Як у декларації відобразити інформацію про набуті майнові права на об’єкт, що будується у багатоквартирному будинку?
У розділі 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації слід вказати відомості про об’єкт – квартиру, що будується в багатоквартирному будинку, будівництво якої здійснюється не самим суб’єктом декларування або членом його сім’ї, а наприклад, забудовником, при цьому суб’єкт декларування або член його сім’ї набувають майнові права на такий об’єкт.
Як правило, набуття майнових прав на квартиру, що будується у багатоквартирному будинку, реалізовується через укладення договорів про участь у фонді фінансування будівництва, передбачених положеннями Закону України «Про фінансово – кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю». При цьому предметом таких договорів обов’язково мають бути майнові права на об’єкт, що будується (квартиру).
Майном, як особливим об’єктом вважаються окремі речі, сукупність речей, а також майнові права та обов’язки.
Майновими правами є будь – які права, пов’язані з майном, відмінні від права власності, у тому числі права, які є складовою частиною права власності (права володіння, розпорядження, користування), а також інші специфічні права та право вимоги.
У такому випадку у розділі 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації слід відобразити інформацію щодо:
- виду об’єкта (квартира)
- загальної площі об’єкта (якщо відома)
- обрати позначки, що є актуальними для об’єкта станом на останній день звітного періоду
- місцезнаходження об’єкта
- обрати позначку, що об’єкт повністю або частково побудований з матеріалів чи за кошти суб’єкта декларування або членів його сім’ї.
- зазначити, кого стосується цей об’єкт – суб’єкта декларування або члена його сім’ї.
У полі «Реєстраційний номер» вказати номер (якщо відомо). Якщо державна реєстрація права на об’єкт не здійснювалась, у полі «Реєстраційний номер» слід обрати позначку «Не застосовується».
Якщо відомості про власника або користувача земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво, не відомі, у блоці полів «Права на земельну ділянку, на якій здійснюється будівництво» слід обрати позначку «Не застосовується».
Кошти у фонд фінансування будівництва передаються довірителем (суб’єктом декларування або членом його сім’ї) управителю в управління на праві довірчої власності, тобто залишаються у власності суб’єкта декларування або члена його сім’ї.
Якщо суб’єкт декларування або члени його сім’ї на виконання умов договору перерахували кошти управителю у фонд фінансування будівництва або як гарантійний внесок, такі кошти є грошовими активами суб’єкта декларування або членів його сім’ї та мають буди відображені у розділі 12 «Грошові активи» декларації.
Якщо на ім’я суб’єкта декларування або члена його сім’ї управитель відкрив банківський рахунок, на якому розміщуються ці кошти – у розділі 12.1 «Банківські та інші фінансові установи, у яких відкрито рахунки суб’єкта декларування або членів його сім’ї» декларації також зазначаються відомості про такий рахунок.