Пропустити навігацію

Рішення колегії від 25 січня 2019 року

Рішення колегії від 25 січня 2019 року № 1-1

 

kuda.ua .gerb .ukraine.2 771x1024 - Рішення колегії від 25 січня 2019 року

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

КОЛЕГІЯ
ПРИ НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В  ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
 РІШЕННЯ

25 січня 2019 року

м. Житомир

№ 1- 1

Про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України  в Житомирській області за 2018 рік щодо виконання бюджету, реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення та дотримання стандартів обслуговування громадян

Заслухавши доповідь першого заступника начальника головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (далі – головне управління) Шмагуна О.С. про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України  в Житомирській області за 2018 рік щодо виконання бюджету, реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення та дотримання стандартів обслуговування громадян, колегія відмічає.

Робота органів Пенсійного фонду України (далі –  Фонд) в області була спрямована на забезпечення своєчасної виплати пенсій 382,8 тис. пенсіонерів області, виконання планових завдань із надходження власних коштів та вдосконалення взаємодії з територіальними органами  Державної фіскальної служби України в області із забезпечення надходження коштів від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), легалізації заробітної плати, забезпечення якісного обслуговування громадян, а також наближення надання пенсійних послуг до їх одержувачів.

До бюджету органів Фонду в області з усіх джерел фінансування надійшло  10386,4  млн.грн., що на  1530,1  млн. грн. або на 17,3%  більше,  ніж у 2017 році.

Загальна сума видатків на виплату пенсій та грошової допомоги склала 10502,1 млн.грн., з яких 252,0 млн.грн. було профінансовано і виплачено у грудні 2017 року. У порівнянні з відповідним періодом минулого року це на 1738,3 млн. грн. більше або на 19,8%.

Обсяг пенсійних виплат через поточні рахунки в банківських установах за 2018 рік склав 6440,3 млн.грн., що на 1399,3 млн.грн. або на 27,8% перевищує відповідні обсяги 2017 року.

Станом на 01.01.2019 в установах банків, уповноважених на здійснення пенсійних виплат одержують пенсію 227,6 тис. осіб, що становить 59,5% від загальної чисельності одержувачів пенсій та грошової допомоги. Упродовж 2018 року чисельність цих пенсіонерів збільшилась на 7,1 тис. громадян або на 2,5%.

За рахунок виплати пенсій через банківські установи економія коштів Фонду за 2018 рік розрахунково склала 64,6 млн.грн.

Упродовж звітного періоду головним та об’єднаними управліннями Фонду в Житомирській області (далі – підпорядковані управління) призначено 12,8 тис. нових пенсій, що на 595 пенсій  менше, ніж за 2017 рік, проведено  59,4 тис. індивідуальних перерахунків пенсій.

Станом на 01.01.2019 встановлено 358 особам пенсії за особливі заслуги перед Україною.

Органами Фонду в області продовжено реалізацію чергових кроків впровадження Урядової  пенсійної реформи, зокрема проведено перерахунки:

25,4 тис. «військовим» пенсіонерам на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року  №103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби та деяким іншим категоріям осіб»;

–  з 1 квітня 2018 року 99,1 тис. громадян, які продовжували працювати після виходу на пенсію;

–  з 1 липня 2018 року 29,2 тис. пенсіонерам та  з 01 грудня 2018 року 319 тис. громадянам у зв’язку зі збільшенням розміру прожиткового мінімуму відповідно до Закону України  «Про Державний бюджет України на 2018 рік»;

–  з 01 січня 2019 року  74,2 тис. пенсіонерам відповідно до частини другої 28 Закону України від 09 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

В результаті зазначених перерахунків, середній розмір пенсій в області за звітний рік зріс на 178,52 грн. і станом на 01.01.2019 становить  2311,97 грн.

Здійснено перехід із автоматизованої системи обробки пенсійної документації АСОПД/КОМТЕХ-W до централізованої підсистеми «Призначення та виплата пенсій» Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України  (далі – ППВП).

Станом на 1 січня ц.р. на обліку в органах Фонду в області  перебуває      2965 внутрішньо – переміщених осіб з числа пенсіонерів, з них 2274 особам проведено виплату пенсій за січень 2019 року.

