Пропустити навігацію

Звіти про звернення громадян за 9 місяців 2018 року

Аналітична записка

про роботу органів Пенсійного фонду України

у Вінницькій області  за  зверненнями громадян

за 9 місяців 2018 року

 

 

Протягом січня-вересня 2018 року до Фонду області надійшло 7392 звернення громадян (що на 23,1% більше порівняно з минулим роком (6003), із них:

  • до головного управління – 3581 звернення (48,4 % від загальної кількості звернень);
  • до підвідомчих управлінь – 3811 звернень (51,6 % від загальної кількості звернень).

 

Аналіз надходження звернень громадян свідчить, що найбільше звернень у розрахунку на 10 тис. пенсіонерів надійшло в  Крижопільському (176 звернень), Тульчинському (127 звернень) та Ямпільському (125 звернень) об’єднаних управліннях. Найменша кількість звернень громадян відповідно надійшла в Бершадському (31 звернення) та Козятинському (37 звернень) об’єднаних управліннях.

До головного управління кількість звернень зросла більш ніж вдвічі  у зв’язку із  зверненнями пенсіонерів силових структур щодо перерахунків розмірів пенсій згідно змін в законодавстві.

 

На особистому та виїзних прийомах в органах Фонду області прийнято 3010 осіб (40,7% від загальної кількості). Найбільше відвідувачів (на 10 тис. пенсіонерів) було в Крижопільському (155), Тульчинському (120), Ямпільському (113)  об’єднаних управліннях.

 

У своїх зверненнях до органів Фонду області громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та перерахунку пенсій – 2699 звернень (36,5% загальної кількості звернень),  роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 1348 звернень (18,2 %) та підвищення розміру пенсії – 1225 звернень (16,6 %).

 

Актуальним залишається питання повторних звернень, кількість яких збільшилась у порівнянні з минулим роком більш ніж вдвічі. Протягом 9 місяців 2018 року до управлінь Фонду області надійшло 120 повторних звернення, або 1,6% загальної кількості. Найбільша кількість повторних звернень – в управлінні Пенсійного фонду в м. Вінниці (67). До головного управління надійшло 28 повторних звернення.

З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади.

З метою зменшення повторних звернень громадян  практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій разом із представниками органів праці та соціального захисту та місцевих органів влади, запросивши для роз’яснення заявників.

Для більш повної реалізації прав громадян на звернення та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо пенсійного забезпечення керівниками управлінь Фонду Вінницької області здійснюють виїзні прийоми на підприємства, в установи, організації та за місцем проживання громадян, на яких у звітному періоді прийнято 383 особи, що складає 5,2% від загальної кількості звернень громадян.

 

Станом на 01 жовтня 2018 року в органах Фонду області за принципом «єдиного вікна» працює 31 приймальня громадян. Метою такого обслуговування громадян – є спрощення процедури отримання послуг в органах Фонду, скорочення строків надання послуг, підвищення якості надання послуг.

Приміщення, де здійснюються прийом та обслуговування громадян, обладнані місцями для сидіння, столами для оформлення документів, інформаційними стендами в зручному для перегляду місці.

Робочі місця, де проводиться прийом та обслуговування громадян створені за принципом відкритості та прозорості. Так, протягом звітного періоду в таких приймальнях надано понад 452 тис. консультацій, роз’яснень та послуг, в тому числі в приймальні головного управління – 7346.

 

Крім цього, фахівці головного управління спрямовують свою діяльність на забезпечення оперативного розгляду звернень, що надійшли з державної установи «Урядовий контактний центр» та вживають заходів для вирішення порушених у них питань і задоволення законних прав та інтересів заявників. Протягом звітного року розглянуто 1101 таких звернень громадян, що майже вдічі більше у порівнянні з минулим роком (573), всі з яких оперативно розглянуті, заявники отримали вичерпні письмові відповіді на поставлені питання.

 

В органах Фонду області забезпечуються умови щодо розширеного доступу застрахованих осіб та пенсіонерів до їх персональних даних та відомостей накопичених в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Зокрема, Фондом області надаються послуги в електронному вигляді через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Так, станом на 01.10.2018 року 121,2 тис. юридичних та фізичних осіб зареєстровано у системі надання послуг в електронній формі на Веб-порталі ПФУ.

Через електронну адресу порталу отримано та розглянуто 349 звернень.

Удосконалення системи надання послуг в електронному вигляді продовжуватиметься на постійній основі.

 

З метою якісного надання послуг, зменшення кількості звернень громадян та попередження випадків їх повторних звернень в управліннях Фонду області організовані постійно діючі «гарячі» телефонні лінії для надання відповідей з питань призначення і виплати пенсій. Номери телефонів «гарячих» телефонних ліній оприлюднені у ЗМІ, в тому числі на веб-сайтах органів Фонду, інформаційних стендах. Протягом  9 місяців 2018 року в телефонному режимі майже 18 тис. громадян отримали від спеціалістів органів Фонду області відповідні консультації та роз’яснення. Це дозволило оперативно вирішувати нагальні питання, дало змогу громадянам дізнатися безпосередньо від відповідальних осіб, які заходи будуть вжиті по задоволенню їх звернень і запитів.

Із загальної кількості консультацій 11293 особи (2,5%) отримали консультаційну підтримку в Контакт-центрі управління Пенсійного фонду в місті Вінниці.

 

Одним із кроків державної політики в наближенні влади до людей – створення територіальних громад. Оскільки, кожен третій житель громади є пенсіонером, важливим кроком стало надання їм можливості звертатись за отриманням послуг за місцем проживання.

Зокрема, станом на 01.10.2018  в 27  об’єднаних територіальних громадах створені віддалені робочі місця для фахівців Пенсійного фонду, функціонують 61 агентський пункти обслуговування громадян, де кожен мешканець має змогу не лише отримати консультацію щодо пенсійного забезпечення, а й подати документи для призначення чи перерахунку пенсії, оформити допомогу на поховання, отримати пенсійне посвідчення чи довідку про розмір пенсії. Так, на  сьогодні вже надано більш ніж 9,5 тис. послуг.

Питання підвищення якості обслуговування громадян продовжує бути пріоритетним напрямком роботи органів Пенсійного фонду. Продовжують здійснюватися заходи задля побудови оперативної системи обслуговування громадян із забезпеченням вільного доступу до об’єктивної, своєчасної та конкретної інформації.

 

 

 

Начальник відділу обробки звернень

громадян управління адміністративно-

господарського забезпечення                                                                                             С. Стрілець

background Layer 1