Заходи Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його органів на 2021-2023 роки
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головного управління
Пенсійного фонду України
у Вінницькій області
01.12.2021 № 583
в редакції від 17.02.2022 № 87
Заходи Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області щодо реалізації
Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його органів на 2021-2023 роки
№ з/п |
№
по АП |
Корупційний ризик | Пріори-
тетність
|
Заходи щодо усунення корупційного ризику | Особа (особи), відповідальна (і) за виконання заходу | Строк виконання заходів щодо усунення корупційного ризику | Необхідні для впровадження заходів ресурси | Очікувані результати
(індикатори виконання) |
Реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення | ||||||||
1 | 1 | Можливість зловживання службовим становищем, отримання неправомірної вигоди під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню
|
висока | 1.1 Стандартизація та оптимізація процедур під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Вінницькій області (далі – Головне управління) на підставі внесених Пенсійним фондом України (далі – Фонд) змін до нормативно-правових та розпорядчих актів | Дика Л.М.,
Єрошенко М.Ю., Криклива О.І., Зеленіна Н.А., Лоба А.П., Недоля Г.О.
|
Постійно (за наявності змін щодо надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню) | не потребує
додаткових ресурсів |
Оптимізовано регулювання та регламентацію процедур надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, уніфіковано процеси обслуговування осіб у Головному управлінні |
2 | 3 | Можливість прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів у зв’язку з розглядом повторних звернень, якими оскаржується діяльність посадових осіб Головного управління | середня | 3.1 Надання пропозицій Фонду для визначення критеріїв, необхідних для здійснення моніторингу за розглядом повторних звернень та скарг на дії/бездіяльність посадових осіб Головного управління (на вимогу Фонду)
|
Дика Л.М.,
Лоба А.П., керівники самостійних структурних підрозділів
|
31.12.2022 | не потребує
додаткових ресурсів |
Надано пропозиції Фонду (на його вимогу) для визначення критеріїв для здійснення моніторингу. |
3.2 Впровадження моніторингу за розглядом повторних звернень та скарг на дії/бездіяльність посадових осіб Головного управління | Дика Л.М.,
Лоба А.П. керівники самостійних структурних підрозділів |
щоквартально | не потребує
додаткових ресурсів
|
Моніторинг впроваджено, про його результати інформується керівництво Головного управління для прийняття управлінських рішень (за необхідності) | ||||
3 | 4 | Можливість надання переваг під час призначення/перерахунку та виплати пенсій з метою отримання неправомірної вигоди | висока | 4.1 Впровадження моніторингу з використанням інтегрованої комплексної інформаційної системи (далі – ІКІС) Фонду щодо нарахування сум пенсій за визначеними ризик-орієнтованими критеріями | Дика Л.М., Зеленіна Н.А.
Чухрій В.М.
|
щоквартально | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду
|
Впроваджено моніторинг контролю з використанням ІКІС Фонду проведення нарахування пенсій, про його результати інформується керівництво Головного управління для прийняття управлінських рішень (за необхідності). Визначено перелік ризик-орієнтованих критеріїв вибірки нарахованих сум пенсій. |
4 | 5 | Можливість отримання неправомірної вигоди під час розгляду документів щодо виплати внутрішньо переміщеним особам сум пенсій, нарахованих за період до місяця їх відновлення (далі –заборгованість з пенсійних виплат) | висока | 5.1 Надання Фонду пропозицій щодо розробки та підготовки проєкту акта Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до деяких нормативно-правових актів в частині визначення порядку виплати заборгованості пенсійних виплат внутрішньо переміщеним особам (на вимогу Фонду) | Дика Л.М., Зеленіна Н.А.
Чухрій В.М. керівники самостійних структурних підрозділів (в межах компетенції) |
31.12.2021 | не потребує
додаткових ресурсів |
Надано пропозиції щодо розробки та підготовки проєкту акта, які подано до Фонду (на його вимогу)
|
5 | 6 | Можливість отримання неправомірної вигоди під час нарахування та виплати пенсій на виконання рішень суду
|
середня | 6.1 Розробка та затвердження регламенту взаємодії структурних підрозділів Головного управління під час виконання рішень суду (на вимогу Фонду)
|
Дика Л.М., Зеленіна Н.А., Мінаєва Т.О.,
Чухрій В.М. Чеперната О.А., керівники самостійних структурних підрозділів
|
31.03.2022
|
не потребує
додаткових ресурсів |
Розроблено та затверджено регламент взаємодії структурних підрозділів Головного уцравління під час виконання рішень суду. |
6.2 Надання Фонду пропозицій щодо нормативно-правового врегулювання порядку та черговості виплати заборгованості за рішеннями суду (на вимогу Фонду)
|
Дика Л.М., Єрошенко М.Ю., Зеленіна Н.А.,
Чухрій В.М. Мінаєва Т.О., Недоля Г.О., Чеперната О.А.
|
31.03.2022 | не потребує
додаткових ресурсів |
Надано Фонду пропозиції щодо нормативно-правового врегулювання порядку та черговості виплати заборгованості за рішеннями суду (на вимогу Фонду)
|
||||
Правова робота | ||||||||
6 | 7 | Можливість отримання неправомірної вигоди за неналежне представництво інтересів Головного управління у суді
|
середня | 7.1 Участь у розробці та використання зразків викладення правової позиції Фонду та його органів у справах, що мають однаковий предмет спору | Мінаєва Т.О.,
|
протягом
2021–2023 років
|
не потребує
додаткових ресурсів |
Прийнято участь у розробці зразків викладення правової позиції Фонду та його органів у справах, що мають однаковий предмет спору.
