Огляд основних підсумків роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області за І квартал 2024 рік
Упродовж І кварталу поточного року була спрямована на виконання покладених завдань, насамперед, щодо відповідального проведення та надання пенсійних, страхових виплат, житлових субсидій і пільг на оплату житлово – комунальних послуг. На фінансування зазначених виплат спрямовано 7,5 млрд грн.
Зокрема, на виплату пенсій спрямовано 6,6 млрд грн.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість пенсіонерів збільшилася на 604 особи та становить 358 тис. пенсіонерів. У звітному періоді призначено 5,4 тис. нових пенсій, з яких 97% виплата проводиться через установи банків.
Середній розмір пенсії у порівнянні з 01 квітня 2023 року збільшився майже на 593 грн на станом на 1 квітня 2024 року складає 6241,93 грн.
На фінансування житлових субсидій та пільг на оплату житлово – комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу спрямовано майже 678 млн грн.
За результатами розгляду звернень, переданих територіальними громадами та прийнятих безпосередньо сервісними центрами Головного управління, прийнято майже понад 30 тис. рішень про призначення, перерахунок та відмову в призначенні субсидій та пільг.
Забезпечено щомісячні виплати 3,3 тис. потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також особам, які мають на це право в разі смерті потерпілого.
В електронному реєстрі листків непрацездатності опрацьовано 16,7 тис. заявок – розрахунків, з яких 1,8 тис. відхилено.
На фінансування страхових виплат спрямовано 207 млн грн, в тому числі на оплату листків непрацездатності. понад 168 млн грн.
Один із основних пріоритетів діяльності Головного управління в умовах воєнного стану є якісне обслуговування громадян та оперативне надання послуг.
Упродовж звітного періоду сервісними центрами забезпечено прийом понад 102 тис. громадян, яким надано 173 тис. послуг.
Одним із критеріїв оцінки якості є тривалість очікування громадян на отримання послуг. За результатами проведеного моніторингу, у січні – березні до 8 найбільших сервісних центрів області за допомогою електронної черги на прийом звернулися 38,5 тис. осіб. Понад 99% відвідувачів очікували на надання послуги до 20 хвилин.
Комунікація з громадянами здійснювалась в тому числі в ході розгляду їх звернень.
У І кварталі 2024 року фахівцями Головного управління розглянуто 9,4 тис. письмових звернень. У загальній кількості звернень, 90% становлять звернення пенсіонерів силових структур та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
До Головного управління через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 601 звернення та 933 звернень надійшло на адресу електронної пошти Головного управління та через вебпортал електронних послуг Фонду. .
На телефони «гарячих» ліній за консультаціями та роз’ясненнями звернулося майже 12,5 тис. осіб.
В умовах сьогодення, особливе значення має цифровізація послуг. Упродовж січня – березня, 9,2 тис. осіб скористалися можливістю дистанційно подати документи через вебпортал електронних послуг Фонду, з яких понад 2 тис. осіб подали документи на призначення/перерахунок пенсій, житлових субсидій та пільг, та понад 7 тис. осіб подали документи на оцифрування відомостей про трудову діяльність.
З моменту запровадження сервісу «Електронна трудова книжка» оцифровано майже 137 тис. скан – копій трудових книжок, з яких понад 12 тис. оцифровано упродовж звітного періоду.
Електронні сервіси Фонду орієнтовані на спрощення взаємодії з громадянами та доступу до інформації. Тому наше завдання активно продовжувати їх популяризацію.
Продовжується оцифрування архіву паперових пенсійних справ. Станом на 01 квітня поточного року в цифровий формат переведено майже 92% загального масиву пенсійних справ, з яких 48,4% провалідовано.
Одним із основних завдань у період воєнного стану є збереження фінансової стабільності, а саме: виконання планових показників бюджету.
Показники із надходження власних коштів, які адмініструють органи Пенсійного фонду та збору з окремих видів господарських операцій виконано відповідно на 104,1% та 127,2%. Але планові показники із розподіленого єдиного внеску виконано на 85,5%.
