Пропустити навігацію

Рішення колегії від 18 липня 2018 року

 

Рішення колегії від 18 липня 2018 року №3-1                                                                                                                                                                                                                                                  kuda.ua .gerb .ukraine.2 771x1024 - Рішення колегії від 18 липня 2018 року

ПЕНСІЙНИЙ  ФОНД  УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

колегії при начальнику головного управління

18 липня 2018 року

м. Житомир

                                                № 3-1

 

Про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України в Житомирській області у  І півріччі поточного року, виявлення та реагування на виявлені ознаки тінізації заробітної плати 

Заслухавши доповідь першого заступника начальника головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (далі – головне управління) Шмагуна О.С.  про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України в Житомирській області у  І півріччі поточного року, виявлення та реагування на  виявлені ознаки тінізації заробітної плати, колегія відмічає.

Робота органів  Пенсійного фонду України (далі – Фонд) в Житомирській області у І півріччі  2018 року була спрямована на забезпечення своєчасної виплати пенсій 382,7 тис. пенсіонерів області, виконання планових завдань із надходження власних коштів та вдосконалення взаємодії з територіальними органами Державної фіскальної служби України в області із забезпечення надходження коштів від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), легалізації заробітної плати, забезпечення якісного обслуговування громадян, а також наближення надання пенсійних послуг до їх одержувачів.

До бюджету органів Фонду в області з усіх джерел фінансування надійшло 5054,3 млн.грн., що на 1164,3  млн.грн. або на 30,0% більше, ніж  у  відповідному періоді  минулого року.

Загальна сума видатків на виплату пенсій та грошової допомоги склала  5244,2 млн.грн., з яких 252,0 млн.грн. було профінансовано і виплачено  у грудні 2017 року. У порівнянні з відповідним періодом минулого року це на 1126,7 млн. грн. більше або на 27,4%.

Станом на 01.07.2018 в установах банків, уповноважених на здійснення пенсійних виплат одержують пенсію 223,0 тис. осіб, що становить 58,3% від загальної чисельності одержувачів пенсій та грошової допомоги.  Упродовж січня – червня поточного року чисельність цих пенсіонерів збільшилась на 2,5 тис. громадян або на 1,4%.

За рахунок виплати пенсій через банківські установи економія коштів Фонду за І півріччя 2018 року розрахунково склала 31,8 млн.грн.

Упродовж звітного періоду головним управлінням та об’єднаними управліннями Фонду в Житомирській області (далі – підпорядковані управління) призначено 6131 нову пенсію, що на 637 пенсій менше, ніж за відповідний період  минулого року. Встановлено  153 особам пенсії за особливі заслуги перед Україною.

В середньому пенсії призначаються (перераховуються) протягом    4,4  днів.  Разом з тим, перевищено терміни відпрацювання заяв з призначення (перерахунків) пенсій Попільнянським та Андрушівським  відділами з питань призначення та перерахунку пенсій Андрушівського об’єднаного управління,  Баранівським відділом з питань призначення та перерахунку пенсій  Новоград – Волинського об’єднаного управління, Олевським відділом з питань призначення та перерахунку пенсій Ємільчинського об’єднаного управління.

З 01.07.2018 проведено перерахунки пенсійних виплат у зв’язку зі збільшенням розмірів прожиткового мінімуму відповідно до Закону України “Про Державний бюджет України на 2018 рік”  29,2 тис. пенсіонерів області.

Середній розмір пенсії в області у порівнянні з відповідним періодом  минулого року зріс на 480,43 грн. або 27,6% і становить   2223,23 грн.

План надходжень, які адмініструють органи Фонду, за  І півріччя  2018 року  виконано на 114,9%, понад план надійшло 3,1 млн.грн. Не виконано планове завдання Овруцьким та Бердичівським об’єднаними управліннями.

Надходження коштів до Державного бюджету України із збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій склали 27,6 млн.грн., планові показники виконано на 109,1 %.

