Інформація щодо реалізації заходів по усуненню (мінімізації) корупційних ризиків в діяльності Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві за I-й квартал 2020 року , затверджених наказом ГУ від 25.07.2019 року № 430 (на виконання Антикорупційної програми Пенсійного фонду України на 2019-2020 роки)
№ з/п |
Корупційний ризик |
Пріоритетність ризику |
Заходи щодо усунення (мінімізації) корупційного ризику |
Особа (особи), відповідальна(і) за виконання заходу |
Строк виконання заходів щодо усунення корупційного ризику |
Ресурси для впровадження заходів | Очікувані результати | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Обслуговування осіб, які звертаються до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві |
|||||||||
1.
|
Недостатній рівень додержання правил та процедур обслуговування осіб, які звертаються до Головного управління
|
середня
|
1. Запровадження електронної системи керування прийомом громадян з урахуванням контролю часу та якості обслуговування, в тому числі шляхом модернізації програмного забезпечення «Керування процесом обслуговування відвідувачів Головного управління «Звернення» | Бойко О.В., Кувшинова Н.П, Прищепа О.В., Васильєва Т.В. |
30.09.2019 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління | Проведено заходи щодо забезпечення електронної системи керування прийомами громадян з урахуванням контролю часу та якості обслуговування. У відділі обслуговування громадян № 5 (пр-т. Героїв Сталінграду, 57) та відділі обслуговування громадян № 8 (вул. Гната Юри, 14 Б) встановлено інформаційну систему електронного керування чергою. Закуплено систему електронного керування чергою для забезпечення усіх відділів обслуговування громадян. Вказану систему встановлено та буде введено в експлуатацію в усіх відділах обслуговування громадян ГУ. Проводяться перевірки керівництвом щодо стану впровадження стандартів обслуговування громадян в Головному управлінні та рівня задоволеності якістю надання послуг громадян. | ||
2. Запровадження інструментів автоматизованого моніторингу і контролю функціональних процесів, пов’язаних з прийомом та обслуговуванням осіб, які звертаються до Головного управління, аудіо- та відео фіксації процесів обслуговування | Бойко О.В., Прищепа О.В., Кувшинова НП., Васильєва Т.В. |
31.12.2019 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління | У 10 відділах обслуговування громадян підключено засоби аудіо- та відео спостереження за процесами обслуговування. Відділ обслуговування громадян № 8 (вулиця Гнати Юри, 14-б) функціонує за принципом «Прозорого офісу». Використовується моніторинг електронної черги відвідувачів сервісних центрів. | |||||
3. Забезпечення можливості звернення про призначення (перерахунок) пенсії за принципом «одне відвідування» з урахуванням нового програмного забезпечення, запровадженого з 15.07.2019 | Бойко О.В., Прищепа О.В., КувшиноваН.П, Васильєва Т.В. | протягом 3-х місяців після внесення змін до постанови правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1“Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” | в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління | Забезпечено можливість звернення про призначення (перерахунок) пенсії за принципом «одне відвідування» з урахуванням нового програмного забезпечення, запровадженого з 15.07.2019 року. За звітний період до Головного управління за принципом «одне відвідування» надійшло 894 заяви про призначення та перерахунок пенсії, з яких по 332 заявам прийнято рішення про призначення пенсії | |||||
Функціонування інформаційних ресурсів та інфраструктури системи кіберзахисту |
|||||||||
2 | Можливість порушення порядку доступу до ресурсів Інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України (далі – ІТС) | висока | 1. Впровадження доступу користувачів до ресурсів ІТС з використанням кваліфікованого електронного підпису | Бойко О.В., Кувшинова Н.П, Заремба Л.Ю. |
31.12.2019 |
в межах коштів, передбаченихкошторисом на утримання Головного управління | На виконання вимог Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», наказу Пенсійного фонду України від 28.01.2020 № 10 «Про введення в експлуатацію комплексних систем захисту інформації» та листа Пенсійного фонду України 06.02.2020 за № 2800-050203- 9/3900 та наказу Головного управління ПФУ в м. Києві № 151 від 28.02.2020 в Головному управлінні, розпочато розгортання модернізована комплексна система захисту інформації.
