Електронні сервіси Пенсійного фонду України як засоби мінімізації корупційних ризиків
З жовтня 2012 року Пенсійний фонд України створив інформаційну сторінку Веб-порталу електронних послуг, через яку користувачі, а саме застраховані особи, страхувальники та пенсіонери можуть комунікувати з Фондом. Тобто, переглядати свій страховий стаж, дані по заробітній платі (і таким чином контролювати свого роботодавця), отримувати електронні довідки з QR-кодом, писати звернення.
Увійти на портал можна онлайн – за допомогою кваліфікованого електронного підпису або ж подати заяву для реєстрації у органах Пенсійного фонду і отримати код доступу.
З 1 травня 2018 року Пенсійним фондом України запроваджено інформування громадян за допомогою SMS-розсилок. В онлайн режимі Пенсійний фонд інформує пенсіонерів про надходження пенсій, а працівників – про сплату за них роботадавцями єдиного соціального внеску та розмір їхнього страхового стажу. Підключити послугу можна самостійно через особистий кабінет на веб-порталі або ж звернутися до відділів обслуговування громадян Пенсійного фонду та підключити дану послугу, яка є безкоштовною.
З липня 2020 року запроваджено нову модель звернення громадян за призначенням пенсії «в один дотик» через веб портал електронних послуг. Сервіс передбачає подання документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді (заява та копії документів, завірені електронним підписом), повідомлення про прийняття рішення щодо призначення пенсії та необхідності звернення до органів Пенсійного фонду.
З вересня 2020 року в тестовому режимі запрацював Пенсійний калькулятор, призначений для розрахунку пенсії за віком за даними стажу та заробітку користувача веб порталу.
Оформити пенсію без особистого відвідування структурних підрозділів Пенсійного фонду можливо вже сьогодні.
Відповідно до Указу Президента України від 08.11.2019 № 837/2019 передбачено впровадження механізму «Автоматичного призначення пенсії».
Для осіб, які вирішили скористатись нововведенням – пенсію буде призначено автоматично, після настання страхового випадку – пенсійного віку. Все, що потрібно майбутньому пенсіонеру – подати Анкету- заяву на автоматичне призначення пенсії через особистий електронний кабінет веб порталу Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та надати згоду, шляхом проставлення відповідної відмітки на підтвердження подання документів для призначення пенсії в автоматичному режимі. Варто зазначити, при формуванні такої Анкети – заяви необхідно додати файли сканованих документів, необхідних для призначення пенсії.
Результати опрацювання звернення (настання права на призначення пенсії, дата призначення та розмір пенсії) будуть відображені в особистому кабінеті на веб порталі ПФУ у вкладці «Мої повідомлення».