Забезпечено ефективний захист інтересів Головного управління у судах |
7.2 Підвищення кваліфікації посадових осіб, які виконують повноваження представництва інтересів Головного управління у судах
|
Мінаєва Т.О., Пікуліна С.В.
|
згідно з окремим графіком | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Головного управління
|
Забезпечено постійне підвищення кваліфікації посадових осіб, які виконують повноваження представництва інтересів Головного управління у судах | ||||
7.3 Проведення тематичних перевірок якості представництва інтересів у судах, у разі виявлення порушень – вжиття заходів реагування згідно з чинним законодавством | Мінаєва Т.О.
|
згідно з окремим планом проведення перевірок | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Головного управління
|
Здійснено перевірки якості представництва інтересів Головного управління в судах, вжито заходи реагування (у разі виявлення порушень) | ||||
7.4 Участь у розробці (на вимогу Фонду) та впровадження для використання під час представництва інтересів в судах рекомендованих зразків обгрунтування правових позицій.
|
Мінаєва Т.О. | 31.03.2022 | не потребує
додаткових ресурсів |
Прийнято участь у розробці та впроваджено для використання під час представництва інтересів в судах рекомендовані зразки у однотипних справах, за якими судова практика неоднакова та має перспективу вирішення спору на користь Головного управління. | ||||
7.5 Впровадження щорічного вибіркового моніторингу уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції прийнятих судових рішень за участю Головного управління у справах, які прийняті не на користь Головного управління щодо виявлення особистої заінтересованості представників Головного управління у результатах розгляду справ та інформування начальника Головного управління, а також начальника Юридичного управління про результати здійсненого моніторингу. | Таранчук О.В. | 31.12.2022
31.12.2023 |
не потребує
додаткових ресурсів |
Впроваджено моніторинг, поінформовано про рузультати моніторингу начальника Головного управління та начальника юридичного управління із наданням пропозицій щодо прийняття управлінських рішень (за необхідності) | ||||
7.6 Підготовка оглядів судової правової практики за участю Головного управління.
|
Мінаєва Т.О. | постійно, але не рідше ніж двічі на рік | не потребує
додаткових ресурсів |
Огляди направлено структурним підрозділам Юридичного управління Головного управління. | ||||
7 | 8 | Можливість надання переваг шляхом прийняття необґрунтованих рішень за результатом розгляду скарг на рішення про накладання штрафу, нарахування пені та під час узгодження вимог про сплату недоїмки | середня | 8.1 Впровадження автоматизованого визначення зацікавлених структурних підрозділів для погодження рішення, прийнятого за результатами розгляду заяви під час узгодження вимог про сплату недоїмки. | Єрошенко М.Ю.,
Дика Л.М., Мінаєва Т.О., Чеперната О.А., Недоля Г.О., Карабіньовська В.В. (в межах компетенції) |
31.12.2021 | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду
|
Впроваджено в системі електронного документообігу автоматизованого погодження з усіма зацікавленими структурними підрозділами рішення, прийнятого за результатами розгляду заяви під час узгодження вимог про сплату недоїмки. |
8 | 9 | Можливість отримати та/або вимагати неправомірну вигоду за незабезпечення апеляційного оскарження рішень суду | середня | 9.1 Надання пропозицій Фонду щодо врегулювання ведення автоматизованого обліку справ за участю Головного управління в судах, виконавчих проваджень шляхом внесення змін до Положення про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України, затвердженого постановою правління Фонду від 08 жовтня 2004 року № 13-1 (із змінами) | Мінаєва Т.О.
|
31.06.2022 | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду
|
Надано Фонду пропозиції щодо внесення зміни до Положення про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України, затвердженого постановою правління Фонду від 08 жовтня 2004 року № 13-1 (із змінами) |
9.2 Запровадження моніторингу стану оскарження рішень суду Головним управлінням за наявності підстав для такого оскарження з використанням автоматизованих засобів обробки інформації у підсистемі “Правова робота” ІКІС Фонду (за відсутні ознаки типової справи відносно зразкової справи, розглянутої Верховним Судом; за відсутності правової позиції Верховного Суду щодо правозастосування; при умові, що видатки на сплату судового збору не перевищують видатків, пов’язаних з виконанням судового рішення) |
Мінаєва Т.О.
