Пропустити навігацію

Рішення колегії від 05 лютого 2018 року

Рішення колегії при начальнику головного управління від 05 лютого 2018 року №1-1

gerb - Рішення колегії від 05 лютого 2018 року

ПЕНСІЙНИЙ  ФОНД  УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

колегії при начальнику головного управління

 

05 лютого 2018 року м. Житомир                               № 1-1

Про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України  в Житомирській області у 2017 році щодо виконання бюджету, реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення та завдань, покладених на органи Фонду в області, а також  про проект Плану роботи головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на  2018  рік

Заслухавши доповідь начальника головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (далі – головне управління) Заінчковського І.А. про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України  в Житомирській області у 2017 році щодо виконання бюджету, реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення та завдань, покладених на органи Фонду в області, а також  про проект Плану роботи головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на 2018  рік колегія відмічає.

Робота органів  Фонду в області у 2017 році була спрямована на забезпечення своєчасної виплати пенсій, виконання планових завдань із надходження власних коштів та вдосконалення взаємодії з територіальними органами  Державної фіскальної служби України в області із забезпечення надходження коштів від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок),  легалізації заробітної плати, забезпечення якісного обслуговування громадян, а також наближення надання пенсійних послуг до їх одержувачів.

До бюджету органів Фонду в області з усіх джерел фінансування надійшло 8856,3 млн.грн., що на 1110,5 млн. грн. або на 14,3% більше, ніж у  2016 році.

Загальна сума видатків на виплату пенсій та грошової допомоги склала 8763,8 млн.грн., з яких 272,4 млн.грн. було профінансовано і виплачено у грудні 2016 року. У порівнянні з відповідним періодом минулого року це на 1018,7 млн. грн. більше або на 13,1%.

Обсяг пенсійних виплат через поточні рахунки в банківських установах за 2017 рік склав 5041,0  млн.грн., що на 719,3  млн.грн. або на 16,6% перевищує відповідні обсяги 2016 року.

Станом на 01.01.2018 в установах банків, уповноважених на здійснення пенсійних виплат одержують пенсію 224,9 тис. осіб, що становить 58,0% від загальної чисельності одержувачів пенсій та грошової допомоги. Упродовж 2017 року чисельність цих пенсіонерів збільшилась на 7,0 тис. громадян або на 2,3%.

За рахунок виплати пенсій через банківські установи економія коштів Фонду за 2017 рік розрахунково склала 52,8 млн.грн.

Упродовж звітного періоду головним та об’єднаними управліннями Фонду в Житомирській області (далі – підпорядковані управління) призначено  13,4 тис. нових пенсій, що на 172 пенсій більше, ніж за 2016 рік.

Станом на 01.01.2018 встановлено 316 особам пенсії за особливі заслуги перед Україною.

На виконання Закону України від 03  жовтня 2017 року №2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» органами Фонду в області проведено перерахунки пенсій та збільшено їх розмір  349 тис. пенсіонерів  або 90% від їх загальної чисельності. Середній розмір підвищення пенсій склав  409,69  грн.

Відповідно до внесених змін до ст. 28 Закону України від 09 липня 2013 року №1058-ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» для осіб, які досягли віку 65 років  з 01 січня 2018 року  проведено перерахунок пенсій майже 66 тис. пенсіонерів області.

Упродовж 2017 року середній розмір пенсій в області зріс на 450,82 грн. або на 26,8% і станом на  01.01.2018  становить 2133,45 грн.

Станом на 1 січня ц.р. на обліку в органах Фонду в області  перебуває 3041 внутрішньо-переміщена особа з числа пенсіонерів, з них 723 особам виплата пенсії не проводиться  у зв’язку з відсутністю звернень за її виплатою.

За 12 місяців 2017 року в  централізованому електронному журналі реєстрації рішень про призначення, відстрочку часу призначення, перерахунку пенсій, переведення з одного  виду пенсій на інший (або їх відмову) за  Формою 10 (далі – електронний журнал Форма 10), зареєстровано 49 тис. заяв щодо призначення  (перерахунку) пенсій.  В середньому пенсії призначаються (перераховуються) протягом   4,7  днів.

До Фонду в області надійшло 3354,8 млн.грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на  1045,0 млн.грн. або на 45%. В структурі надходження власних коштів найбільшу питому вагу складають надходження розподіленої частини єдиного внеску до Фонду – 98,7%  або 3311,9 млн.грн.

