Пропустити навігацію

Інформуємо. Роз’яснюємо. Консультуємо ПРИЙНЯТО ЗАКОН ПРО ЕЛЕКТРОННІ ТРУДОВІ КНИЖКИ

5 лютого Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». Законом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Наповнення відомостей відбуватиметься як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою. Дані до реєстру вносяться через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.

Електронна трудова книжка забезпечить можливість уповноваженим органам призначати особі пенсію автоматично (без особистого звернення) та збирання документів за всю її трудову діяльність. Тобто оформити пенсію можна буде онлайн через особистий електронний кабінет на сайті електронних послуг Пенсійного фонду України або сайті електронного уряду «Дія».

Необхідно зазначити, що паперова трудова книжка наразі не зникне – Уряд встановлює 5-річний перехідний період, впродовж якого можна використовувати як паперову трудову книжку, так і електронну.

Адже, як відомо, впродовж десятиліть вся трудова діяльність особи фіксувалась у трудовій книжці і від кількості відпрацьованих років залежить право на пенсію та розмір майбутньої пенсії. Із 2004 року всі дані про стаж людині і сплачені за неї страхові внески фіксуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового соціального страхування. І саме поняття «трудовий стаж» перейменоване у «страховий стаж». Із 2004 року для отримання пенсії рахується саме страховий стаж, і лише ті роки, місяці та дні, за які сплачені страхові внески.

Але що зі стажем особи до 2004-го року? Ці дані використовуються із паперової трудової книжки.

Щойно прийнятий Закон передбачає, що усі дані з трудової книжки, а також інші документи, що підтверджують трудову діяльність, мають бути перенесені до реєстру як оцифровані чи скановані копії.

Наповнення відомостей відбуватиметься:

– як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою;

– через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.

– Це масштабна робота, і вона вже розпочалася, – каже начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області Анастасія Пентек. – На сьогодні нашими фахівцями вже опрацьовано 2019 трудових книжок, які надіслані для оцифрування страхувальниками та застрахованими особами засобами порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, та 1148 трудових книжок, прийнятих фронт-офісами для призначення, перерахунку пенсій. Важливо, щоб кадрові служби підприємств й установ та й самі працівники свідомо поставились до переведення трудових книжок у цифровий формат. Це дійсно важливо і зручно для майбутніх пенсіонерів.

З інформацією, наявною в реєстрі застрахованих осіб, та електронними сервісами Пенсійного фонду України можна ознайомитися за посиланням: https://portal.pfu.gov.ua/ (засобами кваліфікованого електронного підпису або BankID).

background Layer 1