|
30.06.2022
31.12.2022 30.06.2023 31.12.2023 |
не потребує додаткових ресурсів | Впроваджено моніторинг, про його результати інформується керівництво Головного управління для прийняття управлінських рішень | ||||
9.3 Організація та проведення внутрішнього навчального заходу щодо здійснення моніторингу стану оскарження рішень суду Головним управлінням з використанням автоматизованих засобів обробки інформації у підсистемі “Правова робота” ІКІС Фонду |
Мінаєва Т.О.
|
згідно окремого графіку | не потребує додаткових ресурсів | Проведено внутрішній навчальний захід | ||||
9.4 Здійснення періодичного аналізу результатів автоматизованого моніторингу, у разі виявлення порушень – вжиття заходів реагування згідно з чинним законодавством, зокрема, у разі доопрацювання Фондом підсистеми «Правова робота» ІКІС Фонду. |
Мінаєва Т.О.
|
30.06.2022
31.12.2022 30.06.2023 31.12.2023 |
не потребує додаткових ресурсів | Здійснено аналіз результатів моніторингу, про його результати інформується керівництво Головного управління для прийняття управлінських рішень та вжиття заходів реагування (у разі виявлення порушень) | ||||
9.5 Впровадження проведення уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції періодичного моніторингу протоколів засідань колегіальних органів, утворених з метою розгляду питань оскарження судових рішень (у разі їх утворення) щодо виявлення особистої заінтересованості їх членів у результатах голосування з питань порядку денного та інформування начальника Головного управління про результати здійснення моніторингу.
|
Таранчук О.В.,
|
31.12.2022
31.12.2023 |
не потребує додаткових ресурсів | Впроваджено моніторинг, поінформовано про результати моніторингу начальника Головного управління та начальника Юридичного управління із наданням пропозицій щодо прийняття управлінських рішень (за необхідності). | ||||
9.6 Впровадження подання процесуальних документів до суду в електронній формі з метою зменшення видатків на сплату судового збору. | Мінаєва Т.О. | Після введення в дію підпункту «б» підпункту 1 пункту 17 параграфа 1 розділу 4 розділу VII «Перехідні положення Закону України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів», а також реалізації технічної можливості сплати через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему. | В межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Фонду | Зменшено видатки на сплату судового збору. | ||||
Фінансово-економічне забезпечення | ||||||||
9 | 10 | Можливість зловживання службовим становищем посадовими особами Головного управління під час взяття зобов’язань щодо здійснення видатків поза межами обсягу призначень, затверджених бюджетом Головного управління
|
середня | 10.1 Надання пропозицій щодо формування ризик орієнтованих критеріїв для здійснення автоматизованого моніторингу видатків бюджету Головного управління (на вимогу Фонду)
|
Єрошенко М.Ю.,
Дика М.Ю., Недоля Г.О.
|
31.10.2022
|
в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду
|
Надати пропозиції щодо формування переліку ризик орієнтованих критеріїв для здійснення автоматизованого моніторингу (на вимогу)
|
10.2 Використання автоматизованого моніторингу видатків бюджету Головного управління на виплату пенсій, зокрема, після доопрацювання Фондом підсистеми ІКІС Фонду.
|
Єрошенко М.Ю.,
Дика М.Ю., Недоля Г.О. Чухрій В.М..
|
31.12.2022
|
в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду
|
Використання моніторингу, про його результати інформується керівництво Головного управління для прийняття управлінських рішень (за необхідності) | ||||
10 | 11 | Ймовірність необґрунтованого встановлення та виплати премій працівникам | середня | 11.1 Надання письмових пропозицій із зазначенням обґрунтування щодо результатів діяльності працівників для встановлення та виплати премій (підвищення/зменшення розміру) | Єрошенко М.Ю.,
Недоля Г.О., керівники самостійних структурних підрозділів
|
постійно (перед прийняттям рішення щодо встановлення премій)
|
не потребує
додаткових ресурсів |
Надано відповідні письмові обґрунтування щодо результатів діяльності працівників для встановлення та виплати премій
|
11 | 12 | Ймовірність незастосування фінансових санкцій та/або застосування не у повному обсязі та невжиття заходів щодо стягнення заборгованості з платежів до Головного управління | низька | 12.1 Впровадження моніторингу стану погашення заборгованості, застосування фінансових санкцій та охоплення заборгованості заходами стягнення | Єрошенко М.Ю., Недоля Г.О.,
Мінаєва Т.О., Кулик С.А.
|
31.12.2021 | не потребує
додаткових ресурсів |
Впроваджено моніторинг, про його результати інформується керівництво Головного управління для прийняття управлінських рішень (за необхідності) |
12 | 13 | Можливість задоволення приватного інтересу під час направлення розрахунків витрат по відшкодуванню пенсій на пільгових умовах | низька | 13.1 Перегляд та оновлення набору даних електронного обміну інформацією з Державною податковою службою України в частині актуальності системи оподаткування платників єдиного податку 4 групи | Єрошенко М.Ю., Недоля Г.О.
