Огляд основних підсумків роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області за І квартал 2023 року
Головним управлінням упродовж звітного періоду забезпечено фінансування та виплату пенсій 357,0 тис. пенсіонерам області. Призначено 5,4 тис. нових пенсій, у тому числі 643 пенсії військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та іншим особам (крім військовослужбовцям строкової служби та членів їх сімей), які мають право на пенсію згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». За заявами пенсіонерів перераховано 9,3 тис. пенсій.
На виконання положень законів України та постанов Кабінету Міністрів України проведено 17 автоматизованих перерахунки пенсій, в т.ч. 1 перерахунок у зв’язку зі змінами в законодавстві. Забезпечено 100 % опрацювання кандидатів на індивідуально масовий перерахунок.
За результатами проведених перерахунків середній розмір пенсійної виплати у порівнянні з відповідним періодом минулого року зріс на 1605,23 грн та на 01.04.2023 становить 5649,78 грн.
На пенсійні та інші соціальні виплати всього спрямовано 5642,8 млн грн. Інші видатки склали 74,8 млн грн, з них: 30,7 млн грн – оплата послуг з виплати та доставки пенсійних виплат, 44,1 млн грн – адміністративні витрати. Пенсіонерам іноземних держав, які постійно проживають на території Житомирської області, здійснено виплату пенсій в сумі 2,8 млн грн.
Із загальної чисельності пенсіонерів області, 74,6 % – отримують пенсійні виплати через уповноважені банки, 25,4 % – через виплатні об’єкти поштового зв’язку. Фактичні видатки на виплату та доставку пенсій через банківські установи склали 4225,8 млн грн, через поштові відділення – 1417,0 млн грн. У порівнянні з І кварталом 2022 року чисельність пенсіонерів, які отримують пенсійні виплати через банківські установи збільшилась на 15,9 тис. осіб або на 4,4 %. Виплата понад 97 % пенсій нового призначення проводиться через установи банків.
За рахунок виплати пенсій через банківські установи в області розрахункова економія коштів Пенсійного фонду України (надалі – Фонд) за І квартал 2023 року склала 72,9 млн грн.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року № 1041 “Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово – комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України”, на забезпечення фінансування та виплату житлових субсидій та пільг на оплату житлово – комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу (надалі – субсидії та пільги) спрямовано 620,1 млн грн.
У квітні 2023 року проведено виплату житлових субсидій та пільг за березень 81,2 тис. отримувачам житлових субсидій та 57,5 тис. отримувачам пільг.
Станом на 01.04.2023, за результатами розгляду звернень, переданих територіальними громадами та прийнятих безпосередньо у сервісних центрах, Головним управлінням призначено та перераховано 15,2 тис. субсидій та пільг.
Відповідно до Закону України від 21 вересня 2022 року №2620-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”», з 01 січня 2023 року Фонд здійснює страхові виплати. Станом на 01.04.2023 на обліку в Головному управлінні перебуває понад 3,5 тис. отримувачів щомісячних страхових виплат.
Упродовж І кварталу 2023 року на фінансування страхових виплат на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (надалі – страхові виплати) спрямовано 166,3 млн грн, в тому числі на оплату листків працездатності спрямовано 133,7 млн грн.
Для забезпечення проведення фінансування понад 50 тис. листків непрацездатності опрацьовано 8,9 тис. заявок – розрахунків.
Станом на 01.04.2023 оцифровано 233,1 тис. пенсійних справ, з яких 21,2 тис. оцифровано упродовж січня – березня 2023 року. Провалідовано 144,2 тис. пенсійних справ.
Опрацьовано 140 наданих рекомендацій Міністерства фінансів України щодо проведення додаткової перевірки інформації, що містить невідповідності, або усунення невідповідних даних реципієнтів термін опрацювання яких настав у звітному періоді.
Упродовж звітного періоду до Головного управління звернулося 98,8 тис. громадян, яким надано понад 162,3 тис. послуг, з них, 1102 послуги надано на віддалених робочих місцях у територіальних громадах області. За результатами проведеного моніторингу, понад 99 % громадян, які взяли участь в опитуванні, позитивно оцінили якість обслуговування.
Станом на 01.04.2023 на вебпорталі Фонду зареєстровано понад 108,0 тис. користувачів області. Через вебпортал електронних послуг Фонду 797 осіб дистанційно подали документи для призначення (перерахунку) пенсій та надання житлових субсидій та пільг.
Станом на 01.04.2023 оцифровано понад 94,1 тис. відомостей про трудову діяльність застрахованих осіб, з яких 14,5 тис. відомостей опрацьовано упродовж І кварталу 2023 року.
У рамках роботи сервісної системи «Автоматичне призначення пенсії» за результатами опрацювання анкет – заяв поданих громадянами, при досягненні пенсійного віку в автоматичному режимі призначено пенсії 96 особам.
Продовжується робота щодо супроводження Електронного реєстру листків непрацездатності.
До бюджету Головного управління надійшло 3617,0 млн грн. Порівняно з І кварталом 2022 роком надходження збільшились на 1901,6 млн грн, або на 110,8 %. У структурі надходження власних коштів найбільшу питому вагу становлять надходження коштів з розподіленої частини єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (надалі – єдиний внесок) – 99,0 % або 3600,3 млн грн.
Надходження коштів до спеціального фонду Державного бюджету України зі збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій склали 25,1 млн грн. Планові показники виконано на 118,8 %.
Загальна заборгованість із платежів до Фонду станом на 01.04.2023 становить 176,1 млн грн, з яких 70,7 % або 124,6 млн грн – борг із невідшкодованих фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах. Борги економічно активних платників становлять 24,9 млн грн, що на 1,2 млн грн менше, ніж на початок 2023 року.
