Пропустити навігацію

Про можливості вебпорталу електронних послуг ПФУ

hanulych 157x208 - Про можливості вебпорталу електронних послуг ПФУУдосконалення системи обслуговування громадян та спрощення надання послуг — завдання, над яким активно працюють органи Пенсійного фонду України. Досягнення цього завдання здійснюється, зокрема, і через запровадження дистанційних послуг в електронному вигляді. Ключовим інструментом для цього є вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua).

Вебпортал електронних послуг ПФУ розпочав роботу в жовтні 2012 р. З того часу електронна платформа постійно вдосконалюється, додаються нові важливі сервіси для усіх без винятку категорій громадян, яких обслуговує ПФУ, — пенсіонерів, пільговиків, субсидіантів, застрахованих осіб, страхувальників тощо, — зазначає начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області Павло Ганулич. Сьогодні portal.pfu.gov.ua — це зручний сервіс, який функціонує 24/7 та з допомогою якого (без відвідування органів Фонду) можна отримати практично усі послуги, котрі надають фахівці в сервісних центрах.

Хто і як може скористатися послугами вебпорталу?

П. Г.: Користувачами вебпорталу можуть бути усі без винятку повнолітні громадяни — пенсіонери, працівники, страхувальники (тобто роботодавці та особи, які сплачували або сплачують єдиний внесок на загально­обов’язкове державне соціальне страхування).

Послуги онлайн-платформи доступні для авторизованих користувачів. Реєстрація можлива за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), банківської картки або логіна і пароля. Зареєструватися за допомогою КЕП можна самостійно. Такий спосіб авторизації надає доступ до усіх онлайн-послуг порталу. Особа, котра зареєстрована на порталі за допомогою логіна і пароля (для їх отримання потрібно звернутися до будь-якого сервісного центру ПФУ), має певні обмеження за обсягом отримуваних послуг. Наприклад, подати заяву на призначення/перерахунок пенсії чи отримати дані з Реєстру застрахованих осіб можна, лишень завіривши їх своїм КЕП. 

Як авторизуватися за допомогою кваліфікованого електронного підпису?

П. Г.: Перший спосіб — за допомогою КЕП, отримати який фізична чи юридична особа може в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Увесь список структур, що надають КЕП, можна переглянути на сайті Міністерства цифрової трансформації України за лінком: czo.gov.ua/ca-registry. Сьогодні таких центрів в Україні понад 20. Зокрема, Державна податкова служба, Міністерство внутрішніх справ, деякі банки тощо. Ключ КЕП після його отримання зберігається на будь-якому носії (флешці, токені чи жорсткому диску комп’ютера). Для авторизації за КЕП потрібно обрати пункт головного меню “Вхід”, закладку “За КЕП” та, обравши АЦСК, в якому отримано КЕП, виконати вхід на вебпортал.

Другий — за допомогою електронного пенсійного посвідчення (ЕПП): ключ КЕП, записаний у ньому, створюється автоматично в процесі підготовки особистого електронного пенсійного посвідчення.

Третій — за допомогою Дія.Підпису. Його можна активувати, якщо у вашому застосунку Дія є ID-картка, біометричний закордонний паспорт, закордонний паспорт, виданий після 2015 р., або посвідка на тимчасове чи постійне місце проживання. Щоб авторизуватися на вебпорталі, необхідно в меню “Вхід” обрати варіант входу до системи через Дія.Підпис та натиснути “Отримати код для входу”. Далі відсканувати за допомогою мобільного телефона QR-код та скопіювати отримане посилання. Вставити посилання в рядок пошукової системи та активувати, натиснувши на нього, здійснити підтвердження запиту на авторизацію через застосунок Дія та пройти перевірку за фото.

Четвертий — авторизація за номером своєї банківської картки (BankID). BankID підтримує більшість банків України, серед яких: Приватбанк, Ощадбанк, Монобанк, Райффайзен Банк, Sense Bank та інші. Для використання необхідно мати мобільний застосунок відповідного банку. Обравши авторизацію через BankID, користувача автоматично пере­міщує в застосунок, де він підтверджує вхід.

Після реєстрації онлайн-доступ до послуг вебпорталу, який працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних, відкрито цілодобово.

Які послуги може отримати користувач на порталі після відповідної реєстрації?

П. Г.: Сьогодні за допомогою засобів вебпорталу ПФУ можна:

  • одержати доступ до наявних даних персональної електронної облікової картки застрахованої особи та інших відомостей із Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (анкетні дані, надана роботодавцем (страхувальником) інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж);
  • контролювати сплату страхувальниками страхових внесків;
  • подати заяву на призначення/перерахунок пенсій, житлових субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг, страхових виплат;
  • замовити онлайн-довідки з QR-кодом (про страховий стаж, заробітну плату, розмір пенсії тощо);
  • переглянути відомості своєї електронної пенсійної справи;
  • внести зміни до своїх персональних даних у Реєстрі застрахованих осіб (за наявності КЕП);
  • одержати доступ до наявних відомостей “Електронної трудової книжки”;
  • подати документи про періоди трудової діяльності для оцифрування (за наявності КЕП);
  • прорахувати майбутню пенсію;
  • подати заяву на виготовлення пенсійного посвідчення (за наявності КЕП);
  • одержати доступ до своїх листків непраце­здатності;
  • подати звернення (запит, пропозицію) та переглянути стан опрацювання своїх звернень до Пенсійного фонду України, у т.ч. прикріплених до звернень документів;
  • укласти договір про добровільну сплату страхових внесків та зробити благодійну пожертву.

