Огляд основних підсумків роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області за 2024 рік
Упродовж 2024 року робота була спрямована на виконання покладених завдань, насамперед, щодо відповідального проведення та надання пенсійних, страхових виплат, житлових субсидій і пільг на оплату житлово – комунальних послуг. На фінансування зазначених виплат спрямовано майже 29,8 млрд грн.
Зокрема, на виплату пенсій 358,9 тис. пенсіонерів спрямовано 26,6 млрд грн. У звітному періоді призначено майже 18,5 тис. нових пенсій, з яких 97% виплата проводиться через установи банків.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року середній розмір пенсії зменшився на 584,79 грн на станом на 1 січня 2025 року складає 5339,43 грн.
На фінансування житлових субсидій та пільг на оплату житлово – комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу спрямовано майже 1,9 млрд грн.
За результатами розгляду звернень, переданих територіальними громадами та прийнятих безпосередньо сервісними центрами Головного управління, прийнято 89,0 тис. рішень про призначення, перерахунок та відмову в призначенні субсидій та пільг.
Забезпечено щомісячні виплати 3,4 тис. потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також особам, які мають на це право в разі смерті потерпілого.
В електронному реєстрі листків непрацездатності опрацьовано 62,2 тис. заявок – розрахунків.
На фінансування страхових виплат спрямовано понад 806,6 млн грн.
Один із основних пріоритетів діяльності Головного управління в умовах воєнного стану є якісне обслуговування громадян та оперативне надання послуг.
Упродовж звітного періоду сервісними центрами забезпечено прийом майже 377,6 тис. громадян, яким надано понад 603,7 тис. послуг.
Одним із критеріїв оцінки якості є тривалість очікування громадян на отримання послуг. За результатами проведеного моніторингу, у 2024 році до 8 найбільших сервісних центрів області за допомогою електронної черги на прийом звернулися майже 149,4 тис. осіб. Понад 99% відвідувачів очікували на надання послуги до 20 хвилин.
Комунікація з громадянами здійснювалась в тому числі в ході розгляду їх звернень.
Упродовж 2024 року фахівцями Головного управління розглянуто понад 34,3 тис. письмових звернень, що на 29% менше відповідного періоду минулого року. У загальній кількості звернень, 90% становлять звернення пенсіонерів силових структур та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
До Головного управління через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 1,6 тис. звернень та 7,9 тис. звернень надійшло на адресу електронної пошти Головного управління та через вебпортал електронних послуг Фонду.
На телефони «гарячих» ліній за консультаціями та роз’ясненнями звернулося 54 тис. осіб.
В умовах сьогодення, особливе значення має цифровізація послуг. Упродовж 2024 року, 36,5 тис. осіб скористалися можливістю дистанційно подати документи через вебпортал електронних послуг Фонду, з яких понад 11 тис. осіб подали документи на призначення/перерахунок пенсій, житлових субсидій та пільг та понад 25 тис. осіб подали документи на оцифрування відомостей про трудову діяльність.
З моменту запровадження сервісу «Електронна трудова книжка» оцифровано понад 174 тис. скан – копій трудових книжок, з яких 52 тис. оцифровано упродовж 2024 року.
Продовжується оцифрування архіву паперових пенсійних справ. В цифровий формат переведено понад 95% загального масиву пенсійних справ, з яких понад 59% провалідовано.
Одним із основних завдань у період воєнного стану є збереження фінансової стабільності, а саме: виконання планових показників бюджету.
Показники із надходження власних коштів, які адмініструють органи Пенсійного фонду та збору з окремих видів господарських операцій виконано на 116,4% та відповідно на 103,9%.
Основним джерелом збільшення надходжень є погашення заборгованості із платежів.
Загальна заборгованість із платежів до Фонду становить 1,3 млн грн.
За даними Державної податкової служби заборгованість із сплати єдиного внеску зменшилась на 13,5 млн грн і становить 299,3 млн грн.
Борг із сплати внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування становить 1,6 млн грн.
З метою відновлення страхового стажу застрахованим особам для розгляду на засіданнях спільних робочих груп з Державною податковою службою України та Державною виконавчою службою України направлено матеріали по 131 страхувальнику. На засіданнях комісій з питань погашення заборгованості розглянуто матеріали по 92 боржниках. В результаті роботи погашено заборгованості на суму 30,7 млн грн та відновлено страховий стаж 15,4 тис. працівникам.
За результатами проведеного моніторингу відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування забезпечено обмін інформацією з Державною службою України з питань праці та Державною податковою службою України про виявлені ознаки використання праці неоформлених працівників та порушення законодавства про працю. Направлено матеріали контролюючим органам по 2,7 тис. суб’єктах господарювання. За результатами роботи легалізовано 760 робочих місць додатково мобілізовано 301,7 тис. грн єдиного соціального внеску.
Упродовж звітного періоду Головним управлінням подано до суду 495 позовів про стягнення боргу з відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах на 41,1 млн грн. Заходами примусового стягнення охоплено 100% заборгованості, що підлягає стягненню в судовому порядку. В ході розгляду позовних заяв про стягнення боргу від боржників надійшло понад 1,9 млн грн.
Від реалізації заходів примусового виконання виконавчих документів на користь Головного управління від органів державної виконавчої служби надійшло 1,1 млн грн.
До підсистеми «Реєстр судових рішень» Інтегрованої комплексної інформаційної системи Фонду внесено інформацію щодо 16,0 тис. рішень суду про стягнення коштів та зобов’язань вчинити дії, що не пов’язані з пенсійними виплатами та 12,8 тис. рішень суду з питань пенсійного забезпечення.
Посилено контроль за додержанням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного та соціального страхування та достовірністю документів, поданих для обчислення пенсії. Проведено понад 7,3 тис. перевірок суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування за результатами яких виявлено порушень на загальну суму 1,9 млн грн.
Проводиться системна робота щодо профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.
У 76 роботодавців перевірено стан профілактичної роботи щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці, за результатами виявлено 526 порушення охорони праці.
На виконання зведеного плану діяльності з внутрішнього аудиту проведено 7 внутрішніх аудитів. За результатами проведених аудиторських досліджень виявлено 254 випадків порушень вимог чинного законодавства, з яких 90% відшкодовано.
Головним управлінням проведено 416 процедур закупівель товарів, робіт та послуг з очікуваною вартістю понад 155,7 млн грн.
Забезпечено оперативне висвітлення питань діяльності Головного управління в засобах масової інформації. На інформаційних ресурсах оприлюднено 3,7 тис. матеріалів, з яких 1,4 тис. матеріалів розміщено на власних інформаційних ресурсах. Фахівцями Головного управління проведено 1414 комунікаційних заходів.
Створено умови для підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Головного управління шляхом професійного навчання.
В рамках виконання індивідуальних програм підвищення рівня професійної компетентності/індивідуальних програм професійного розвитку 100 % державних службовців отримали понад 1 кредит ЄКТС.