Грошова допомога до Дня Незалежності. Які умови її виплати цьогоріч?
Питання: Грошова допомога до Дня Незалежності. Які умови її виплати цьогоріч?
Відповідь:
Кабінет Міністрів України ухвалив постанову “Про встановлення розмірів разової грошової виплати до Дня Незалежності України, передбаченої Законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” і “Про жертви нацистських переслідувань”, у 2025 році”.
Порядок виплати затверджено постановою Уряду від 27 грудня 2023 року № 1396 “Деякі питання соціального захисту осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, ветеранів війни та осіб, що працюють в спеціальних умовах”.
У 2025 році механізм проведення виплати разової грошової допомоги до Дня Незалежності України такий самий, як і торік. Пенсіонерам, що мають на неї право, грошова допомога буде виплачена у серпні разом із пенсією, додатково до органів Пенсійного фонду України звертатися не потрібно. Ветеранам війни, які проходять службу/працюють та не є пенсіонерами, кошти будуть спрямовані на рахунки військових частин, установ, організацій, де такі громадяни проходять службу / працюють, на підставі поданих роботодавцями заявок.
Важливо!
Особи, які не є пенсіонерами та проходять службу/працюють, мають переконатися, що у роботодавця є в наявності документи про вашу належність до ветеранів війни.
Тим громадянам, хто має право на виплату, не є пенсіонером та не проходить службу / не працює, для отримання допомоги потрібно звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України. У заяві (довільної форми) зазначаються реквізити документів, що підтверджують особу; номер банківського рахунку для одержання виплати; реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та реквізити посвідчення особи, яке дає право на отримання грошової виплати.
До заяви додаються:
– копія паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України (при особистому зверненні пред’являються оригінали);
– копія посвідчення, що підтверджує відповідний статус особи (при особистому зверненні — оригінал цього документу).
Заяви на здійснення разової грошової виплати подаються до 1 серпня поточного року. Якщо можливість подати заяву в зазначений термін відсутня, це можна зробити до 1 жовтня 2025 року.
Заява на виплату подається в один зі способів:
– особисто, до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України або до центру надання адміністративних послуг за задекларованим / зареєстрованим місцем проживання (перебування);
– поштою на адресу територіального органу Пенсійного фонду України;
– онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, з накладанням кваліфікованого електронного підпису.