Які сервіси вебпорталу найзатребуваніші?

П. Г.: Серед найпоширеніших — дані про страховий стаж. Їх можна переглянути в особистому кабінеті в розділі “Мій страховий стаж”. Тут відображаються відомості щодо страхового стажу, набутого в період із 01.01.04 р. — дати набрання чинності Законом України “Про загально­обов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.03 р. № 1058-IV, яким запроваджено поняття “страховий стаж”. До цього часу стаж вважався трудовим. Зарахування стажу до 01.01.04 р. здійснюється на підставі записів у трудовій книжці та інших документів. Окрім того, перевірити страховий стаж і сплачені внески можна в розділі “Дані з Реєстру застрахованих осіб” (можна побачити увесь загальний страховий стаж, у т.ч. за умови трудової діяльності до 2004 р. та оцифрування трудової книжки).

Протягом останніх кількох років користувачі активно замовляють електронні довідки з QR-кодом, які є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органах Пенсійного фонду України. Серед найзатребуваніших — довідка ОК-5 (на її підставі можна проаналізувати свій страховий стаж і зарплату, яку буде враховано під час призначення пенсії) та довідка ОК-7 (містить відомості про суми зарплати, з якої сплачувався ЄСВ та страховий стаж; на підставі інформації про стаж з ОК-7 визначається, яким буде відсоток лікарняних).

Сервіс “Електронна трудова книжка” — сучасна альтернатива паперової книжки. Сервіс надає можливість ознайомитися із записами в електронній трудовій книжці та заповнити інформацію про періоди трудової діяльності, яких немає в Реєстрі застрахованих осіб. Подати для оцифрування паперову трудову книжку та інші документи, що підтверджують трудову діяльність (військовий квиток, диплом про освіту, свідоцтво про народження дитини тощо), може як сама особа, так і роботодавець. Завантажувати сканкопії цих документів потрібно в розділі “Комунікації з ПФУ” (пункт “Відомості про трудові відносини”). Є також кілька вимог до копій, яких варто дотримуватися: зображення має бути кольоровим, чітким та містити всі реквізити документа; сторінки потрібно вантажити в хронологічному порядку; формат сканованих копій має бути jpg чи pdf; розмір файлу не повинен перевищувати 10 Мб.

Також затребувана послуга — призначення і перерахунок пенсії. Людині досить лише заповнити анкету, завантажити необхідні документи, зазначити, який вид пенсії бажає отримувати (за віком, у зв’язку з втратою годувальника, по інвалідності, за вислугу років тощо) або заповнити заяву на перерахунок пенсії (якщо особа є пенсіонером) та надіслати заявку. За результатами опрацювання заяви користувач отримає інформацію про стан обробки заяви та рішення щодо призначення пенсії в обраний спосіб.

Що пропонує вебпортал для майбутніх пенсіонерів?

П. Г.: Для майбутніх пенсіонерів реалі­зовано сервіс “Пенсійний калькулятор”. З його допомогою застраховані особи можуть самостійно зробити прогнозні розрахунки пенсії за даними, що містяться в електронних реєстрах ПФУ, та даними, внесеними користувачем. Сервіс автоматично підсумовує періоди трудової діяльності, визначає коефіцієнт страхового стажу та заробітку за наявними даними.

Сервіс “Автоматичне призначення пенсії” дає змогу заздалегідь подати відповідні документи для призначення пенсії за віком.

Яку інформацію на порталі можуть отримати страхувальники?

П. Г.: Для оперативної взаємодії страхувальника з Фондом на вебпоралі діє “Особистий кабінет страхувальника”, який стане в пригоді як юридичним особам, так і фізичним особам — підприємцям.

Через “Кабінет страхувальника” можна отримати електронні довідки про трудовий та страховий стаж своїх працівників та довідки ОК-7 для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності, переглянути листки непраце­здатності та подати заяву-розрахунок щодо сплати за листками непрацездатності, подати відомості про трудову діяльність, звернення (питання, скаргу) і переглядати стан їх опрацювання та записатися на прийом. Також можна ознайомитися з електронною трудовою книжкою кандидата на прийняття на роботу, якщо він дасть на це згоду.

Як виправити дані в особистому кабінеті на вебпорталі, якщо, скажімо, виявлено помилку у прізвищі?

П. Г.: Якщо застрахована особа в своєму особистому кабінеті виявила некоректні, неактуаль­ні чи неправильні відомості (наприклад, неправильне написання прізвища, помилка в даті народження), необхідно звернутися до Фонду для актуалізації даних, заповнивши “Анкету для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб” та прикріпити скан-копію паспорта, довідки про присвоєння ідентифікаційного коду, а також документів, що підтверджують зміну даних. Саме у такий спосіб можна повідомити про зміну реєстрації місця проживання, зміну прізвища тощо. Актуалізація цих даних можлива за наявності КЕП. 

Як бачимо, вирішити більшість питань можна без особистого візиту до сервісного центру Фонду. Тож реєструйтеся та користуйтеся доступними послугами онлайн, адже це швидко, зручно і надійно!

Ексклюзивне інтерв’ю Павла Ганулича — начальника управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області — головному редактору газети “Все про бухгалтерський облік” (№ 38 за 24.04.2024) Зої Слободянюк

background Layer 1