Пропустити навігацію

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ЗАХИЩАЄ ПРАВА ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ І ПОСТІЙНО РОЗШИРЮЄ СПЕКТР НАДАННЯ ПОСЛУГ

Із 200foto PFU informuye - ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ЗАХИЩАЄ ПРАВА ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ І ПОСТІЙНО РОЗШИРЮЄ СПЕКТР НАДАННЯ ПОСЛУГ0 року в Україні діє реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, який веде Пенсійний фонд України і в якому накопичено значний обсяг інформації про застрахованих осіб. Ця інформація використовується не лише для призначення пенсій, але і всіх видів державної соціальної допомоги та субсидій, для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг тощо.

Пенсійний фонд України постійно працює над розширенням спектру надання послуг для громадян через базу Реєстру застрахованих осіб, запроваджуються нові централізовані системи призначення та виплати пенсій. Завдяки впровадженим технологіям в головному управлінні Пенсійного фонду в Закарпатській області систематично проводиться пошук та опрацювання помилкової інформації в накопичених даних в усіх підсистемах Інтегрованої комплексної інформаційної системи (платників, пенсіонерів та застрахованих осіб).

Особлива увага приділяється роботі щодо перевірки повноти та достовірності інформації в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

– Ми щодня проводимо перевірку коректності ручного внесення спеціалістами фіскальної служби в базу даних звітів приватних підприємців, яких в області нараховується 37 тисяч 341, – каже Павло Ганулич, начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області. – За 2018 рік виявлено 1273 звіти із неправильним внесенням даних (помилки при внесенні в реєстр прізвища, імені чи по батькові підприємця). В майбутньому, при виході на пенсію, в такої особи, щодо якої допустили помилку, виникнуть проблеми у підтвердженні страхового стажу та заробітку. Про всі ці випадки повідомляються як органи фіскальної служби, так і підвідомчі управління для інформування платників щодо неправильного внесення їх даних до реєстру застрахованих осіб.

Водночас, і у самої застрахованої особи також є можливість контролювати як сам факт звітування страхувальником щодо неї, так і достовірність поданої інформації. Такfoto veb portal 300x127 - ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ЗАХИЩАЄ ПРАВА ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ І ПОСТІЙНО РОЗШИРЮЄ СПЕКТР НАДАННЯ ПОСЛУГу інформацію можна отримувати через Веб-портал Пенсійного фонду України.

Для того, щоб стати його користувачем, необхідно зареєструватись, звернувшись до фахівців будь-якого органу Фонду із заявою або ж зробити це самостійно за допомогою електронного цифрового підпису. За допомогою цього зручного електронного сервісу кожна застрахована особа може подати заяву на призначення чи перерахунок пенсії, подивитись, які роботодавці подавали звіт за неї, які суми заробітної плати були нараховані, чи сплачено страхові внески, скільки днів для стажу зараховано, звернутися за консультацією до фахівців, замовити і роздрукувати необхідні довідки.

Крім того, за допомогою SMS-повідомлень Пенсійний фонд щомісячно інформує найманих працівників про сплату за них єдиного соціального внеску та розмір їхнього страхового стажу. Для отрkartynka sms informuvannya 300x225 - ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ЗАХИЩАЄ ПРАВА ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ І ПОСТІЙНО РОЗШИРЮЄ СПЕКТР НАДАННЯ ПОСЛУГимання смс-повідомлень від Пенсійного фонду України необхідно зареєструватись в особистому кабінеті на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП). Якщо особа не має ЕЦП, то для підключення до смс-інформування необхідно подати відповідну заяву до будь-якого управління Пенсійного фонду України.

На веб-порталі Пенсійного фонду функціонує і кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для працедавця доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників, правильності подання звітності тощо. Кабінет надає можливість роботодавцю (як юридичній, так і фізичній особі-підприємцю) переглянути інформацію щодо сплати єдиного соціального внеску, в тому числі – щодо заборгованості підприємства до Фонду з цього виду платежу.

Якщо є порушення прав працівників, у кабінеті відображається інформація, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду до страхового стажу. Окрім того, у кабінеті також містяться відомості щодо звітності по сплаті ЄСfoto perevirka pensiyi 300x168 - ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ЗАХИЩАЄ ПРАВА ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ І ПОСТІЙНО РОЗШИРЮЄ СПЕКТР НАДАННЯ ПОСЛУГВ. Роботодавець може бачити зауваження до його звітів та рекомендації щодо усунення неточностей.

Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, – можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності всім своїм найманим працівникам (довідки ОК-7 та про трудовий і страховий стаж). До цього часу первинні дані для розрахунку – страховий стаж та розмір заробітної плати – надавали самі працівники. Для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується.

Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис керівника чи бухгалтера або електронну печатку.

На веб-порталі Пенсійного фонду працює і сервіс надання електронних документів із підтвердженням QR-кодом. З QR-кодом можна отримати такі електронні документи: довідку про доходи пенсіонера, індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), довідку про трудовий і страховий стаж, витяг з Реєстру застрахованих осіб  та інші.

Документ з QR-кодом згідно з чинним законодавством є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою в органі Фонду. Документи з QR-кодом дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання електронних послуг, посольствах та консульських установах, для пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної служби, територіальних органах міграційної служби тощо.

Всі послуги, які надає Пенсійний фонд України, є безкоштовними.

background Layer 1