За 12 місяців 2018 року в  централізованому електронному журналі реєстрації рішень про призначення, відстрочку часу призначення, перерахунку пенсій, переведення з одного  виду пенсій на інший (або їх відмову) за  Формою 10 (далі – електронний журнал Форма 10), зареєстровано 40 тис. заяв щодо призначення  (перерахунку) пенсій.  В середньому пенсії призначаються (перераховуються) протягом  5,1  дня.

Проводиться інвентаризація пенсійних справ. Зокрема, проінвентаризовано 49,4 тис. пенсійних справ або 14% від їх загальної кількості.

До Фонду  в області надійшло 4303,8 млн.грн. коштів. Порівняно з 2017 роком надходження збільшились на 948,9 млн.грн. або на 28,3%. В структурі надходження власних коштів найбільшу питому вагу складають надходження розподіленої частини єдиного внеску до Фонду – 98,9% або 4254,9 млн.грн.

Надходження коштів до Державного бюджету України із збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій склали 66,3 млн.грн., планові показники виконано на 112,3%. У порівняні з 2017 роком  надходження збільшились на 9,6 млн.грн або 116,9%,  в т.ч. з операцій купівлі продажу нерухомого майна на 6,7 млн.грн. або 179% та з відчуження легкових автомобілів на 3,6 млн.грн. або 106%.

Борг із сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування  (далі – страхові внески) зменшився на 4234,8 тис.грн., а економічно  активних платників на 583,9 тис.грн.

Загальна сума боргу платників із невідшкодованих фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах збільшилась на 5972,9 тис.грн. Борг економічно активних платників зменшився на 792,7 тис.грн. Зростання боргу економічно  активних платників відбулось в Бердичівському (+174,9 тис.грн.), Коростенському  (+125,9 тис.грн.), Житомирському (+18,2 тис.грн.), Ємільчинському (+6,5 тис.грн.) підпорядкованих управліннях.

Упродовж 2018 року в рахунок погашення боргу надійшло 4423,0 тис.грн., що становить 24,2% від загальної суму боргу економічно активних платників. Найменший відсоток погашення боргу в  Хорошівському (2,6%), Бердичівському (3,1%), Андрушівському (4,7%) підпорядкованих управліннях.

Чисельність застрахованих осіб, які працювали неповний робочий день за звітністю платників у листопаді  2018 року склала 19,0 тис.осіб або 7,4% від загальної кількості застрахованих осіб. Більше середньообласного даний показник в місті Коростені (14%), Бердичівському (10,1%) та Новоград – Волинському (9,3%) районах.

Відсоток застрахованих осіб, які працюють за договорами цивільно – правового характеру становить 2,5% від загальної кількості застрахованих осіб. Найбільше даних застрахованих осіб в  Романівському (6,2%) та Попільнянському (5,3%) районах.

Чисельність найманих працівників, які отримують заробітну плату менше мінімального рівня у листопаді 2018 року становить 15,6  тис. осіб  або 6,0% від загальної чисельності застрахованих осіб. Вище середньобласного даний показник в Ємільчинському (9,3%), Овруцькому (8,9%), Коростишівському (7,9%) та  Ружинському (9,7%)  районах.

Органам Державної фіскальної служби в області надано інформацію  щодо 870 страхувальників, які порушують вимоги ч. 5 ст.8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» стосовно 1643 застрахованих осіб. Органам Держпраці направлено інформацію щодо 2445 платників, у яких згідно проведеного моніторингу встановлено порушень законодавства про працю.

За результатами спільної роботи легалізовано 7784 осіб.

Органами Фонду в області подано 618 позовних заяв про стягнення заборгованості на суму 18,2 млн.грн.,  упродовж січня  – грудня 2018 року на виконання судових рішень надійшло майже 4,4 млн.грн.

На виконанні в органах державної виконавчої служби перебувало 11,5 тис. виконавчих документів про стягнення заборгованості на користь Пенсійного фонду України на суму 144,1 млн.грн., від реалізації заходів упродовж 2018 року надійшло 5,5 млн.грн.

Юридичними службами органів Фонду в області забезпечено супровід 2557 судових справ, відповідачем або третьою особою у яких є органи Пенсійного фонду України.