|
31.12.2022 | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду
|
Оновлено набір даних електронного обміну інформацією з Державною податковою службою України в частині актуальності системи оподаткування платників єдиного податку 4 групи |
Цифровий розвиток, цифрова трансформація і цифровізація | ||||||||
13 | 14 | Ймовірність вимагати неправомірну вигоду у зв’язку з прийняттям необґрунтованих рішень про відмову у наданні послуг через відсутність підтвердних документів у паперовій формі | середня | |||||
14.4 Проведення інформаційних кампаній щодо порядку надання Головним управлінням послуг громадянам
|
Дика Л.М.,
Лоба А.П., Таран Н.О. керівники самостійних структурних підрозділів
|
31.12.2023 | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Головного управління |
Проведено інформаційні кампанії, розроблено інформаційні матеріали | ||||
14 | 15 | Можливість отримання неправомірної вигоди за прийняття неякісних або у неповному обсязі робіт/послуг за договорами про закупівлю
|
низька | 15.1 Прийняття участі у впровадженні системи критеріїв, за якими оцінюється розроблене програмне забезпечення, а також плану заходів щодо тестування розробленого програмного забезпечення.
|
Єрошенко М.Ю.
Криклива О.І.
|
31.12.2022 | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду |
Прийнято участь у впровадженні системи критеріїв. Здійснено своєчасну уцінку відповідності нових компонентів чи версій програмного забезпечення технічним вимогам. (на вимогу Фонду) |
15 | 16 | Можливість отримання/вимагання неправомірної вигоди за неналежне здійснення моніторингу відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню | низька | 16.1 Надання Фонду пропозицій щодо перегляду та розширення набору даних електронного обміну інформацією з Державною службою України з питань праці та Державної податкової служби України. | Єрошенко М.Ю.
Криклива О.І.
|
30.06.2023 | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду |
Надані пропозиції щодо розширення набору електронного обміну інформацією з Державною службою України з питань праці та Державною податковою службою України (на вимогу Фонду). |
16 | 17 | Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами при прийняті рішень щодо внесення/зміни відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування | низька | 17.1 Удосконалення механізму автоматизованого контролю даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. | Єрошенко М.Ю.
Криклива О.І.
|
30.06.2023 | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду |
Забезпечено використання даних із зовнішніх джерел під час автоматизованого контролю даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (в межах компетенції). |
17 | 18 | Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, неправомірного їх використання | низька | 18.1 Участь у розробці переліку ризик-орієнтованих критеріїв відбору операцій користувачів. Надання пропозицій щодо розробки переліку ризик орієнтованих критеріїв відбору операцій користувачів (за потреби) | Єрошенко М.Ю.
Криклива О.І.
|
30.10.2022
|
не потребує додаткових ресурсів | Надано пропозиції щодо переліку ризик-орієнтованих критеріїв відбору операцій користувачів Фонду (за потреби).
Використання переліку ризик-орієнтованих критеріїв. |
18.2 Проведення вибіркових перевірок дій користувачів структурних підрозділів Головного управління шляхом перегляду журналу операцій користувачів | Єрошенко М.Ю.
Криклива О.І.
|
щороку, відповідно до окремого плану | не потребує додаткових ресурсів | Проведено вибіркову перевірку операцій користувачів, про результати проведеного контролю підготовлено та подано керівнику Головного управління відповідну інформацію та пропозиції щодо управлінських рішень (за необхідності) | ||||
18 | 19 | Можливість задоволення приватного інтересу під час дій з інформацією в інформаційних системах Фонду, її спотворення, блокування, зміна, знищення
|
низька | 19.1 Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін у прикладні системи ІКІС Фонду або їх візування, за відсутності відповідних обґрунтувань щодо надання таких прав
|
Єрошенко М.Ю.
