Які види заяв для внесення змін до пенсійної справи можна подати через вебпортал ПФУ?
Можливість подати в електронному вигляді заяви про зміну/ оновлення даних, що можуть впливати на пенсійне забезпечення, чи зміну умов отримання пенсії реалізовано на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).
Зокрема, через особистий кабінет на вебпорталі можна подати наступні види заяв для внесення змін до пенсійної справи:
- про зміну способу виплати пенсії – подається у разі переведення пенсійної виплати з пошти у банк або навпаки;
- про зміну виплатних реквізитів – у разі зміни банківських реквізитів або адреси проживання, якщо отримуєте пенсійні виплати через пошту;
- про виплату частини пенсії на непрацездатних членів сім’ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні;
- про переведення виплати з Укрпошти на Ощадбанк через платіжну систему MY TRANSFER – дозволяє отримати пенсійну виплату грошовим переказом без відкриття банківського рахунку;
- про зміну особистих даних пенсіонера – у разі зміни прізвища, ім`я, по батькові або паспортних даних.
Як подати заяву?
Крок 1. Авторизуватися за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на вебпорталі Фонду (https://portal.pfu.gov.ua).
Крок 2. В особистому кабінеті на панелі зліва в розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати опцію «Внесення змін до пенсійної справи».
Крок 3. У вікні, що відкриється, із переліку заяв обрати потрібну (наприклад, «Заява про зміну способу виплати пенсії (у разі зміни способу виплати – з пошти на банк або навпаки)» і натиснути на обране вікно.
Крок 4. У полях заяви, яка з’явиться на екрані, відредагувати необхідні дані, перевірити записи.
Крок 5. Завантажити скан-копії документів, що підтверджують відповідні зміни.
Крок 6. Надати згоду на передачу та обробку персональних даних та підтвердити, що ви ознайомлені з необхідністю повідомляти органи Фонду, про зміни, що можуть впливати на пенсійне забезпечення.
Крок 7. Сформувати заяву, підписати її КЕП та надіслати до Фонду.
Крок 8. З результатами опрацювання заяви можна ознайомитися у розділі «Мої звернення».
Зверніть увагу! У разі працевлаштування/звільнення з роботи пенсіонера, його реєстрацію або зняття з обліку як ФОП, зміну місця проживання (реєстрації), виїзд на постійне місце проживання за кордон для подачі відповідної електронної заяви у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» потрібно обрати опцію «Заява на перерахунок пенсії» та вибрати відповідний тип заяви і слідувати підказкам системи.
Варто знати
Статтею 16 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що пенсіонер протягом 10-ти днів з моменту зміни даних повинен повідомити Пенсійний фонд про отримання нового зразка паспорта громадянина України (ID-картки); отримання нового паспорта у разі викрадення або втрати старого; зміну прізвища, ім’я та по батькові (надається новий паспорт громадянина України, свідоцтво про шлюб або інший документ, на підставі якого відбулися зміни); зміну місця проживання (реєстрації); виїзд на постійне місце проживання за кордон.