За 2018 рік проведено 14,7 тис. перевірок суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, в тому числі 13,4 або 91,5% перевірок достовірності документів, наданих для призначення пенсій, з яких  773 або 6%  проведених перевірок містять недостовірні відомості. 

З метою реалізації державної антикорупційної політики Пенсійного фонду України та на виконання Антикорупційної програми на 2018 рік розроблено заходи антикорупційного спрямування, за якими здійснювався моніторинг їх реалізації.

В умовах сучасності, набуває популярності користування електронними послугами Фонду. На веб-порталі Пенсійного фонду України  зареєстровано майже 90 тис. користувачів, з них понад 51% користувачів зареєстровано у 2018 році.

Упродовж 2018 року фронт – офісами органів Фонду в області надано близько 509 тис. пенсійних послуг. Майже 10 тис. осіб отримали відповідні консультації  звертаючись на «гарячі» телефонні лінії.

Продовжено  створення  віддалених робочих місць, що наближують надання пенсійних послуг до громадян, зокрема за їх місцем проживання. Станом на 01.01.2019 функціонує 52 віддалених робочих місця, з яких 32 – створено упродовж 2018 року. На  віддалених робочих місцях громадяни області отримали понад 8 тис. пенсійних послуг, з яких  4,4 тис.  – надано упродовж минулого року.

За січень – грудень 2018 року органами Фонду в області зареєстровано 21  тис.  звернень громадян, що на 11 % менше, ніж у 2017 році.  З них, до головного управління надійшло 7,1 тис. звернень,  що майже на 20% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

У  напрямку комунікацій  упродовж 2018 року фахівцями органів Фонду в області проведено понад 3 тис. інформаційних заходів, що на 10% більше у порівнянні з 2017 роком. Про діяльність органів Фонду в області  оприлюднено майже 1,6 тис. матеріалів, що майже у двічі більше відповідного періоду минулого року. 

Розпочато процедуру проведення оптимізації на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року №628 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України»,  у вересні 2018 року попереджено працівників про наступне вивільнення, окрім керівників, призначення та звільнення яких віднесено до повноважень Пенсійного фонду України.

Здійснюється  перехід до централізації функціональних процесів шляхом приєднання 9 підпорядкованих управлінь до головного управління. Затверджено структуру головного управління.

Враховуючи вищевикладене, колегія при начальнику головного управління

 

ВИРІШИЛА:

  1. Інформацію першого заступника начальника головного управління Шмагуна О.С. про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України в Житомирській області у 2018 році щодо виконання бюджету, реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення та дотримання стандартів обслуговування громадян, взяти до відома.
  2. Керівникам структурних підрозділів в складі головного управління, головам комісій  з припинення  діяльності підпорядкованих управлінь спрямувати роботу на реалізацію визначених завдань загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції, підвищити ефективність механізмів контролю за дотриманням обмежень, заборон та інших вимог, встановлених законодавчими та нормативними актами. Забезпечити проведення навчальних, консультаційно-роз’яснювальних заходів та оцінки рівня знань працівників органів Фонду в області з антикорупційного законодавства та законодавства про державну службу.
  3. Начальнику управління з координації та контролю за виплатою пенсій (Антонович В.П.),  начальнику управління пенсійного забезпечення (Куц В.В.),  головам  комісій  з припинення  діяльності об’єднаних управлінь  забезпечити:

1) належне опрацювання пенсійної документації  в підсистемі ППВП, формування пропозицій та зауважень, які виникають в процесі роботи в підсистему «Технічна підтримка» ППВП;

2) контроль за належним та якісним проведенням інвентаризації пенсійних справ відповідно до вимог Порядку, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від  03 вересня  2018  року  №19-1  «Про проведення інвентаризації пенсійних справ», дотриманням графіку проведення інвентаризації пенсійних справ;

3)  постійний контроль за дотриманням законодавства з питань пенсійного забезпечення внутрішньо – переміщених осіб;

4)   залучення пенсіонерів для отримання пенсії через банківські установи.