Борг із сплати страхових внесків зменшився на 2123,4 тис.грн., а економічно – активних платників на 56,5 тис.грн. Збільшення боргу економічно активних платників відбулось у Житомирському та Овруцькому  об’єднаних управліннях.

Загальна сума боргу платників із невідшкодованих фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (далі – пільгові пенсії) збільшилась на 3427,1 тис грн. Борг економічно активних платників збільшився на 798,1 тис.грн. Зменшився борг у платників Хорошівського та Коростишівського об’єднаних управлінь.

З метою захисту прав застрахованих осіб у поточному році проінформовано 9711 фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності щодо залежності наявної сплати страхових внесків та страхового стажу.

Кількість найманих працівників, які відпрацювали повний місяць, повний робочий день та отримали заробітну плату менше мінімально встановленого рівня складає 6,8 % від загальної кількості застрахованих осіб. Найбільша частка таких працівників в Овруцькому (9,7%), Ружинському (9,1%), Андрушівському (9,0%), Черняхівському (8,2%), Пулинському (8,1% ) районах.

Органам Державної фіскальної служби в області надано інформацію  щодо  589 страхувальників, які не здійснили доплату до мінімального розміру єдиного внеску, стосовно 1176 застрахованих осіб.

Органам Держпраці направлено інформацію щодо 1723 страхувальників, у яких встановлено ознаки недотримання законодавства про працю.

За направленими матеріалами проведено 162 перевірки, порушення виявлено у 96 платників щодо 593 застрахованих осіб, складено 48 протоколів.

У І півріччі подано інформацію об’єднаним територіальним громадам щодо 713 роботодавців, у яких встановлено ознаки порушення законодавства про працю. Не подано жодного матеріалу об’єднаним територіальним громадам Андрушівським об’єднаним управлінням.

 У напрямку легалізації доходів громадян проведено 28 виступів на радіо та телебаченні, надруковано 22 матеріали в засобах масової інформації, розповсюджено 6513 буклетів, розміщено  68 інформаційних матеріалів на веб – порталах, взято участь у проведені  12 семінарів з платниками, проведено 29 флешмобів.

Потребує активізації роз’яснювальна робота в Андрушівському Коростенському, Овруцькому, Новоград – Волинському та  Хорошівському  об’єднаних управліннях.

За результатами спільної роботи легалізовано працю 2591 особі.

У поточному році органами Фонду в області  подано позовних заяв до суду про стягнення заборгованості на 7,7 млн.грн. В органах державної виконавчої служби перебуває виконавчих документів про стягнення коштів в інтересах органів Пенсійного фонду України на суму  99,8 млн.грн. Погашено заборгованість з обов’язкових платежів до Пенсійного фонду на суму 3,3 млн. грн.

Протягом І півріччя 2018 року в підпорядкованих управліннях Фонду в області проведено 5 внутрішніх аудитів та 6 інших контрольних заходів. Встановлено 439,2 тис.грн. фінансових порушень. До бюджету Фонду відшкодовано 393 тис.грн. або 90% суми виявлених фінансових порушень.

Головним управлінням Фонду в області проведено  8 тис. перевірок суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, за результатами яких виявлено порушень на загальну суму 110 тис. грн., до бюджету Фонду відшкодовано 68,7%.

З метою розширення мережі пунктів обслуговування громадян створено 50 віддалених робочих місць в 44 об’єднаних територіальних громадах та м. Бердичеві, з яких  30 віддалених робочих місць  створено упродовж І півріччя поточного року.

Проводиться робота по залученню громадян  до одержання електронних послуг через веб – портал Пенсійного фонду України.  Станом на 01.07.2018 на порталі зареєстровано майже понад 74  тис. жителів  області, з них 31 тис. осіб зареєструвалося упродовж січня – червня поточного року.