Криклива О.І. Кулик С.А. |
відповідно до окремого плану
|
не потребує додаткових ресурсів | Проведено вибіркову перевірку. Вжито заходів реагування у разі встановлення наявності у працівників нерегламентованого доступу, що передбачає можливість внесення змін у прикладні системи ІКІС Фонду |
Управління персоналом | ||||||||
19 | 20 | Можливість задоволення приватного інтересу під час формування умов проведення конкурсу під конкретних осіб без установлення взаємозв’язку між кваліфікаційними вимогами та вимогами до професійної компетентності кандидатів на зайняття посад державної служби та посадовими обов’язками | низька | 20.1 Встановлення контролю за розробкою пропозицій до умов проведення конкурсу на підставі посадових інструкцій працівників та положень про структурні підрозділи із зазначенням кваліфікаційних вимог, які відповідають функціональним повноваженням на відповідній посаді, шляхом погодження їх зі службою управління персоналом та заступником начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків | Пікуліна С.В.,
керівники самостійних структурних підрозділів
|
постійно
(під час формування умов конкурсу) |
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено визначення кваліфікаційних вимог в пропозиціях до умов проведення конкурсу у відповідності до функціональних повноважень на відповідній посаді; здійснено їх погодження зі службою управління персоналом та заступником начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків |
20 | 21 | Можливість задоволення приватного інтересу під час внесення змін до структури та штатного розпису Головного управління | низька | 21.1 Надання Фонду пропозицій щодо розробки та затвердження Типової структури територіальних органів Фонду, яка визначає єдиний підхід до визначення структури та штатного розпису, у тому числі підстави для внесення змін до них ( на вимогу Фонду)
|
Пікуліна С.В.,
керівники самостійних структурних підрозділів
|
28.02.2022 | не потребує додаткових ресурсів | Надано Фонду пропозиції щодо розробки та затвердження типової
структури територіальних органів Фонду (на вимогу) |
21 | 22 | Можливість впливу з боку третіх осіб на прийняття рішення щодо нагородження відомчими заохочувальними відзнаками Головного управління | низька | |||||
22.2 Погодження із службою управління персоналом подань про висунення кандидатур від трудових колективів з метою здійснення контролю за дотриманням порядку документального оформлення рішень, повноти зазначення заслуг працівника, що стали підставою для порушення клопотання про нагородження | Пікуліна С.В.,
керівники самостійних структурних підрозділів
|
постійно
(під час надходження подань) |
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено належне оформлення подання для порушення клопотання про нагородження
|
||||
22 | 23 | Можливість порушення обмеження щодо запобігання конфлікту інтересів під час здійснення дисциплінарного провадження | низька | 23.1 Впровадження відеофіксації під час проведення засідань дисциплінарною комісією (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу) | Дисциплінарна комісія Головного управління | постійно
(під час проведення засідань) |
в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду |
Впроваджено відеофіксація під час проведення засідань дисциплінарною комісією (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу) |
23.2 Розробка пам’ятки про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів | Таранчук О.В.,
Пікуліна С.В.
|
31.12.2021 | не потребує додаткових ресурсів | Розроблено пам’ятку про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів | ||||
23.3 Ознайомлення під особистий підпис членів дисциплінарної комісії із пам’яткою про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів | Пікуліна С.В.,
Таранчук О.В. |
постійно
(до початку проведення першого засідання) |
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено ознайомлення членів дисциплінарної комісії із пам’яткою під особистий підпис
|
||||
23.4 Розробка та поширення серед членів дисциплінарної комісії довідкових матеріалів (інфографіки) щодо процедури (алгоритму) повідомлення про наявність у них конфлікту інтересів, його врегулювання із наведенням прикладів ситуацій виникнення потенційного чи реального конфлікту інтересів | Таранчук О.В.,
Пікуліна С.В.
|
31.03.2022 | в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Головного управління |
Забезпечено поширення довідкових матеріалів (інфографіки) серед членів дисциплінарної комісії | ||||
23.5 Розробка та прийняття внутрішньої процедури (алгоритму) врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності членів дисциплінарної комісії під час підготовки, розгляду та прийняття рішень | Таранчук О.В.,
Пікуліна С.В.
|
01.07.2022 | не потребує додаткових ресурсів | Розроблено та прийнято алгоритм врегулювання конфлікту інтересів | ||||
23 | 24 | Можливість протиправного впливу на результати щорічного оцінювання результатів службової діяльності державних службовців Головного управління | низька | 24.1 Впровадження вибіркового моніторингу обґрунтованості висновків, складених за результатами щорічного оцінювання |
Таранчук О.В. |
щороку
(під час проведення щорічного оцінювання) |
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено щорічне інформування начальника Головного управління про результати вибіркового моніторингу. У встановленому законодавством порядку вирішено питання про притягнення до відповідальності винних осіб (у разі встановлення відповідних фактів) |
Внутрішній аудит | ||||||||
24 | 25 | Можливість отримання неправомірної вигоди у зв’язку з невключенням об’єкта аудиту до стратегічного та операційного планів діяльності з внутрішнього аудиту | середня | 25.1 Впровадження механізму відбору об’єктів аудиту шляхом застосування критеріїв ризик-орієнтованого відбору об’єктів аудиту для формування стратегічних та операційних планів діяльності з внутрішнього аудиту | Кулик С.А.,
керівники самостійних структурних підрозділів
|
31.12.2021 | не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено 100 % застосування критеріїв ризик-орієнтованого відбору об’єктів аудиту під час формування стратегічних та операційних планів діяльності з внутрішнього аудиту |
25 | 26 | Можливість впливу третіх осіб на об’єктивність відображення результатів аудиторських досліджень в матеріалах внутрішнього аудиту | середня | |||||
26.2 Впровадження вибіркового моніторингу результатів аудиторської діяльності (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження) членами аудиторської групи Головного управління | Таранчук О.В.
|
щопівроку
|
не потребує додаткових ресурсів | Впроваджено вибірковий моніторинг, про результати якого повідомлено керівництво Головного управління для прийняття управлінських рішень | ||||
Контрольно-перевірочна робота | ||||||||
26 | 27 | Можливість отримання неправомірної вигоди посадовою особою під час здійснення контрольних заходів (перевірок) | середня | |||||
27.2 Розробка пам’ятки про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок повідомлення керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб
|
Таранчук О.В.
