У центрі уваги «прямої лінії» – електронні сервіси Пенсійного фонду України
Електронні сервіси Пенсійного фонду України – тема «прямої телефонної лінії», яка сьогодні відбулася у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Закарпатській області. На питання додзвонювачів впродовж двох годин відповідав начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Павло Ганулич.
Пропонуємо ознайомитися з актуальними питаннями прямого спілкування та відповідями на них.
? Як авторизуватися на вебпорталі Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) за допомогою банківської картки?
– BankID – це спосіб аутентифікації громадян на різноманітних сервісах через банк, у якому вони зареєстровані. BankID пропонують як альтернативу ДІЯ.Підпис та електронному підпису у деяких сервісах. Фактично, сервісу передаються підтверджені дані з документів клієнта банку і таким чином відбувається підтвердження особи .
BankID підтримує більшість банків України, серед яких Приватбанк, Ощадбанк, Монобанк, Райффайзен Банк, Sense bank та інші.
Для використання необхідно мати мобільний застосунок відповідного банку. Обравши авторизацію через BankID вас автоматично переміщує в застосунок, де ви підтверджуєте вхід.
Для авторизації за допомогою банківської картки (ID.GOV.UA) потрібно виконати наступні кроки:
- увійти на сторінку вебпорталу е-послуг Пенсійного фонду України;
- натиснути на кнопку «Вхід»;
- вибрати варіант входу до системи за допомогою ID.GOV.UA;
- обрати пункт «Фізична особа» та натиснути кнопку «Увійти»;
- вибрати з переліку банк, клієнтом якого ви є;
- виконати наступні кроки, запропоновані системою;
- перевірити дані та надати згоду на їх поширення.
? Як авторизуватися на вебпорталі Пенсійного фонду України за допомогою Дія.Підпис?
– Дія.Підпис – це кваліфікований цифровий підпис, який дає змогу авторизуватися на різних порталах держпослуг, отримувати доступ до послуг онлайн, підписувати документи просто зі смартфона. Його можна отримати, якщо у вас у застосунку Дія є хоча б один з цих документів – ID-картка, біометричний закордонний паспорт, закордонний паспорт, виданий після 2015 року або посвідка на тимчасове чи постійне місце проживання.
Як отримати Дія.Підпис? Авторизуйтесь у застосунку Дія. Перейдіть до Меню – Дія.Підпис. Натисніть Активувати Дія.Підпис. Підтвердьте особу через перевірку за фото. Вигадайте 5-значний код для Дія.Підпису. Готово. Тепер ви можете підписувати документи в Дії та онлайн.
Щоб авторизуватися на вебпорталі ПФУ за допомогою Дія.Підпису, необхідно:
- увійти на сторінку вебпорталу – https://portal.pfu.gov.ua, натиснути кнопку головного меню «Вхід» у верхньому кутку праворуч;
- обрати варіант входу до системи через Дія.Підпис та натиснути «Отримати код для входу»;
- відсканувати за допомогою мобільного телефона QR-код та скопіювати отримане посилання;
- вставити посилання в рядок пошукової системи та активувати, натиснувши на нього;
- здійснити підтвердження запиту на авторизацію через застосунок Дія та пройти перевірку за фото.
? Чи можна подати заяву на призначення пенсії через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг ПФУ?
– Можна. Для цього потрібно підготувати скан-копії необхідних документів та авторизуватися на вебпорталі. Після чого виконати такі кроки:
- у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати вкладку «Заява на призначення пенсії». Дати згоду на дистанційне інформування, обравши спосіб отримання повідомлень про опрацювання вашої заяви. Натиснути «Продовжити» та обрати вид пенсії, наприклад – «Пенсія за віком»;
- дати відповіді на питання анкети-опитування для заповнення атрибутів звернення та надати згоду на передачу та обробку своїх персональних даних (поставити позначку);
- прикріпити скан-копії необхідних документів, підготовлених згідно з вимогами щодо сканованих копій документів за наведеним перед формуванням заяви переліком.
Після цих етапів на екрані з’явиться повна форма заяви про призначення пенсії, заповнена за результатами кроків 1-3. У разі потреби форму заяви можна відредагувати.
Для завершення всіх операцій, заява підписується та відправляється до Фонду натисканням кнопки «Підписати та відправити до ПФУ».
За результатами опрацювання заяви користувач отримає інформацію про стан обробки заяви та рішення щодо призначення пенсії в обраний спосіб.
? Чи можна самостійно передати трудову книжку на оцифрування?
– Оцифрувати трудову книжку може як фізична особа, так і роботодавець за своїх працівників. Якщо особа сама хочу оцифрувати трудову, то для цього потрібно зробити кілька кроків:
- увійти до особистого кабінету на вебпорталі ПФУ за допомогою обраного способу авторизації (КЕП, Дія.Підпису);
- у розділі «Комунікації з ПФУ» обрати пункт «Відомості про трудові відносини»;
- перевірити відомості та надати згоду на передачу та оброблення персональних даних;
- завантажити скановані копії паперових документів про стаж та трудову діяльність (кнопка «Додати файл»).
Є також кілька вимог до копій, яких варто притримуватися: зображення має бути кольоровим, чітким та містити всі реквізити документа; сторінки потрібно вантажити в хронологічному порядку; формат сканованих копій має бути jpg чи pdf; розмір файлу не повинен перевищувати 1 Мб.
Звертаємо увагу! Перед подачею трудової книжки на оцифрування слід перевірити правильність її оформлення. Детальніше – ТУТ
? Чи можна онлайн отримати довідку ОК-7?
– Довідку ОК-7 (як і ОК-5) можна отримати онлайн – через https://portal.pfu.gov.ua або у мобільному застосунку «Пенсійний фонд». Для цього:
- натисніть «Вхід» та авторизуйтесь у зручний для вас спосіб;
- у розділі «Комунікації з ПФУ» оберіть пункт «Запит на отримання електронних документів»;
- у полі «Тип звернення» оберіть «Довідка ОК-5» або «Довідка ОК-7» (загальні дані вже будуть заповнені системою) та надайте згоду на передачу та обробку своїх персональних даних;
- після цього натисніть «Відправити до ПФУ».
Довідка формується і надсилається автоматично в особистий кабінет (розділ «Мої звернення»).
Зазначені довідки також можна замовити онлайн на порталі ДІЯ чи у мобільному застосунку ДІЯ.
? Як скористатись застосунком «Пенсійний фонд»?
– Щоб скористатись застосунком «Пенсійний фонд», необхідно завантажити його з App Store чи Google Play на свій пристрій. Мобільний застосунок пропонує чотири варіанти авторизації: за логіном, за електронним цифровим підписом, за допомогою системи GovID та за Дія.Підпис.
Більше про можливості мобільного додатку ПФУ – за посиланням
Нагадуємо! В разі виникнення питань, що стосуються роботи в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ, телефонуйте за номером (0312) 61-70-08.