Враховуючи вищевикладене та з метою забезпечення сталого фінансування пенсійних виплат, колегія  при начальнику головного управління

ВИРІШИЛА:

  1. Інформацію першого заступника начальника головного управління Шмагуна О.С. про підсумки роботи органів Пенсійного фонду України в Житомирській області у І півріччі поточного року, виявлення та реагування на  виявлені ознаки тінізації заробітної плати, взяти до уваги.
  2. Заступникам начальника головного управління, керівникам структурних підрозділів в складі головного управління,  начальникам підпорядкованих управлінь:
  • продовжити виконання завдань, визначених основними пріоритетами та планом роботи головного управління Фонду в області  на 2018 рік;
  • до 01 серпня 2018 року здійснити моніторинг виконання завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорії “Б” та “В”, за підсумками роботи в II кварталі 2018 року та у разі необхідності здійснити їх перегляд.
  1. Начальнику управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю (Барановський О.В.), керівникам структурних підрозділів в складі головного управління, начальникам підпорядкованих управлінь в межах реалізації заходів антикорупційного спрямування проводити систематичну інформаційно-роз’яснювальну та навчальну роботу щодо застосування положень Закону України “Про запобігання корупції””, зокрема, в частині здійснення фінансового контролю.
  2. Начальнику фінансово – економічного управління – головному бухгалтеру (Коник А.М.), начальнику управління з координації та контролю за виплатою пенсій (Антонович В.П.), заступнику начальника управління – начальнику відділу з питань призначення пенсій військовослужбовцям та членам їх сімей  управління пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян  (Коляда І.В.), начальникам підпорядкованих управлінь посилити контроль за формуванням потреби в коштах на виплату пенсій, грошової допомоги шляхом проведення аналізу її складових з детальними розрахунками сум виплат та факторів, які впливають на її зміну.           
  3. Начальнику фінансово – економічного управління – головному бухгалтеру (Коник А.М.), начальникам підпорядкованих управлінь:

1) продовжити роботу по виконанню заходів з питань легалізації зайнятості населення та заробітної плати, погашення заборгованості з платежів до Фонду та зі сплати єдиного внеску;

2)  здійснювати моніторинг ефективності заходів з питань легалізації зайнятості населення та заробітної плати, погашення заборгованості з платежів до  Фонду та зі сплати єдиного внеску.

  1. Начальнику управління з координації та контролю за виплатою пенсій (Антонович В.П.) переглянути довідники установ уповноважених банків та інші необхідні заходи підготовки для запровадження обміну документами для виплати пенсій через банки в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису.
  2. Начальнику управління інформаційних систем та електронних реєстрів (Ковальов В.В.), начальникам підпорядкованих управлінь активізувати роботу комісій з перевірки індивідуальних відомостей про застрахованих осіб для усунення розбіжностей та/або дублів (двох або декількох) персональних електронних облікових карток, які належать одній застрахованій особі, в базі даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
  3. Начальнику управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю (Барановський О.В.) посилити контроль за якістю проведення перевірок суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування. Вжити заходи щодо повноти відшкодування виявлених фінансових порушень.
  4.   Начальнику Овруцького об’єднаного управління Фонду в  області (Крамчанин О.Г.),   начальнику    Хорошівського  об’єднаного управління Фонду в  області (Нечипоренко Ю.Т.) вказати на незадовільну організацію роз’яснювальної роботи з питань легалізації заробітної плати,  низьку якість наданих матеріалів для заслуховування роботодавців, у яких встановлено ознаки недотримання законодавства про працю на робочих комісіях при райдержадміністраціях. 
  5. Начальникам підпорядкованих управлінь:

1) забезпечити виконання планових показників надходження власних коштів до бюджету Фонду у повному обсязі;

2) продовжити роз’яснювальну роботу з фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності;

3) забезпечити проведення моніторингу з питань встановлення  ознак недотримання роботодавцями законодавства про працю кожної об’єднаної територіальної громади та провести зустрічі з головами громад з метою роз’яснення  доцільності заходів з детінізації доходів громадян;

4)  забезпечити надання актуальних матеріалів на засідання робочих груп з питань легалізації, створених при райдержадміністраціях та міськвиконкомах;

6) активізувати інформаційно – роз’яснювальну роботу з питань детінізації доходів громадян, використовуючи усі можливі методи проведення роботи;

 7)  забезпечити виплату пенсій, підвищених у зв’язку зі зміною розмірів прожиткового мінімуму з 01.07.2018, та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо підвищення розмірів пенсій;

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників начальника головного управління згідно функціонального розподілу обов’язків.