Карабіньовська В.В.,
|
31.12.2021 | не потребує додаткових ресурсів
|
Розроблено пам’ятку про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок повідомлення керівника Головного управління у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб | ||||
27.3. Ознайомлення посадових осіб Головного управління, які здійснюють контрольні заходи, з пам’яткою під особистий підпис
|
Карабіньовська В.В.,
Таранчук О.В. |
щопівроку
(новопризначених працівників – протягом десяти робочих днів з дня призначення) |
не потребує додаткових ресурсів
|
Забезпечено ознайомлення працівників із пам’яткою під особистий підпис
|
||||
27 | 28 | Можливість вимагання/ отримання неправомірної вигоди за невключення суб’єктів господарювання до річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) | середня | 28.1 Впровадження програмного забезпечення формування річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) в автоматичному режимі, зокрема, після доопрацювання Фондом програмного забезпечення ІКІС Фонду. | Криклива О.І, Карабіньовська В.В.
|
31.12.2022
після надходження з ПФУ |
в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання Фонду |
Впровадження програмного забезпечення, яке надає можливість формувати річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) у автоматичному режимі
|
Запобігання корупції | ||||||||
28 | 29 | Можливість задоволення приватного інтересу під час здійснення моніторингу офіційного вебпорталу “Судова влада України”, Єдиного державного реєстру судових рішень щодо наявності судових рішень про притягнення працівників Головного управління до відповідальності за вчинення корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення
|
низька | 29.1 Розробка алгоритму дій уповноважених підрозділів (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції щодо моніторингу офіційного вебпорталу “Судова влада України”, Єдиного державного реєстру судових | Таранчук О.В. | 30.06.2022 | не потребує додаткових ресурсів | Розроблено алгоритм дій уповноважених підрозділів (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції |
29 | 30 | Можливість неповідомлення посадовими особами Головного управління та іншими особами про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, вчинених іншими посадовими особами Головного управління
|
низька | 30.1 Розробка та прийняття акту, який регулює механізми заохочення викривачів та забезпечує формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції»
|
Таранчук О.В.,
керівники самостійних структурних підрозділів
|
30.10.2022 | не потребує додаткових ресурсів | Розроблено та прийнято акт, який розміщено на інформаційній сторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг
|
30.2 Проведення регулярних комунікаційних кампаній щодо захисту трудових прав викривача; прав викривача на конфіденційність та анонімність; прав викривача на отримання інформації; прав викривача на винагороду; юридичної відповідальності викривача; інших прав та гарантій захисту викривача | Таранчук О.В., Таран Н.О.,
керівники самостійних структурних підрозділів
|
щороку,
але не рідше раз на рік
|
в межах коштів, передбачених
кошторисом на Головного управління |
Проведено комунікаційну компанію щодо прав викривача | ||||
30 | 31 | Можливість непроведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні | низька | 31.1 Розроблення та прийняття локального акту, який визначатиме процедуру залучення уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції до контролю за дотриманням антикорупційного законодавства під час організації та проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управління, а також визначають алгоритм взаємодії уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції із службою управління персоналом з цих питань | Таранчук О.В., Пікуліна С.В. | 31.12.2022
|
не потребує додаткових ресурсів | Розроблено та прийнято акт |
31.2 Впровадження додаткових заходів контролю уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції за процесом організації та проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні, шляхом ознайомлення з матеріалами таких перевірок | Таранчук О.В., Пікуліна С.В. | протягом
2021 –2023 років |
не потребує додаткових ресурсів | Впроваджено додаткові заходи контролю. Забезпечено ознайомлення уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління з матеріалами спеціальних перевірок, що проводять стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні. Підготовлено та подано керівництву Головного управління відповідну інформацію та пропозиції (за потреби) | ||||
31 | 32 | Можливість спільної роботи близьких осіб в Головному управлінні
|
низька | 32.1 Впровадження додаткових контрольних заходів шляхом здійснення аналізу уповноваженими підрозділам (уповноваженими особами) з питань запобігання та виявлення корупції матеріалів особових справ працівників на предмет виявлення близьких осіб за обставин їх прямої підпорядкованості та фактів неповідомлення працівниками їх керівництва про працюючих близьких осіб
|
Таранчук О.В., Пікуліна С.В.