  1. Головам комісій з припинення діяльності підпорядкованих управлінь забезпечити:

1)  виконання планових показників надходження власних коштів до бюджету Фонду у повному обсязі, в т.ч. за рахунок погашення заборгованості економічно активних платників;

2)  застосування  превентивних заходів з метою попередження порушення вимог законодавства про оплату праці, у тому числі з використанням веб – технологій та засобів масової інформації;

3)   інформування фізичних осіб – підприємців, які  мають заборгованість із сплати єдиного  внеску щодо залежності зарахування страхового стажу від його сплати;

4)  контроль за дотриманням термінів опрацювання заяв про призначення (перерахунок) пенсій та своєчасним направленням пенсійних справ до головного управління;

5) підключення громадян, які звертаються за призначенням та перерахунками пенсій до послуги  СМС  – інформування та прийняття заяв на виготовлення електронних пенсійних посвідчень;

6) якісне надання пенсійних послуг громадянам, у тому числі і на віддалених робочих місцях;

7)  контроль за своєчасністю декларування суб’єктами, які припиняють або вже припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави в органах Фонду в області.

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників начальника головного управління згідно функціонального розподілу обов’язків.

 

                         Голова колегії                                                                                                                                                                       І. ЗАІНЧКОВСЬКИЙ

 

                        Секретар колегії                                                                                                                                                                 О. МАТВІЄНКО

 

 

Рішення колегії від 25 січня 2019 року № 1-2

kuda.ua .gerb .ukraine.2 771x1024 - Рішення колегії від 25 січня 2019 року

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ

КОЛЕГІЯ
ПРИ НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В  ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
 РІШЕННЯ

25 січня 2019 року м. Житомир                        № 1- 2

Про результати проведених внутрішніх аудиторських досліджень та інших контрольних заходів за 2018 рік

Заслухавши доповідь начальника управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (далі – головне управління) Барановського О.В. про  результати проведених внутрішніх аудиторських досліджень та інших контрольних заходів за 2018 рік, колегія відмічає.

Упродовж 2018 року здійснювався контроль за діяльністю структурних підрозділів головного управління та об’єднаних управлінь Пенсійного фонду України в Житомирській області (далі – об’єднанні управління), спрямованих на удосконалення системи управління коштами, запобігання фактам незаконного та неефективного їх використання.

Забезпечено складання планів проведення внутрішніх аудитів органів  Фонду в області, здійснювався оперативний контроль за їх виконанням та моніторинг результатів, сформовано базу даних об’єктів внутрішнього аудиту.

За січень – грудень 2018 року проведено 10 внутрішніх аудитів в головному управлінні та  9 об’єднаних управліннях.

За результатами проведених аудиторських досліджень виявлено 244 випадки не фінансових порушень та 161 випадок фінансових порушень на загальну суму 1391,0 тис.грн., з яких 350,3 тис.грн. або 25% до виявленої суми порушень, що призвели до втрат (збитків) фінансових і матеріальних ресурсів.

Зокрема, при проведені аудиторських досліджень діяльності підпорядкованих  управлінь виявлено факти не направлення для відшкодування підприємствам, установам та організаціям розрахунки фактичних витрат Пенсійного фонду України з виплати та доставки пенсій, призначених на пільгових умовах на загальну суму 227,4 тис.грн., а саме: Коростенським об’єднаним управлінням – 227,1 тис.грн., Хорошівським об’єднаним управлінням – 0,3 тис.грн.

Крім того, Овруцьким об’єднаним управлінням не застосовано фінансові санкції та пеню за несвоєчасну сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування  (далі – страхові внески)  на загальну суму 27,3 тис.грн.

Спостерігається послаблення внутрішнього контролю за правильністю призначення пенсій та проведення їх перерахунків, в результаті чого виявлено порушення вимог чинного законодавства про пенсійне забезпечення, що призвело до переплат пенсій та допомог на загальну суму 64,4 тис.грн. та недоплат пенсій на загальну суму 52,7 тис.грн.

Найбільші суми переплат пенсій виявлено в Коростенському (20,2 тис.грн.), Бердичівському (15,9 тис.грн.) та Хорошівському (14,9 тис.грн.) об’єднаних управліннях.

