Пропустити навігацію

Євгеній Капінус: «Намагаємось максимально розвинути електронні сервіси, щоб спростити надання послуг Пенсійним фондом»

17 вере1 01 768x646 1 247x208 - Євгеній Капінус: «Намагаємось максимально розвинути електронні сервіси, щоб спростити надання послуг Пенсійним фондом»сня в Києві відбувся завершальний етап всеукраїнського престуру Пенсійного фонду України «Електронні послуги Пенсійного фонду України», в якому взяли участь представники центральних і регіональних засобів масової інформації. У форматі конференц-зв’язку «Zoom» працювали керівники головних управлінь Пенсійного фонду України в Закарпатській, Волинській, Івано-Франківській, Рівненській, Львівській, Миколаївській, Київській, Херсонській, Черкаській, Чернігівській областях та м. Київ. Нашу область представляла в. о. начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області Наталія Кіш.

У пресконференції взяли участь Голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус, заступник Голови правління Пенсійного фонду України Ірина Ковпашко, директор Департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Олександр Малецький.

Голова правління Пенсійного фонду України презентував електронні сервіси «Мобільний застосунок «Пенсійний фонд України», «Автоматичне призначення пенсії за віком», а також пов’язаних з ними сервісів «Пенсійний калькулятор» та «Електронна трудова книжка».

«Ми намагаємось максимально розвинути електронні сервіси, щоб спростити надання послуг Пенсійним фондом, зменшити затрати часу і ресурсу людей для отримання пенсійних послуг», – зазначив Євгеній Капінус.

Авторизувавшись на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису, кожна застрахована особа отримає доступ до особистого кабінету, в якому побачить дані своєї електронної справи. Що важливо, зазначив Євгеній Капінус, всі дані про страховий стаж, сплачені страхові внески тощо взято з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а отже, є достовірними.

Скориставшись сервісом «Пенсійний калькулятор», застрахована особа може не тільки самостійно прорахувати розмір майбутньої пенсії, а і в подальшому внести потрібні дані, відскановані документи, яких не вистачало, тощо.

«Цією послугою ми намагаємось показати громадянам, що пенсійне забезпечення, насамперед, залежить від того, чи є вони застрахованими особами та чи сплачує роботодавець за них страхові внески», – наголосив Євгеній Капінус.

Зараз в Україні проводиться масштабна робота щодо запровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі: на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) працює дистанційний онлайн-сервіс – «Електронна трудова книжка».

Роботодавці та кожна застрахована особа за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України має можливість подати скановані копії трудової книжки. Працівники Пенсійного фонду проведуть їх оцифрування і це дозволить призначити особі пенсію в автоматичному режимі.

При цьому Голова правління Пенсійного фонду України запевнив у надійному захисті даних, з якими працює Фонд, оскільки система захисту інформації відповідає усім міжнародним стандартам.

До слова, на сьогодні в нашій області найбільше сканованих документів для формування електронної бази надали відділ охорони здоров’я Великоберезнянської райдержадміністрації та Тячівський професійний ліцей, які подали для оцифрування більше сотні сканкопій трудових книжок.

Усього ж із Закарпаття на вебпортал надійшло та опрацьовано понад 1800 звернень щодо оцифрування трудових книжок.

Подавши через вебпортал Пенсійного фонду відскановані документи, необхідні для призначення пенсії, які опрацюють фахівці Фонду, особа може скористатися новим сервісом «Автоматичне призначення пенсій» – їй призначать пенсію без особистого звернення.

До слова, на сьогодні сервісом автоматичного призначення пенсій скористалися 167 закарпатців. Загалом же до користування електронними сервісами вебпорталу Пенсійного фонду України долучилося понад 29,5 тисячі закарпатців, з початку цього року – 1614 осіб.

Користування зазначеним сервісом є особливо актуальним в контексті карантинних обмежень, адже дозволяє дистанційне спілкування громадян з органом Пенсійного фонду і оформлення пенсії без особистого звернення особи.

В цьому контексті актуальним є і запровадження електронного сервісу «Пенсійний фонд у смартфоні», адже такий формат максимально спрощує спілкування, дозволяє громадянам спілкуватися з Пенсійним фондом онлайн, отримувати відповіді на запитання, консультації, роз’яснення тощо.

Адже, як зазначив Євгеній Капінус, «найкращий сервіс, який може надавати державний орган – це той, який надається так, що людина бачить лише його результат. Пенсійний фонд України працює саме в цьому напрямку».

 

background Layer 1