Огляд основних підсумків роботи органів Пенсійного фонду України в Житомирській області за 2021 року
Головним управлінням упродовж 2021 року забезпечено фінансування та виплату пенсій 358,7 тис. пенсіонерам області. Призначено майже 13,9 тис. пенсій, за заявами пенсіонерів перераховано 28,9 тис. пенсій.
На пенсійні та інші соціальні виплати спрямовано 14917,9 млн грн. Інші видатки склали 260,1 млн грн, зокрема на оплату послуг з виплати та доставки пенсій – 93,9 млн грн (0,6% загальних видатків) та 166,2 млн грн – адміністративні видатки.
На виконання положень законів України та постанов Кабінету Міністрів України проведено 45 автоматизованих перерахунків пенсій, в т.ч. 13 перерахунків у зв’язку зі змінами у законодавстві.
У результаті проведених перерахунків середній розмір пенсійної виплати збільшився майже на 563 грн або 18 % та станом на 1 січня 2022 року становить 3641,53 грн.
Станом на 01.01.2022 проведено оцифрування понад 133,2 тис. пенсійних справ, з яких 127,4 пройшли валідацію.
Опрацьовано 100 % наданих Міністерством фінансів України рекомендацій щодо 5773 записів.
З 01 квітня 2021 року впроваджено технологію екстериторіального призначення/перерахунку пенсії.
Упродовж звітного періоду до Головного управління звернулося 298,5 тис. громадян, яким надано понад 419,6 тис. послуг. Крім того, майже 3,7 тис. послуг надано на віддалених робочих місцях в територіальних громадах області. За результатами проведеного моніторингу, 99% громадян, які взяли участь в опитуванні, позитивно оцінили якість обслуговування.
В 2021 році активно використовувалися дистанційні форми обслуговування громадян та надання електронних послуг.
Через вебпортал електронних послуг Фонду 769 громадян області скористалися можливістю дистанційно подати документи для призначення (перерахунку) пенсій.
Станом на 01.01.2022 оцифровано понад 29 тис. відомостей про трудову діяльність працівника.
В рамках роботи сервісної системи Фонду «Автоматичне призначення пенсії», на підставі 20,0 тис. анкет – заяв в автоматичному режимі призначено пенсії 908 особам при досягненні пенсійного віку.
З червня 2021 року розпочато роботу щодо супроводження Електронного реєстру листків непрацездатності.
До бюджету Головного управління надійшло 6416,5 млн грн коштів. Порівняно з 2020 роком надходження збільшились на 1002,6 млн грн або на 118,5%. В структурі надходження власних коштів найбільшу питому вагу становлять надходження коштів з розподіленої частини єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) – 99% або 6358,7 млн грн.
Надходження коштів до Державного бюджету України із збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій склали 126,3 млн грн, планові показники виконано на 100,7%.
За даними Головного управління ДПС у Житомирській області заборгованість із сплати єдиного внеску станом на 01.01.2022 складає 310,7 млн грн, з яких борги юридичних осіб – 97,6 млн грн, фізичних осіб – підприємців – 213,1 млн грн. У порівнянні з початком року дана заборгованість зменшилась на 7,6%, або на 25,4 млн грн. Станом на 01.01.2022 в області зареєстровано 136,4 тис. платників єдиного внеску, що 709 платників більше, ніж на початок 2021 року.
За даними Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (надалі – Реєстр застрахованих осіб) у вересні 2021 року чисельність застрахованих осіб області становила 318,3 тис. осіб, що на 5,2 тис. більше, ніж у січні 2021 року.
За результатами проведеного моніторингу Реєстру застрахованих осіб щодо виявлення ознак використання праці неоформлених працівників та можливих порушень законодавства про працю поінформовано: соціальних партнерів щодо 492 роботодавців, органи місцевого самоврядування щодо 702 роботодавців; територіальні органи ДПС в області стосовно 129 страхувальника; територіальні органи Держпраці стосовно 1011 страхувальників.
За результатами спільної роботи легалізовано працю 4222 осіб та збільшено надходження єдиного внеску на загальну суму 5573,0 тис. грн.
Упродовж 2021 року Головним управлінням подано до суду 635 позовів про стягнення боргу із платежів до Фонду на суму 22,4 млн грн, з яких 628 позовів про відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій. Заходами примусового стягнення забезпечено 100% заборгованості, що підлягає стягненню в судовому порядку. В ході розгляду позовних заяв про стягнення боргу до Фонду упродовж 2021 року від боржників надійшло майже 5,3 млн грн.
Від реалізації заходів примусового виконання виконавчих документів на користь Фонду надійшло понад 2,2 млн грн.
Забезпечено супровід 26253 судових справ з питань пенсійного забезпечення.
Внесено інформацію до підсистеми «Реєстр судових рішень» Інтегрованої комплексної інформаційної системи Фонду щодо 17631 рішення суду з питань пенсійного забезпечення та зобов’язань вчинити дії, що не пов’язані з пенсійними виплатами, що становить 100% інформації, яка підлягала внесенню у 2021 році.
Здійснено контроль за додержанням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері пенсійного страхування та достовірністю документів, поданих для обчислення пенсії. Упродовж 2021 року проведено 5388 перевірок суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з яких 77,1% (4152) щодо достовірності документів, наданих для обчислення пенсій, 12,0% (648) щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, 9,9% (533) з питань цільового використання коштів Фонду та 1,0% (55) щодо сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.
За результатами проведених перевірок виявлено порушень на загальну суму 986,1 тис. грн, з них 95,0% (937,3 тис. грн) – перевірками додержання порядку цільового використання коштів виплатними об’єктами поштового зв’язку, банками та установами, в яких особи перебувають на повному державному утриманні, 5,0% (48,8 тис. грн) – перевірками сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та перевірками суб’єктів господарської діяльності.
Упродовж 2021 року проведено 6 внутрішні аудитів, що складає 100% від запланованих, встановлено 402 випадки порушень та недоліків вимог чинного законодавства на загальну суму 679,0 тис. грн. Також, проведено 5 інших контрольних заходів під час яких виявлено порушень на суму 43,9 тис. грн.
Із загальної суми виявлених порушень, поновлено та відшкодовано коштів в загальній сумі 586,9 тис. грн, або 86,4% до виявлених, а також усунуто фінансових порушень в загальній сумі 124,1 тис. грн виявлених за результатами контрольних заходів, проведених у минулих періодах.
Для забезпечення потреб Головного управління у 2021 році в електронній системі закупівель проведено 435 закупівель товарів, робіт та послуг з очікуваною вартістю майже 320 млн грн.
За результатами здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в системі «ProZorro» економія коштів Головного управління склала 1,38 млн грн.
У зв’язку із масовими письмовими зверненнями громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у 2021 році до Головного управління, у т.ч. від державної установи «Урядовий контактний центр» та через вебпортал Фонду надійшло понад 47,9 тис. письмових звернень, що удвічі більше у порівнянні з 2020 роком.
Забезпечено оперативне висвітлення питань діяльності Головного управління в засобах масової інформації. На інформаційних ресурсах оприлюднено понад 3 тис. матеріалів, фахівцями Головного управління проведено 3,3 тис. інформаційних заходів.
З метою удосконалення системи розвитку персоналу в Головному управлінні забезпечено підвищення рівня професійної компетентності 687 державних службовців, що становить 100 % від визначеної потреби.
В межах здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції оцінено корупційні ризики в діяльності Головного управління, наказом від 10 грудня 2021 року №1379 затверджені заходи щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його органів на 2021 – 2023 роки.