Борг із сплати страхових внесків  на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування  (далі – страхові внески)  зменшився на 2616,6 тис.грн., а економічно – активних платників на 1426,1 тис.грн. Збільшення боргу економічно активних платників відбулось у Бердичівському та Коростишівському об’єднаних управліннях Фонду. Загальна кількість боржників із сплати страхових внесків у порівнянні з початком року зменшилась на 97 боржників. Не змінилась кількість боржників із сплати страхових внесків в Ємільчинському об’єднаному управлінні Фонду.

Загальна сума боргу платників із невідшкодованих фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (далі – пільгові пенсії) збільшилась на 9794,4 тис.грн. Борг економічно активних платників зменшився на 3839,6 тис.грн. При цьому, збільшення боргу відбулось в  Хорошівському (+308,6 тис.грн.), Андрушівському (+74,6 тис.грн.), Коростенському (+898,4 тис.грн.), Коростишівському  (+75,4 тис.грн.) об’єднаних управліннях. Загальна кількість боржників із сплати пільгових пенсій у порівнянні з початком року збільшилась на одного боржника. Збільшення боржників відбулось в Коростишівському (+10 боржників), Андрушівському (+6), Овруцькому (+3) та Житомирському (+1) об’єднаних управліннях Фонду.

Кількості найманих працівників, які відпрацювали повний місяць, повний робочий день та отримали заробітну плату менше мінімально встановленого рівня складає 36,9 тис.осіб, з них  14,6 тис. осіб або 40% працює в бюджетній сфері.

Згідно поданої звітності за листопад 2017 року, кількість страхувальників, що виплачують заробітну плату у розмірах менше мінімально встановленого рівня в області складає 22,4%. Питома вага зазначених найманих працівників становить 7,5% від загальної кількості застрахованих осіб області. Значний відсоток застрахованих осіб, що отримують заробітну плату менше мінімальної в Овруцькому (13,6%), Коростишівському (10,6%), Ружинському (10,9%), Олевському (10,0%)  районах області.

Органам Державної фіскальної служби в області надано інформацію  щодо 1045 страхувальників, які порушують вимоги ч. 5 ст.8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» стосовно 2422 застрахованих осіб. Органам Держпраці направлено інформацію щодо 3339 платників, у яких згідно проведеного моніторингу встановлено ознаки  порушень законодавства про працю.

За результатами спільної роботи легалізовано працю  5404 осіб.

У 2017 році представлено інтереси органів Фонду в області в 2,9 тис. судових засідань. Упродовж звітного періоду до органів Фонду в області  на виконання судових рішень надійшло 4,9 млн.грн.

За результатами проведених у 2017 році аудиторських досліджень виявлено фінансових порушень на загальну суму 1,1 млн., з яких відшкодовано 1,0 млн.  або 91% до виявлених порушень.

На веб-порталі Пенсійного фонду України станом на 26.01.2018 зареєстровано 47760 користувачів, з них понад 33 тис. користувачів зареєстровано упродовж 2017 року. На належному рівні дана робота організована  Ємільчинським, Коростенським та  Житомирським об’єднаними управліннями  Фонду.

Упродовж 2017 року  органами Фонду в області у  напрямку комунікацій  проведено  майже 3 тис. інформаційних заходів, що на 25% більше у порівнянні з 2016 роком.

Враховуючи вищевикладене та з метою забезпечення сталого фінансування пенсійних виплат, колегія

 

ВИРІШИЛА:

  1. Інформацію начальника головного управління Заінчковського І.А про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України в Житомирській області у 2017 році щодо виконання бюджету, реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення та завдань, покладених на органи Фонду в області, а також  про проект Плану роботи головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на 2018  рік, взяти до уваги.
  2. Схвалити проект Плану роботи головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на 2018 рік, що додається.
  3. Подати на затвердження Голові правління Пенсійного фонду України План роботи головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області на 2018 рік.
  4. Начальникам підпорядкованих управлінь:1) забезпечити виконання планових показників надходження власних коштів до бюджету Фонду у повному обсязі, зокрема вжити заходи із погашення заборгованості економічно активних платників;

    2) забезпечити проведення моніторингу з питань встановлення  ознак недотримання роботодавцями законодавства про працю  та надання  належної інформації органам Державної служби України з питань праці  та Державної фіскальної служби в області;

    3) використовувати превентивні заходи з метою попередження порушення вимог законодавства про оплату праці, у тому числі з використанням веб-технологій та засобів масової інформації;

    4)  активізувати  роботу щодо залучення пенсіонерів для отримання пенсії через банківські установи;

    5) здійснювати постійний контроль за дотриманням законодавства з питань пенсійного забезпечення внутрішньо переміщених осіб;

    6) забезпечити контроль за підготовкою документів відповідно до Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2014 року №440 „Про затвердження Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою”;

    7) забезпечити щомісячний контроль за своєчасним  проведенням перерахунків пенсій відповідно до частини другої  ст.28 Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”;

    8) забезпечити неухильне дотримання вимог законодавства при призначенні  (перерахунках)  пенсій.

