріалами.
5. Для виконання покладених на нього завдань Управління має право використання службового автотранспорту Головного управління у порядку, визначеному керівництвом Головного управління.
6. Для забезпечення виконання завдань, покладених на Управління, в кошторисі витрат на утримання Головного управління передбачаються відповідні видатки.