Пропустити навігацію

Співпраця між виконавцями комунальних послуг та Пенсійним фондом прискорює процес розрахунку та призначення житлової субсидії

На опалювальний період 2023-2024 рр. житлову субсидію перерахують автоматично усім, хто вже є її отримувачем, навіть якщо в літній період субсидія була «нульова». Особисто до органів Пенсійного фонду із заявою для призначення субсидії необхідно  звернутися тим, хто раніше субсидію не отримував; якщо у  складі сім’ї домогосподарства є внутрішньо переміщені особи; особа орендує житлове приміщення або ж має намір оформити допомогу на придбання скрапленого газу чи пічного побутового палива (така субсидія призначається один раз у календарному році).

Наразі законодавством передбачено два механізми звернення за житловою субсидією.

Зокрема, це подання спрощеної заяви («в один клік»). Такий механізм звернення передбачений постановою КМУ № 601 від 13.06.2023 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо удосконалення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива». Подаючи спрощену заяву встановленого взірця, людина зазначає свої персональні дані та дані осіб, які входять до складу домогосподарства; адресу та рахунок в банку, на який буде йти виплата. Решту інформації, необхідної для визначення права домогосподарства на житлову субсидію, Пенсійний фонд отримує від державних реєстрів. Відповідну заяву можна подати як у паперовій (звернувшись до будь-якого сервісного центру Фонду чи до уповноважених осіб територіальних громад), так і в  електронній – через вебпортал  або чи портал «Дія». До слова, з алгоритмом дій при подачі заяви на житлову субсидію «в один клік» через вебпортал Фонду можна ознайомитися за посиланням https://www.pfu.gov.ua/zk/717051-subsydiya-v-odyn-klik-yak-podaty-sproshhenu-zayavu-onlajn/

Також залишається чинним і раніше визначений механізм звернення за призначенням субсидії з повним пакетом документів (заява, декларація та підтвердні документи окремих обставин життя, на які, згідно законодавства, може зважати Фонд при прийнятті рішення).

В обох випадках – чи то за загальним правилом, чи в умовах експерименту – житлова субсидія призначається виключно на ті послуги, які підтверджено управителями та/або виконавцями комунальних послуг. Саме на підставі актуальних відомостей від цих організацій Фонд проводить розрахунок та призначає (або ні) заявнику субсидію. Тому інформаційний обмін даними між Пенсійним фондом на надавачами комунальних послуг є вкрай необхідним для оперативного розгляду звернень громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах і не мають змоги сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги.  

  • Обмін інформацією з великими надавачами послуг (водоканали, електропостачальна компанія, газопостачальні- та газорозподільчі організації, товариства, які займаються вивозом побутових відходів) і Пенсійним фондом відбувається в електронному форматі. Для управителів багатоквартирних будинків, ОСББ, ЖБК, БК обмін інформацією можливий, як в електронному форматі, так і в паперовому. Кожен виконавець може обрати для себе більш зручний спосіб комунікації з Фондом, – зауважила в коментарі журналістам телеканалів «М-студіо», «21 Ужгород» та «Tv21 Унґвар» Олександра ФОМІНА, заступник начальника управління інформаційних систем та електронних реєстрів Головного управління.

Фахівець Фонду наголосила: усі надавачі послуг мають можливість зареєструвати свої кабінети на вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua). Даний функціонал спрощує процедуру призначення/перерахунку субсидій та пільг для усіх учасників процесу:

  • надавачі послуг згідно файлу-запиту від ПФУ заповняють усю необхідну інформацію про ціни, тарифи, розміри внесків/платежів на вебпорталі, яку надалі використовує Пенсійний фонд, і не надають довідки кожному окремому отримувачу;
  • субсидіантам та пільговикам не потрібно витрачати час на оформлення всіх довідок.

Олександра Фоміна також поінформувала, що із травня цього року на вебпорталі ПФУ запрацював новий модернізований функціонал для роботи із надавачами житлово-комунальних послуг – «Вітрина-1201». Сервіс передбачає подання надавачем послуг (щомісяця до 10 числа) даних про ВСІХ своїх абонентів за попередній місяць: розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, платежів за такі послуги; наявність і розмір заборгованості за ЖКП тощо.

Проте Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області змушене констатувати: наразі лише 263 надавачі комунальних послуг (із 1029 зареєстрованих в області) здійснили реєстрацію на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Переважна більшість тих, хто не користується кабінетом, – ОСББ, яких загалом в області нараховується 920. Наразі можливістю електронного обміну даними у «Вітрині» активно користуються усього 40 організацій – надавачів ЖКП, з них 10 – ОСББ.

  • У разі відсутності необхідної інформації від управителів/об’єднань/виконавців житлово-комунальних послуг органи Пенсійного фонду України не мають можливості автоматично призначати житлові субсидії та пільги, а також проводити масові перерахунки уже призначених допомог у зв’язку зі зміною цін/тарифів. Відповідно, громадяни, які потребують фінансової допомоги, не отримують житлових субсидій або пільг, – наголосила Олександра Фоміна.

У зв’язку із вищезазначеним Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області наполегливо закликає надавачів комунальних послуг та управителів багатоквартирних будинків, які ще не користуються функціоналом вебпорталу Фонду, долучитися до створення електронних кабінетів на https://portal.pfu.gov.ua та своєчасно подавати необхідні дані для призначення субсидій і пільг.

  • Ми відкриті до співпраці з надавачами/виконавцями послуг. У разі виникнення питань з технічної підтримки забезпечення інформаційного обміну консультації можна отримати за телефоном (0312) 61-43-25, – резюмувала фахівець Головного управління.

Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області

 

20240910 1117501 228x208 - Співпраця між виконавцями комунальних послуг та Пенсійним фондом прискорює процес розрахунку та призначення житлової субсидії20240910 111805 300x198 - Співпраця між виконавцями комунальних послуг та Пенсійним фондом прискорює процес розрахунку та призначення житлової субсидії

background Layer 1