  5. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників начальника головного управління згідно функціонального розподілу обов’язків.

 

 

 

       Голова колегії                                                                                                                      І. А. Заінчковський

 

 

Рішення колегії при начальнику головного управління від 05 лютого 2018 року №1-2

gerb - Рішення колегії від 05 лютого 2018 року

ПЕНСІЙНИЙ  ФОНД  УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

колегії при начальнику головного управління

 

05 лютого 2018 року м. Житомир                               № 1-2

 Про результати моніторингу та оцінки якості обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України в Житомирській області

Заслухавши доповідь заступника начальника головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (далі – головне управління) Антонюк С.М. про результати моніторингу та оцінки якості обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України в Житомирській області колегія відмічає.

На виконання Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 672  органами Пенсійного фонду України (далі – Фонд) в Житомирській області в 2017 році здійснювався комплекс заходів, спрямований на вдосконалення організації роботи щодо підвищення якості обслуговування громадян.

З метою виявлення проблемних питань, які потребують вирішення, територіальними органами Фонду в області проводиться моніторинг та оцінка якості обслуговування громадян.

Прийом та обслуговування громадян, які звертаються до органів Фонду  в області проводиться 25 підрозділами обслуговування громадян  за принципом “єдиного вікна”, що унеможливлює прийняття рішення щодо призначення та перерахунку особою, яка приймає заяву.

Проведення пенсійної реформи спричинило підвищений інтерес громадськості до питань пенсійного забезпечення. Відтак, кількість наданих консультацій підрозділами з обслуговування громадян збільшилась на 23%  у порівнянні з 2016 роком.

За 12 місяців 2017 року підрозділами з обслуговування громадян  надано 305,5 тис. послуг.

Поступово набувають популярності дистанційні  форми  обслуговування  громадян. Звертаючись на «гарячі» телефонні лінії отримали відповідні консультації  майже 20 тис. осіб, з них 3745 дзвінків надійшло до фахівців головного управління. Крім того, 126 особам надано послуги з виїздом за місцем проживання та  понад 100  роз’яснень  через скайп – зв’язок.

У зв’язку зі збільшенням кількості громадян, що користуються  електронними  послугами Фонду  більш ніж у тричі у 2017 році  збільшилась кількість   звернень, що надійшли через веб портал.

Для підвищення якості обслуговування, зменшення часу очікування осіб, які звертаються до органів Фонду в області, у 2017 році штатну чисельність підрозділів з обслуговування громадян збільшено на 14 одиниць і станом на 01.01.2018 вона становить 106 одиниць, які укомплектовані на 94%. Проведений аналіз засвідчив, що у підрозділах з обслуговування громадян     14% спеціалістів працює менше року, від 1 до 3 років  працює  15% фахівців  та  72% –  понад  3 роки.

З метою скорочення часу, що витрачається пенсіонером при зверненні до органів Фонду в області, змінено графіки прийому громадян та забезпечено щоденний прийом громадян протягом робочого часу  незалежно від адреси проживання та  місця реєстрації пенсіонера (дільниці обслуговування).

З метою виявлення проблемних аспектів та визначення корекції дій в     2017 році проведено 9 тематичних перевірок щодо стану організації прийому та обслуговування громадян та  тестування рівня фахових знань спеціалістів, які здійснюють прийом документів для призначення та перерахунку пенсій.

Встановлені деякі недоліки в організації обслуговування громадян в Андрушівському,Овруцькому, Житомирському об’єднаних управліннях Фонду.

За результатами проведеного моніторингу встановлено, що технічне та технологічне забезпечення підрозділів з обслуговування громадян є достатнім. Робочі місця для фахівців, які надають послуги Фонду, обладнані комп’ютерною технікою та  пристроями для сканування. Приміщення, де здійснюється прийом та обслуговування громадян відповідають вимогам доступності, пожежної безпеки та санітарним правилам і нормам.

Але необхідно провести роботу для забезпечення доступності і безпеки  всіх приміщень органів Фонду в області для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Потребують покращення умови обслуговування громадян у  м. Житомирі, де на даний час прийом проводиться у 7 кабінетах та м. Новограді – Волинському, де прийом проводиться у 4 кабінетах, що не в повній мірі забезпечує прозорість та відкритість надання послуг.