Загальна заборгованість із платежів до Фонду збільшилась на 1,5 млн грн, при цьому заборгованість із страхових внесків зменшилась 0,2 млн грн. Зростання загальної заборгованості відбулось за рахунок не відшкодування пільгових пенсій платників, які не мають активів для погашення боргу, найбільший з яких ПАТ Житомирській завод хімічного волокна (борг становить 51 млн грн).
За даними Державної податкової служби заборгованість із сплати єдиного внеску зменшилась на 1,2 млн грн та становить 311 млн грн, з яких 65% це борги фізичних осіб – підприємців.
Борг із сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зменшився на 62 тис. грн. та становить 1,6 млн грн.
З метою погашення заборгованості та захисту прав застрахованих осіб на засіданнях спільних робочих груп з Державною податковою службою України та Державною виконавчою службою заслухано 43 страхувальника.
На засіданнях комісій з питань погашення заборгованості розглянуто матеріали по 8 боржниках, проінформовано 2 соціальних партнерів; платникам-боржникам надіслано 465 листи-вимоги, також надіслано 2,5 тис. листів фізичним особам-підприємцям, що мають заборгованість. В результаті вжитих заходів погашено заборгованість на суму 11,5 млн грн та відновлено страховий стаж 4,5 тис. працівникам.
За результатами проведеного моніторингу реєстру застрахованих осіб щодо виявлення ознак можливих порушень законодавства про працю поінформовано Державну податкову службу в області щодо 221 страхувальників, Держпрацю в області щодо 329 страхувальників. За результатами спільної роботи легалізовано працю 62 застрахованих осіб та додатково мобілізовано 96,8 тис. грн єдиного внеску.
З метою дотримання роботодавцями законодавства про працю фахівцями Головного управління розповсюджено 3,4 тис. інформаційних буклетів та 14 матеріали розміщено на веб порталах.
Упродовж звітного періоду Головним управлінням подано до суду 62 позови про стягнення боргу з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах на 2,2 млн грн. Заходами примусового стягнення охоплено 100% заборгованості, що підлягає стягненню в судовому порядку. В ході розгляду позовних заяв про стягнення боргу від боржників надійшло 9,9 тис. грн.
Від реалізації заходів примусового виконання виконавчих документів на користь Головного управління від органів державної виконавчої служби надійшло понад 209 тис. грн.
До підсистеми «Реєстр судових рішень» Інтегрованої комплексної інформаційної системи Фонду внесено інформацію щодо 5,4 тис. рішень суду про стягнення коштів та зобов’язань вчинити дії, що не пов’язані з пенсійними виплатами та 6,9 тис. рішень суду з питань пенсійного забезпечення.
Посилено контроль за додержанням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного та соціального страхування та достовірністю документів, поданих для обчислення пенсії. Проведено понад 1,9 тис. перевірок суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування за результатами яких виявлено порушень на загальну суму 802 тис. грн.
Проводиться системна робота щодо профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.
Від роботодавців області отримано 25 повідомлень про настання нещасних випадків на виробництві та гострих професійних захворювань, у тому числі 4 повідомлення зі смертельним наслідком. За участю представників Головного управління проведено 60 засідань комісій з розслідувань нещасних випадків.
У 29 роботодавців перевірено стан профілактичної роботи щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці, за результатами виявлено 214 порушень охорони праці.
На виконання зведеного плану діяльності з внутрішнього аудиту проведено 1 внутрішній аудит. За результатами проведених аудиторських досліджень виявлено 243 факти нефінансових порушень.
Головним управлінням проведено 117 процедур закупівель товарів, робіт та послуг з очікуваною вартістю 167 млн грн.
Забезпечено оперативне висвітлення питань діяльності Головного управління в засобах масової інформації. На інформаційних ресурсах оприлюднено 854 матеріали, з яких 529 матеріалів розміщено на власних інформаційних ресурсах. Фахівцями Головного управління проведено 266 комунікаційних заходів.
Створено умови для підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Головного управління шляхом професійного навчання.
В рамках виконання індивідуальних програм підвищення рівня професійної компетентності/індивідуальних програм професійного розвитку 230 (31,1 %) державних службовців отримали понад 1 кредит ЄКТС.