                    

                              Голова колегії                                                                                                                                                                              І.А.Заінчковський

 

Рішення колегії від 18 липня 2018 року №3-2       

kuda.ua .gerb .ukraine.2 771x1024 - Рішення колегії від 18 липня 2018 року

ПЕНСІЙНИЙ  ФОНД  УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

колегії при начальнику головного управління

18 липня 2018 року

м. Житомир

                                  № 3-2

 

Про стан реалізації органами Пенсійного фонду України в Житомирській області Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від    02 лютого 2016 року  №1-2 

Заслухавши доповідь заступника начальника головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (далі – головне управління) Антонюк С.М. про стан реалізації органами Пенсійного фонду України в Житомирській області Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від  02 лютого 2016 року  №1-2, колегія відмічає.

Комунікації – є невід’ємною частиною діяльності органів Пенсійного фонду України (далі – Фонд) в Житомирській області, головними темами якої є питання пенсійного забезпечення громадян, покращення якості їх обслуговування, своєчасне фінансування пенсійних виплат, легалізація трудових відносин, впровадження дистанційних форм надання пенсійних послуг тощо.

У березні головне управління розпочало роботу з наповнення інформаційної сторінки веб – порталу електронних послуг Фонду в області, яка  також адаптована до користувачів з вадами зору.  Зокрема, станом  на  13.07.2018  відповідно до структури  забезпечено  наповнення  29  її розділів  та висвітлено  понад 100 матеріалів у напрямку комунікацій фахівців органів Фонду  з громадськістю.

Також, у  поточному році  Пенсійним фондом України запроваджено нові онлайн – сервіси: послуги смс – інформування пенсіонерів й застрахованих осіб та отримання онлайн довідок через особистий кабінет на Веб-порталі електронних послуг. Станом на 17.07.2018 понад 1,6 тис. осіб області виявили бажання отримувати смс від Пенсійного фонду.         

У напрямку комунікацій з громадськістю фахівцями органів Фонду в області проведено майже 1,4 тис. інформаційних заходів, що майже у 2 рази більше, ніж за відповідний період минулого року.

На найнижчому рівні організована робота в Андрушівському  та Хорошівському  об’єднаних управліннях.

Однією із найпоширеніших форм роботи із громадськістю є зустрічі з населенням, ветеранськими і громадськими організаціями, у трудових колективах, виїзні прийоми громадян.

Використовуючи напрацьовані методи роботи у сфері комунікацій    керівникам об’єднаних управлінь Фонду в області  необхідно  звернути увагу  на активізацію роботи таких заходів як «Школа майбутнього пенсіонера», Лекції для безробітних, Флешмоби,  «Дні інформування населення» або   «Дні відкритих дверей».

Упродовж січня – червня  поточного року в області проведено 47  занять в “Школі майбутнього пенсіонера”, слухачами яких стали майже 500 майбутніх пенсіонерів.

Підвищення знань  про пенсійне  забезпечення,   важливість    легалізації
заробітної плати та її вплив на розмір майбутньої пенсії  висвітлюється найчастіше під час семінарів  із службами зайнятості   та флешмобів, яких в поточному року проведено  понад 60.

Здійснюється комунікація і через засоби масової інформації. Головне управління активно співпрацює із засобами масової інформації: газетою “Житомирщина”, службами новин телеканалів суспільного мовлення  «Житомир»” ,  “Союз ТВ” та  “СК – 1”. З початку поточного року керівництвом та фахівцями головного управління  Фонду в області надано майже 40 інтерв’ю та коментарів на радіо й телебаченні, проведено 11 прямих телефонних ліній, організовано 6 брифінгів та прес – конференцій.

