Інформуйте Пенсійний фонд про виплату «лікарняних»
Після оплати листків непрацездатності за рахунок страхових коштів роботодавець має зобов’язання відзвітувати про проведені виплати та надіслати до Пенсійного фонду України відповідне повідомлення.
Строк для надсилання такого повідомлення – протягом місяця з дня проведення виплати.
Звертаємо увагу! Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам по заявах-розрахунках, які знаходяться в статусі «Оплачено», потрібно вносити починаючи з 01.01.2023.
Подати повідомлення про виплату коштів можна в електронному вигляді на вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/).
Щоб подати повідомлення, потрібно здійснити наступні кроки:
Крок 1. Зайти в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ. На панелі зліва обрати опцію «Заяви-розрахунки та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам».
Крок 2. У новому вікні визначити параметри пошуку заяв-розрахунків, за якими потрібно подати повідомлення про виплату коштів, обравши необхідний критерій: період їх формування чи номер листка непрацездатності. У кінці пошукової форми натиснути кнопку «Пошук».
Крок 3. Із обраних системою (за вказаними параметрами) заяв-розрахунків зі статусом «Оплачено» обрати ту, за якою потрібно подати повідомлення про виплату коштів, натиснувши на її номер.
Крок 4. У полі «Додаток про тимчасову непрацездатність» обрати потрібний лікарняний та натиснути копку «Створити повідомлення».
Крок 5. У полі «Дані щодо виплати» обрати необхідне поле, натиснути піктограму з олівцем.
Крок 6. У вікні, що відкриється, система автоматично «підтягне» суми виплат. Заповнити інші обов’язкові поля та натиснути «Продовжити». Після цього натиснути кнопку «Сформувати повідомлення».
Крок 7. Сформоване повідомлення підписати кваліфікованим електронним підписом та відправити до Пенсійного фонду України (для цього натиснути кнопку «Підписати та відправити в ПФУ»). Кнопку «Зберегти» варто використовувати час від часу, якщо повідомлення про виплату коштів застрахованим особам містить багато листків непрацездатності.
Зверніть увагу! Після внесення дати виплати страхових коштів в перший листок непрацездатності система автоматично присвоїть відповідну дату всім листкам непрацездатності, які містяться у повідомленні. За необхідності є можливість відкоригувати значення дати (якщо вона відрізняється від присвоєної).
Отримати підтвердження, що повідомлення про виплату коштів застрахованим особам отримане Фондом, можна обравши опцію «Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (пошук)».
Довідково. Надсилання вищезазначеного повідомлення передбачено Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12.