На День відкритих дверей в Ужгородському сервісному центрі завітали студенти торговельно-економічного коледжу
25 січня у відділі обслуговування громадян № 8 (Ужгородському сервісному центрі) Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області під час Дня відкритих дверей побували студенти-третьокурсники спеціальностей «фінанси, банківська справа та страхування», «облік і оподаткування» Ужгородського торговельно-економічного фахового коледжу Київського національно-економічного університету та їх викладачі Валерія Смочко і Тетяна Слабак.
Керівник сервісного центру Любов Гимба провела студентам ознайомчу екскурсію, показала, як працює електронна черга, розповіла про особливості призначення пенсій, зокрема і тим, хто має стаж роботи за кордоном, та загалом про основні напрями діяльності Пенсійного фонду, новації пенсійного законодавства. Окремо зупинилась на особливостях призначення пенсій у 2022 році, залежності пенсії від страхового стажу та заробітної плати.
– Молодь, як правило, не задумовується про пенсію. Це, звичайно, природно. Але щоб мати достойну старість, мусимо дбати про це змолоду, адже вже цьогоріч, аби отримати право на пенсію, необхідно мати щонайменше 29 років страхового стажу. І з кожним наступним роком він зростатиме на один рік – до 35 років у 2028 році. Якщо ж людина не має необхідного стажу, вона зможе вийти на пенсію в 63-и, маючи зараз від 19 до 29 років. Якщо ж не має і цих років, тоді може вийти на пенсію в 65 років, маючи стаж від 15 до 19 років, – пояснює Любов Гимба.
Роз’яснила фахівець Фонду і наслідки неофіційного працевлаштування та отримання зарплати «в конверті»: оскільки з неї не йдуть відрахування до Пенсійного фонду, цей період не зараховується до страхового стажу. Тому важливо контролювати сплату внесків і зарахування стажу, що можна робити через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, який є одним із засобів дистанційного обслуговування громадян. За допомогою цього електронного сервісу можна отримувати цілу низку інших послуг, у тому числі довідки з QR-кодом тощо.
Студентам цікаво було спостерігати за роботою працівників сервісного центру, наочно побачити процес призначення пенсії.
В Головному управлінні Пенсійного фонду України в Закарпатській області використовують різні форми донесення інформації про діяльність Фонду, пенсійне законодавство тощо, що є досить ефективним засобом комунікації із громадськістю і сприяє більш тісному спілкуванню та обізнаності громадян в питаннях пенсійного забезпечення.