|
протягом
2022–2023 років |
не потребує додаткових ресурсів | Впроваджено додаткові заходи контролю. Забезпечено ознайомлення уповноваженими підрозділам (уповноваженими особами) з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління з матеріалами особових справ працівників Головного управління. Підготовлено та подано керівництву органу відповідну інформацію та пропозиції (за потреби) |
Організація роботи у сфері адміністративного забезпечення (господарська діяльність) | ||||||||
32 | 33 | Можливість використання матеріальних ресурсів у приватних інтересах | низька | 33.1 Впровадження додаткових контрольних заходів (фактичний огляд, документальна вибіркова перевірка) за використанням матеріальних цінностей за цільовим призначенням
|
Єрошенко М.Ю.,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О., керівники самостійних структурних підрозділів |
01.04.2022 | не потребує додаткових ресурсів
|
Впроваджено позачергові контрольні заходи (фактичний огляд, документальна вибіркова перевірка) щодо наявності матеріальних цінностей значної вартості |
33.2 Анкетування працівників Головного управління для отримання необхідної інформації про потребу та цільове використання матеріальних цінностей | Єрошенко М.Ю.,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О., керівники самостійних структурних підрозділів
|
щопівроку
(за потреби) |
не потребує додаткових ресурсів | Проведено анкетування працівників для отримання необхідної інформації про потребу та використання матеріальних цінностей. За результатами анкетування, підготовлено та подано керівництву Головного управління
відповідні пропозиції (за необхідності)
|
||||
33.3 Участь у розробці форм з обґрунтуванням потреб у матеріальних цінностях та процедури перевірки їх достовірності (на вимогу Фонду) | Єрошенко М.Ю.,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О., керівники самостійних структурних підрозділів |
31.03.2022 | не потребує додаткових ресурсів | Взято участь у розробці відповідних форм та процедур перевірки їх достовірності (на вимогу) | ||||
33 | 34 | Ймовірність прийняття необґрунтованого рішення про списання матеріальних ресурсів | низька | 34.1 Здійснення вибіркових перевірок законності підстав та обґрунтувань для списання матеріальних цінностей
|
Єрошенко М.Ю.,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О., керівники самостійних структурних підрозділів |
протягом
2021–2023 років (у разі надходження документів щодо списання матеріальних цінностей) |
не потребує додаткових ресурсів | За результатами перевірки, підготовлено та подано керівництву Головного управління відповідні пропозиції (за необхідності)
|
Публічні закупівлі (зацікавлені структурні підрозділи, члени тендерного комітету та уповноважені особи з питань публічних закупівель (з 01.01.2022) (далі – посадові особи)) |
||||||||
34 | 35 | Ймовірність підготовки умов закупівлі, орієнтованих на конкретного постачальника, з метою задоволення приватних інтересів (у тому числі отримання неправомірної вигоди) | середня | 35.1 Визначення регламенту (порядку) проведення аналізу ринку з метою оцінювання, наскільки визначені замовником в умовах закупівлі характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – із закупівлями інших замовників у галузі | Єрошенко М.Ю.,
Мінаєва Т.О., Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О.,
|
31.10.2022
|
Не потребує додаткових ресурсів | Визначено регламент (порядок) проведення аналізу ринку. Проведено аналіз ринку, який використано під час організації процедури закупівель
|
35.2 Залучення уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції до аналізу умов закупівлі | Таранчук О.В.
|
постійно
(перед початком проведення закупівлі) |
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено залучення до аналізу уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції. Проведено аналіз, за результатами якого надані рекомендації (за необхідності) | ||||
35 | 36 | Можливість завищення очікуваної вартості та обсягів закупівлі | середня | 36.1 Використання аналітичних модулів для моніторингу цін (зокрема, bi.prozorro.org, clarity-project.info, acm-ua.org)
|
Уповноважена особа,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Мінаєва Т.О. Недоля Г.О. Пікуліна С.В., Таран Н.О. |
постійно
(під час проведення закупівель) |
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено використання аналітичних модулів для моніторингу цін |
36.2 Використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275
|
Криклива О.І., Чеперната О.А.,
Мінаєва Т.О. Уповноважена особа з питань публічних закупівель, Ініціатор закупівель |
постійно
(під час проведення закупівель) |
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275 | ||||
36.3 Проведення замовником попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку, у тому числі отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” | Криклива О.І., Чеперната О.А.,
Мінаєва Т.О. Уповноважена особа з питань публічних закупівель, Ініціатор закупівель |
постійно
(перед початком формування потреби проведення закупівель) |
не потребує додаткових ресурсів | Замовником проведено попередні ринкові консультації при плануванні закупівель та їх організації (за необхідності)
|
||||