Упродовж І півріччя поточного року забезпечено в  друкованих та електронних засобах масової інформації газет з пенсійних питань   опубліковано 105 статей,  на веб – ресурсах  понад 360 матеріалів.

З метою організації дистанційної комунікації в органах Фонду в області  забезпечено функціонування “гарячих ліній”.  Зокрема, упродовж поточного року  фахівці пенсійної служби відповіли на питання понад 5,4 тис. дозвонювачів.

Разом з тим, рівень планування, його оперативність потребує покращення.

Важливим кроком наближення комунікацій та поліпшення обслуговування  громадян стало створення віддалених робочих місць в територіальних громадах.

Фахівцями пенсійної служби на 50  віддалених робочих місцях надано понад 5,7 тис. послуг, більшість з яких, а це понад 4 тис., мають  консультативно – інформаційний характер.

Завдяки розгалуженій мережі обслуговування, понад 250 тис. жителів області мають змогу отримувати консультації з пенсійних питань без необхідності  виїзду до територіального управління, а це значно економить як час, так і кошти  мешканців регіону.

Проводиться  вивчення громадської думки стосовно діяльності  територіальних органів Фонду в області шляхом анкетування. Упродовж січня – червня поточного року проанкетовано 3,7 тис. респондентів,  з яких   97% позитивно оцінюють роботу органів Фонду в області.

Не зважаючи на позитивну динаміку розвитку комунікацій в органах Фонду, є питання, які потребують вирішення. Зокрема, це стосується системності в роботі. Не завжди враховується цільова аудиторія, здійснюється недостатньо упереджувальних заходів, які б впливали на формування позитивної думки громадян щодо пенсійних питань.

Головними комунікаційним темами у ІІ півріччі поточного року  є роз’яснення змін у пенсійному законодавстві,  легалізація трудових відносин, запровадження централізованого призначення та виплати пенсій, впровадження  нових онлайн сервісів Фонду, тощо.

Варто зазначити, що результатом реалізації Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду в області є підвищення до органів Фонду рівня довіри громадян, інститутів громадянського суспільства з питань пенсійного забезпечення, залучення їх до активної громадської позиції, налагодження партнерської взаємодії із засобами масової інформації.

Враховуючи вищевикладене, колегія при начальнику головного управління

ВИРІШИЛА:

  1. Інформацію заступника начальника головного управління Антонюк С.М. про стан реалізації органами Пенсійного фонду України в Житомирській області Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 02 лютого 2016 року  №1-2, взяти до уваги.
  2. Роботу органів Фонду визнати такою, що відповідає Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 02 лютого 2016 року  №1-2.
  3. Начальнику          Хорошівського об’єднаного управління Фонду в  області (Нечипоренко Ю.Т.) ,  начальнику Андрушівського об’єднаного управління Фонду в  області (Стасишена І.В.) вказати  на  не значну  кількість проведених комунікаційних заходів та якість їх організації.
  4. Заступникам начальника головного управління, керівникам структурних підрозділів в складі головного управління, начальникам підпорядкованих управлінь:

1) здійснювати належну організацію, координацію та  контроль  за проведенням  інформаційних заходів;

2)  забезпечити  планування інформаційних заходів як середньострокове – на місяць, так і короткострокове – на тиждень;

3)   підвищити якість підготовки інформацій  про  висвітлення діяльності органів Фонду в області на інформаційній сторінці головного управління веб – порталу Пенсійного фонду України;

4)  проводити широку роз’яснювальну роботу щодо впровадження нових сервісів Фонду, зокрема смс – інформування та отримання довідок з  QR – кодом.

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників начальника головного управління згідно функціонального розподілу обов’язків.

 

                                Голова колегії                                                                                                                                                                    І.А.Заінчковський

background Layer 1