За даними Головного управління ДПС у Житомирській області (надалі – Головне управління ДПС) заборгованість зі сплати єдиного внеску станом на 01.04.2023 складає 344,9 млн грн, з яких борги юридичних осіб – 120,3 млн грн, фізичних осіб – підприємців – 224,6 млн грн. Упродовж січня – березня 2023 року дана заборгованість зменшилась на 3,6 млн грн.
За результатами проведеного моніторингу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (надалі – Реєстр застрахованих осіб) щодо виявлення ознак використання праці неоформлених працівників та можливих порушень законодавства про працю поінформовано Головне управління ДПС щодо 520 страхувальників та Центрально-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці щодо 586 страхувальників.
З метою погашення заборгованості, захисту прав застрахованих осіб та відновлення їм страхового стажу для розгляду на засіданнях спільних робочих груп у складі Головного управління ДПС у Житомирській області та органів Державної виконавчої служби заслухано 38 страхувальників.
Крім того платникам-боржникам надіслано 2147 листів-вимог та поінформовано 3,8 тис. фізичних осіб – підприємців, що мають заборгованість.
В результаті погашення заборгованості відновлено страховий стаж 3,8 тис. застрахованим особам.
Упродовж І кварталу 2023 року Головним управлінням подано до суду 43 позова про стягнення боргу з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах в сумі 913,1 тис. грн. Заходами примусового стягнення охоплено 100 % заборгованості, що підлягає стягненню в судовому порядку. В ході розгляду позовних заяв про стягнення боргу упродовж січня – березня від боржників Головного управління надійшло понад 619,4 тис. грн.
Від реалізації заходів примусового виконання виконавчих документів на користь Головного управління від органів Державної виконавчої служби надійшло 94,9 тис. грн.
Забезпечено супровід 16054 судових справ з питань пенсійного забезпечення.
Внесено інформацію до підсистеми «Реєстр судових рішень» Інтегрованої комплексної інформаційної системи Фонду про 13,6 тис. рішень суду з питань пенсійного забезпечення та 8,7 тис. рішень суду про стягнення коштів та зобов’язань вчинити дії, що не пов’язані з пенсійними виплатами. Крім того, до підсистеми «Правова робота» Інтегрованої комплексної інформаційної системи Фонду внесено інформацію про відкриття 4,2 тис. позовних проваджень у спорах з питань пенсійного забезпечення, про 9,2 тис. рішень суду першої інстанції, 585 рішень апеляційних судів та 36 рішень касаційного суду, що становить 100 % інформації, що підлягала внесенню у І кварталі 2023 року.
Забезпечено контроль за додержанням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного та соціального страхування, а також за достовірністю документів, поданих для обчислення пенсії. Проведено 1996 перевірок суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з яких 84,0 % про достовірність документів, наданих для обчислення пенсій, 3,0 % про дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, 11,7 % з питань цільового використання коштів Фонду, 0,7 % про сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій та 0,6 % про правильність використання страхувальниками страхових коштів, а також обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.
За результатами проведених перевірок виявлено порушень на загальну суму 243,8 тис. грн, в тому числі 99,1 % за перевірками додержання порядку цільового використання коштів виплатними об’єктами поштового зв’язку та банківськими установами, 0,9 % за перевірками правильності використання страхувальниками страхових коштів.
Забезпечено організацію заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам, усунення загрози здоров’ю працівників, спричиненої умовами праці.
Станом на 01.04.2023 від роботодавців отримано 104 повідомлень про настання нещасних випадків на виробництві та гострих професійних захворювань (отруєнь). За участю Головного управління розпочато 117 розслідувань, з яких 38 розслідувань завершено.
У 11 роботодавців перевірено стан профілактичної роботи щодо створення безпечних та шкідливих умов праці, за результатами яких виявлено 41 порушення про охорону праці.
Проведено 416 заходів з пропаганди безпечних та нешкідливих умов праці.
Упродовж І кварталу 2023 року проведено 1 внутрішній аудит. За результатами проведеного аудиторського дослідження виявлено 82 випадки не фінансових порушень, які усунені в повному обсязі.
За результатами контрольних заходів, проведених у минулих періодах, усунуто фінансових порушень на 71,8 тис. грн.
Упродовж І кварталу 2023 року Головним управлінням проведено 126 закупівель товарів, робіт та послуг з очікуваною вартістю 185,5 млн грн. За результатами здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в системі «ProZorro» економія склала 310 тис. грн.
Упродовж І кварталу 2023 року зареєстровано 13,7 тис. звернень громадян, що на 68 % більше у порівнянні із відповідним періодом минулого року.
До Головного управління через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 551 звернення, на адресу електронної пошти Головного управління та через вебпортал електронних послуг Фонду надійшло 2,3 тис. звернень.
Під час особистих прийомів керівництва Головного управління прийнято 339 відвідувачів.
В строки, визначені Законом України “Про доступ до публічної інформації” станом на 01.04.2023 розглянуто 6 запитів на публічну інформацію.
У І кварталі 2023 року штатну чисельність Головного управління збільшено на 9 одиниць та станом на 01.04.2023 вона становить 790 штатну одиницю.
Забезпечено оперативне висвітлення питань діяльності Головного управління в засобах масової інформації. На інформаційних ресурсах оприлюднено 666 матеріалів, з яких 279 матеріалів, розміщено на власних інформаційних ресурсах. Фахівцями Головного управління проведено 298 комунікаційних заходів.