37 | Можливість встановлення дискримінаційних умов тендерної документації та обмеження конкуренції з метою задоволення приватних інтересів (у тому числі отримання неправомірної вигоди) | низька | 37.1 Використання Конструктора та бібліотеки примірних специфікацій (https://specifications.prozorro.org/specifications?page=1&count=10 | Криклива О.І., Чеперната О.А.,
Мінаєва Т.О. Уповноважена особа з питань публічних закупівель, Ініціатор закупівель |
постійно
(перед початком формування потреби у закупівлі) |
не потребує додаткових ресурсів
|
Забезпечено використання Конструктора та бібліотеки примірних специфікацій (https://specifications.prozorro.org/specifications?page=1&count=10) | |
37.2 Проведення аналізу ринку з метою оцінювання, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі | Криклива О.І., Чеперната О.А.,
Мінаєва Т.О. Уповноважена особа з питань публічних закупівель, Ініціатор закупівель |
постійно
(перед початком формування потреби у закупівлі)
|
не потребує додаткових ресурсів
|
Проведено аналіз ринку, який використано під час організації процедури закупівель
|
||||
37.3 Врахування практики Антимонопольного комітету України стосовно інших тендерів замовника з метою встановлення вимог, які вже визнавалися дискримінаційними, з метою уникнення їх застосування надалі | Єрошенко М.Ю.,
Уповноважена особа з питань публічних закупівель, Ініціатор закупівель |
постійно
(перед початком формування тендерної документації) |
не потребує додаткових ресурсів | Врахована практика Антимонопольного комітету України
|
||||
38 | Можливість вимагання паперових документів у складі тендерної пропозиції/пропозиції та зразків товару (продукції) | низька | 38.1 Проведення навчань (тренінгів) для посадових осіб замовника щодо роз’яснення прямої заборони замовникам вимагати від учасників надання зразків товару (продукції), а також подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі | Єрошенко М.Ю.,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О., Таран Н.О., Пікуліна С.В. |
протягом 2021–2023 років, але не рідше раз на рік | не потребує додаткових ресурсів | Відсутність фактів вимагання паперових документів та зразків товару. Відсутність обгрунтованих скарг учасників
|
|
38.2 Перегляд розпорядчих актів про організацію закупівель у Головному управлінні у разі змін законодавства у сфері публічних закупівель (за необхідності)
|
Єрошенко М.Ю., Мінаєва Т.О.,
Уповноважена особа, ініціатор закупівель |
протягом 2021–2023 років (у разі потреби) | не потребує додаткових ресурсів | Внесено змін до розпорядчих актів про організацію закупівель у Головному управлінні (за необхідності) | ||||
39 | Ймовірність недопостачання товарів (робіт/послуг), приймання виконання, що не відповідає умовам договору, тощо | середня | 39.1 Впровадження процедури візування безпосереднім керівником матеріально-відповідальної особи документів про виконання умов договору
|
Чеперната О.А.,
Криклива О.І., Недоля Г.О., Пікуліна С.В., Таран Н.О. |
протягом 2021–2023 років
(перед підписанням матеріально-відповідальною особою документів про виконання умов договору) |
не потребує додаткових ресурсів | Впроваджено процедуру візування | |
39.2 Проведення внутрішнього аудиту щодо дотримання вимог укладених договорів стосовно своєчасності та повноти постачання товарів (робіт/послуг) | Єрошенко М.Ю.,
Кулик С.А., Чеперната О.А. |
не потребує додаткових ресурсів | 31.12.2023 | Проведено внутрішній аудит. Здійснено документування та реалізацію результатів внутрішнього аудиту відповідно до Інструкції про здійснення внутрішнього аудиту в Пенсійному фонді України та його органах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.07.2021 № 23-1 | ||||
40 | Можливість необґрунтованого застосування переговорної процедури закупівлі | низька | 40.1 Забезпечення належного обґрунтування закупівлі необхідних товарів/робіт/послуг за переговорною процедурою закупівлі, зокрема, з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі | Уповноважена особа,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О., Пікуліна С.В., Таран Н.О.
|
постійно
(перед початком закупівлі)
|
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено належне обґрунтування
|
|
40.2 Використання аналітичних інструментів, які допоможуть підтвердити або спростувати необхідність застосування переговорної процедури закупівлі, з метою проведення дослідження наявності чи відсутності конкуренції на ринку (bi.prozorro.org, clarity-project.info або інші аналітичні інструменти) | Уповноважена особа,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О., Пікуліна С.В., Таран Н.О.
|
постійно
(перед початком закупівлі)
|
не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено використання аналітичних інструментів
|
||||
40.3 Здійснення аналізу причин відсутності достатньої кількості учасників процедури закупівлі з метою їх подальшого усунення і збільшення конкуренції
|
Уповноважена особа,
Криклива О.І., Чеперната О.А., Недоля Г.О., Пікуліна С.В., Таран Н.О.
|
щопівроку (за наявності підстав)
|
не потребує додаткових ресурсів | Проведено аналіз, підготовлено та подано керівництву Головного управління органу відповідні пропозиції (за необхідності)
|
*Примітка: номери заходів вказано відповідно до нумерації у Таблиці оцінених корупційних ризиків у діяльності Пенсійного фонду України та його органів та заходів щодо їх усунення (мінімізації) на 2021-2023 роки (додаток 2 до Антикорупційної програми).
________________________________________________________________________________________________________________________________