Налаштовано віддалений доступ для керівництва Головного управління за допомогою 3-х криптоключів е-Token. |
||
3 | Недостатній рівень контролю за діями користувачів ІТС в процесі підготовки документів для призначення та здійснення пенсійних виплат | середня | 1. Впровадження _программного забезпечення щодо електронного обміну документами з організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, формування в електронному вигляді документів для переказу пенсій за кордон пенсіонерам, яким пенсії призначені на виконання міжнародних угод, виплати аліментів та інших утримань, що проводяться з пенсій, залучення уповноважених банків до обміну документами для виплати пенсій в електронному вигляді. | Бойко О.В., Конон М.І., Кувшинова Н.П, Васильєва Т.В.. |
31.12.2019 |
в межах коштів, передбаченихкошторисом на утримання Головного управління | Впроваджено частково відповідне програмне забезпечення. Станом на 01.01.2020 року документообіг при здійсненні пенсійних виплат впроваджено з АТ «Ощадбанк». Можливість вивантаження та завантаження електроннихз списків на зарахування пенсій та грошової допомоги на поточні рахунки надана обмеженій кількості спеціалістів Управління з питань виплати пенсій Головного управління ПФУ в м. Києві, крім того здійснюється постійний контроль за повнотою та своєчасністю обробкою файлів. | ||
2. Створення електронних пенсійних справ шляхом переведення паперових пенсійних справ в електронний вигляд (згідно окремого графіку). | Бойко О.В., Кувшинова Н.П. Васильєва Т.В., Заремба Л.Ю. |
31.12.2019 31.12.2020 |
Закуплено та налаштовано відповідну техніку для процесу ретроконверсії пенсійних справ. Провено навчання спеціаліств. Налащтовано та підключено 2 сервери до підсистем ІКС ПФУ. На даний час вдруге проводяться процедури тендерних закупівель комп’ютерного обладнання для збереження інформації. | ||||||
Контрольно-перевірочна робота |
|||||||||
4 | Наявність дискреційних повноважень при проведенні документальних перевірок дотримання законодавства суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування | середня | Розробка нормативів оцінювання діяльності посадових осіб, які беруть участь у перевірках суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування | Потапова О.І. |
31.03.2020 |
не потребує додаткових ресурсів | Запроваджено щомісячний моніторинг навантаження та результативності працівників відділів контрольно-перевірочної роботи з урахуванням виду перевірки та її трудомісткості. Щомісячно проводиться звірка з загальним відділом, відділами обслуговування громадян та відділами з питань призначення та перерахунків пенсій для своєчасного та повного відпрацювання всіх заяв суб’єктів господарювання щодо проведення перевірок документів для призначення пенсій.
Для мінімізації ризиків, пов’язаних з наявністю дискреційних повноважень, постійно проводяться наради з працівниками відділів, де надаються роз’яснення по законодавчих актах з метою вироблення єдиного, у відповідності із законодавством, підходу до проведення перевірок та оформлення актів перевірок. |
||
Управління персоналом та організація роботи щодо запобігання та виявлення корупції |
|||||||||
5 | Недостатня обізнаність посадових осіб щодо вимог антикорупційного законодавства | низька | 1. Проведення додаткових навчань, лекцій, семінарів, узагальнення типових порушень антикорупційного законодавства та доведення їх до кожної посадової особи з метою зменшення ризиків вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень | Петренко А.М., Кузьменко М.В., начальники структурних підрозділів |
постійно |
не потребує додаткових ресурсів | Станом на 01.04.2020 року 2019 року в Головному управлінні проведено 23 семінари, наради, лекціі; Окрім того надано 304 роз’яснення та консультаційної допомоги з приводу особливостей відображення відомостей та правил подання декларацій за 2019 рік працівниками ГУ, у тому числі щодо недопущення порушень антикорупційного законодавства. В ГУ та структурних підрозділах доведені : Роз’яснення Національного агентства з питань запобігання корупції від 13.02.2020 року № 1 ”Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю»” ; Закон України від 02.10.2019 року № 140- IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції»; Закон України від 04.03.2020 року № 524-IХ ” Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про запобігання корупції” | ||
2. Забезпечення ознайомлення кожного працівника, що має намір припинити діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, з пам’яткою щодо дотримання вимог законів України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції» в частині обов’язку передачі справ та майна, подання декларацій, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями; обмежень, заборон після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави | Петренко А.М., Кузьменко М.В., начальники структурних підрозділів | протягом трьох днів з моменту отримання інформації про майбутнє звільнення | не потребує додаткових ресурсів | Протягом звітного періоду у ГУ звільнено 23 особи, які передали справи та майно згідно встановлених актів; з них 17 осіб припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави , про кожний факт майбутнього звільнення сектор з питань запобігання та виявлення корупції було поінформовано завчасно в установленому порядку. За звітний період перевірено факти подачі щорічних декларацій 17 суб’єктів декларування, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, крім того у 15 з них перевірений факт подачі декларації “Перед звільненням”. Кожного державного службовця при звільненні попереджено про обов’язкову подачу декларації не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, а також про їх зобов’язання подавати декларацію «Після звільнення», яка подається до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави. | |||||
