Про підсумки роботи відділу внутрішнього аудиту Головного управління у 2023 році
Відповідно до затвердженого Зведеного плану діяльності з внутрішнього аудиту Пенсійного фонду України, затвердженого Головою правління Пенсійного фонду України 27.12.2022, на 2023 рік заплановано та проведено 7 аудитів, з яких:
– 2 аудити з питання оцінки ефективності (організація доступу до інформації та програмного забезпечення в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України, експлуатація та супровід ресурсів інформаційно-комунікаційної системи Пенсійного фонду України; оцінка стану дотриманням нормативно-правових актів щодо правильності призначення, проведення перерахунків пенсій по інвалідності та у зв’язку з втратою годувальника);
– 5 аудитів з питання оцінки відповідності (стан виконання завдань та функцій з питань дотримання законодавства про працю та державну службу, стан управління персоналом; стан організації і проведення публічних закупівель робіт, товарів, послуг; використання коштів на оплату праці, стан використання, збереження матеріальних цінностей та ведення їх обліку; стан здійснення претензійної та позовної роботи; стан здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та інших перевірок).
Крім того, на виконання доручення Пенсійного фонду України від 17.04.2023 № 2800-0702-9/20954 проведено перевірку з питання оцінювання якості складання описів про майно, права та обов’язки, які підлягають передачі Пенсійному фонду України як правонаступнику Фонду соціального страхування України.
Також на виконання вимог п. 2 наказу Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області від 26.06.2023 № 711 «Про результати проведення внутрішнього аудиту в Головному управлінні», у IV кварталі була проведена тематична перевірка з питань дотримання законодавства про працю та державну службу, стан управління персоналу. За результатами проведеної перевірки виявлено 2 випадки нефінансових порушень, а саме, порушення ч.2 ст. 35 Закону України «Про державну службу» при встановленні випробувального строку.
За результатами проведених аудитів встановлено 87 випадків не фінансових порушень та встановлено 1 фінансове порушення на суму 316,64 грн як таке, що не призвело до втрат. Станом на 01.01.2024 усунуто 87 не фінансових порушень та 1 фінансове порушення.
За результатами проведених аудиторських досліджень надано 29 рекомендацій, які були прийняті. Станом на кінець звітного періоду виконано 26 рекомендацій. По 3 рекомендаціях – не виконано, оскільки термін виконання не настав.
Крім того, протягом 2023 року забезпечено усунення 3 фінансових порушень, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, виявлених аудиторськими дослідженнями в минулих періодах, на загальну суму 31 тис. грн, а саме:
- відшкодовано частину залишку переплати пенсії в сумі 5,3 тис. грн, (минулих періодів), встановленої за результатами аудиту в Міжгірському об’єднаному управлінні в 2017 році (з травня 2019 сервісний центр смт. Воловець). Залишок переплати станом на 01.01.2023 складав 67,2 тис. грн, а станом на 01.01.2024 – 61,9 тис. гривень.
- відшкодовано суму боргу 25,7 тис. грн, виявлену за результатами аудиту проведеного в IV кварталі 2022 року згідно виставлених розрахунків до відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по двох підприємствах: КНП «Обласний заклад з надання психіатричної допомоги» м. Берегово та КНП «Обласний клінічний фтизіопульмонологічний лікувально-діагностичний центр» Закарпатської обласної ради.