Пропустити навігацію

За 2017 рік

Протягом 2017 року до Пенсійного фонду України у Вінницькій області надійшло 10299 звернень громадян (що більше на 1,5% порівняно з минулим роком (10146)), із них:

  • до головного управління – 4315 звернень (41,9 % від загальної кількості звернень);
  • до підвідомчих управлінь 5984 звернення (58,1 % від загальної кількості звернень).

Аналіз надходження звернень громадян свідчить, що найбільше звернень у розрахунку на 10 тис. пенсіонерів надійшло в Тульчинському (254 звернення), Крижопільському (239 звернень), Ямпільському (185 звернень) та Шаргородському (169 звернень) об’єднаних управліннях. Найменша кількість звернень громадян відповідно надійшла в Бершадському (72 звернення) та Козятинському (73 звернення) об’єднаних управліннях.

До головного управління кількість звернень зросла на 29,2 % у зв’язку із  зверненнями громадян стосовно осучаснення  раніше призначених пенсій  та пенсіонерів МВС щодо перерахунків розмірів пенсій згідно довідок про грошове забезпечення, виданих ліквідаційною комісією УМВС України у Вінницькій обл.

На особистому та виїзних прийомах в органах Фонду області прийнято 4948 осіб (48 % від загальної кількості). Найбільше відвідувачів (на 10 тис. пенсіонерів) було в Тульчинському (248), Крижопільському (213), Ямпільському (169) та Шаргородському (131) об’єднаних управліннях.

У своїх зверненнях до органів Фонду області громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та перерахунку пенсій – 4325 звернень (42% загальної кількості звернень), роз’яснення норм діючого пенсійного законодавства – 1672 звернення (16 %) та підвищення розмірів пенсій – 2307 звернень (22 %).

Актуальним залишається питання повторних звернень, кількість яких зменшилась у порівнянні з минулим роком лише на 3,5 відсотки. Протягом 2017 року до управлінь Фонду області надійшло 139 повторних звернень, або 1,3 % загальної кількості. Найбільша кількість повторних звернень – в управлінні Пенсійного фонду у м.Вінниці (87) та Козятинському об’єднаному управлінні (14). До головного управління надійшло 16 повторних звернень.

З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади.

З метою зменшення повторних звернень громадян  практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій разом із представниками органів праці й соцзахисту та місцевих органів влади, запросивши для роз’яснення заявників.

Для більш повної реалізації прав громадян на звернення та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо пенсійного забезпечення керівниками управлінь Фонду Вінницької області здійснюють виїзні прийоми на підприємства, в установи, організації та за місцем проживання громадян, на яких у звітному періоді прийнято 809 осіб, що складає 8 % від загальної кількості звернень громадян.

Станом на 01 січня 2018 року в органах Фонду області за принципом «єдиного вікна» працюють 32 приймальні громадян. Метою такого обслуговування громадян є – спрощення процедури отримання послуг в органах Фонду, скорочення строків надання послуг, підвищення якості надання послуг.

Приміщення, де здійснюються прийом та обслуговування громадян, обладнані місцями для сидіння, столами для оформлення документів, інформаційними стендами в зручному для перегляду місці.

Робочі місця, де проводиться прийом та обслуговування громадян створені за принципом відкритості та прозорості. Так, протягом звітного періоду в таких приймальнях надано понад 640 тис. консультацій, роз’яснень та послуг, в тому числі в приймальнях головного управління – понад 13 тис.

Крім цього, фахівці головного управління спрямовують свою діяльність на забезпечення оперативного розгляду звернень, що надійшли з державної установи «Урядовий контактний центр» та вживають заходів для вирішення порушених у них питань і задоволення законних прав та інтересів заявників. Протягом звітного року розглянуто 1930 таких звернень громадян, що більше ніж вдвічі у порівнянні з минулим роком (939), всі з яких оперативно розглянуті, заявники отримали вичерпні письмові відповіді на поставлені питання.

В органах Фонду області забезпечуються умови щодо розширеного доступу застрахованих осіб та пенсіонерів до їх персональних даних та відомостей накопичених в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Зокрема, Фондом області надаються послуги в електронному вигляді через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Так, станом на 01.01.2018 року 67,8 тис. юридичних та фізичних осіб зареєстровано у системі надання послуг в електронній формі на Веб-порталі ПФУ.

Через електронну адресу порталу отримано та розглянуто 253 звернення.

Удосконалення системи надання послуг в електронному вигляді продовжуватиметься на постійній основі.

З метою якісного надання послуг, зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків їх повторних звернень в управліннях Фонду області організовані постійно діючі «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення і виплати пенсій. Номери телефонів «гарячих» телефонних ліній оприлюднені у ЗМІ, в тому числі на веб-сайтах органів Фонду, інформаційних стендах. Протягом  2017 року в телефонному режимі понад 20 тис. громадян отримали від спеціалістів органів Фонду області відповідні консультації та роз’яснення. Це дозволило оперативно вирішувати нагальні питання, дало змогу громадянам дізнатися безпосередньо від відповідальних осіб, які заходи будуть вжиті по задоволенню їх звернень і запитів.

Із загальної кількості консультацій понад 13 тис. громадян (65 %) отримали консультаційну підтримку в Контакт-центрі управління Пенсійного фонду в місті Вінниці.

Одним із кроків державної політики в наближенні влади до людей – створення територіальних громад. Оскільки, кожен третій житель громади є пенсіонером, важливим кроком стало надання їм можливості звертатись за отриманням послуг за місцем проживання.

Зокрема, станом на 01.01.2018 в 20-ти територіальних громадах вже створені віддалені робочі місця для фахівців Пенсійного фонду, відкрито 24 агентських пункти обслуговування громадян, де кожен мешканець має змогу не лише отримати консультацію щодо пенсійного забезпечення, а й подати документи для призначення чи перерахунку пенсії, оформити допомогу на поховання, отримати пенсійне посвідчення чи довідку про розмір пенсії. Так, на 44 віддалених робочих місцях на сьогодні надано 8520 послуг.

background Layer 1