Встановлено порушення вимог чинного законодавства при використанні коштів на утримання апарату об’єднаних управлінь на загальну суму 1007,6 тис.грн., в тому числі: переплат заробітної плати на загальну суму 31,2 тис.грн. та недоплат на загальну суму 17,5 тис.грн., заниження в обліку вартості активів на загальну суму 928,2 тис.грн., проведення видатків без відповідних на те бюджетних асигнувань на загальну суму 25,0 тис.грн., порушення при застосуванні кодів економічної класифікації видатків на загальну суму 1,9 тис.грн., недоліки у веденні бухгалтерського обліку та фінансової звітності на загальну суму 3,8 тис.грн.

Найбільші суми фінансових порушень виявлено в Ємільчинському (918,1 тис.грн.) та Овруцькому (89,6 тис.грн.) об’єднаних управліннях.

Також, в усіх об’єднаних управліннях встановлено окремі недоліки в організації прийому та обслуговуванні громадян, які звертаються до органів Фонду в області та виконанні власних розпорядчих документів.

Стан роботи з організації роботи зі зверненнями громадян потребує контролю в частині дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднання громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348 (зі змінами).

Крім того, потребує посилення контролю за реалізацією заходів щодо захисту інформації, організацією доступу користувачів до ресурсів інформаційно – телекомунікаційної системи Фонду, автоматизованих баз персональних даних, що визначено наказами головного управління.

За результатами проведених внутрішніх аудитів та інших контрольних заходів структурним підрозділам головного управління та об’єднаним управлінням надано 108 рекомендацій, які прийняті до виконання керівництвом підпорядкованих  управлінь, з яких 96% виконано.  При цьому, по 4 рекомендаціях термін виконання не настав.

Головним управлінням та об’єднаними управліннями прийнято 44 управлінських рішень, відповідно до яких притягнуто до відповідальності 4 працівника.

Станом на 01.01.2019, із загальної суми виявлених порушень поновлено та відшкодовано коштів в сумі 1328,0 тис.грн. або 95,5% до виявлених, а саме: в повному обсязі усунуто порушення, що не призвели до втрат на загальну суму 1040,7 тис.грн., відшкодовано фінансових порушень, що призвели до втрат (збитків) фінансових і матеріальних ресурсів на загальну суму 287,3 тис.грн. Залишок невідшкодованих коштів становить 63,0 тис.грн.

Крім того, за звітний період проведено моніторинг стану впровадження рекомендацій в 3 об’єднаних управліннях та 8 тематичних перевірок, за результатами яких встановлено порушень вимог чинного законодавства на загальну суму 24,6 тис.грн., які відшкодовані в повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, колегія при начальнику головного управління

 

ВИРІШИЛА:

  1. Інформацію начальника управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління Барановського О.В. про результати проведених внутрішніх аудиторських досліджень та інших контрольних заходів за 2018 рік, взяти до відома.
  2. Начальнику управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління (Барановський О.В.) забезпечити належну якість проведення аудиторських досліджень, зокрема зосередити увагу на запобіганні фактів незаконного, неефективного та нецільового використання коштів Фонду та інших порушень законодавства.
  3. Керівникам самостійних структурних підрозділів в складі головного управління продовжити роботу, спрямовану на запобігання незаконному та нецільовому використанню коштів Фонду, інших порушень законодавства.
  4. Головам комісій з припинення діяльності об’єднаних управлінь:

        1) переглянути стан внутрішнього контролю за дотриманням норм діючого законодавства при призначенні (перерахунку) пенсій, за своєчасністю та повнотою направлення до підприємств, установ та організацій розрахунків фактичних витрат з виплати та доставки пенсій, призначених на пільгових умовах, веденням бухгалтерського обліку;

       2) продовжити режим жорсткої економії коштів на утримання апарату очолюваних управлінь;

       3) активізувати роз’яснювальну роботу, спрямовану на недопущення та попередження порушень, виявлених  під час проведення контрольних заходів.

  1. Контроль за виконанням рішення залишаю за собою.

 

                       Голова колегії                                                                                                                                                               І. ЗАІНЧКОВСЬКИЙ

 

                       Секретар колегії                                                                                                                                                            О. МАТВІЄНКО

background Layer 1