6 | Недосконалість взаємодії між уповноваженим підрозділом (особою) з питань запобігання та виявлення корупції і службою управління персоналом в органі Фонду | низька | Перегляд існуючих процедур взаємодії між уповноваженим підрозділом(особою) з питань запобігання та виявлення корупції і службою управління персоналом при здійсненні контролю за своєчасністю подання суб’єктами декларування декларацій та при проведенні спеціальних перевірок | Петренко А.М., Кузьменко М.В., начальники структурних підрозділів |
30.06.2019 |
не потребує додаткових ресурсів | Взаємодія сектору з питань запобігання та виявлення корупції та управління персоналом регламентується наказом Головного управління від 28.05.2019 року №292, іншими організаційно-розпорядчими документами. Організацію проведення спеціальної перевірки визначено за підрозділом по роботі з персоналом, а проведення перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій, а також повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій – за сектором запобігання та виявлення корупції. | ||
Управління фінансовими та матеріальними ресурсами, здійснення внутрішнього аудиту |
|||||||||
7 | Недостатній контроль за станом відшкодування виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів незаконних витрат та усунення допущених порушень | середня | Проведення аналізу повноти відшкодування виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів незаконних витрат та усунення допущених порушень | Малютенко Т.В., Начальники структурних підрозділів | до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом | не потребує додаткових витрат | Проведено аналіз повноти застосуваних заходів щодо відшкодування виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів незаконних витрат та усунення допущених порушень. Відповідні звітні дані направлено до департаменту внутрішнього аудиту ПФУ. Протягом трьох місяців поточного року відшкодовано виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів протягом 2012-2019 р.р. незаконних витрат на загальну суму 57 585, 20 грн. | ||
8 | Недостатній контроль за здійсненням адміністративних витрат |
середня |
1. Проведення внутрішнього аудиту в структурних підрозділах Головного управління щодо стану дотримання нормативно-правових актів з питань використання коштів на проведення адміністративних видатків та обліку матеріальних цінностей | Малютенко Т.В., Заремба Л.Ю.,Фролькіс О.А., Псьота Т.С. Начальники структурних підрозділів, Малютенко Т.В. |
31.12.2019 |
в межах коштів, передбачених кошторисами на утримання Головного управління |
За три місяці 2020 року експлуатаційні видатки відповідно до щомісячної фінансової звітності становлять 1 592 097,39 грн в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року – 1 295 557,39 грн. Проведено внутрішній аудит в структурних підрозділах Головного управління щодо стану дотримання нормативно-правових актів з питань використання коштів на проведення адміністративних видатків та обліку матеріальних цінностей. |
||
2. Забезпечення моніторингу реалізації наданих аудиторських рекомендацій | Заремба Л.Ю., Фролькіс О.А., Псьота Т.С. Начальники структурних підрозділів, Малютенко Т.В. |
31.12.2020 31.12.2019 31.12.2020 |
. В січні 2020 року проведено моніторинг стану дотримання нормативно-правових актів з питань використання коштів на проведення адміністративних видатків та обліку матеріальних цінностей | ||||||
9 | Не дотримання передбачених законодавством процедур публічних закупівель |
висока |
1. Використання під час визначення характеристик предметів закупівлі примірних специфікацій у сфері публічних закупівель 2.Застосування електронної системи публічних закупівель під час здійснення закупівель для товарів, робіт, послуг, вартість яких є меншою за вартість, встановлену абзацами другим та третім частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», крім випадків, передбачених частиною 2 статті 35 даного Закону. 3.Забезпечення в установленому порядку оприлюднення інформації про публічні закупівлі та використання коштів Пенсійного фонду України | Бойко О.В., Прищепа О.В., Заремба Л.Ю., Фролькіс О.А., Кувшинова Н.П., Стадниченко Н.М., Верхотурова Н.М., Самойлюк О.І. |
Постійно |
Не потребує додаткових витрат | Під час визначення процедури закупівлі, які здійснюються ГУ ПФУ в м. Києві, сектор договірної роботи керується нормою статті 2 Закону України « Про публічні закупівлі», положеннями якої визначені суми та процедури, що мають застосовуватись замовником під час оголошення процедури закупівлі. Так, за перший квартал ГУ ПФУ в м. Києві оголошено 4 процедури відкритих торгів на загальну суму 4 630 300 ,00 грн. , з них завершено 3 процедури відкритих торгів на суму 3 248 800, 00 грн. Відповідно до п.4 ч.1 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” сектором договірної роботи ( далі – сектор) було розміщено на веб-сайті уповноваженого органу 11 звітів про укладені договори на суму 496 600,00 грн. У своїй діяльності сектор повністю дотримується строків визначених ст. 10 Закону України Закону України «Про публічні закупівлі». Сектором, у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі», здійснюються всі необхідні заходи по забезпеченню оприлюднення інформації про публічні закупівлі та використання коштів ГУ ПФУ у м. Києві. |