Пропустити навігацію

Суб’єктам декларування

ПАМ’ЯТКА СУБ’ЄКТАМ ДЕКЛАРУВАННЯ

 ДЕКЛАРАЦІЙНА КАМПАНІЯ – 2025

ШАНОВНІ СУБ’ЄКТИ ДЕКЛАРУВАННЯ!

 

01 січня 2025 року розпочався черговий етап електронного декларування у зв’язку з чим, суб’єкти декларування повинні подати щорічні декларації за 2024 звітний рік.

Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) забезпечило можливість автоматичного заповнення деяких розділів декларації, додавши функцію «Автозаповнення декларації».

Три кроки для автозаповнення:

1. Створити чернетку декларації (нову або на основі попередньої); визначити період декларування; сформувати запит на збір інформації про себе та членів сім’ї (за наявності) з реєстрів.

2. Обрати об’єкти із запропонованих та перевірити данні про них на достовірність.

3. Погодити перенесення даних до декларації, перевірити дані на дублі, видалити неактуальні дані та дублі, доповнити необхідними відомостями (за потреби).

ВИДИ ДЕКЛАРАЦІЙ

Щорічна декларація — декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції (далі — Закону) (щороку), у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин
01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року
.

Обираючи вид декларації «щорічна», суб’єкт декларування додатково вказує відомості про те, продовжує він здійснювати діяльність чи припинив її шляхом обрання відповідної позначки: «я продовжую виконувати функції держави або місцевого самоврядування» або «я припинив (ла) виконувати функції держави або місцевого самоврядування».

Декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (декларація при звільненні), яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону — протягом 30 днів з дня припинення діяльності. Така декларація подається за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності.

Декларація при звільненні не подається у таких випадках:

– особа, яку було звільнено з однієї посади та прийнято на іншу в одному державному органі і продовжує виконувати функції держави;

– особа, яка звільнена з одного державного органу та призначена (у період який не перевищує 30 календарних днів з дня звільнення) до іншого державного органу і продовжує виконувати функції держави або місцевого самоврядування.

Декларація кандидата на посаду — декларація, яка подається відповідно до частини третьої статті 45 Закону. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади, якщо інше не передбачено законодавством, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

ОСОБЛИВОСТІ ДЕКЛАРУВАННЯ У 2025 РОЦІ

1. Якщо валютні рахунки відкриті як суб’єктом декларування, так і членом його сім’ї або, якщо валютні рахунки відкриті в різних установах банку-нерезидента то подаються окремі повідомлення про відкриття валютного рахунка стосовно кожної особи чи кожної установи банку-нерезидента.

2. У разі знищення об’єкта нерухомості, відомості про такий об’єкт підлягають відображенню у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації до моменту виключення відомостей про такий об’єкт з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

3. Знищені транспортні засоби знімаються з обліку у встановленому законодавством порядку. До зняття з обліку знищеного транспортного засобу, відомості про нього відображаються у розділі 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби» декларації.

4. У разі знищення об’єкта незавершеного будівництва або цінного рухомого майна (крім транспортних засобів), відомості про таке майно не підлягають декларуванню.

5. У разі припинення права власності на майно у результаті його руйнування (знищення) повідомлення про суттєві зміни не подається.

У деяких розділах декларації встановлено порогову вартість об’єктів декларування, яка визначається у розмірах, пропорційних до прожиткового мінімуму (далі – ПМ), встановленого для працездатних осіб на 1 січня звітного року (для 1 січня 2024 року ПМ складає 3 028 грн.). Вищезазначена порогова вартість встановлена для таких розділів декларації:

– розділ 11 «Доходи, у тому числі подарунки» – лише в частині отриманих подарунків, у разі якщо вартість кожного подарунка перевищує суму 5 ПМ –
15 140 грн.;

– розділ 12 «Грошові активи», розділ 13 «Фінансові зобов’язання»,
розділ 14 «Видатки та правочини» у разі, якщо вартість об’єкта декларування перевищує суму 50 ПМ – 151 400 грн.;

– розділі 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)» у разі, якщо вартість об’єкта декларування перевищує 100 ПМ – 302 800 грн.

ДЛЯ УСПІШНОЇ ПОДАЧІ ДЕКЛАРАЦІЇ РЕКОМЕНДУЄМО:

Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий кваліфікований електронний підпис (далі – ЕЦП);

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів, в якому Ви отримали ЕЦП, після цього натиснути на сертифікат подвійним натисканням лівої кнопки миші. У вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий;

– у разі одночасної зміни Вашого ЕЦП і адреси електронної поштової скриньки, Вам необхідно звернутися до служби технічної підтримки НАЗК за адресою: support@nazk.gov.ua, у листі зазначити суть питання, вказати Ваші ПІБ (прізвище, ім’я, по батькові) і реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН);

– скористатися спеціальною функцією в Реєстрі декларацій «Дані для декларації».

ДОДАТКОВІ ЗАХОДИ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ

(не залежать від деклараційної кампанії)

У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, який займає посаду державної служби категорії «Б», при отриманні доходу (одноразово), придбання майна або здійснення видатку (одноразово) на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб станом на 1 січня відповідного року (для 2025 року – понад 151 400 грн) зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку зобов’язаний письмово шляхом заповнення на офіційному вебсайті НАЗК надіслати повідомлення.

Про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента суб’єкт декларування зобов’язаний повідомити НАЗК у двадцятиденний строк з дня коли суб’єкт декларування або член його сім’ї відкрив валютний рахунок або коли суб’єкту декларування стало відомо або повинно було стати відомо про відкриття такого рахунка членом його сім’ї.

Нагадуємо, що за неподання, несвоєчасне подання або за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особу може бути притягнуто до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності.

За умисне неподання декларації – кримінальна відповідальність (ст. 366-3 КК України).

За несвоєчасне подання декларації – адміністративна відповідальність
(ч. 1 ст. 172-6 КУпАП).

За подання завідомо недостовірних відомостей:

на суму до 100 ПМ – дисциплінарна відповідальність;

на суму від 100 до 500 ПМ – адміністративна відповідальність;

на суму понад 500 ПМ – кримінальна відповідальність.

Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому
стані − тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу
(ч. 2 ст. 172-6 КУпАП).

background Layer 1