Упродовж 2017 року органами Фонду в області  продовжувалась робота спрямована на модернізацію підрозділів з обслуговування громадян. В системі організації прийому громадян за принципом “єдиного вікна в головному та підпорядкованих  управліннях  функціонує  20 залів обслуговування громадян, з яких 15 модернізовано  в 2017 році.

Модернізація підрозділів обслуговування громадян дозволила уникнути черг, комфортно організувати процес надання консультацій і прийому необхідних документів для призначення та перерахунку пенсій, оперативність її отримання, зручність доступу до інформації, як того  вимагають умови сучасності.

У залах обслуговування наявне відеоспостереження прийому громадян, що дає можливість здійснювати моніторинг на рівні головного управління.

Водночас, потребує вирішення питання облаштування кожного робочого місця засобами аудіо та відео фіксації, що дозволить підвищити якість послуг, що надаються громадянам.

З метою вивчення громадської думки стосовно діяльності та обслуговування громадян  проведено анкетування відвідувачів територіальних органів Фонду в області. Упродовж звітного періоду проанкетовано понад 8 тис. респондентів, з яких майже 98% опитаних громадян залишились задоволеними якістю обслуговування та наданням консультативної допомоги.

Важливим кроком поліпшення обслуговування громадян є наближення надання пенсійних послуг до 130  тис. жителів області.

Упродовж 2017 року створено 20 віддалених робочих місць у 17 об’єднаних територіальних громадах області та 3 мікрорайонах м.Бердичева.

В решті територіальних громад та сільських радах робота по обслуговуванню громадян організована у формі виїзних прийомів громадян згідно затверджених графіків. За звітний період проведено 306 виїзних прийомів, під час яких прийнято понад 2 тис. осіб.

Фахівцями органів Фонду в області з лютого 2017 року на віддалених робочих місцях та в агентських пунктах надано  понад  3,7 тис.  пенсійних  послуг,  в т.ч. понад 1,2 тис. послуг щодо надання консультативної допомоги, 240 послуг щодо видачі виготовлених довідок, пенсійних посвідчень, інших документів та прийнято 87 комплектів документів для перевірки права на пенсію майбутніх пенсіонерів.

Враховуючи, що процес створення спроможних громад триває, слід в поточному році продовжити роботу у напрямку наближення послуг до мешканців області та розширювати мережу віддалених робочих місць в територіальних громадах.

Відповідно до моніторингу проведеного за результатами роботи підрозділів обслуговування громадян у  2017 році встановлено, що умови, у яких здійснюється обслуговування громадян, в цілому відповідають вимогам  Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за №991/27436 (із змінами) (далі – Положення).

На виконання постанови правління Пенсійного фонду України від 24 листопада 2017 року №28-4 «Про стан виконання в органах Пенсійного фонду України Закону України «Про звернення громадян» та враховуючи вищевикладене, колегія

 

ВИРІШИЛА:

  1. Інформацію заступника начальника головного управління Антонюк С.М. про результати моніторингу та оцінки якості обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України в Житомирській області взяти до уваги.
  2. Керівникам самостійних структурних підрозділів головного управління, начальникам підпорядкованих управлінь посилити контроль за якістю та повнотою розгляду звернень громадян, термінами їх розгляду, забезпечити додержання законодавства про захист персональних даних від несанкціонованого доступу до них третіх осіб.
  3. Начальнику управління пенсійного забезпечення головного управління (Куц В.В.), начальнику управління пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (Дзеба Л.В.), начальникам підпорядкованих управлінь забезпечити чітке дотримання приписів Положення та здійснювати моніторинг та оцінку якості обслуговування осіб, які звертаються до органів Фонду в області, відповідно до його вимог.
  4. Начальнику адміністративно – господарського управління головного управління (Гаврилов О.Ю.),  начальникам підпорядкованих управлінь провести роботу щодо забезпечення доступності і безпеки всіх приміщень органів Фонду в області для осіб з інвалідністю  та інших маломобільних груп населення відповідно до Положення.
  5. Начальникам підпорядкованих управлінь:1) забезпечити створення віддалених робочих місць в кожній об’єднаній територіальній громаді області;2) укомплектувати підрозділи обслуговування громадян кваліфікованими фахівцями;3) постійно проводити роботу щодо підвищення рівня кваліфікації та професійної підготовки спеціалістів;

    4) забезпечити  достатній рівень технічного та технологічного забезпечення  підрозділів обслуговування громадян

  6. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників начальника головного управління згідно функціонального розподілу обов’язків.

 

       Голова колегії                                                                                                                      І. А. Заінчковський

 

 

 

background Layer 1