Катерина Байов розповіла в ефірі «Радіо Пульс FM» про переваги електронних трудових книжок
Катерина Байов, начальниця відділу обслуговування громадян №1 (Берегівський сервісний центр) Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, взяла участь у прямому ефірі «Радіо Пульс FM», де детально розповіла про процес оцифрування трудових книжок громадян. Запис радіоефіру доступний за посиланням: https://www.facebook.com/share/v/1CasDQmZrc/ (трансляція з 1:13 хв).
У своєму виступі Катерина Байов наголосила, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (далі – Закон № 1217), з 2021 року в Україні запроваджено облік трудової діяльності в електронній формі. Це означає, що всі записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення та інші кадрові зміни мають відображатися в електронній трудовій книжці.
«Для того, щоб електронна трудова книжка містила повну інформацію про стаж, зокрема й до 1 січня 2004 року, необхідно оцифрувати паперову трудову книжку. Зробити це можна через вебпортал Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) — як самостійно, так і через роботодавця», — зазначила Катерина Байов.
Фахівчиня також пояснила, що згідно з чинним законодавством, у громадян є час до 10 червня 2026 року, щоб подати скановані копії своїх паперових трудових книжок для внесення відсутніх відомостей до реєстру застрахованих осіб.
Також під час ефіру прозвучало роз’яснення, що для осіб, чия трудова діяльність почалась після 1 січня 2004 року, додаткове оцифрування не потрібне, оскільки всі дані вже автоматично враховані у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Катерина Байов закликала громадян не зволікати з оцифруванням, аби вчасно та безперешкодно мати доступ до повної інформації про власний трудовий стаж.
ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА КНИЖКА: ВІДПОВІДАЄМО НА АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